@dan_grc eu pana la urma am vrut sa iti spun ca, ori cu motor mic turbo, ori cu motor mare natural aspirat, ai sa ai cam acelasi consum ( daca masinile au aceeasi masa si aceeasi putere) asta am vrut sa spun.
Turbina permite intrarea unui adaos de aer ( deci și oxigen) , ceea ce permite introducerea unei cantitati mai mari de benzina => de aici rezulta putere crescuta. Ori maresti volumul ( ca sa bagi mai mult aer) ori pui turbo, ajungi tot cam acolo. In cazul unui motor N/A nu ai turbo lag si alte probleme.
@dan_grc , veyronu are un volum comparabil cu Viper intelrgi?
Care bai norme de poluare bai ???
392HEMI e Euro 5 , ce vrei ?? 265g CO2/Km ?? Mai ai ceva de zis?
Care-i poanta bai? Europenii sunt prostii fiindca pun taxa pe volum!!!! Nu pe CONSUM !!! In America se pune "gas guzzler tax" daca stii ce e asta "guzzler" ( cauta in dictionar ). Masinile care consuma mai mult de x litri platesc aceasta taxa.
DAN GRECU , Emisiile NU DEPINDE DOAR DE CAPACITATEA CILINDRICA !!!!
@dan_grc sunt de acord ca sunt supercar-uri de care ai zis, da nu voi sunteti aia care spuneti:" băăă, uite ce fac nemtii astia, motoare mici dar puternice tare, care și consuma putin" ?? Nu voi asa spuneti?
Downsizing....downsizing...downsizing....motoarele americane mari consuma mult , ca nu au turbo si au volume mari --- Prostii.
De ce Veyron cu 8 litri volum consuma 41L/100km ( date luate de pe site-ul oficial) dar Viper cu volum de 8.4 litri arde DE DOUA ORI MAI PUTIN LA SUTĂ ?? Simplu - cele 4 turbine iși fac treaba cu consumu
2012 BMW M6 vs 2012 Dodge Charger SRT8 392HEMI
M6 : 0-60mph in 4.2 secunde , 560CP și 680Nm. Viteza maxima 305km/h. Greutatea 1950kg ( varianta cu 4 uși ).
Deci are 1950kg/560CP = 3.48 kg/CP
Și 1950kg/680Nm = 2.86 kg/Nm
Deci , oricum M6 iese in avantaj și e și normal sa aiba caracteristici dinamice mai bune. DAR iarasi pana la 60mph diferenta de 0.4 secunde doar... Iar plus la asta E TWIN-TURBO și face cuplu CONSTANT.
Ba mai mult: sa vezi ce rapoarte in transmisie are. ( in paranteze voi scrie pentru SRT8 ):
1) 4.810 (3.59) 2) 2.590 (2.19) 3) 1.7 (1.41) 4) 1.28 (1.00) 5) 1.00 (0.83) 6) 0.84 (Nu are) 7) 0.67 (Nu are) Final) 3.15 (3.06)
Iti dai seama? In fiecare caz M6 multiplica MAI MULT cuplul la roți, ceea ce il ajuta sa accelereze rapid , dar totusi 0.4 secunde diferența, VAI DE CAPUL SAU daca mai luam in considerație ca e MAI UȘOR și MAI PUTERNIC, are CUPLU CONSTANT, care și el e mai mare !!!! Are 7 RAPOARTE !!!!!!
Totuși "demultiplicarea" transmisiei lui SRT8 il ajuta sa dezvolte 286km/h - max speed din cauza ca are DOAR 5 viteze!
PS: modele 2014 SRT8 Charger v-a fi echipat cu transimsia noua TorqFlite 8 cu 8 RAPOARTE. Atunci v-om
Vedea cum stau lucrurile.
@dan_grc tu esti atent cind citesti ce scriu ?
In primul rind sunt 2 sedan-uri.
In al doilea AM ZIS CA rapoartele masa/putere , masa/cuplu sa fie egale - e conditia de comparatie, INDIFERENT de "taliile" masinilor.
Ambele sunt SPORT. AMBELE sunt sedan-uri.
Unul e mai puternic si mai greu, altul e mai usor si mai slab. Deci comparatia mea nu se anuleaza.
Hai sa comparam si cu M6 , nu m-a supar !
Ultimele comentarii
325 in total