In primul rand un mesaj din partea sponsorilor: cuvantul display a fost folosit in cel mai gratuit mod posibil. Stimati cetateni cand exista alternative curate, uzuale si deloc hulite chiar si de populatia tanara nu vad de ce ne-am englezi.
1. Afisajul la nivelul ochilor (pe romaneste HUD)
- pentru cei care nu sunt deranjati de mustele si praful de pe parbriz atat de mult incat obosesc si se enerveaza (cazul meu) cred ca este una din cele mai utile inventii. Este fantastic de important sa nu iei ochii de la geam.
- pe de alta parte insa - aici doar fac presupuneri - cred ca un exces de informatie ar focaliza privirea acolo si strada ar ramane la fel de nesupravegheata ca si cand te-ai uita la pedale
- poate sunt colegi care au condus astfel de masini si ne pot spune ce senzatii au trait
2. Antonny te inseli teribil. Daca mergi cu masina doar duminica atunci da este o risipa. Daca locuiesti intr-un oras mare si mergi la orele de varf economia este semnificativa (am mai spus ca nevasta-mea scoate 8,5 la ore de varf cu 122 de cai. Si nu e genul care se moscaie).
In acelasi timp pe langa consum ai parte de un confort sporit, de liniste. Iar de pornit porneste imediat. Si fara sa bruschez pedala tot pot pleca inaintea majoritatii participantilor calmi.
5. Pilotul automat
Oameni buni eu habar nu am cum sa il folosesc. Bine eu am doar o parte din sistem dar chiar si asa nu dau 2 bani pe el. Nu am simtit niciodata in viata nevoia sa merg constant pentru ca as fi obosit sa o fac eu insumi.
As schimba oricand aceasta optiune cu oglinzi heliomate sau cu paine gratis pentru 2 ani.
7. Afisaj tactil
Smecherie sa iti ia ochii. Si eu m-am bucurat la el si nu as vrea masina fara dar sincer e un moft. Prea multe optiuni care necesita luarea privirii de la drum.
8. Internet
Nu il vad cu ochi buni deloc. Din mai multe motive. Dar daca o fi sa fie apai sa fie. Nu ma pun eu de-a curmezisul istoriei.
9. Apel urgenta automat
De 10 ori da. Probabil in viitor va putea chiar sa trimita date despre cum s-a intamplat, care era situatia in trafic si la bord si mai in viitor poate chiar starea curenta a pacientului.
11. Cotiera
Lipsa ei din unele masini este o crima impotriva comoditatii sau dupa caz impotriva smecheriei. Imi doresc ca in viitor cotiera sa fie la fel de prezenta ca volanul.
Inexorabil daca tot folosim 100% romana editeaza "voi stopa". Fa si tu precum quebecosii care au pe semne ARRET nu STOP :)
Frumos articol si felicitari AM pentru ca ati luat in considerare dojenile prietenesti ale lui H&M si Inexorabil.
Treptat vor disparea multe desi unele dispar doar asa ca ne-am obisnuit sa le luam ca optionale. Ne pacalim singuri.
Frana de mana ca sa fie echivalata de cea electrica trebuie sa aiba si auto-stationare (auto-hold cum e la vw de exemplu). Deci 2 butoane separate.
Plecarea din rampa nu mai este o placere cum era cu cea clasica.
Pe de alta parte insa frana electrica aduce si niste avantaje: se pune automat cand deschizi usa desi esti in viteza (sa zicem marsarier cand parchezi) si in alte cateva situatii, consola dintre pasageri devine mai aerisita ca sa nu mai zic ca arata beton si iti ia ochii :)
Farurile halogen si cele clasice domne miluieste sa dispara de maine. Prea multi imbecili le folosesc gresit. Cumva ledurile nu orbesc asa tare iar asta pentru mine este o reala problema.
Cheia clasica ar putea sa mai stea niste ani daca ma intrebati pe mine. Cea de tip nou polueaza si consuma bateria in draci. In plus sunt marci unde dispare cheia si apare cartela care surpriza trebuie introdusa in bord -- foarte tare.
Cutia manuala este plansa in mare parte doar de cei care nu au automata sau au o automata veche/proasta sau - de ce nu - nu stiu sa o foloseasca. Sa nu uitam ca toate automatele au sub o forma sau alta moduri sport. (Norbert nu te supara pe mine dar pur si simplu nu cred ca avand pedala la podea masina se moscaie prea mult pana sa retrogradeze. Poate e un model vechi. Pe modele noi doar ciupesti mai tare si schimba imediat destule trepte)
Acoperisul dur: sa dispara pentru ca oricum nu am bani de astfel de masini. Dar parca ar fi o greseala. Mie personal nu imi plac cele cu panza.
Rotile de rezerva: cele mici isi fac treaba dar e cam magarie. In fine...magarie mai mare sunt cele care merg cu pana. Spargi unul de tot cand il schimbi il schimbi si pe celalalt. Daca se sparg la fel de usor ca cele normale e cam costisitoare o pana severa.
Antena: si nu e bine? Abia nu mai au ce fura. In plus arata mai bine fara sarma in crestet.
Ce asdori eu sa dispara:
- oglinzile standard. Sa fie toate heliomate.
- parbrizul si geamurile standard. Sa fie toate electro-heliomate; sa pot controla cat de inchis vreau sa fie si intre ce limite sa actioneze si cum (intri vara in tunel si nu vezi nimic 200 m. Daca ar sta mereu mai inchis si s-ar deschide in tunel ochiul ar suferi mai putin si mai ales ai si vedea pe unde mergi)
- geamurile standard 2: cele noi sa ofere protectie solara reala. Cred ca aici mai avem de asteptat niste zeci de ani. Si apoi cand noi vom sta la 18 grade in masina fara nicio arsura solara si vom iesi afara dupa vreo 5 ore de condus mama mama ce soc termic vom suferi.
- semnalizatoarele spate rosii deci de aceeasi culoare cu stopul
- shaormele fara cartofi: nu sunt hranitoare deloc.
MOG: e o mica confuzie. Am verificat acum configuratorul lor si nu sunt pliabile; sunt doar alectrice adice le poti regla mai sus mai jos, mai la stanga mai la dreapta. Pliabile mai rar in clasa. Mai foarte rar.
MOG: unde ai vazut tu oglinzi pliabile in standard in clasa asta? Nici Golful nu are asa ceva si nu mai tin minte dar nici Passatul nu cred ca le ofera in standard.
Volanul incalzit e bun dar costa extra si fara sa am ceva impotriva lui e una din cele mai cretine optionale. Cu 200 lei imi cumpar manusi de piele de iarna fabricate in Romania (bonus) si conduc iarna si fara incalzire de nu am aer.
Ultimele comentarii
464 in total