@inexorabil - de acord.
Intradevar. Unii au 200m pana la serviciu și se suie in mașina. Sau au de mers 1km și se suie in transportul public.
Cit despre Mazda - bravo lor. Mai ales ce a zis Hitomi.
Iar despre taxa pentru cilindree e chiar aiurea. Trebuie sa taxeze emisiile nu cilindreea. Ce emisii ar avea un Dodge Dart Rally Version 4x4 cu motor 2.0 Turbo și un Camaro SS cu 6.2 litri?
@Alpine77:
Referitor la ultimu comentariu: Nu merge doar pe motoare high-revving. Ceea ce ai zis tu e corect, viteza medie a pistonului e mica. Bratul arborelui e mic, e slab la turatii joase! Un motor de M5 E60 , la 1500RPM, pedala in podea, tare greu o sa se miste. Cuplul maxim vine pe la 6500RPM. De asta vorbeam si eu. Incearca sa mergi pe ceva cu cai putere moderați ( 400-500) cu o tona de cuplu, cu un redline pana la 5500RPM. Sper sa pui mana pe asa ceva.
Și daca tot zici ca incerci masini, sa incerci un VIPER GTS-R/ Ford GT FIA GT1/ Corvette C6 R GT2 sa imi zici cu cine se compara!
@Alpine77:
1.Aș vrea și eu sa vad greutățile dar informații oficiale despre greutățile motoarelor nu găsesc.
2. Consumul, ca sa-l pot obține oarași imi trebuie 2 masini și ceva timp. Aș face un consum mediu pe vreo 500km.
3. Puteri legale sau emisii legale ? De emisii mai inteleg. Adica vrei sa spui ca un motor supercharged vs unul turbocharged are emisii mai urîte, da ?
Cît despre cel centrifugal SE ZICE ca ar fi mai eficient, ca nu stă pe motor și nu preia caldura de la el. Aici iarasi trebuie specialisti, sau informatie științifica.
4. Eu doar am zis ca - recunosc ca manevrabilitatea unei germane e mai super. Au și prețuri mai mari ( depinde ce cu ce comparam). Ai zis ca in cazul Corvette/CTS-V mai merge vorba. Pe Viper GTS ai mers? Pe Challenger SRT8 ai mers? Pe Camaro ZL1 ai mers? Pe Corvette ZR1 ai mers? Pe GT500 Shelby 2013 ai mers ? Vorbesc de ultimile modele (2013).
Ok, pe ceea ce ai mers tu e ok, dar poate tu nu esti destul de "pilot" ca sa scoti tot ce poate masina aia? Eu asa si am zis prietene, ca e mai USOR sa mergi pe una europeana.
HAI SA INCHEIEM DISCUTIA PRIETENESTE, sa ajungem la un numitor comun-si sa o iau de la un capat: Referitor la comparatii auto:
Am un BMW 520i și un M5. Sunt ambele STOCK. Una costa x € alta costa de citeva ori mai scump. E clar de ce- motor sofisticat, suspensie bine construita, in 3 moduri etc etc etc. Nu le putem compara, așai? Pe una s-au cheltuit bani multi si au pus cele mai bune chestii, pe alta nu. Exact asta vroiam sa zic: Nici intr-un caz nu compara un Chally V6 cu Ferrari, Porsche sau Lambo sau 3000GT. NICI UN SRT8 NU SE COMPARA!!! Cît costa un Ferrari si cit un Challenger sau ZL1 sau ZR1 sau Viper sau GT500 Shelby. Challenger/Camaro/GT500 nici nu au fost concepute ca sa se bata cu Aventador sau Enzo sau bugatti Veyron.Modelele stock difera - asta am si zis mai sus. Tu vrei sa-mi demonstrezi ca STOCK american bate STOCK european--- evident, prețul spune tot.Ferrari cheltuie milioane sa faca o masina nebuna de tot, dar care costa bine de tot, iar ăștia-s mai mediocri. Nu pun ce au mai bun, dar si costu o sa fie pe masura.
ZR1 C6 costa cam 111000$ , iar un M5 F10 in jur de 100000€ , corect?
Hai sa le comparam? Pe un track ZR1 il bate -- PAI E CLAR, COMPAR UN SEDAN DE 1945kg cu un sport car mic cu 2 locuri. Vezi? Asta ce inseamna - comparatie aiurea asai? Ca pe ala de 1945kg tre sa pun suspensii INCA MAI RIGIDE, sa-l ridic de la 560CP la vreo 650CP. Sa bag in el tot ce vrei.. Acum ai inteles ce am vrut sa zic???
Referitor la DRAGSTERI:
Total de acord - motoare supra-dopate, cu fiabilitate minus infinit. Îl desfac dupa fiece cursa si ( in caz de necesitate) schimba si pistoanele și bujiile ca astea se ard la 1/8 mila. Etc etc etc. Compresoarele baga 5-6 armosfere in ele. Crapa 45 litri nitromethane pe 402m
Despre analogia ta cu talcioc:
Am raspuns cu o prostie, la o prostie. Cum o sa-i lamuresti la unu ce asculta manele ca uite bă ești prost si needucat. Eu ascult electro-house sau altceva? Ala exact asa o sa zica:" ba tu esti prost ca asculti electro-house sau pop dau rock". Ce o sa-i zici? Cum o sa-ti tii pozitia?
Asta e - e o competitie, din care fac bani. Atit.
Motoru de 16 litri:
NU E SEMN DE EVOLUTIE TEHNOLOGICA!
E prea mare. Un motor dopat cu turbine e exact ca asta: îți bați capu cu wastegate-uri/bypass-uri/blow off-uri ca in final sa ajungi la acelasi rezultat. Oamenii asa gindesc: cu cit e mai complicat cu atit e mai bun.
"Formula 1 este opera, drag-ul este manea" ----------- iarasi gresit.
---- ce e opera? Motorul de motocare se screme la douăji de mii de rotatii pe minut??? Un sistem turbo ?? Vorbim de High-end HP vs low-end torque
Ce e opera acolo? Are o caroserie ușoara, are un centru de greutate jos de tot, suspensii pe masura. Pui benzina acolo si mono postu zboara. Ai idee cit consuma un monopost de F1 ?? mai ales pe circuit cind e turat la maxim timp de y minute/ore. HOHOHO. Asta e opera? Opera e sa faci un motor N/A pe benzina cu raport de compresie de diesel ( Mazda skyactiv)---eficienta crescut, opera este mecanica unui camion care tracteaza. E util. Ce face F1? Unde imi este ea de folos? Ce e "wow" (opera) in ea??
Pe final:
Poți obține o masina de 2000kg, cu motor N/A care sa-ti bata masina ta de 1400kg cu turbina ( fie ele 2) si la 0-100 și pe circuit, și la consum ( variabilitate) și la condus si de zi.
Nu uita, cind faci comparatie, nu te uita doar la ceea ce sta pe masina, uite și la preț, ca doar nu te plangi ca ți-ai luat o masina de 20000 euro dar nu are performante de una de 100000 euro!
@oau! .
1. Am zis ca n-am condus masini americane?
2. Asa sunteti voi de cool, ca vi se pare ca, pentru a cunoaste automobilul trebuie 80% din timpul alocat sa conduci automobile, si 20% sa citesti teorie de mecanica auto ș.a.m.d. Teoria nu se bazeaza pe practica desteptule? Formulele de calcul nu din practica se fac? Stau eu acuma sa inventez bicicleta?Fizica e natura in cifre.
Apropo, chestia cu motoarele turbo mici - chestii necioplite, nu au iesit din gura mea --- "un prost care habar nu are ce vorbeste", ci din gura unui ingineri ȘEF, al unui brand american. Fiecare motor are "target-ul lui". Nu putem judeca un pește cum se suie pe copaci, asa cum
Nu putem judeca o masina de 2.3 tone la cursa de Formula 1 asa cum nu putem judeca un monopost de Formula 1 de 800CP cum tracteaza 40 de tone fața de cum tracteaza un Volvo FH12 cu 750CP aceleasi 40 de tone. Recunosc direct ca o masina de 800kg o sa fie mai MANEVRABILA in viraje strînse decat una de 2200kg. Dar sa tinem cont de vorba ia:" Nu te plange doar ca e ceva greu de facut, mai bine straduie-te sa fii tu mai bun" ( aici daca a-ti inteles la ce m-am referit).
Da bă sunt din Basarabia, ai ceva impotriva? Este oare acesta un semn ca-s cineva care nu stie ce vorbeste?? Rasism ? :D
@Alpine77:
1.Am zis eu cumva ca bubuie motoru turbo ? Aliaju e mai dur parca am zis - asta se numesc kg in plus.
2. Arata-mi mie model american STOCK cu compresor centrifugal frate? De unde-ai scos-o ? Standartul industriei ???
3. Tu vorbesti de masini stock sau de mers babesc, sau de motorsport, sau de condus in fiecare zi. EU vorbesc de toate astea in una singura. Daca vrei sa te intorci la urzici, eu o sa ma intorc la suspensii bine setate. amortizoarele din partea exterioara a virajului isi maresc duritatea, ca masina sa nu aiba ruliu etc etc etc...STOCK-ul american difera cam tare de STOCK-ul german. Ca sa compar modele "cam" de acelasi pret am adus in discutie aftermarket-ul.
4. Pentru tine cea mai buna varianta e Twin-Charged, pentru mine nu. Nu dau explicatii.
5. Dragsterele nici nu sunt facute ca sa ia cotiturile asa cum Formula One nu e facuta de 1/4 mile. Pot si eu asa sa spun:" au facut sportu asta de tzarani ca nu pot face masini care fac -100 in 0.5 secunde".
6. Daca tot vorbim de modele stock, esti si mai in dezavantaj. ASTEA AU LAG cu "L" mare. PROPRIE EXPERIENTA. Subaru ala din 2009 are TURBINA CU GEOMETRIE VARIABILA, de la 1000 la 1600RPM asa de bine se simte LAG-ul, tare bine.
7. Pai si ce credeai, ca "ported heads" e stock ?? Nici nu am spus asta.
8. AI zis ca cu superchargere sunt cistiguri mici in putere, dar cu turbosuflante - mari, eu iti arat motor natural aspirat, cu 2150CP, si da, are 16.3 litri. D-aia si am zis de dragstere.
9. Si chiar de zici ca nu au LAG, lipsa de LAG inseamna FULL BOOST oriunde-ti trebuie - asta inseamna consum crescut de cobustibil. Asa ca pentru tine nici asa nu e bine, si nici altfel.
10. Vad ca iti place tare motorsportul. Da cu Renault Alpine A110 pe strada, zi de zi nu ai sa mergi.
Ultimele comentarii
325 in total