Sa zicem ca nu as fi avut doar masini noi (cu exceptia Super Novei, dumnezeu sa o odihneasca) si ca nu as fi avut si japoneze si un Golf 7.
Hai sa ne uitam, concret, ce ii putem reprosa unui Golf nou.
1. Pretul - nu neaparat - echipate similar, cu reducerea aniversara de 2000 de euro, ajungi la pret de Astra. Pe de alta parte pretul este justificat de materiale.
2. Finisarea - il iau de mana pe oricine de aici si il duc la Opel sa vada portierele din spate. Sau mergem la orice alta marca sa vedem chederele de la usi. Sau mergem la Ford sa ne ingrozim. Sau chiar la Mercedes care si la 60k pune pe consola spate niste plastice oribile.
3. Spatiul interior - uitati-va la orice review comparativ si este suficient.
4. Vizibilitate - nu exista compacta cu vizibilitate mai buna. Pentru simplul motiv ca Golful este o mare cutie.
5. Performante - Asta 150cp vs GolF 130 - uitati-va la timpii la suta si la reprize. Sau cititi review-urile de pe AutoMarket si vedeti care sunt referintele de obicei.
6. Aspect - subiectiv. Nu ar trebui sa ne dam cu parerea
7. Fiabilitate - toti o apa si un pamant dar as clasa VW in prima jumatate - garantia este peste anumite marci, sub altele. Au avut mari probleme cu motorul de 1.4, acum ani buni, dar s-au reparat. Ati auzit povesti de groaza cu Golfuri noi? Ati patit voi ceva cu ele? Eu nu. Pe de alta parte nici la vechi. Ma uit cati proprietari de Golfuri din 1800 sunt, si nu ii vad mai necajiti decat pe cei cu Corole (unde mai pui ca proprietarul de Corolla este prin definitie mai atent cu masina. Nu ca ar fi ea mai buna (vezi tija directie schimbata la 2000km la Corolla mea).
Si apoi, vorba lui Rov: cumpara un continent intreg si vin cativa sa spuna ca toti sunt prosti si doar ei s-au prins de smecherie. E aiurea.
Eu imi aduc aminte asa:
1. Toyota este acuzata in SUA de neglijenta de la un presupus covor care blocheaza pedala si poate ucide oameni.
2. Google, Apple si altii sunt acuzati peste tot in Europa de evaziune fiscala si sunt amendati cu miliarde.
3. VW au ghinionul sa fie primii prinsi cu ocaua mica si SUA doreste sa ia masuri care aduc pana acum daune de peste 10 miliarde de dolari
4. SUA si EU isi impun cu schimbul tot felul de taxe pe import si se acuza de sicanari sau de comert ne-echitabil.
Nu vi se pare suntem intr-un continuu razboi?
On topic: Clean Air Act? Pe bune? SUA care s-au retras din acordul de la Kyoto?
@LauCalin - total de acord cu principiul. Dar sunt cazuri in care masina, chiar daca te vede, nu are motiv sa faca nimic.
Imagineaza-ti ca e in Romania, pe DN1, ziua.. Masina merge cu 100 si pe trotuar un pieton sta cuminte.
Ar incetini poate, just in case. Nu are motive sa opreasca de tot.
Dar apoi pietonul isi aduce aminte ca a uitat sa ia seminte si fuge ca boul peste strada. Daca distanta permite, masina ar mai incetini putin.
Daca nu, nu. Fizica are limite.
Daca ar opri doar cand ar vedea pietonul, ar bloca traficul. Daca toate masinile ar face ca ea, ar fi inutile. S-ar feri si de umbra lor, la propriu.
Celor care spun ca un om atent ar fi avut timp sa franeze le spun sa se mai gandeasca.
Sa isi aduca aminte cat de tarziu se vad pietonii noaptea, pe drumurile neluminate.
Sa isi aduca aminte sau sa iasa afara sa faca o simulare, ca sa vada cati metri parcurge masina de la 60 la 0.
Eu ma indoiesc si ca as fi avut timp sa trag de volan. Asta in conditiile in care parca mai repede tind sa evit decat sa franez.
In plus, si cel mai atent sofer se mai uita uneori la bord. O jumatate de secunda si s-au dus cativa metri.
Nu gasesc niciun scenariu in care un om ar fi putut evita accidentul.
Pe de alta parte, nu prea vad de ce l-au pus pe nenea ala acolo (sau tanti, ca nu imi dau seama). Ce misiune i-au incredintat? Cat de pregatit era? Pentru ca si eu, daca mi s-ar spune ca trebuie doar sa tin scaunul cald, as fi pe mobil jucand jocul meu preferat.
Ultimele comentarii
464 in total