@fan Skoda- Alpine este altceva. Este Alpina-tuner BMW nu Alpine-divizie sport a Renault.
Cineva care se ita la masina asta nu se va uita niciodata la o Skoda, Nu se adreseaza niciodata la aceluiasi grup de cumparatori. Daca Skoda este o masina buna si mai ales corecta pentru pretul cerut, BMW sau oricare tuner este un produs dintr-o clasa net superioara. Sa le compari este un sacrilegiu.
@nica-chiar comparand S nou cu s-urile vechi( W140 ultimul si aici vorbesc doar de sedan) in ceea ce priveste calitatea asamblarii si a componentelor nu este comparatie. Tehnologic vorbim eveident ca noile S-uri au totul mai modern dar robustetea si przenta celor mai vechi este net superioara. Designul noilor este frumos dar imbatraneste mult mai repede pentru ca e facut pentru noile directii de estetica si mai putin pentru a pastra o imagine de marca puternica. As vrea sa vad cand toate ecranele alea o sa fie depasite si Mercedes nu o sa le mai produca, ce o sa faci cand o sa se defecteze?
@fan skoda- de acord ca preturile sunt un pic mai mari decat cele pe benzina/motorina, dar este un lucru normal in stadiul in care masinile elctrice sunt acum. Orice tehnologie are nevoie de timp sa gasesca solutii mai economice si sa vanda volumul corect pentru reducerea preturilor. Dar devin usor-usor mai accesibile si in momentul in care vor fi sensibil egale ca si pret, vor avea un avantaj imens fata de una clasica prin usurinta de exploatare. in cativa ani vor fi si puncte de incarcare destule si viteze de incarcare mai rapide. Ca si practicalitate nu este nici o diferenta intre una electrica si una termala-depinde doar pentru ce o sa o folosesti. Iar chestia cu SUV-ul, nu toata lumea vrea SUV. Pentru o masina de oras, mai ales in Europa, o masina compacta este de ajuns (parcare, manevrabilitate, garaj). Sa nu imi spui ca ai nevoie de mai mult portbagaj decat un Zoe de exemplu pentru lucruri normale. Si 10 Km pe bicicleta este ok daca muncesti pe tractor si ai 20 de ani. Nici un om care lucreaza intr-un mediu de birou sau cu alti oameni aproape nu vrea sa ajunga transpirat la servici. Si sa imi spui mie ca pe la 40 de ani te duci la munca 10 Km cu scuterul. Aia e imagine de papusile Muppets. Iar autonomia pe care tu o mentionezi "mica" este mai mult decat de ajuns pentru 85% din calatorii in Europa si cam 95% in Romania (prin prisma distantelor raportat la marimea tarii). As de curozititate da-mi si mie un exemplu in care un Zoe cu prbagajul aferent si autonomia de 300-400km nu are face fata.
@fan skoda- tehnologia electrica are avantaje uriase in perspectiva si aici nu vorbesc deloc de poluare. Si iti spun asta ca si unul care iubeste motorul termic si din pasiune (desi nu este deloc practic) conduce un v12. Am mentionat asta strict ca sa intelegi ca sacrific multi bani doar sa am placerea de a face asta desi nu este nici logic nici practic. Dar motorul electric -strict vorbind tehnologic -este superior celui pe benzina motorina din toate punctele de vedere. Este tras in jos doar de baterii, o problema care incet-incet se schimba. De la electrice cu 100 km autonomie am ajuns la 3-400km care din comentariul tau nu reiese nimic corect. Este adevarat daca locuiesti intr-o tara foarte mare si vrei sa mergi dintr-un colt in altul poate crea neplaceri dar pentru calatorii normale este mai mult decat suficient. Puin pariu ca majoritatea calatoriilor lungi in Romania (cand te duci la tara sau in statiune) nu sunt mai lungi de 250-300 de km si se incadreaza foarte usor in atonomia electricelor curente. Iar chestia cu a iti cumpara scuter sau bicicleta trebuie a intelegi ca in majoritatea tariolor a merge 15-20 de km pana la munca este foarte normal. Acolo este partea unde deja masina electrica are un avantaj practic fata de cea termica pentru ca intretinerea este aproape"0". Nu ai nevoie de ulei, de bujii si alte consumabile conparativ cu cele termice. Iar un motor electric (vezi aplicatiile industriale de zeci de ani) este cu mult mai robust si durabil decat orice termic.Iar daca tu muncesti vreo 10 km departe de casa, sa te vad pe tine pe la 40 de ani cu burta si putin chel, in mijlocul verii pe un scuter sau o bicicleta. In final nu vad de ce sunt 2 tabere care se urasc atat pe forumul asta cand cele 2 tehnologi pot fi foarte usor complementare. Vreau sa vad un viitor in care am de ales intre una termica, fiabila si cu un consum infim sau una electrica. Si atunci piata o sa hotarasca. Toate conversatiile astea sunt "0" pana cand cumparatorul baga mana in buzunar sa cumpere o masina noua. Atunci fiecare stie mai bine care este produsul corect pentru el. Si nu trebuie sa tina cont de ce spun altii.
Ultimele comentarii
259 in total