Sa o luam pe rand, inca odata , nu stiu cine e ''blower'', aveti imaginatie bogata.
@zarnesteanu, se scrie ''wastegate'' ( fara cratima ) nu waste-gate. La ''blow-off'' se baga cratima......... Nu esti eligibil domeniului de fata, te-ai facut singur de coco.
@mowgli, copchile tu iei in calcul ca la sarcina maxima se injecteaza mai multa benzina pentru a realiza un efect de racire in cilindrii? Dar de raportul aer/benzina stiai ca trebuie sa fie constant ? Stiai ca turbina, in evacuare restrictioneaza flow-ul, si creaza un efect de back-pressure ? Stiai ca ca turbina e pusa pe evacuare, iar pentru a raci aerul suflat in motor trebuie montat intercooleru - care de fapt este O ALTA in restrictie doar ca de data asta Nu in evacuare, dar in admisie? Stiai ca turbina e unsa cu ulei, iar dupa ce faci cateva liniute nu e bine sa opresti motoru si trebuie sa lasi sa circule uleiul pana se raceste turbina ? Si acum cateva aspecte din teste americane pt cultura ta generala ( sper ca stii engleza ) :
''Final EPA fuel-economy estimates for the CTS-V are pending, but Cadillac tells us it fully expects the super-sedan to avoid the gas-guzzler tax. BMW M5 and Benz E63 AMG owners aren't so lucky''.
''Compared to the recorded soundtrack BMW plays through the M5's audio speakers, the symphony of LT4 noise Cadillac pumps through the CTS-V's noise-makers is real. Sure, it's electronically boosted, but the sound is relayed live from an underhood microphone. Our long-term CTS Vsport sedan has the same setup, and it's truly an enhancement rather than an embellishment''
PS: Tu poti sa spui ca sunt si Basescu, nu ma supar. Aveti imaginatie bogata.
@dan_grc, nu prea am inteles bine. Cine-i ''blower'' ? Sau halucinezi ?
In sfarsit. Poate ne ''documentezi'' si pe noi ''astia mai prostii'' cu niste date tehnice, si ne explici cum functioneaza un motor turbo si dc ''consuma mai putin''. GRESIT. Consumul e mare la turbocompresate, de exemplu la Megane GT, 1,4l 130 CP in teste oficiale , nu s-a putut scadea sub 8 la suta mediu, oricat s-au straduit bloggerii. Pai cu 1,6 GDi de la Hyundai, au scos si 5 la suta mediu . La putere comparabila evident. De ce ? Pai BAH, turbina sufla aer, iar la cantitatea surplus de aer se injecteaza surplus de benzina iar asta inseamna consum ridicat de benzina. Capisci ?
Eu am un Golf 7 1.6 turbo-diesel 105 CP si pana intra turbina in turatie de cuplu ma cam rog de el. Noroc ca turbina intra in cuplu maxim (250 Nm) repede, pe la 1500 ture si de aici e alta viata; trage foarte bine, e sprinten. Problema e cu consumul; motorul e departe de economia de carburant cu care e laudat de Volkswagen. Masina o folosesc exclusiv in oras (am vreo 3000 km in aproape un an),in Bucuresti si consumul urban real, la pompa nu mi-a scazut niciodata sub 10,3% vara si 12% pe vremea asta ( ceva mai racoroasa ) fata de 7,6 l cat zice producatorul. Deci ?
@mda, iar tu la fel- esti o mare dezamagire.
@@Sam, si tu tot o dezamagire trista.
Scurt si la subiect : Oricate stele, calificative, airbag-uri ar avea, tot impachetat mori la un impact mai mare de 80km/h . Astfel de accidente se fac pe drumuri expres-nationale, acolo unde de multe ori se ''fuge'' cu 80-90 km/h . Scenariile NCap sunt efectuate undeva sub 65 km/h parca 60 sau 54 ( nu mai stiu exact ) orikum viteza care in viata reala nu o ai decat in oras semi-aglomerat ( evident, nu la orele de varf ), dar nu si in afara orasului . Spre exemplu pe DN1 restrictia e de 70 ( se mai iarta si cu 80 ), dar avand in vedere ca drumul trece prim multe zone de padure si camp, acolo cam toata lumea sare pragul de 100 km/h, ( si tipic , chiar pe acolo au omis sa puna parapeti din beton ca si in localitati, inainte erau din plastic umpluti cu apa toti, dar acum cu cei din beton, vei sparge mai mult plastic, vei indoi mai multa tabla, eventual conteaza sa scapi cu viata , da-o dreacu de masina ) . Asadar, orice masina ai avea, nu poti sfida legile fizicii .
@mowgli,
De acord cu tine, consuma cat o limuzina cu 6 cilindrii in V aspirata , si mai multi cai putere , mai grea si mai veche. Dar ai uitat esentialul, TOATE motorizarile T/A consuma mai mult sau cat un motor N/A de cilindree mult mai mare si cu mai multi cp. Iar performantele sunt tot slabe, pai hai sa iti spun de ce.
Sa comparam ( ca tot suntem la un test cu Nissan ) , sa zicem :
> Nissan 370Z - 3.7 v6 328 cp
VS
>Audi S3 2.0 TFSI 300 cp L4 ( cilindrii )
> Acceleratia este aseanatoare > 5,3 sec la 370Z si 5,3 sec la S3 , DAR hai sa ne inchipuim, un drag race de la ''0'' la viteza maxima , pai trebuie sa fi beat sa te pui cu un V6 de aproape 350 cp . Audi S3 cand ajunge in a 3-a, a 4-a ...aproape de turatia maxima ( sa zicem 6,500 ) , se deschide wastegate-ul, fiind prea mare fluxul de gaze , turbina invartindu-se la turatie aproape maxima, scade puterea si cuplul. Cel din 370Z va avea 6 pistoane ( care nu mor ) in redline, exista o scadere, dar e mai mica fata de motorul turbo . Iar daca nu s-ar deschide wastegate-u la ala turbo, ar creste presiunea gazelor in galeria de emisie, creste temperatura, și daca pleaca la peste 900-950 grade, deja e ''PA'' .
Ciudat, tocmai am comentat LOGAT mai sus. Eu nu comentez iciodata NElogat. Posibil o fi vre-o eroare de mentenanta.
@dan_grc
Vad ca si tu esti beat. Asta in cazul in care aici nu se vorbea de ''aceleratie vs acceleratie'' , doar de puterea obtinuta din cmc3 . 4,4 accelereaza in 5 sec asa e, dar daca ar avea avea aceasi putere per litru ca RX oare ar mai accelera asa ? Dar nu are deocamdata, iar asta il claseaza undeva sus pe RX cu acest motor de 115 cp per litru. In sfarsit. Frumos nick-ul asa-i ? Am avut de ales intre mowgli si Dan_grc , si mi-a iesit asta ;) . Iti ofer Nota 10+ pt imaginatia bogata . Macar esti bun la ceva.
Ultimele comentarii
40 in total