nu stiu cat o fi ea de tehnologie ca nu e "rocket science" un sistem electronic de control al stabilitatii (tehnici de reglare automata si algoritmi PID existau de ceva vreme), mai degraba ma gandesc la profitul imens scos din 75 DE MILIOANE de module esp... asta da aniversare ISTORICA! Baieti destepti astia de la Bosch!
@t nu s-a referit deloc la marca (in nici un caz nu a cautat sa starneasca flame-uri) si are mare dreptate. Acest sistem nu e deloc revolutionar, e doar o "joaca" simpla cu led-uri pe care oricine cu putine cunostinte de programare microcontrollere o poate realiza (dureaza mai mult testarea si calibrarea). Ma bucur ca ajunge in sfarsit pus pe o masina... dar sa faci valva cu asa ceva mi se pare putin spus exagerat (indiferent de marca auto in cauza)! Cat despre Opel, sunt la al doilea si sunt multumit, in special cu costurile de intretinere (mai putin costul aberant al stergatoarelor de parbriz alea de silicon, si de ceva greieri aparuti in urma condusului deloc temperat prin gropile mioritice din Iasi).
... wow ce motoare demne de 2012 au... (nu vreau sa fiu critic, stiu ca sunt destul de fiabile si benzinarele lor aspirate si dieselurile intr-o oarecare masura ... DAR (inca odata) 210 NM cuplu la 4k rpm? what the.... e de-ajuns pentru o berlina cu pretentii "cvasisportive", in nici un caz pentru caroseria aia (mai mult ca sigur si putere mica si consum mare, deci nici un avantaj). Cat despre dieseluri si downsizing.... daca honda sunt mai lenti astia de la mazda sunt melci.
mai conteaza si elementu' dintre scaun si volan din cand in cand... unde mai pui ca ala cu gallardo sigur nu vroia sa riste sa-si zgaraie vopseaua... nu a fortat mai deloc.
Foarte bun articolul in primul rand!
In al doilea... intrebare retorica: daca statistic stam cum stam, de ce nu se indreapta producatorii auto in aceste directii mai repede (macar cu dezvoltarea tehnologiilor)? De ce nu exista macar un producator care sa aiba macar un proiect de sistem de propulsie hibrid (50% electric + un motor cu combustie interna (pe etanol/cng/diesel/benzina, nu conteaza). Motorul cu ardere interna ar putea dispune de toate tehnologiile actuale de gen: direct injection, variable valve timing/lift, turbine cu geometrie variabila, eventual un motor neconventional pe ciclu Atkinson, Miller sau Wankel, dus destul de mult spre extrem (nu va suferi variatii bruste ale turatiei deoarece va fi cuplat ca generator pentru motorul electric, acesta la randul lui fiind cuplat la o cutie de viteze (un cvt mai evoluat sau in caz de nu se poate, macar un dsg), pentru a da randament suficient si la viteze mai mari. Astfel s-ar inlatura necesitatea cuplarii motorului cu ardere interna, ca in cazul lui Volt. Sa fie costurile de dezvoltare atat de mari? Problemele de fiabilitate chiar pot fi depasite lejer cu tehnologia actuala!
Chiar mi-as dori un raspuns clar la intrebarea asta... ca spre electrice e clar de ce nu se indreapta cu pasi grabiti: problema stocarii energiei.
Ultimele comentarii
45 in total