Ediția din 2023 a proiectului Aventour la feminin a venit cu tot felul de premiere. Am avut cea mai puternică mașină din istoria Aventour, un Mercedes-AMG SL63 cu 585 de cai putere, iar fetele au primit cea mai mare provocare din istoria acestui tur: să urce pe o turbină eoliană, înaltă de 100 de metri.
REZUMATUL VIDEO AL ZILEI CU NUMĂRUL 3 DIN AVENTOUR
Ziua a treia din Aventour 2023 a început tot la gazda noastră, Novum by the Sea, unul dintre cele mai luxoase resorturi de pe litoralul românesc.
PROBĂ DE "SCHIMBAT ANVELOPE VITEZĂ" DE LA CONTINENTAL
Spre deosebire de ieri, azi vremea a ținut cu noi, iar pe un cer acoperit de foarte puțini nori am început cu un nou concurs pentru fete, de această dată pus la cale de către partenerul nostru Continental. Proba s-ar putea numi "schimbat anvelope viteză" pentru că fix asta s-a întâmplat.
Înarmate cu o cheie de roți (cricul era deja montat, ca să evităm accidentările), fetele, împărțite în echipe de câte două, au trebuit să schimbe o roată în cel mai scurt timp. Și s-au descurcat de minune, am putea spune.
Echipa formată din Sânziana Negru și Sorina Brumariu a câștigat, deși competiția a fost destul de strânsă. Mai ales că au primit și puncte, care vor conta la stabilirea clasamentului și la desemnarea echipei câștigătoare din Aventour.
Cu mașinile pregătite de drum, ne-am îmbarcat și am pornit să hrănim hibridele și electricul Audi Q8 e-tron cu energie verde produsă de CEZ România în parcul eolian Fântânele-Cogealac, aflat la puțin peste 50 de kilometri de Constanța.
CEL MAI MARE PARC EOLIAN DIN EUROPA
Grupul CEZ a finalizat proiectul parcului eolian de la Cogealac în 2012, după o investiție de 1.1 miliarde de euro. În prezent, aici există 240 de turbine eoliene, fiecare cu o înălțime de 100 de metri. Prețul unei turbine? Cam cât 10 Mercedes-AMG SL63, ca și cel din Aventour. Adică 2 milioane de euro.
Dacă includem montajul și infrastructura aferentă, prețul unei turbine poate ajunge chiar și la 4.5 milioane de euro.
Acum înțelegi cum s-a ajuns la investiția de 1.1 miliard de euro?Parcul eolian Fântânele-Cogealac are o capacitate de 600 MW și este cel mai mare din Europa (de pe uscat). Capacitatea totală este puțin mai mică decât cea a unui reactor de la Cernavoda și poate asigura între 2 și 4% din producția națională de energie.
Aici, fetele au dat piept cu "morile" de vânt și, totodată, au răspuns afirmativ și cu mult entuziasm la cea mai mare provocare din istoria Aventour: au avut ocazia să urce până în vârful unei turbine eoliene. Adică la 100 de metri deasupra pământului.
După ce au primit instrucțiunile corespunzătoare, ca totul să se desfășoare în siguranță deplină, au îmbrăcat hamul special, și-au pus casca de protecție pe cap și au tras aer adânc în piept.
LA ÎNĂLȚIME, PE TURBINELE EOLIENE
Câteva zeci de minute mai târziu erau la 100 de metri înălțime, pe o turbină eoliană, și admirau de sus Podișul Dobrogei. Asta da priveliște!
După ce au revenit cu picioarele pe pământ (la propriu), cei de la CEZ România le-au supus unui test. Mai toate au răspuns corect la întrebările adresate chiar de CEO-ul CEZ România, Ondrej Safar, pentru care au mai primit niște puncte bine meritate.
După o experiență pe care, cu siguranță, nu o vor uita prea curând, fetele noastre s-au urcat în mașini și au pornit spre Novum by the Sea, din stațiunea Olimp. Resortul care ne-a fost casa departe de casă în Aventour 2023.
Ajunse aici, cele 8 creatoare de conținut au făcut un scurt rezumat al zilei, în ceea ce privește mașinile pe care le-au condus în a treia zi din Aventour.
IOANA GRAMA ȘI KRISTA BAIAS ÎN RENAULT AUSTRAL
A devenit deja o tradiție să mă reîntâlnesc cu un model Renault în Aventour. Spun asta, pentru că una dintre primele mașini pe care le-am condus a fost un Renault Clio. De care am fost foarte atașată.
Cred că “de vină” este și un drum cu peripeții prin Ucraina.
Austral este, însă, din altă lume.
Arată bine, actual, e o mașină frumoasă, cu aspect premium. Și se simte asta și al interior.Mi-a plăcut că am putut să caut pe Google Maps dupa numele unui restaurant din Cluj. Fără să mă gândesc la adresă. Renault a evoluat mult.
SÂNZIANA NEGRU ȘI SORINA BRUMARIU ÎN AUDI Q8 E-TRON
Audi a fost mereu o surpriză plăcută. În toate cele 3 ediții Aventour. Nu ai ce să îi reproșezi. Chiar dacă lumea se sperie de electrice, noi am condus-o fără probleme. Totul e atât de natural. Și e atât de seren.
Uneori nici nu știi cu ce viteză rulezi. Deci trebuie să ai grijă. Bateria are o autonomie confortabilă așa că ne-am bucurat de toți caii putere. Mașinile electrice sunt deja o realitate.
LAURA GIURCANU ȘI BIANCA GIURCANU ÎN PEUGEOT 408
Este a doua oară când mă întâlnesc cu noul Peugeot 408 și pot să spun că mi-a făcut plăcere să îl conduc, la fel ca prima oară.
Mi se pare o mașină foarte bine închegată, cu un spate foarte arătos. Noul Peugeot 408 poate fi foarte agil atunci când calci pedala de accelerație și intri mai încrezător într-un viraj.
PRĂJITURELA ȘI ALEXANDRA BOCA ÎN MERCEDES-AMG SL63
Mercedes-AMG SL63 ne-a transpus într-un film cu Sophia Loren. Atâta că noi nu ne plimbam cu o decapotabilă pe Coasta Amalfitană, ci pe drumurile care șerpuiesc prin Podișul Dobrogei. Un peisaj impresionant, de care ne-am bucurat, din plin, cu plafonul coborât.
Motorul V8 cu 585 de cai putere și sunetul pe care îl face te îmbie să calci mai tare pedala de accelerație, dar cifrele arătate de vitezometru și cele de pe indicatoarele rutiere te readuc imediat cu picioarele pe pământ.
***
Aventour la feminin este un proiect dedicat exclusiv femeilor, desfășurat alături de 4 mașini proaspăt lansate în România.
3-6 mai
Un proiect
AUTOMARKET ȘI EVA
Proiect prezentat de:
Parteneri:
Bravo curajoaselor !
:)
Corect ar fi fost:
Aici, fetele au dat "piept" cu morile de vânt