@dCi- daca asta iti doresti iti respect parerea. Asta este fundamentul democratiei sa intelegem ca nu toti trebuie sa vrem acelasi lucru. Si pentru ca eu vreau masini de spalat din Germania (sau din Romania cand o sa le facem macar decente) atunci imi doresc ca oameni care vor afara din UE sa fie cati mai putini. Si vecinii rusi ne-au tras-o mereu. Sa ii apreciezi insemna sa fi un pic masochist. Dar si asta este o alegere personala si ti-o respect. Asta nu inseamna ca Americanii sau Europenii din vest sunt niste sfinti dar atata timp cat ca natie nu avem (si nu am avut) coloana vertebrala in umila mea parere trebuie ales intre a fi colonie estica sau vestica. A doua varianta este mai putin rea.
@dan_grc- pana acum era doar intre electrice si consumatoare de petrol. Vestea buna este ca se vrea dezvoltarea alternativelor si o sa trebuiasca sa asteptam sa vedem cat de competitive sunt. In acest moment, fara a lua in considerare aceste noi incercari, vorbind strict despre electrice versus petrol, este un lucru normal sa se vrea inclinarea balantei catre electrice dar, foarte important, acest lucru trebuie facut intr-un mod natural, fara a forta trendul si nu fara a oferi o infrastructura buna si preturi competitive pentru electrice. Avantajele in acest moment sunt foarte mari dar trebuie totul gandit corect si nefortat.
@dCI- daca se va intampla chestia asta avem varianta unei colaborari foarte bune cu Albania si Republica Moldova. Sau zona de interes economic ruseasca. Alta varianta economica reala nu vad atata timp cat noi nu suntem UK sa avem o baza economica si tehnologica asemanatoare.
Chinezii in urmatorii 10 ani o sa dea multe batai de cap producatorilor premium traditionali. Au marele avantaj ca si daca se impun numai in China (de departe cea mai mare piata auto) vor "ciunti" din vanzarile celorlalti indeajuns incat sa le creeze probleme. In ultimi 10 ani China a progresat enorm tehnologic, iar acum incep sa se apropie cu produsele lor de varf de competitia vestica. Lynk and Co este o marca interesanta deja iar cu fiecare produs decent sau bun calitativ, perceptia multora se va schimba despre automobilele chinezesti. Nu o sa ma astemt (cel putin in timpul vietii mele) ca sa puna probleme netilor in Germania sau americanilor in US dar si daca vor patrunde numai cu un procentaj de luat in seama cuplat cu un control al pietei interne atunci vorbim de rebalansarea vanzarilor clasei premium.
Un lucru extraordinar pentru ca aceste 2 companii( alaturi de Porsche) vor sa dezvolte combustibili sintetici. Imi doresc pe viitor o concurenta intre masinile electrice si cele cu ardere interna nepoluante. Asta ar insemna alternative atat pentru cumparatori cat si din punctul de vedere al independetei energiei folosite pentru mobilitatea auto. Benzina si motorina au facut mult rau ajutand multe tari cu o capacitate de productie petroliera mare sa puna monopol pe preturi si chiar sa "santajeze" economic alte tari. Fiind capabil sa creezi combustibilul pentru ICE in propria ograda sau folosirea infrastructurii electrice ar ajuta fiecare tara sa devina mai putin vulnerabila la variatiile preturilor petrolului. Deci cu cat mai multe optiuni ( de preferat ecologice) cu atat mai bine pentru toti.
Ultimele comentarii
259 in total