Cand te lupti cu un om cu mintea odihnita nu ai nicio sansa de izbanda.
Gelu a argumentat cat se poate de romaneste tot ce a afirmat. In schimb i s-a raspuns cu zvonuri si pareri personale bazate pe eter.
Tocmai pentru ca Dacia trebuia sa fie o afacere nu un moft si tocmai pentru ca Dacia inca fabrica Dacii si nu Renaulturi este suficient sa deducem ca rentabilitatea modelului este crescuta.
Daca insa vreti sa faceti un efort luati o foaie si un creion si puneti ochiometric niste cifre (tineti cont, fara surse din interior ci din scoala ca pretul de cost este cam 50% pentru orice fabricant):
- salarii la fabricile Dacia fata de salarii la fabrici VW, Renault, Audi.
- cheltuieli de regie la fabricile Dacia fata de salarii la fabrici VW, Renault, Audi.
- cheltuieli cu energia la fabricile Dacia fata de salarii la fabrici VW, Renault, Audi.
- cheltuieli cu subventiile magazinelor (showroomurilor pentru romani) la Dacia fata de cele de la marci mai scumpe.
- si mai ales, un detaliu care scapa complet dusmanilor lui Gelu, reducerile oferite de magazin. Si anume 0% la Dacia fata de 5% la VW sau chiar si 25% la Opel
Numai din ultimul argument Dacia castiga enorm in raport cu ceilalti.
De ce nu fac si altii la fel? Nu va chinuiti cu motive complexe. Pe scurt este vorba de conjunctura de atunci cand a preluat Renault Dacia si cea de acum cand criza economica cere prudenta sporita.
De aseamenea - si aici e tot conjunctura la o adica - acum pe piata e deja Dacia. VW nu poate produce o gama ieftina ci poate inventa o marca ieftina.
Dar oare cat conteaza faptul ca Dacia avea o oarecare traditie in Europa dar mai ales in Africa si America de Sud? VW ce marca ar putea cumpara cu aceste atuuri plus cele geografice si legate de forta de munca?
Nu pot sa intru in subiect fara sa remarc dialogul si argumentele celor dinaintea mea.
Ce m-ar deranja (daca pastila aruncata de Inexorabil contine adevar) ar fi sa existe moderatori din randurile noastre. Daca sunt 2-3 membri complet impartiali este o minune. Iar acestia intra oricum rar deci nu ar avea timp sa filtreze orgoliile noastre.
Legat de sistemele de evitare a coliziunilor nu as fi prea suparat ca BMW a primit nota slaba. Nu erau un etalon in domeniu. Se observa ca de multe ori modelul si nu marca castiga sau pierde puncte.
In ce ma priveste scaparea lor era suficient de mare cat sa ii pun ultimii in clasament.
Sunt total de acord ca daca mi-am luat masina ar fi bine sa casc ochii pe drum si sa nu imi pun viata in mainile unui sistem electronic. Dar oare acesta a fost scopul lor? Eu as spune ca nu si as nuanta putin ce spunea Inexorabil cu posibile exemple:
- infarct la volan in mijlocul autostrazii. Sistemul ar fi bine sa poata opri cand in fata este abuteiaj.
- roman parcat aiurea in curba ca sa priveasca muntii. Sistemul ar fi bine sa il vada si sa opreasca/evite (indiferent ca s-o gandi ca nu e masina si e tomberon, animal, copac)
- mers pe drum cu damburi cuplat cu obiceiul de a frana fara a pune calcaiul in podea. Din nou sistemul ar fi bine sa ma scoata din necaz si eventual sa imi expice ca sunt prost.
Cu alte cuvinte daca tot facem un sistem care previne coliziunile sa incercam sa ne dorim sa le evitam pe toate din orice directie in orice imprejurari. Si probabil ca BMW ca si ceilalti exact asta incearca.
Clasamentul doar ii pune in ordinea celor care au reusit cel mai bine.
Inexorabil bietul Bolintineanu nu a gresit poate. A fost doar imprecis neprecizand ce ritm de inaltare vede sau cum ne vom inalta relativ la ceilalti.
Poate ca poezia era o fina ironie cunoscut (sau nu) fiind faptul ca Romania este, neintrerupt, penultima in Europa cel putin din secolul 14 (Bogdan Murgescu, Lucian Boia si altii si mai ales noi insine care putem constata acest lucru).
Nu mi se pare exagerata viteza Lamborghiniului. Mai uimitor este cum cel care vira la stanga a putut sa creada ca are timp sa treaca. Se vede ca a fost atat de lent incat abia l-a ciupit pe celalalt.
Cred ca ii trebuie un control medical.
Ultimele comentarii
464 in total