@Seriff-nu cunosc statistici, deci nu ma pot pronunta asupra a ceea ce ai mentionat cu privire la fiabilitatea electricelor. Ceea ce pot sa iti spun este ca motorul electric ( aici nu ma refer la partea software sau baterie) este extraordinar de fiabil, practic fara defect major de conceptie (15-20 de ani nu te atingi de el si chiar dupa sunt sanse sa fie in regula inca 15-20 de ani) si este folosit in industrie de zeci de ani si inventat inainte de cel cu ardere interna. Cred ca problemele de fiabilitate sunt legate de partea software atatea cat exista dar nu cred ca este un impediment pentru corectarea problemelor in timp util. Chestia cu garantia este valabila si la cele cu ardere interna, majoritatea industriilor ( nu numai auto) sunt interesat ca tu si eu sa schimbam produsul cat ma des pentru un profit mai mare pentru producatori. Nu cred ca ste o problema specifica pentru masinile electrice. Problema este ca am fost conditionati sa gandim ca a schiba ceva la fiecare cativa ani este un lucru normal si nu un jaf pe care mai toti producatorii il fac fata de noi.
@Seriff-de acord cu tine 100% ca automobilul va pierde un pic din personalitate si placerea asociata cu mirosul benzinei, sunetul motorului sau controlul turatiilor pentru ca in mare masura aceste lucruri sunt un factor pentru care iubim masinile. Si tot asa sun t de acord cu tine ca trecerea de la motorul cu ardere la cel electric trebuie facut organin si nu fortat, iar coexistenta celor doua ar fi un lucru bun pentru ca pentru a ne atasa de ceva nou este nevoie de timp. Dar in acelasi timp cred ca motorul electric va castiga clar teren pentru simplu fapt ca este mai bun, mai fiabil, mai usor de intretinut si nu in ultimul rand, se poate extrage din el absolut orice vrei la un pret infim (aici nu vorbesc de bateri care inca trebuie dezvoltate so ieftinite). Si in opinia mea trebuie de asemenea sa ne uitam si la aceasta "parte plina a paharului" care nu este deloc neglijabila. Cred analogia cea mai buna (fara a fi misogin) este aceea ca inlocuind usor termicele cu electrice seamana cu a inlocui o nevasta buna in pat cu una care sta mai slab la capitolul asta, dar gateste mai bine, ai mai mare incredere in ea si este mai frumoasa. Castigi ceva si pierzi ceva. Asa ca pana una alta mai avem ocazia sa alegem dupa gust.
Nu este nici o problema daca se axeaza pe electrice. Singura conditie este sa le faca bune. Strict tehnologic, motorul electric este net superior din absolut toate punctele de vedere fata de termice. Si asta o spun ca un fan atat al termicelor cat si al electricelor. Trebuie gasite metode pentru ieftinirea bateriilor cat si a extinderea infrastructurii de incarcare pentru ca deja se vorbeste de 6-800 km pe incarcare la anumite modele noi ceea ce este deja in regula. Dar revenind la Alpine sper sa continue filozofia propri cu masini usoare si foarte aerodinamice.
Masina foarte buna. Ca si design nu pot nici sa o plac nici sa o urasc. Vazand logo-ul Honda in fata vreau sa spun ca se integreaza cu modelele precedente. Daca ii schimbi logo-ul cu unul de masina chinezeasca s-ar potrivi si asa. De aia nu ma pot decide . Oricum Honda nu a fost cumparata niciodata pentru cum arata.
Ultimele comentarii
259 in total