În urmă cu mai bine de un an, Automarket a călătorit la Paris pentru a face cunoștință cu noul Renault Austral. Un SUV compact, gândit ca un urmaș pentru un model foarte popular, inclusiv în România. Este vorba despre Kadjar.
Cu Austral, francezii de la Renault intenționează să recucerească segmentul C, unul în care competiția este acerbă.
RENAULT AUSTRAL ÎN AVENTOUR 2023
Acum, un Renault Austral ne va însoți în Aventour la feminin 2023, așa că hai să trecem în revistă cele mai importante detalii despre modelul francez.
Deși numele lui face referire la Australia, SUV-ul compact al producătorului din Hexagon nu se vinde acolo. Potrivit francezilor, Austral provine din latinescul "australis" și este "un cuvânt care rezonează în multe limbi europene."
Renault Austral introduce noua filozofie de design Renault, adică "Nouvele Vague". Avem o capotă sculptată, faruri LED cu semnătură luminoasă în forma literei C, grilă specifică, un logo nou și jante cu diametrul cuprins între 17 și 20 de inch.
Partea din spate este scoasă în evidență de noul logo Renault, care apare de această dată alături de numele modelului. Un artificiu de design la care au apelat mai toți producătorii auto în ultimii ani. Să nu uităm de stopurile pentru care francezii au folosit tehnologia micro-optic, care a debutat odată cu noul Megane electric.
Pentru că vorbim despre un SUV, nu lipsesc scuturile de protecție față/spate, protecțiile din plastic, vopsite în negru lucios, și garda la sol care măsoară 170 de milimetri.
Destul pentru a ajunge la plajele mai puțin cunoscute de pe litoralul românesc.PACHET DE DESIGN ESPRIT ALPINE
Mașina care ne va însoți în Aventour 2023 nu este un Austral obișnuit. Are o culoare exterioară Roșu Flamme, un acoperiș negru Etoile și un pachet de design Esprit Alpine. Acesta aduce, printre altele, un set de jante negre, cu diametrul de 20 de inch.
Din acest pachet mai fac parte tapițeria din Alcantara și cusăturile albastre, contrastante.
Dacă tot am ajuns la interior, Renault a desenat habitaclul lui Austral în jurul șoferului.
Fetele noastre vor regăsi aici un volan compact, îmbrăcat în piele Nappa. Forma volanului îmbunătățește vizibilitatea și îți permite să citești mai ușor informațiile de pe instrumentarul de bord digital, cu ecran de 12 inch.
SISTEM MULTIMEDIA DEZVOLTAT CU GOOGLE
Tot 12 inch are și display-ul central al sistemului multimedia OpenR Link, cu Android. Dezvoltat împreună cu Google, sistemul este printre cele mai avansate din industria auto. Ai Google Maps și Google Assistant, dar poți, de asemenea, descărca aplicații direct din sistemul mașinii: Spotify, Youtube, Waze etc.
Sistemul audio Harman Kardon, cu 12 incinte și o capacitate de 485 W, este opțional, dar se va regăsi pe mașina noastră.
Fetele vor fi răsfățate de scaunele încălzite și cu funcție de masaj. Până și volanul este încălzit.
MOTOR MICRO HIBRID CU 160 CP
Renault Austral are o gamă de motorizări electrificate.
Mașina din Aventour 2023 ascunde sub capotă un propulsor de 1.3 litri care dezvoltă 160 de cai putere și 270 Nm. Impozit mic, putere mare.Mașina are ceva hibrid în rețetă. Un mic motor electric, care ajută la plecările de pe loc. Există și o baterie electrică foarte mică, însă mașina nu merge deloc electric. Este un motor micro-hibrid (la 12V). Ca și cu micro-plantele: doar de gust.
Unitatea vine în compania unei transmisii automate. Numai că selectorul transmisiei a fost mutat în spatele volanului, o idee împrumutată de la producători ca Mercedes-Benz.
În ceea ce privește performanțele, Austral atinge 100 de km/h în 9.7 secunde și o viteză maximă de 175 km/h.
La noi în țară, Renault Austral pornește de la 27.000 de euro, dar prețul final al mașinii din Aventour 2023 ajunge la 39.050 euro.
***
Aventour la feminin este un proiect dedicat exclusiv femeilor, desfășurat alături de 4 mașini proaspăt lansate în România.
3-6 mai
Un proiect
AUTOMARKET ȘI EVA
Proiect prezentat de:
Parteneri:
In al doilea rand, modelul care a introdus e Megane-ul electric, nu Austral.
asa, e o alta masina intre multe altele. Vizual nu performeaza absolut deloc, interiorul e din seria "rigla si echerul" (boala de care sufera si Peugeot) iar ca motorizare....aaa...pauza.
un model de umplutura