@Al Bundy- de acord cu tine ca o populatie needucata si indatorata este mult mai usor de controlat si probabil, este unul din lucrurile pe care orice structura de conducere isi doreste. Dar nu inteleg cum fac ei asta cu masinile electrice si nu cu cele termice. Da, cele electrice sunt acum mai scumpe, dar in momentul in care ti-ai pus in cap sa cumperi o masina ( indiferent ca este termica sau electrica) ori ai resursele sa o platesti integral ori iti deschizi un credit, deci nu este mare diferenta. De acolo si sprijinul meu pentru ideea programului rabla care incerca sa scada preturile electricelor la un nivel mai mic, deci mai usor de returnat imprumutul cand se face un credit. Deci situati este cam la fel. In ceea ce priveste dricurile vechi de pe drum ( nu ma refer la masini clasice sau le cele ingrijite si mentinute corect ci la fumigenel reparate pe genunchi din ciclul "merge si asa") trebuie eliminate fara discutie, deci este necesara o reinnoire a parcului auto. Doar cei inconstienti vor spune ca nu. Iar la urma-urmei daca nu ii permiti o masina atunci nu o cumpara. Simplu, foloseste autobuz, tren sau bicicleta. Chestia asta ca din nou toti sunt de vina in afara de noi pentru gradul de indatorire prin credite este oglinda societatii romanesti ( nu toata) in care nimeni nu este responsabil de nimic dar majoritatea sunt vai de capul lor. NIMENI nu i-a fortat sa se duca sa ia credite cu buletinul si sa cumpere mai mult decat isi poate permite, asa ca putina responsabilizare ar fi benefica.
Iubesc masinile facute bine, indiferent ca sunt termice sau electrice, deci nu sunt pro una sau alta. Problema este privita in majoritatea cazurilor prin prizma incalzirii globale. Aici nimeni nu se poate pronunta in termeni absoluti daca acest lucru (masurabil, deci real) este consecinta strict a poluarii sau este un fenomen natural ciclic. Pur si simplu nu exista destule date masurate corect in afara ultimilor 50-75 de ani si acest lucru este prea putin pentru un verdict absolut. Dar lucrul evident este ca poluarea in orasele cu un numar din ce in ce mai mare este evedenta ( nu ma refer la un sat cu 5 masini). Iar aici trebuie pricvit si faptul ca parcul auto creste constant, deci in viitor va fi si mai multa poluare. Asta nu inseamna ca sunt de acord cu tranzitia asta, de multe ori fortata pentru trecerea pe electrice. Totul trebuie sa se intample "organic" ( da si cu ajutor de la stat pentru ca este sanantetea noastra in joc) iar interdictiile concrete ar trebui impuse cand infreastructura si oferta ar fi la un nivel rezonabil. Lipsa infrastructurii va fi rezolvata mai devreme sau mai tarziu, lafel si coborarea preturilor pentru electrice la un nivel de bun simt. In concluzie as spune ca a imbratisa o alternativa de perspectiva este un lucru foarte bun dar nu trebuie fortat. Eu unul, ma vad in viitorul apropiat conducand o masina electrica pe care o pot incarca la o priza alimentata de panouri solare montate pe garaj, sau/si la o pompa de caldura geotermala, tehnologii care devin din ce in ce mai accesibile. Odata problemele legate de pret si infrastructura vor fi rezolvate, va fi sah mat simplu datorita tehnologiei electrice NET superioare celei termice. Doar din punct de vedere sentimental o sa sufar.
@@alpin- nu este treaba ta unde intru si unde scriu. Iar faza cu aruncatul painii este mentaltatea de sclav pe care o ai tu. Eu imi cumpar singur painea pe care o muncesc, nimeni nu imi arunca mie paini, nici dumnezei nici politicieni. De unde stii tu cand si de ce am plecat eu sau ca nu am reusit nimic acolo? Ma cunosti tu de undeva? Stangist? Ce este aia? Daca te referi la politica afla ca mi se rupe si de stanga si de dreapta. Si daca ai mai fi citit din comentariile mele, desi traiesc in America, nu am avut cuvine prea frumoase despre ce se intampla aici. Asa ca lasa tu painea mea in pace si vezi-ti de painea ta ( mai ales fi pe faza mai ales daca ti-o arunca cineva ).
Ultimele comentarii
259 in total