Buna observatie aia cu uzura stergatoarelor de parbriz, care le schimbi de cel putin 2 ori pe an si COSTA vre-o 250 ron minim fata+spate (ca-s de alea de silicon si mai au si prindere diferita, si daca nu faci vre-o modificare mai romaneasca tre sa scoti banu).
"Lithium is a limited resource, being produced in only a few places at a limited rate. It would be very problematic to try to replace most cars with lithium-powered electric vehicles." zise Eric Kvaalen in comentariile articolului original .... si-i dau dreptate:) Momentan avem China (cu ale sale rezerve de litiu blocate pentru productia interna), Argentina, Chile si Bolivia (our newest contender:) ) o sa avem o a 3-a goana dupa aur (alb-argintiu tura asta:D ), alte conflicte de natura economica/politica (tot un drac). De remarcat ca in majoritatea tarilor cu petrol ... a scazut drastic durata medie de viata precum si conditiile, doar marile corporatii avand de castigat. Oi fi eu pesimist, dar daca nu reusesc astia sa extraga litiu din oceane mai eficient de cel putin 1000 de ori... ceea ce e posibil fizic, ma tem ca nu va fi posibil economic, cel putin nu in inca 10 ani de sistem piramidal... pardon! monetar international.
P.S. degeaba exista o tehnologie (necesara in momentul actual intr-un domeniu) daca nu e si fezabila d.p.d.v. economic si material, iar stiri de astea cu "posibile" tehnologii apar pe diferite site-uri (si aici ma refer la alea de incredere) cel putin lunar.
P.S.2: si eu sunt unul din aia care, desi imi plac sporturile cu motor, conduc zilnic si depind destul de mult de autovehicul, m-as bucura sa nu le mai vad pe astea propulsate de motoare cu combustie interna decat in manualele de istorie, sa trec pe la o trecere de pietoni automatizata si sa nu mai respir noxele si benzina nearsa a distinsului domn care in graba de a prinde verdele sa ajunga la ... servici, a calcat-o pe coada fix inaintea trecerii. TOTUSI, fara un proiect de legi serios (ceva in genul aluia spre care se indreapta GB pentru Londra in momentul actual) nu o sa fie posibila trecerea spre o asemenea "utopie". Si acu sa revenim un pic pe pamant, daca s-ar da legi aspre cu privire la poluare, probabil ca m-as alatura si eu multimii de biciclisti care nu ar avea bani de masini electrice (DA! tehnologia va fi mai ieftina, materia prima in schimb se va scumpi in timp suficient de mult incat sa compenseze, si vor fi lansate supozitii de genul celor cu petrolul care se tot termina peste 50 de ani de 100 de ani incoace:) )
Pacat de directia si de feeling-ul la condus pe care le oferea Focus1 la vremea lui... masina asta nu face altceva decat sa se incadreze in trend (inclusiv in privinta calitatii, dar asta e doar o speculatie, masina avand un aspect "plasticat" la prima vedere) si sa se "piarda" printre restul hatch-urilor actuale. Cat despre design, cand am vazut primele poze inainte sa apara, mi s-a parut interesanta. Acum in schimb mi se pare cam depasit designul, in special linia laterala si spatele, mai ales cu jantele alea de tabla din poze:)) Interiorul e fara indoiala un progres fata de generatia veche. Pana la urma, asa cum zicea si Dan, gusturile in materie de design nu se discuta.
Ultimele comentarii
45 in total