zarnesteanu, mai bine ne-ai povesti cum ai petrecut Anul Nou....era cu mult mai interesant...Nu te baga in tehnica ca n-ai...n-ai de unde....
M-am oprit la " Ai impresia ca esti cineva pe pamantul asta? " - mai departe am citit pe diagonala...
Fraza ta care incepe "Nu cred ca ..." , cuiva ii pasa ce crezi tu ?? Tu cumva esti inginer sau...?? Termina-ti filologia mai intai.
Mie tot mi-i in dos de ce spui tu, cine esti tu, ce faci tu etc.
Tu ai impreia ca esti cineva pe pamantu asta ? :D
DRAGI USER-i, utilizatorul ZARNESTEANU, n-a injosit/jignit pe nimeni pe aici ??
PS: Am 6 ani...abia m-am invatat sa merg pe bicicleta.
Cine totusi , nu e convins de ceea ce am zis, sa citeasca articolu asta, in care INGINERII FERRARI, isi spun parerea despre turbocompresoare...ca sa nu incepeti iar cu ceea ce a-ti mai inceput....
Zarnesteanu...o sa citesc comentariul tau mai incolo ca acum n-am chef...
Faceti-va un ceai, si cititi aici, (daca stiti engleza evident)..
http://www.roadandtrack.com/car-culture/news/a24691/ferrari-engineers-dont-like-turbocharging/
Am uitat: referitor la aerul cald.....te cam inseli si aici...eu imi pare ca n-am zis ca E63 AMG are cooler de 1.5 dCi....eu acolo am scris de "High-Temp Cooling Loop". Stii ce e asta ??
Sa nu uitam ca, turbocompresorul e intalat pe sistemu de evacuare, unde gazele au o temperatura de 800-900 grade cand trec prin turbina....si pentru a COMPENSA se pune intercooleru.
In cazul aspiratului, daca are air grabber, temperatura aerului ce intra in motor e cam egala cu cea de afara....
Plus la asta....intercoolerul mai joaca un rol de "rezistenta" care accentueaza LAG-ul.
@mda ....te-ai cam incurcat matale....eu nu vorbeam de compresorul mecanic...eu EXACT de TURBOcompresoare vorbeam....
au renuntat din cauza ineficientei ?? Eu zic ca au renuntat din cauza marketingului. (asta e unu la mana)
Eu tare bine stiu, ca exista asa chestie.....compresor si turbocompresor. Stii cum ii spune ?? - "Twincharger".
Exact ca si dumneavoastra, toti zic ca "nu mai bateti caaaapu, ca turbo-lag-u e diminuat la aproape inexistenta blah blah blah". Orice Turbocompresor, fie el VTG sau fie el Twin-Scroll, sau fie simplu, ORICE SISTEM TURBO, sufera de turbo lag. Si nu e o problema ingineresca, ci e o problema de principiu de lucru. Oare asta cand o s-o intelegeti ? Deja suntem in 2015 parca....
Daca va las aici fara explicatie - va descurcati ? sau in continuare o sa tineti una si buna "turbo lagul aproape ca nu exista cu ajutorul noilor tehnologii" ?? E o chestie prea simpla de inteles.
Referitor la ultimul paragraf al tau: ba sa stii ca compresoarele mecanice "positive displacement" (nu si cel centrifugal), ofera cuplu mare la turatii joase, ca de ce crezi ca se foloseste Twincharger ? compresorul mecanic are LAG zero, si la fel si BOOST-LAG zero. El lucreaza in prima jumatate de plaja de turatii, iar la cealalta, intra turbocompresorul.
Acuma, depinde de dimensiunile si parametrii turbocompresorului. Daca turbina e mica - are cuplu mare la turatii joase, lag-ul este mic, dar la turatii mari ea mai mult incurca decat face treaba. La turbinele MARI, e invers....ea daca e grea, are inertie si trebuie flux puternic de gaz ca sa o porneasca, aici e de dorit si motor de capacitate mai mare. Lag-ul creste odata cu cresterea dimensiunii turbocompresorului.
Referitor la Turbocharger vs Supercharger, eu nu as fi asa sigur pe mine ca Turbo e mai bun decat compresor mecanic......e chiar foarte discutabil....nuante sunt multe.
Iar ceea ce scriu jurnalistii auto ca 'turbinele iau putere de nicaieri, adica din gaze arse, si nu afecteaza eficienta" - astea tot sunt balade. Jurnalistii auto care scriu articole stau cam rau cu fizica..
Ultimele comentarii
325 in total