@Bloodrave-divizia RS este aceeasi care dezvolta toate programele de motorsport de la Renault. Daca Renault F1 are doar tangente foarte putine cu Clio 1.5 dci (printr-un transfer de tehnologie in timp la modele de serie din motorsport), cu Megane RS are foarte mari pentru ca sunt aceeasi 'baieti' care se ocupa de ambele in acelasi timp. Marketingul isi are rostul lui foarte bun ( la Renault in mare se justifica prezenta in motorsport doar prin castigare a capitalului de imagine si nu atat prin casti direct imediat ca la celelalte marci implicate cel putin in F1 unde transferul de tehnologie este mult mai mare si mai rapid, deci amortizare mai buna a investitiilor). Asa ca daca Renault ar incerca sa profite si de efortul lor in dezvoltarea modelelor sport sau de competitie(trebuie multi bani si mult talent pe care nu multi il au), de ce nu?
Timp obitnut la prima incercare pe un circuit putin ud. Modelul este in lucru de mai mult timp decat turul Seatului asa ca este mai degraba o coincidenta chiar daca poate un pic grabita de Renault. A se vedea ca si generatia trecuta a avut un model similar la sfarsitul carierei, R26R, asa ca nu l-au facut acum pe fuga sa bata Seatul. Iar ca un fapt amuzant, inca astept un test independent in care sa vad Seatul mai bun.
@pablo256r-motoarele sunt inghetate conceptual. Chiar si acolo se pot aduce modificari in cazul in care se demonstreaza probleme de safety sau fiabilitate. Dar ca si software nu sunt inghetate, ca si combustibil folosit se poate folosi unul imbunatatit. Iar in final tine cont ca Renault sunt in urma din toate punctele de vedere. Se mai pot obtine destui cai din reglarea corecta, dar problema cea mai mare in F1 a fost si este modul in care este folosita puterea nu puterea in sine( eveident vorbim de puteri apropiate) Dupa ultimele estimari, Mercedes mai are doar vreo 30-40 de cai in plus Iar Renault nu este la 100%. Chiar in conditiile in care sa spunem ca Mercedes ar avea in final vreo 20 de cai in plus, asta se poate compensa printr-o mai buna ajustare a celorlalti parametrii. Nu uita ca Renault nu s-a bazat mai niciodata pe cea mai mare putere ci pe alte calitati pe care le are si anul acesta. Si asa cum este acum, motorul lor are cel mai jos centru de greutate si este mai compact decat Mercedes. Daca ai urmarit de-a lungul sezonului interviurile inginerilor implicati( nu numai presa romaneasca), la un moment , Remi Tafin a spus ca s-au gandit la seprarea turbinei de charger cum a facut Mercedes dar au optat pentru un design clasic tocmai pentru a face motorul mai compact. S-ar putea sa fi gresit dar asta vom vedea. In final bravo Mercedes si astept Renault( si Ferrari) sa revina. Vreau ca Renault sa fie cei mai buni dintre cei buni nu dintre greseli...
Cine exclude o revenire Renault cred ca va avea o surpriza. Mercedes a facut o treaba extraordinara pentru care merita tot respectul in conditiile in care a cheltuit aproximativ dublu (in jur de 500 mil euro si 400 de ingineri) fata de Renault. Fara a stirbi meritul lor, cred ca este un lucru normal tinand cont de toate circumstantele sa fie unde sunt, iar daca nu ar fi fost acolo, atunci am discuta de ceva ciudat. Insa istoria se repeat in general vorbind asa ca mai devreme sau mai tarziu Renault va avea din nou un motor cel putin atat de bun ca Mercedes daca nu mai bun.
Ultimele comentarii
259 in total