Patriarhul VW Group, Ferdinand Piech, s-a asigurat ca dupa moartea sa, stabilitatea actionariatului VW Group nu va fi afectata . Ferdinand Piech ( 73 ani ), cu o avere estimata la 7 miliarde euro are 12 copii din 4 casnicii . Dupa moartea sa, actiunile sale la VW Group vor fi transferate catre 2 fundatii private austriece infiintate de Ferdinand Piech, copiii sai neputand sa vanda aceste actiuni ( chiar daca vor intenta proces, va fi practic imposibil sa castige ) ci "doar" sa beneficieze de dividente . Ferdinand Piech urmeaza modelul Bosch, cel mai mare furnizor de piese din lume fiind controlat de fundatia Robert Bosch GmbH ce detine 92 % din actiunile companiei . Mai multe detalii despre aceasta stire aparuta azi in presa germana in linkul urmator : http://www.focus.de/finanzen/boerse/aktien/auto-imperium-piech-regelt-vermaechtnis-zum-aerger-seiner-kinder_aid_553138.html
Nu cred ca este foarte departe momentul cand chinezii vor prezenta un model din aceeasi clasa cu Logan insa capabil sa primeasca 5 stele EuroNCAP. In acel moment, se va produce un cutremur pe piata auto europeana si doar producatorii foarte mari vor rezista fara probleme . Este o chestiune de timp pana cand Geely va fi inghitit de un constructor auto chinez de stat ce va prelua peste noapte toate cunostiintele Volvo in materie de securitate si tinand cont ca sediul din China al Volvo Cars va fi in Shanghai, nu este exclus ca SAIC sa cumpere Geely in viitorul apropiat . SAIC mai detine printre altele si marca britanica MG .
VW Group are nevoie in Europa de SEAT ca marca low-cost alaturi de Skoda pentru a concura in viitorul apropiat cu modelele din China ce vor invada Europa in viitorul apropiat . Odata ce planul guvernului chinez de a reduce numarul producatorilor auto din China ( prin preluari si fuziuni ) de la peste 110 la 8 va fi finalizat, vor rezulta niste grupuri auto foarte redutabile ce vor creea mari probleme producatorilor din Europa, SUA , Japonia si Coreea de Sud . Ferdinand Piech a declarat recent ca VW Group trebuie in viitorul apropiat sa vanda minim 10 milioane unitati anual pentru a nu avea probleme cu producatorii din China, iar nimeni nu cunoaste forta producatorilor chinezi mai bine decat VW Group . In ultimele zile s-a vorbit foarte intens despre tranzactionarea din nou la bursa a actiunilor GM si ATENTIE de intentia celor de la SAIC ( cel mai mare producator auto din China ) de a investi aprox 5 miliarde $ in actiuni GM, o alianta GM-SAIC ar deveni un concurent foarte redutabil pentru VW Group si Toyota . Revenind la uzina SEAT din Martorell, in acest an VW Group a finalizat modernizarea uzinei ( costul investitiei fiind de 400 milioane de euro ) pentru a face posibila producerea din 2011 a modelului Audi Q3 ce va fi produs exclusiv in uzina SEAT . Odata cu productia lui Audi Q3 va fi rezolvata si problema pierderilor SEAT ce erau cauzate de utilizarea in proportie de 60 % a uzinei din Martorell .
Ultimele comentarii
4 in total