UE este un lucru extraordinar pentru noi daca stim sa negociem corect. Si asa, din inertie ne-a tras in sus din multe puncte de vedere. Faptul ca nu sunt o institutie de caritate daca esti prost in a lua decizii corecte este alta chestie. Fara discutie ca sunt si multe hotarari anapoda care vin de la Bruxelles dar una peste alta sunt cu mult mai multe avantaje decat dezavantaje a fi parte din UE. Faptul ca noi ca natie nu stim si nu am stiut sa negociem bine creioneaza UE ca pe un babau pentru multe persoana care gandesc superficial. Sper totusi ca o sa devenim mai competitivi din punct de vedere industrial si atunci mai multe companii romanesti se vor ridica si o sa avem o mai mare influenta in UE dar deocamdata trebuie sa profitam la maxim de tote fondurile utilizabile care vin de la ei.
@Seriff-total de acord cu tine. Ideea nu este rea ca in orasele cu trafic mare sa se vrea reducerea poluarii auto, DAR in primul rand si inainte de a veni cu aceste idei aberante, municipalitatea trebuie sa ofere alternative solide de transport, infrastructura pentru biciclete/masini electrice, acoperirea intregii zone cu transport in comun confortabil si modern nepoluant si numai dupa aceea se poate discuta de planuri din acestea. Iar sa interzici complet traficul in tot orasul este imposibil. Poate in anumite zone centrale, dar nu peste tot. Ce fac toti cei care au masini diesel si trebuie sa mearga prin oras ca sa ajunga la autostrazi/drumurile nationale? Sa le impinga pana ies din oras?
Cele mai frumoase masini facute de-a lungul timpului au fost mai mereu GT-urile. Si aceasta nu face exceptie. Adaugi si Aston-urile aici si ai forma perfecta. Cu W12 nici o problema,dar cu "biturbo" este. Masinile de genul acesta care vor deveni clasice nu au nevoie de turbine si compresoare. Dupa un anumit numar de ani, intretinerea si procurarea de piese devine problematica. Cele aspirate natural sunt variante mult mai solide. Dar o masina de exceptie, cu prezenta si personalitate fara discutie.
@PCM-tot ce am facut a fost sa iti raspund cu argument, punct cu punct la ceea ce mi-ai scris tu. Sabloanele alea sunt statistici nu pareri personale. Eu nu votez cu nimeni pentru ca toti sunt gunoaie, iar ceea ce ghicesti tu acolo nu se intapla. Nu port bascuta pentru ca am capul mare si convorbirile politice nu is au locul aici. Iar caracterizarea ta fata de mine este la fel de superficiala ca si cunostintele tale exprimate intr-o singura ideea prasta si fixa. Deasupra tuturor.
Cred ca tot Tutea a fost ala care a zis ca s-a sacrificat pentru o tara de prosti. Acuma pe care Tutea il venerezi?
@PMC- opinile mele au un fundament real si citesc toate articolele aici nu numai cateva. Faptul pentru care nu postez comentarii decat foarte rar este pentru ca majoritatea discutiilor sunt mai degraba certuri. Nu am spus ca Dacia nu este apreciata in Romania pentru ca vad asta prin vanzarile pe care le are peste tot ci m-am referit la acest forum unde sunt postate o gramada de chestii fara fundament. Dar si in general vorbind romanii au ce au cu alti semeni cand au succes. Si nu am spus ca Romania estye o tara de rahat ci am spus ca este o tara in care populatia majoritara este plina de bocitoare needucate si lenese. Si asta o sa spun mereu pentru ca am avut posibilitatea sa vad si sa compar cu situatia in multe alte tari pe care le-am vizitat, unde am locuit sau muncit.
1 Dacia intial a fost gandita ca o marca low cost dar datorita cererii mari in Europa au trebuit sa regandeasca produsul pentru a fi competitv peste tot nu doar in Romania. Iar subventia este un lucru care ajuta populatia din cate stiu eu, sa achizitioneze un produs mai bun. Aici cu ce trebuia facut cu banii din buget la modul general este o alta discutie. Dar subliniez, subventiile sunt in favoarea clientului in primul rand, iar daca podusul este fabricat in romania, ajuta si industriile adiacente si constructorul local. Daca tu nu vrei sa profiti de programul Rabla, poti merge sa iti cumperi o masina noua la pret intreg, nici o problema. Iar trendul catre electrice ( unul normal) este global pentru un motiv bine intemeiat chiar daca tu vrei diesel pentru vesnicie. Nu ca am ceva impotriva diselului in acest moment, sau in viitor.
@-Chiar daca nu am o afinitate pentru China sau produsele lor, nu poti sa nu apreciezi inteligenta lor in modul in care a facut afaceri cu restul lumii. Normal ca in media din vest china este dusmanul cel mai mare, dar tot ei uita sa mentioneze cine l-a creat. Chian este cea mai mare piata de desfacere si cel mai pare producator mondial si toate tarile au vrut o "felie" din beneficiile de a face afaceri cu China. Marcile vestice au vrut profit, deci au mutat productia in China. Marcile vestice au vrut sa vanda in China si sa produca, ei au pus o conditie: vreti fabrica aici, atunci trebuie sa faceti o colaborare cu o companie locala, iar cel putin 51% din noua entitate trebuie sa fie controlata de compania local. Vreti, bine, nu vret, la revedere. Deci marcile vestice au stiut de la inceput la ce se expun deci lacomia a fost mai importanta decat accesul chinezilor la tehnologie vestica. Nu asta este tocmai "problema" la noi ca ne fura strainii si noi nu facem nimica? Vezi ca ei, chinezii au fost mai destepti. Acum China are un monopol pe productia mondiala in mai toate domeniile si face ceea ce ar face ORICE alta tara, adica vrea sa castige cel mai mult pe spatele altora. Daca America sau Anglia ar fi fost in aceasta pozitie de forta ar fi facut la fel. Daca tu ceri fair play economic trebuie sa mergi pe alta planeta, aici nu exista din nici o directie, estica sau vestica.
3- Performate decente? Asa cum am spus, pentru ce a fost gandita, masina are performante decente. Faptul ca pusti inca umezi pe pene vor sa isi ia masina care costa cat un Warburg, merge repede ca un Ferrari si arata ca un Aston Martin cu un motor de 1.2 litri ca sa fie ieftin la asigurare nu are nici o acoperire in lumea reala. Faptul ca Dacia vinde foarte bine si o sa vanda si aceasta masina foarte bine este dovada ca strategia lor de marketing si vanzari este foarte buna, indiferent de aversiunea unor postaci de pe aici. Iar chestia cu optiuni mai bune, eu unul ma indoiesc. Dar este o chestie subiectiva deci daca tu crezi ca sunt variante pe care le placi, du-te si cumpara-le pe alea si lasa-i pe ceilalti sa cumpere Dacia. Doar de dragul conversatiei, care ar fi acele variante mai bune? Aici vreau sa comparam mere cu mere nu cu pere.
4-. nu sunt la curent cu subventiile din alte tari si nu ma intereseaza. Pe de-o parte va plangeti ca sunteti saraci si neajutorati si pe de alta ca statul va da prea multi bani ajutor sa cumparati o masina. Care este logica aici. Iar chestia cu miscarea ecologica, trebuia sa se intample odata si odata. Si o sa dureze mult timp pana cand o sa se vada mai clar avantajele, dar este o directie normala care trebuie ajutata. Asta gandind cu capul meu si nu altau sau de la televizor( Nu o suport pe Greta care este doar un copil prost caruia i se acorda mult prea multa atentie). Dar parte din evolutie este schimbarea si omul este reticent cand se intampla asta. Deci elctricele reprezinta una din variantele viitorului fie ca iti place tie sau nu, fie ca acum sunt scumpe si au o infrastructura nu prea dezvoltata.).
Si este treaba statului sa aiba o viziune si sa sprijine dezvoltarea infrastructurii si a tehnologiei in orice tara. Iar aici problema este din nou mai complexa si discutia mai lunga. Si care sunt tehnologiile alea proaste si infciente de care vorbesti? Motorul electric? Atunci habar nu despre ce vorbesti. Motorul electric este folosit de multe decenii si este fara nici un dubiu superior unuia cu ardere interna la orice ora. Ceea ce trebuie lucrat vorbind strict de industria auto este infrastructura si viteza de incarcare si capacitatea/ autonomia/ marimea bateriei. In momentul de fata, fiind o tehnologie noua si volumul de vanzari mic, pretul este cam singura mare problema ramasa. Dar cu dezvoltarea rapida a bateriilor, marirea infrastructurii osa fie "game over" foarte curand pentru motorul cu ardere interna. Acesta nu are nici un avantaj fata de cel electric in afara de minusurile specificate mai sus si care foarte curand vor fi corectate.
% Ce treaba are "Sulla" cu prefectura? Renault este o afacere si o sa se conduca (precum toate afacerile care nu vor sa moara) dupa logica profitului si marketingului. Ca vrei tu asa pe ochi frumosi ca ei (sau oricare altii )sa cheltuie Renault bani intr-un mod inutil inseamna sa fi naiv. Si mie mi-ar placea ca Romania sa fie buricul si sa ma intorc acasa dar lumea nu ia in considerare ce vreu eu ci merge inainte cum vrea ea.
Ultimele comentarii
259 in total