@kumite ... pai ce sa fie oare? un motor de 3 (Trei) litri diesel turbat cu doar 130 de caluti bine hraniti si care obosesc greu (ce-i drept), nascuti undeva intre 1993 si 2006.
Lasand deoparte razboiul asta fara sens intre fanii diverselor marci (care din pacate nu mai au in sistemul lor valoric fiabilitatea de cativa ani incoace, desi o bagati toti p-aici ca pretext), tin sa va amintesc totusi ca primul hybrid l-a facut Porsche si nu Toyo' (ca din 10 comentatori pe tema asta 9 vad ca traiti pe alta planeta) si ca masinile au fiecare target-ul lor, indiferent de marca. Unu' poate vrea sa-si ia un coupe usor, cu handling bun si motor aspirat fara lag pentru simpla placere a condusului. Evident ca nu e alta masina mai buna pentru el ca gt-86 in momentul actual (sau o Miata sh daca sta rau cu bugetul).
Altu' poate vrea o masina incapatoare pentru familie, "fiabila" si cu intretinere un pic mai ieftina ca mercedes ;)). Cred ca va alege o Toyota Avensis in detrimentul unui brand cu renume "sportiv" care chiar nu ii coafeaza imaginea de familist, dar si in detrimentul "celuilalt" brand pe motiv ca il vezi la tot coltul strazilor adus sh din Germania&restu'. Personal vreau putere si cuplu de jos, deci as alege BMW 320xi nou de-as avea banutii necesari (implicit si pentru intretinere si benzina):) cum nu-i am, as opta pentru un diesel de 1.8 de la alta marca nipona pentru urmatoarea masina.
Asa ca o concluzie: nici una nu e mai buna sau mai proasta. Pur si simplu au alt target, iar voi aici va starniti doar pentru ca va plac flame-urile aprinse prin intermediul ideilor preconcepute.
v-ati luat degeaba de @dumbravaandrei. hai totusi sa nu ne legam aiurea de cunostintele vagi sau ample de mecanica ale unor persoane necunoscute... dar omu' avea perfecta dreptate! mai mult de 6 viteze si sa le si schimbi MANUAL in regimul corect de turatie pentru a obtine puterea de care ai nevoie si atat... hmm... ma voi ori sunteti roboti ori o ardeti aiurea crezandu-va vre-un pui de Schumi!
De asemenea, cu toate ca o sa-mi inrositi commentul (da chiar nu ma pot abtine cand va vad ce tampenii debiteaza unii), cum poti sa zici ca iti scade asa de mult consumul daca ai o treapta in PLUS=)) Totul e exploatarea corecta nu o treapta in plus... aia poate are 7 trepte si ultima e cu foarte putin mai lunga decat a 5-ea sau a 6-ea la o cutie manuala normala (un fel de close ratio gearbox o sa ajunga daca mai baga astia multe trepte) cum poti sa zici ca rulezi (cu un motor oarecare presupus destul de potent) cu 140km/h cu consum de 3-4% si asta datorat cutiei de viteze:)). pai motoru' ala ca sa propulseze vehicolul are nevoie de o oarecare turatie sa puna la roti prin intermediul transmisiei puterea necesara. Cat credeti ca e de lunga si treapta aia a 7-ea? Ca e motorul mai putin turat cu 3-400 de ture nu faci mare economie atata timp cat el trebuie sa genereze aceeasi putere, doar ca la turatie mai mica! Legea conservarii energiei ramane valabila oriunde si oricand, asa ca... pana nu optimizezi motorul ala sa obtii eficienta mai mare.... nu faci mare branza cu consumul.
Daca vreti sa va legati strict de eficienta transmisiei, pai atunci problema e deja rezolvata si se numeste CVT (constant variable transmission), ca sa vezi nu are 5,6,7 trepte ci teoretic o infinitate:) cu un regulator bun poti obtine eficienta teoretica mult peste cea a unei cutii manuale cu rapoarte fixe:)
@Nismo completare: nici directia/suspensia, nici fiabilitatea nu e tocmai stralucita la majoritatea, iar tinand cont ca masina e conceputa din 0 pentru a fi electrica de astia de la Tesla care nu "prea" au experienta (astea de pe Model S sunt primele lor caroserii/sasiuri dezvoltate in house) e evident ca lumea are ceva dubii de fiabilitate si nu numai.
Cand dai o caruta de bani pe un gadget (ca deja nu se mai cheama masina in sensul clasic al termenului, mai degraba vehicul), e normal sa te gandesti si la asta pe langa fiabilitatea redusa a acumulatorilor (care fiind LiFePO4 daca i-ai descarcat sub 50% deja scade drastic numaru' de cicluri de reincarcare) si pretul inlocuirii lor.
Toate ca toate, dar vorbind strict de interior mi se pare eronat al naibii sa nu ai knobi si butoane intr-o masina! Pai cand conduci si esti singur cum naiba reglezi climatronicu'? Te uiti la display de fiecare data cand vrei sa schimbi temperatura? Eu cel putin umblu des la clima:)
Ultimele comentarii
45 in total