@mda, ok si daca judecam pestii dupa capacitatea lor de a se urca in copaci ?? Daca facem un test comparativ pe un circuit strans de tot ?? Ce spui ? Circuit unde iti trebuie primele 3 trepte, cuviraje stranse si loc drept scurt ?
Si acum asa o adresare la toti fanii motoarelor TURBO:
Sa nu incercati sa-mi spuneti ca NU STIATI de faptu ca, masinile sport, cu motoare turbo sau twin turbo, puternice, au de obicei High-Temp Cooling Loop. Atunci cand aerul in admisie este cam mare, din motive de siguranta, "ECU-ul este setat ca sa restrictioneze solicitarea turbocompresoarelor, ca nu cumva sa se intample detonatie si la fel limiteaza aprinderea. Astfel el comanda actuatorul sa deschida wastegate-ul si blow-off-ul (sau by-pass-ul) pentru a proteja motorul. Astfel, motorul nu dezvolta puterea scrisa in carte, atata timp cat aerul din admisie e prea cald. Chestia asta se mai numeste "de-rating", doamnelor si domnilor.
Pe langa asta, pe un circuit strans, masinile vor frana pana aproape de oprire - acolo unde in viteza 1 incepi de la 1200-1500 de turatii pe minut, si pleci pana la redline, astfel, daca turbinele is de acelasi fel, ele sunt de marime medie - asta inseamna un spool-up nu chiar atat de rapid - timpi pierduti. Ajungi in cot , iai picioru de pe pedala, turbina e depresurizata...ciclul continua.
Daca era SUPERCHARGED (in loc de turbocharged), era alta treaba. [ aici mai putem include.....daca nu era bmw sau mercedes...]
dan_grc...americanii pe baza lui C6 Z06....da V8-u de 7 litri, au bagat 2 turbosuflante,si cu unele modificari la instalatia de racire, ungere etc, l-au pus pe Hennessey Venom GT, motoru dezvolta 1261 cai putere.
Ai vreun BMW de 1200+ cp ??
:D .. bayy, tu daca esti asa de destept si priceput, lumineaza-ma si pe mine. Sau nu vrei ??
Auzi ? si cand producatoru face ca motoru sa aiba cam 645Nm de cuplu maxim, tot are incredere in motoru ala,nu ?
Nene, V10-le ala consuma mult asai? Ce inseamna asta? - Inseamna ca era un pic, asa putin, nu tare - INEFICIENT.
Tare-ti mai place tie sa mergi intr-un M5 E60, o bagi a 5-a si astepti 10 minute ca acu ala sa treaca de la 6000 la 8000 de ture...tare placut e feeling-ul...tare!
Hai, vreau sa imi explici, sa raspunzi frumos, stiintific de la tine ce te-an intrebat.
Sa stii ca daca nu-mi raspunzi, o sa-mi bat joc de tine.
Ce ? N-am dreptu sa intreb sau ce ?
dan, asa inca o intrebare:
2010 BMW M5 E60, 507cp si 520Nm, masa la gol aprox: 1750kg, acceleratie 0-100: 4,7 secunde, cutie secventiala SMG III cu 7 rapoarte
2010 Dodge Challenger SRT8, 431cp si 570Nm, masa la gol, cutie automata in 5 rapoarte (5G-Tronic), 1920kg, acceleratie 0-100: 4,7 secunde......sfertul de mila e tot egal - 13 secunde.
diferenta dintre astea 2, e ca unu se tureaza pana la 6100rpm, BMW-u pana la 8250...
De ce naiba, fiind mai puternic, avand masa mai mica, avand cutie SECVENTIALA SMG III cu TOCMAI 7 trepte (vs 5 trepte), are aceeasi aceeasi acceleratie ?
Ultimele comentarii
325 in total