@Dacia Plant , senzatia vine un pic psihologic, pentru ca iti pare ceva uimitor cind vezi ca ai 9000RPM , dar motoarele care pot dezvolta astfel de turatie, ofera un cuplu mai mic, adica capacitatea acestui motor de a-si varia RAPID viteza de rotatie , este mai slaba!!!
Asta se explica prin faptul ca bratul arborelui cotit este mai mic, pentru ca pistonul sa aiba o viteza medie mai mica, ca sa poata face o oscilatie de o frecventa mai mare. cum M= F*r (unde r este bratul fortei si F - forta , cuplul motor scade bine de tot). D-aia imi plac motoarele americane - au cuplu imens , si de la turatii joase simti ca masina de 2 tone accelereaza ca naiba...
@ShelbyV8 , eu nu vorbeam de DIESEL-uri. Diesel-urile e si normal sa aiba turbina, Eu vorbesc de motoarele pe benzina.. si nu de astea mici doar, ma refer si la muscle car-uri.
@Dacia Plant , "taria" sau "cool-ul" unui motor nu se traduce prin turatia foarte inalta !!!
@ShelbyV8 , nu cred ca TOATE marcile o sa treaca pe turbo...cum crezi, ai sa auzi tu vreodata Shelby GT500 Turbo ?? Sau Camaro SS Turbo? Sau Camaro ZL1 Turbo? Sau Challenger SRT8 Turbo?? (Toate de serie - stock) --- nu prea cred!
Asta-i mod de a scoate bani din oameni. Cu cit o sa se insiste cu radare și alte sisteme d-astea, cu atat șoferii o sa incerce sa incalce, prin diferite metode (anti-radare etc). E ca principiul actiunii și reactiunii, ei preseaza oamenii, si oamenii o sa incerce sa iasa de sub presiunea asta, din cauza ca limitele de viteza trebuie puse RAȚIONAL, dar nuu - merg cu 50 la ora pe autostrada care trece PE LINGA SAT (nu prin sat). Și asta duce la accidente - ca oamenilor nu li se permite cite un pic din tot - SA MERGEM INCET, doar incet, cit mai incet posibil, dar trebuie sa existe un echilibru, o masura in "incet" dar și in "repede"
Ultimele comentarii
325 in total