Nici eu nu cunosc riguros problema dar, sumar se poate spune:
(1)Colin Chapman in 1967 a renuntat la sasiul clasic: m otorul si cocpitul se montau una de alta; a fost inovata caroseria "autoportanta"
(2)La inceputul anilor '80 s-a reglementat ca toate masinile sa aiba fundul neted.
Din cele doua situatii a iesit actuala placa (din kevlar), adica pe o placa se monteaza si se integreaza toate. Placa a devenit foarte repede un accesoriu aerrodinamic care utilizeaza raportul de forte al curentilor de deasupra cu cele care se scurg dedesubt.
Scandura respectiva este montata doar ca accesoriu pentru a semnala incalcarile regulamentului privind inaltimea la sol.
Astfeel rolul placii este foarte complex, rol pe care nu-l cunosc nici eu prea bine. Sper ca altii sa stie mai multe sau domnul Daniel Popescu sa ne zica si noua.
PS. Printree ipotezele mortii lui Senna este una legata de placa. Senna a pierdut adereenta datorita ridicarii bruste a placii....
Red Bull si-a ales o nisa de piata excelenta. Fanii motor sportului sunt mai mari consumatori de energizante artificiale decat cei care admira sporturile "fizice". Minte sanatoasa in corp sanatos n-are valoare in fata televizoarelor, a computerelor. Asta e tot. Nu se compara cu Ferrari, Mclaren, Williams. Asta e tot. Eu trebuie sa slabesc 15 Kilograme. Chiar daca nu slabesc nu ma las de Formula 1.
Ultimele comentarii
182 in total