@GT500 , primul turbocompresor
A fost inventat de un elvețian, din cate știu. Ce ține de airbag - ok, e o chestie de siguranța, dar nu e ceva mecanic,tehnic legat de motor - sursa de energie - ceea ce mișca mașina.
Eu zic, europenii au o ideologie in constructia de masini sportive -- motoare de turație mare sau foarte mare cu cuplu mic si putere mare , motoare de volum mic, supraalimentate și burdușite cu sisteme inteligente care in mare parte iau funcții ale șoferului. Japonezii tot cam așa, deși au ei un specific al lor... Dar americanii sunt diferiți. Muscle car-urile , asa cum erau ele in era lor de aur (anii 70) , super-masive - caroserie FULL SIZE , motoare GIGANTE fara nici un fel de supraalimentare și fara sisteme inteligente. Mașina e in miinile șoferului. Daca comparam GT500-ul actual ne dam seama ca el mai bine s-ar clasa in "masini europene" decat "muscle car-uri". De acord?
Inca mai pastreaza numele de muscle car (in viziunea mea) Dodge Challenger SRT8 , Camaro SS și Camaro ZL1.Deși si ele au chestii inteligente, dar nu chiar exagerare - au launch control, stability și traction control , cruise control. Cam atat. Referitor la Mustang - il prefer pe cel din 2009.
instalarea unui sistem DOHC asta nu inseamna "modernizare".
Fiecare trebuie sa-is imbunatateasca sistemele FARA SA SE UITE LA VECINI !!! Puteau sa o faca independent - sa-si dezvolte MUSCLE CAR-urile lor, da nu sa puna pe ele tehnologii made in Europe.
Bye!
Mustang e cel mai PUTIN masin din cele 2 muscle car-uri moderne. Motorul deja e unul "european" - are 4 axe cu came, injectie directa, cea mai mica cilindree. Si plus la asta a fost primul care a oferit supraalimentare. ultimul Mustang GT500 pe care-l socot MUSCLE CAR e cel din 2009. Plus la asta are cel mai frumos aspect.
Ultimele comentarii
325 in total