Numai la Americani e posibil sa-ti fie lene sa apesi un buton pentru a trece din D/S prin N si R tocmai in P, sa impingi lenes de schimbator in sus o singura pozitie in loc de 3, sa nu tragi nici frana de mana si dupa aia sa fii atat de nesimtit incat sa dai in judecata producatorul ca nu-i conceput pentru prosti cand te trezesti ca o ia la vale.
Nu stiu unde ne intreptam, eu zic sa dam in judecata toti producatorii de adidasi pentru ca exista posibilitatea sa-ti rupi gatul daca te impiedici cand mergi incaltat, ar trebui sa te avertizeze sonor la borduri...
Personal imi place BMW in general mai mult ca Audi, Mercedes sau Lexus. Directia in care se indreapta in schimb nu o agreez: suspensii din ce in ce mai moi/"premium" (seria 5 si seria 1 cel putin), motoare facute de zici ca sunt gandite de divizia de marketing etc...
@dan_grc: ai dreptate cu diferenta mica de putere, putea fi realizata si cu 3 turbine, si cu 2, poate chiar si cu un twin-scroll combinat cu o galerie de evacuare mai desteapta. Cred ca solutia cu 2 turbine ramane cea mai OK, e deja exagerare ca si cu transmisia cu 8 rapoarte.
Normele de poluare isi fac simtita prezenta si omoara incet incet fiabilitatea motoarelor termice :) (statistic vorbind, fara nici o referinta la motorul din articol).
Singurul lucru bun care-l vad pe la multi constructori e ca incep si ei sa mai taie din greutatea in plus.
@Cornel
nu ai luat in calcul ca poate fi vorba de un turbocompresor normal care poate fi "ajutat" de un motor electric la turatii joase cand presiunea gazelor de pe evacuare nu e suficienta, eliminand astfel si senzatia de turbo-lag:)
Singura problema aici e gradul de complexitate, nu cred ca e cazul sa ne "amintim" de problemele 1.4 TSI cu turbosuflanta si supercharger (no hard feelings 4 VAG, detin G6 fix 2.0TDI CR si sunt in mare parte multumit de el, total impartial vorbind, ma lasa rece "scandalurile televizate").
Decat tri-turbo/multi turbo gen BMW's marketing gimmick e mult mai ok (ca potential grad de fiabilitate) varianta asta + baterie/supercapacitor competent.
Luand in calcul cele de mai sus si incercand sa gandesc din perspectiva unui inginer care ar vrea sa-si construiasca singur masina, cu siguranta as alege aceeasi cale de mijloc ca Toyota, motor cu combustie interna optimizat pentru consum, cat mai simplu (fara supraalimentare), si un electric suficient de puternic (cuplu oricand disponibil).
Ne place sau nu, tot spre electrice simple ne indreptam, cu sau fara grila de alimentare competenta. Se investeste in prea multe locuri in r&d (pentru baterii si energie alternativa cel putin) sa nu iasa ceva ok in final. Pana si arabii o stiu:)
In final, sa fiu on-topic un pic: VW au cam dat-o rau tare de cand cu scandalul asta, acum vor grabi putin ritmul si vor impinge in mainstream tehnologii care nu-si au nici rostul nici locul acolo de gen hibridul asta cu H de la hidos proiectat direct din design doar de dragul de a tine pasul cu atrocitatile pompos prezentate de alte companii, fara nici o valoare economica si care intra in aceeasi categorie de "marketing hypes" ca si tehnologiile din multe alte domenii (spre exemplu rezolutii de 4K pe laptopuri de 15 inch). Culmea, vestea proasta e ca o sa tina! Ar trebui sa multumim cu totii consumerismului imbibat in creierele fragile a multor generatii pentru asta.
Pana una alta va urez sanatate la toti si-am fugit!
@someone: da, este raspunsul direct al celor de la VAG la A45AMG. Mai mult de atat, Fritz Eichler supervizeaza proiectul (acelasi inginer care a condus echipa de la AMG responsabila de motorul de pe Mercedes).
@hazard: exercitiul tehnic e interesant intr-adevar, doar ca pe mine cel putin ma lasa indiferent toata nebuneala asta cu downsizeing-ul. Atitudinea celor de la Mazda in privinta asta mi se pare mai de bun gust, in conditiile in care prefer un motor mare, usor, cu compresie decenta, fara turbo si problemele aferente :) Si cand te gandesti ca totul e datorita metodei de taxare dupa cilindree abordata de lideri incompetenti mai peste tot prin lumea asta... ca mare economie reala nu faci, ba iesi mai rau de 10 ori daca iei in calcul uzura accelerata si costurile de productie ridicate.
Ultimele comentarii
45 in total