@pana-daca teuiti a ce masini restaurez si detin o sa vezi ca am respect si admir multe marci si modele nu numai Renault. Subaru este o marca fantastica ce a facut istorie in WRC la un moment dat. Si masinile lor de strada , desi insipide si incolore sunt demne de respect. Au o filozofie simpla si clara ceea ce place multora.
Sa revenim acum la motorsport...fara sa te superi pe mine le-ai cam amestecat rau de tot. In primul rand Renault a participat de putine ori cu echipa de uzina- adica cei din Franta de la Renault Sport si in 3 randuri au castigat-odata cu R20 si de doua ori ajutandu-l pe Schlesser. Ceea ce vezi tu acum ete al doilea an in care RENAULT ARGENTINA participa la raliu-adica un fel de sucursala care nu are nici pe departe resursele si creierele de la Renault sport. Sa nu intelegi gresit, este o incercare decenta, dar nu este nimic mai mult decat o incercare de marketing pentru Renault Argentina. Tot asa ar putea participa si Renault Romania cu o masina facuta la Pitesti facuta de romani dar asta n-ar reprezenta potentialul Renault .In ceea ce priveste WRC iar le-ai incurcat. Megane-ul acela cupe a castigat multe raliuri, dar la grupa 2 roti motriceJWRC sau Super 1600, . Aceea masina nu era concurent direct pentru Impreza sau Celica(AWD cars) sau alte masini pe care le vezi la televizor castigand. Sunt mai multe clase in WRC in care poti sa castigi fara a fi atat de popuar.. Si in prezent Renault are titluri europene si nationale in grupele IN CARE CONCUREAZA. Si apropo, Renault nu s-a retras niciodata din WRC si cam au rezultate de exceptie acolo unde concureaza. Iar BMW are destula experienta sa aiba rezultate de exceptie un de concureaza de asemenea, asa ca este normal sa aiba rezultate cand se apuca serios de o treaba. Acum ceea ce iara trebuie sa intelegi este si motivul pentru multe marci de a se implica in motorsport. Daca pentru Ferrari sau Mercedes sau BMW ori Porsche este evident motivul, vanzand masini sport sau cu tenta sportiva iar parte din tehnologia dezvoltata cu bani grei se transfera la modelele de strada mai usor, in cazul ator marci este mai dificil sa justifice cheltuiala daca nu castiga. Si acolo este unde intra si Renault. Ei vor fi intr-o ramura sportiva atata timp cat vor avea destui de multi bani alocati sa castige sau cel putin sa fie unul dintre numele mari pentru a-si justifica imaginea de marketing. Ar fi fost contraproductiva de exemplu , producerea unui v10 sau v8 pentru F1 atata timp cand ei nu folosesc asa ceva pentru "afacerea" Renault. Si exemplele pot continua. Iar Audi castiga an de an a Lemans pentru ca sunt cei mai buni din competitie in ultimii ani(si nu putini) chiar daca nu au avut in fiecare an o concurenta pe masura. Mereu se confunda capacitatea unei firme de masini sport sa faca o masina de competitie buna in cazul in care fac masini sport de strada bune Invers mege dar nu in primul caz. Asa ca avand Aston Martin(superbe masini) sau Lamborghini(de asemenea) implicate in sport nu ar reprezenta neaparat mare lucru in afara de imagine. Si daca iti place Subaru foarte mult o s ate dezamagesc- ultimele doua WRX STI au cam dezamagit, si aici iti spun din proprie experienta. Nu ca ar fi masini rele, dar nici atat de bune cat generatiile trecute.
@mog-nu stiu daca ar trebui sa-ti raspund tinanad cont de modul in care ai raspuns la opinia mea. Probabi ca nu ai facut niciodata o anaiiza a celor mai bune divizii sport consacrate de-a lungul utimelor 100 de ani. Doar pentru cunostinta ta in momentul de fata Renault (Reno poate e vreo cunostinta de-a ta) este SINGURUL producator care a castigat TOATE formele de motorsport desi multe nu sunt relevante pentru produsele lor de strada.Ei au castigat prima cursa auto din istorie, ei au inventat primul motor supraalimentat, ei au castigat primul campionat in WRC ei au introdus primul motor turbo in F1 , ei au fost pionierii primului v10 in f1, ei sunt inca SINGURA marca inca implicata in absolut toate formele de motorsport cel putin pana la un anumit nivel, plus implicarea lor in scolile de noi talente, si aici discutia doar incepe. Daca tu imi dai cel putin 2 exemple de divizii sport care doar sa se apropie de RenaultSport atunci iti dau dreptate chir daca m-ai abordat intr-un still mai tineresc si naiv.
@unckle-este o competitie in care Renault nu s-a implicat prea mult si chiar asa are 3 victorii. Fara sa fiu subiectiv, Renault are pedigree-ul sa castige ORICE competitie in care se implica serios si isi propune sa o castige, ceea ce nu cred ca se poate spune despre prea multi constructori(si degetele de la o mana sunt prea mute). Si in aceasta situatie masina este pregatita ca si anul trecut de Renault Argentina si nu de uzina si mai exact de divizia sport din Dieppe. Iar in ceea ce priveste "entuziasmul" fanilor el este legitim...toate competitiile au la baza un model de serie FOARTE mult modificat. Deci poti sa sustii o echipa fara probleme asa cum si alte echipe au sustinatorii ei. Fara discutie ca acest Duster nu are multe in comun cu cel pe care il stim noi dar il reprezinta ca si nume si imagine...
Ceea ce nu intelege multa lume este ca Renault Sport este intr-o liga foarte rarefiata (asta nu e o parere personala numai ci este toata istoria lor trecuta si imediat apropiata). Golf GTI sau R sunt masini foarte bune, au elementul de cult in segmentul lor DAR nu au ce cauta intr-o comparatie sportiva cu Renault Sport. Pe un circuit scurt si relativ putin tehnic, secunda aia este destul de mult. Pe etalonul circuitelor care este Nurburgring, Golf R (actualul) cu tractiune integrala si 300 de cai este in spatele RS-ului. Numai uitandu-te la vecini lui de timpi se intelege mai bine ce fel de masina este. Si noul Megane RS nu este departe :))
Ultimele comentarii
259 in total