Megane este unul dintre cele mai populare modele Renault. În 2020, constructorul francez de automobile a prezentat Megane eVision, conceptul care anunța un Megane cu zero emisii, potrivit pentru aceste vremuri în care toți suntem interesați de reducerea emisiilor
Versiunea de producție a debutat un an mai târziu, în cadrul Salonului Auto de la Munchen. Numele său complet este Megane E-Tech Electric și a fost lansat pe piața din Europa la începutul acestui an. Tocmai de aceea, în următoarea perioadă vei vedea tot mai multe exemplare pe străzi.
În cei 1.200 de kilometri pe care îi vom acoperi în ediția din 2022 a proiectului "Aventour la feminin", Renault Megane Electric va fi mașina noastră de asistență. Nu ai cum s-o ratezi, pentru că farurile ei te salută luminos când te apropii la un metru de mașină.
Tot atunci, mânerele portierelor, ascunse în caroserie, se deschid și te invită să urci la bordul primului Megane cu zero emisii din istorie. Mânerele se retrag după două minute.
MATERIALE SUSTENABILE PENTRU INTERIOR
Odată ajuns aici, vei observa că interiorul modelului francez este inspirat de mobilierul unei case. De aceea găsim multe zone cu inserții textile și scaune confortabile. Tapițeria este creată 100% din materiale reciclate, cum ar fi sticle de plastic. Chiar dacă vorbim despre o mașină de volum, care nu se numără printre mașinile care vor fi conduse de fete, Megane Electric ar putea foarte bine să fie considerat o mașină premium. Spunem asta pentru că interiorul este finisat cu materiale de foarte bună calitate, la nivelul unor mașini mai scumpe.
Spațiul dintre scaunele față a fost gândit special pentru a putea depozita acolo o geantă de damă. Însă noi vom avea multe echipamente de rătăcit acolo. Ca să nu mai vorbim despre portbagajul generos.
Un alt detaliu interesant despre Megane Electric: este primul Renault care folosește un schimbător de viteze montat în spatele volanului, așa cum se întâmplă la modelele Mercedes-Benz.
Confortul pasagerilor este foarte important pentru constructorul din Hexagon. LED are 48 de culori și urmărește ciclul circadian. Spre exemplu, noaptea folosește culori calde, ca să nu te obosească.
Tocmai de aceea, sistemul de iluminare ambientală cuTEHNOLOGIA ESTE LA EA ACASĂ
Ca orice mașină de ultimă generație care se respectă, Renault Megane Electric abundă în tehnologie. Are două ecrane uriașe, cele mai mari instalate până acum pe un Renault.
Sistemul multimedia are un ecran central de 12 inch și folosește un procesor preluat de la telefoanele mobile: Qualcomm Snapdragon. Totodată, sistemul este dezvoltat împreună cu Google și se mișcă foarte rapid. La fel ca în cazul lui Volvo XC40 Recharge, poți descărca aplicații din magazinul Google Play.
Pentru melomani, sistemul audio Harman Kardon are 9 difuzoare și 410 Watt.
BATERIE ȘI AUTONOMIE
Renault Megane Electric ne va pune la dispoziție 220 de cai putere și 300 Nm. În aceste condiții atinge 100 de km/h în 8.6 secunde, iar viteza maximă este de 160 km/h.
Fiind pur electric, modelul francez este echipat cu o baterie, cea mai subțire instalată pe o mașină electrică de serie. Are doar 11 centimetri grosime și, cel mai important, ea va putea fi reciclată complet la finalul vieții. Pentru că, nu-i așa, dacă nu reciclăm bateriile, mașinile electrice fac mai mult rău decât bine.
În ceea ce privește greutatea bateriei, aceasta cântărește 395 de kilometri, fiind ,așadar, destul de ușoară. Mulțumită capacității de 60 kWh, acumulatorul promite o autonomie de până la 470 de kilometri cu o singură încărcare completă.
De la o stație rapidă, Megane Electric poate trage maxim 130 kW. Asta înseamnă că pentru o autonomie de aproximativ 200 de kilometri trebuie să aștepți 30 de minute.
Pentru un plus de siguranță, mașina are un mod special de deconectare a bateriei în caz de incendiu, dezvoltat în ultimii ani alături de pompierii francezi.
Renault Megane Electric va avea, de asemenea, tehnologie Vehicle-to-Grid, adică va putea susține cu bateria sa rețeaua de electricitate a casei, în cazul unei pene de curent.
PREȚ
Cât costă? Ei bine, pornește de la 33.600 de euro în România, dar mașina care ne însoțește în "Aventour la feminin 2022" costă 42.800 de euro.
Chiar și în versiunea de bază, adică nivelul de echipare Equilibre, Megane Electric vine foarte bine echipat.
Pe listă regăsim, printre altele, jante cu diametrul de 18 inch, lumini de zi LED, faruri full LED, aer condiționat cu reglare manuală, volan îmbrăcat în piele sintetică, display central de 9 inch și instrumentar de bord digital cu ecran de 12.3 inch.
Trebuie să știi că modelul francez a obținut punctajul maxim (5 stele) la testele de siguranță Euro NCAP.
Printre sistemele de siguranță oferite în standard avem asistență la frânarea de urgență, Cruise Control și limitator de viteză, Hill Start Assist, Emergency Lane Keeping Assist, Rear Park Assist, alertă oboseală șofer, Traffic Sign Recognition și Automatic Emergency Braking.***
Aventour va putea fi urmărit după hashtag-ul #Aventour, pe Facebook-ul Automarket și pe Instagram-ul Automarket, pe Facebook-ul Eva.ro și pe Instagram-ul Eva.ro. Veți găsi mereu imagini proaspete din timpul turului. Bineînțeles, Aventour la feminin va putea fi urmărit și pe conturile fetelor implicate în proiect.
Aventour la feminin este un proiect dedicat exclusiv femeilor, desfășurat alături de 4 mașini premium vândute în România.
6-9 iunie
Un proiect
AUTOMARKET ȘI EVA
Proiect prezentat de:
Parteneri:
Sunt sigur ca vom vedea foarte multe exemplare pe strazile din Romania, in curand!
Megane electric este un crossover veritabil, cu un spatiu locuibil modern si un pret de pornire foarte OK - chiar daca nu are si o varianta de echipare cu tractiune AWD - este perfect pentru orase si nu numai.
Cel putin deocamdata.
Aerul ala PREMIUM vine cumva de la instalatia de aer conditionat cu reglare MANUALA? Sau de la procesorul de SAMSUNG GALAXY S10?
PS: De ce nu precizati ca pretul de 33.600 de euro este pentru versiunea cu motor de 130 CP si baterie de 40 kWh? Sau ca varianta cu autonomie de 470 de kilometri nu se vinde in Romania? Si ce greutate este aceea care se masoara in kilometri?
Sa se faca toti oamenii creatori de continut, ca greu nu e, iti trebuie un telefon cu camera, 2 clase si cam atat.
Poate te invita si AM sa iti dai cu parerea despre masini, te-ai scos.
Pe de alta parte, nu ducem lipsa pe aici pe AM de astia de-alte tine, care isi dau permanent cu parerea neinvitati, indiferent de subiect si in totala lipsa de cunostinte, doar regurgitand folclor de scara blocului.
Stai linistit ca lumea are si va avea acces sa isi cumpere orice masina, tu te oftici ca asta nu e un drept, asa cum il intelegeti voi, astia care visati doar drepturi fara nicio obligatie, apoi urlati despre democratie, dar nu intelegeti o boaba din ea.