Designul actual de la BMW mie nu-mi place (am motivele mele), poate doar seria 6 si z4 sa faca o exceptie, insa asta nu-i impiedica pe ce-i de la BMW sa vanda mai mult decat Audi si Mercedes. Asta inseamna ca sunt oameni in lumea asta carora le plac masinile BMW si isi permit sa le cumpere. Din aceste poze eu vad o seria 5 mai mare cu usoare valente de seria 6. Spatele mi se pare interesant, insa per ansamblu (ca mai toate modelel BMW) designul nu mi se pare unul echilibrat si nu ma atrage. Dar acum refuz sa ma pronunt asupra designului exterior, pentru ca am mai facut-o odata la pozele cu noul Q7 si dupa ce a doua zi am vazut un Mercedes GL mi-am dat seama ce vor sa faca cei de la Audi, unde vor sa-l pozitioneze si ca este posibil ca in realitate proportiile sa fie diferite de cele percepute in poze. Astfel ca astept sa-l vad live. Imi pot da cu parerea despre interior insa si acesta mi se pare total lipsit de inspiratie. Acelasi volan urat, plansa de bord probabil foarte ergonomica insa fara pic de ... nu stiu, parca ii lipseste ceva. Ma rog, va fi greu sa bata S-class si nu pentru ca tehnologic va fi in urma asa cum abereaza unii dintre antevorbitorii mei. Tin minte, atunci cand s-a lansat actuala generatie de A8 (nu facelift-ul), ca din punct tehnologic era peste S class din multe puncte de vedere (si review-urile vremii au punctat asta), masina era foarte echilibrata si degeaba. S-ul are publicul lui, este definitoriu pentru aceasta clasa si trebuie venit cu ceva wow si un produs extraordinar pentru a putea fi detronat, daca va putea fi vreodata.
P.S: S-a remarcat ca nu am luat in considerare Jaguar (care imi place) si Lexus (care fac masini bune). Pe de o parte am vrut sa nu-l las pe @dan sa primeasca toate injuraturile, iar pe de alta parte, oricat de greu ar fi pentru unii, aceste doua marci nu conteaza in lupta asta. Jaguar-ul a pierdut de mult contactul cu aceasta clasa si oricum traieste doar dupa succesul lui evoque, iar Lexus inca este un brand prea tanar pentru "seniorii" disponibili sa plateasca pentru astfel de masini, cu un design destul de bizar si cu un trecut in care masinile lor erau doar copii palide a celor de la Mercedes. Daca nu ar fi fost piata din SUA cu caracteristicile sale particulare (avantajoase pentru Lexus) aceasta marca nici mar nu ar exista desi nu contest calitatea produselor, care per ansamblu este una buna.
Un an nou fericit si plin de realizari tuturor!
Pe mine unul situatia asta globala cu Rusia ma depaseste, in sensul ca sunt prea multe necunoscute ca sa-mi pot face o imagine corecta. De un singur lucru sunt ferm convins si anume de faptul ca SUA nu este virgina cu care incearca televiziunile sa ne spele creierii. Actiunea Rusiei in Ucraina a fost una disperata, mai mult de autoaparare, decat de agresiune. USA a inceput razboiul din punctul meu de vedere (unul economic momentan), razboi care la un momendat (daca interesele nu converg in viitor) isi va schimba planul. Vor veni vremuri interesante...
Ce mi-a placut intotdeauna la Mat Watson este ca isi exprima natural punctul de vedere si tine la opiniile sale dincolo de "greutatea" masinilor testate. Acest test a avut ca punct de plecare pretul si ce iti poti lua de 20k lire. Si fiecare dintre cei trei producatori asta au avut de oferit la banii aia, iar la final fiecare trage linie si alege ce ii place. Discutiile referioare la faptul ca Mazda nu are un motor mai mic, ca daca dublezi suma s-ar putea ca Audi sau BMW sa fie mai rapide in linie dreapta sunt inutile. Deci raportat la datele "problemei" eu sunt total de acord cu concluzia jurnalistului. Daca vrei multa masina la bani putini, faci rabat de la calitate (o Mazda nu va fi asamblata si nici nu va avea aceleasi materiale la interior ca un Audi). Daca vrei si multa masina si calitate nu iti cumperi un entry level de la un "nume premium". Este foarte simplu.
P.S. (concluzii personale): Mazda 3 este superba, deci ma doare undeva de calitatea Audi. Seria 1 (la fel ca prima generatie) este un dezastru de masina (neincapatoare, urata, nu exceleaza la capitolul calitate etc) si trebuie sa fi ori prea fan BMW, ori cu creierii prajiti rau ca sa-ti cumperi asa ceva. Cat despre eventualitatea alegerii dintre o masina premium vs una non-premium (discutam despre masini noi), eu o consider similara cu comparatia dintre hartiile igienice. Utilizatori de Zewa printre noi?! Cu Aqua Tube daca se poate! :D
Daca vorbim doar de turisme, nu si de utilitare in acest infografic, personal am trei mari enigme:
1. Cine plm cumpara masini Fiat, si de ce? (banuiesc ca au vandut si altceva, nu doar 500-le)!
2. Cum pzm-ii Lancia vinde mai mult ca Alfa?! (se pare ca idiotii astia de italieni fac tot ce pot ca sa fie nevoiti sa vanda Alfa pe nimic)
3. Cum supravietuieste Jaguar daca in Europa nu vinde, in SUA nu vinde si nici in Asia nu am auzit sa fie pui de zmei?!
Ultimele comentarii
1012 in total