New European Driving Cycle declara consumu la masini, si astia le cred....hahahahaha.
Daca pui capu in miscare, si daca mai consulti proprietari de Skoda Octavia RS, iti dai seama ca in oras octavia RS consuma cam 11-12 la suta
Iar referitor la 1.4-u tau......el e turbo....turbina sufla aer, la cantitatea surplus de aer se injecteaza surplus de benzina ( in dependenta de ce BOOST ai la moment), iar asta inseamna consum ridicat de benzina. Pricepi ?
ca doar nu degeaba se numeste ”SUPRAALIMENTAT” , gandeste-te la cuvantu asta .... e SUPRA --- ALIMENTAT, deci in plus alimentat.
Iar referitor la 1.4-u tau......el e turbo....turbina sufla aer, la cantitatea surplus de aer se injecteaza surplus de benzina ( in dependenta de ce BOOST ai la moment), iar asta inseamna consum ridicat de benzina. Pricepi ?
ca doar nu degeaba se numeste ”SUPRAALIMENTAT” , gandeste-te la cuvantu asta .... e SUPRA --- ALIMENTAT, deci in plus alimentat.
Asta de sus cu puterea litrica. EU m-am cam saturat sa tot bat capu, da nu pot sa tac....
Nene, asculta-ncoa: deci, puterea oricarui motor pe benzina, depinde de cat aer poate motoru sa traga in el, ok ?
Pe langa volumul motorului, aici mai conteaza si admisia (emisia , etc).
Pentru asta se proiecteaza o galerie de admisie , dupa cum se doreste.
Daca se proiecteaza o galerie de admisie cu minim rezistenta, air flow-ul e super, iar motoru trage usor aer inauntru , respectiv poate arde mai multa benzina - respectiv iese putere mare.
Puterea mare implica si un consum ridicat de combustibil. Mai exista si galerie de admisie cu geometrie variabila....
Deci daca vrei sa stii, poti face un motor de 1.6 de 200 de cai, schimbandu-i galeria de admisie, si chiulasa , cu una CNC-Ported Racing Head, special adaptata. TU o sa fii omu fericit, ca o sa ai 200 de cai....din 1,6 ( cum va exprimati voi), insa omule, motoru tau o sa consume ca un motor....de 200 de cai, pricepi acum ??
Deci in primu rand construirea unui motor de acest gen costa destul de scump, iar o companie cand face un motor, se mai gandeste la economia de combustibil, si se mai gandeste la economie de bani, ok ?
Iar un motor de 200 de cai inseamna ca necesita si piese care sa reziste bine la forte.
De ce crezi ca exista chip-tuning-ul sau IN GENERAL TUNINGUL ????
Fiindca din fabrica, masina nu iese cu tot potentialul.
Mai mult ca atat.....in calcul mai exista si un asa numit CUPLU MOTOR......daca vrei CAI MULTI DIN LITRI PUTINI, tre sa faci motor de turatie inalta ( Asa cum face de ex. Ferrari, Lamborghini, Pagani.....).
Pentru a realiza un asa motor --- iarasi costa destul de scump ( nu dau detalii de ce ca si asa se intinde bine comentariu meu), iar in al doilea rand, tre sa-l faci big bore and short stroke.......ultima inseamna --- micsorarea cuplului, IN GENERAL, si MAI ALES la turatii joase....
Adica, tu ca sa simti puterea aia a lui...tre sa-l turezi bine, ok ??
Nu stiu daca te-ai simti bine mergand prin oras, la depasiri cu 5000-6000-7000 ture (fiindca mai jos motoru nu trage - simplu).
Si in al 3-lea rand, motoru tau de 1.6 high-revving ( natural aspirat), o sa consume bine...adica cam asa ca un 2.5 de 190-200 de cai.
Tine minte una: PUTEREA (deci energia) NU APARE DE NICAIERI !!!
Puterea (deci energia) rezulta din BENZINA arsa, nu din bășini !!!
Orice model de motor n-ai avea...daca are 300 sau 400 sau 500 de cai -- el arde benzina ca sa dezvolta ”caii” respectivi.
Ultimele comentarii
325 in total