În 2021, Automarket a pus în scenă un proiect inedit, creat din dorința de a promova diversitatea la volan. Adică locul acela unde toți avem aceleași drepturi, indiferent de sex, naționalitate sau vârstă. Proiectul s-a numit „Aventour la feminin” și a adus în fața dumneavoastră, adică un public preponderent masculin, viziunea femeilor asupra mașinilor cu care eram deja familiarizați.
Am parcurs peste 100 de kilometri pe un traseu care a început și s-a sfârșit în București, la Țiriac Collection. Și anul acesta vom respecta tradiția și vom folosi același punct de start și de finish. Pentru că nu există un loc mai bun decât cel mai mare muzeu auto din sud-estul Europei.
Au urmat apoi Brașov, Sibiu și Vâlcea, cu probe dificile pentru fetele prezente. Au învățat să conducă defensiv, să încarce mașinile electrice și să se bucure de toate tehnologiile pe care le oferă industria auto actuală.
Și anul acesta vom alinia la start o „gașcă” de mașini proaspăt lansate în România, la volanul cărora se vor succeda fete cu un puternic impact în Social Media. Ideea turului de anul acesta a fost de a vă prezenta ce apreciază cel mai mult doamnele și domnișoarele la o mașină premium. Și am făcut o selecție care, sperăm noi, o să fie pe placul vostru. Invitatele noastre vor testa mașinile pe un traseu de 1200 de kilometri, care va lega București-ul de Ardeal.
BERTHA BENZ, FEMEIA CU CARE A ÎNCEPUT ISTORIA AUTOMOBILULUI
Cred că sunteți de acord cu noi când spunem că în fiecare familie există o prietenă, o soție, o mamă sau chiar o bunică ce se urcă regulat la volan pentru deplasarea cotidiană. Mobilitatea nu ține cont de sex, ci este o nevoie a fiecăruia dintre noi. Mai mult, știți că decizia de cumpărare a unei mașini pentru familie trece și prin filtrul femeii de lângă noi.
Însă, dincolo de aceste motivații contemporane, trecutul ne obligă. Iată de ce!
Majoritatea publicului masculin este tentat să creadă că dragostea femeilor pentru mașini a început odată cu emanciparea din ultimele decenii. Greșit! Femeile au fost printre promotoarele vehiculelor motorizate. Să ne aducem aminte de Bertha Benz, care și-a investit o parte din zestre în invenția soțului ei: pe atunci, o trăsură fără cai.
Mai mult, atunci când eșecurile țineau în frâu nașterea primului automobil, Bertha Benz a pornit într-o călătorie istorică: un drum de 106 de kilometri. Cu ambii copii, doar pentru a-i demonstra soțului său că invenția sa este una istorică. Bertha Benz a plecat pe furiș cu automobilul de numai 2.5 cai putere.
Au fost dealuri pe care a împins mașina împreună cu fiul său mai mare. Nu existau benzinării, așa că a împrumutat petrol de la chimiști. Frânele au fost înlocuite cu bucăți de piele cumpărate de la cizmari, iar un ac de pălărie a desfundat furtunul de alimentare. Acest act de curaj a demonstrat tuturor că trăsura fără cai poate exista.
Astăzi, automobilele cu care ne deplasăm își datorează existența temerarei Bertha Benz, dar și celorlalte femei care au desenat, construit sau vândut mașini de-a lungul istoriei. Nu aveam cum să nu onorăm asta.
UN PROIECT COMUN CU SITE-UL EVA.RO
Aventour este un proiect Automarket și Eva (site-ul soră, din același trust). Prin urmare, vor fi două viziuni diferite. Pe lângă cea masculină, relatată de noi, va fi și cea feminină, relatată de colegele noastre.
În intervalul 6-9 iunie, patru femei influencer, prietenele lor și un jurnalist Eva.ro vor descoperi un traseu presărat cu multe surprize. Invitatele noastre vor învăța să conducă defensiv, vor afla despre unele dintre cele mai performante anvelope ale momentului și vor interacționa cu produse din zona de beauty.
Vom explora împreună viziunea feminină a modului în care se conduce o mașină. Electrică sau plug-in hybrid.
Și dacă tot am ajuns aici...CU CE MAȘINI VOM MERGE?
Să facem cunoștință cu mașinile care ne vor însoți în acest tur. Așa cum spuneam și la început, este vorba doar despre mașini premium. Plus o mașină de asistență care își merită și ea locul acolo, în segmentul celor pretențioși.
Audi, adică brandul cu buletin de Ingolstadt, și-a trimis cel mai nou SUV cu posterior apetisant lansat la noi în țară. 100% electric, bineînțeles. Rivalii lor din Stuttgart, adică Mercedes-Benz, ne-a pregătit primul lor SUV electric cu 7 locuri. În ultimii ani au fost pe val și au pus mari probleme Triadei germane, așa că scandinavii de la Volvo au aruncat în luptă cel mai puternic crossover din tur. Francezii de la DS vin tare din urmă cu un model abia lansat în România. Este desăvârșit prin artizanat de înaltă clasă și este singura mașină plug-in hybrid din caravană.
După cum zicam mai sus, mașina de asistență va fi una de volum, însă cu aspirații premium serioase. Renault va urca la bordul noului Megane Electric, echipa Automarket, care va urmări îndeaproape pașii invitatelor.
Așadar, cele 5 mașini participante sunt:
(MAȘINA DE ASISTENȚĂ)
CINE SUNT PERSONAJELE PRINCIPALE DIN AVENTOUR LA FEMININ?
Am făcut cunoștință cu mașinile, e momentul să vedem cine se va afla la volanul lor. Sunt patru femei care activează în social media și au adunat în jurul lor comunități uriașe de fane și fani. Sunt patru femei care abia așteaptă să conducă patru mașini proaspăt lansate în România și să împărtășească experiența lor la volan într-o viziune feminină. Nu vor fi singure, ci vor fi însoțite de prietenele lor, de asemenea foarte active în social-media și cu o carieră strâns legată de acest domeniu.
Sânziana Negru este unul dintre cei mai inovativi creatori de conținut din România. De mai bine de șase ani împachetează experiențe memorabile în imagini viralizate în social-media. Un fel de Brâncuși exigent al cadrelor pe care le montează cu mâna ei, din dorința de a atinge perfecțiunea. În ultimii ani, a sculptat vizual și experiențele sale la volan: cu modele Honda, Ford și Mercedes-Benz. Acum își canalizează toată energia în Instagram, acolo unde a adunat o comunitate de peste 330.000 de oameni. Ea va fi liantul și căpitanul echipei Aventour. Alături de ea va fi Sorina Brumariu, de asemenea o prezență feminină puternică în online.
Ioana Grama a pus Clujul pe harta orașelor care nasc un conținut de calitate în social media. Aventura sa online a început în anul 2013, ca o joacă. S-a transformat rapid în pasiune și a adus-o pe Ioana în topurile Digital Divas pentru cel mai bun cont de Instagram și pentru cel mai bun blog de fashion. Iubește să conducă și nu se teme de drumurile lungi și plictisitoare dintre Cluj și București. Dacă s-ar inventa o autostradă până în Maldive, Ioana ar fi prima care ar conduce până acolo. Prin urmare, „Aventour la feminin” nu va face decât să-i reconfirme Ioanei că fiecare experiență la volan vine cu plăcerea de a conduce. Prietena ei Krista Băiaș nu putea lipsi din aventură, pentru că împărtășește aceeași dragoste pentru condus.
Laura Giurcanu a început să alerge încă din copilărie. Pentru că a făcut 7 ani de atletism. Mai apoi, s-a descălțat de pantofii sport și a urcat pe tocuri. A câștigat un concurs de frumusețe și a început să apară tot mai des în paginile unor reviste celebre, precum Vogue, Elle și Cosmopolitan. În prezent, este tot mai aproape de primul său milion. De urmăritori pe Instagram. Însă, dedică multă energie podcast-urilor sale și unor oameni cu povești demne de pus în ramă. „Aventour la feminin” îi va aduce Laurei energia unor locuri noi, descoperite la volanul unor mașini speciale.
Laura a vrut să împărtășească experiența „Aventour la feminin” cu prietena ei cea mai bună. Adică sora ei, Bianca Giurcanu.După Aventour 2021, Prăjiturela a devenit client de mașină electrică. Deci putem spune că am fost complici. De atunci și până în prezent, ea a mai condus și alte mașini electrice, deci putem spune că a devenit deja o cunoscătoare a fenomenului. ba chiar are și o agendă unde notează totul.
Mihaela Sava este alintată în online-ul românesc Prăji. E un diminutiv după numele de scenă „Prăjiturela”, care descrie perfect dragostea ei pentru dulciuri și orice delicatese responsabile cu declanșarea unor valuri de endorfine. Culmea, iubește la fel de tare ardeii iuți și ceaiul. Iar din acest mix vulcanic și terapeutic promite conținut de calitate, orientat către un public fidel. În „Aventour la feminin”, Prăjiturela promite să condimenteze experiența la volan cu capsaicina ardeilor iuți. Și vine din dorința de a experimenta șofatul unei mașini electrice, pentru că își dorește să treacă la un automobil cu zero emisii. Ca să descifreze toate secretele noilor tehnologii auto, Prăjiturela o va avea alături pe Alexandra Boca, specialistă în make-up și vestimentație.
Vivi este redactor șef Eva.ro și spionul infiltrat în rândul fetelor. Ea ne va oferi povești savuroase despre viața lor, despre experiența la volanul celor patru mașini, despre provocările pe care le-am pregătit echipajelor. Toate pe Eva.ro.
PARTENERII ȘI PRIETENII EVENIMENTULUI
Bineînțeles, acest eveniment avea nevoie de piloni, adică de un grup de parteneri importanți, gata să împărtășească aceeași dragoste pentru aventură.
Ca și în 2021, partenerul principal al „Aventour la feminin” este TEXTAR, lider mondial în echipamente de frânare. Este recunoscut ca furnizor oficial pentru toate mărcile importante din domeniu și are în portofoliu plăcuțe sau discuri pentru 453 de mașini electrice și hibride. Deci, va avea grijă să frânăm la timp și în siguranță cu mașinile din tur. Foarte important, ca și anul trecut, Textar ne va ajuta să le predăm fetelor o lecție de conducere defensivă pe circuitul de la Prejmer.
Tot despre siguranță vorbim și atunci când ne alegem anvelopele. Așa că, mașinile din Aventour la feminin vor fi încălțate cu anvelope Continental. După cum știți, Continental produce anvelope premium, mereu convingătoare în testele independente de frânare și eficiență. Ca și Textar, ei furnizează anvelope de serie pentru majoritatea mașinilor premium de pe piață. Printre ele, și ale noastre.
Ca și în ceilalți ani, Aventour va putea fi urmărit după hashtag-ul #Aventour, dar și pe Facebook-ul Automarket și pe Instagram-ul Automarket. Veți găsi mereu imagini proaspete din timpul turului, vom avea cât un articol la finalul fiecărei zile, vom avea cât un rezumat video al fiecărei zile și vom avea mărturiile fetelor după ce au condus mașinile implicate în eveniment. Bineînțeles, Aventour la feminin va putea fi urmărit și pe conturile fetelor implicate în proiect.
***
Aventour va putea fi urmărit după hashtag-ul #Aventour, pe Facebook-ul Automarket și pe Instagram-ul Automarket, pe Facebook-ul Eva.ro și pe Instagram-ul Eva.ro. Veți găsi mereu imagini proaspete din timpul turului. Bineînțeles, Aventour la feminin va putea fi urmărit și pe conturile fetelor implicate în proiect.
Aventour la feminin este un proiect dedicat exclusiv femeilor, desfășurat alături de 4 mașini premium vândute în România.
6-9 iunie
Un proiect
AUTOMARKET ȘI EVA
Proiect prezentat de:
Parteneri:
Alte personaje care sa se priceapa la masini nu ati gasit, decat unele care se filmeaza la volan si posteaza pe instagram?
Astea fac review-uri la masini?
Mega penibil.
Pare mai degrabă o susanea romaneasca, ca să se dea și colegele de trust cu mașini premium iar băieții sa spere ca le golesc continutul creatoarele!:))
Juma de articol ilustrat cu skoda, mazda, arkana ( poze probabil de anul trecut ) ca nu seamănă cu ds, xc 40 și megane decât ca creatoare
fi conduse de orice creatoare de conținut... oricum nu prea ne mai mira nimic in lumea in care bărbații se epilează mai mult decât femeile
Autorul articolului zice clar:
"vor descoperi un traseu presărat cu multe surprize. Invitatele noastre vor învăța să conducă defensiv, vor afla despre unele dintre cele mai performante anvelope ale momentului și vor interacționa cu produse din zona de beauty.Vom explora împreună viziunea feminină a modului în care se conduce o mașină. Electrică sau plug-in hybrid."
Ați citit, măcar, ce se întâmplă? Stați liniștiți, nu vă dă nimeni lecții, nu vă dau doamnele sfaturi cum să schimbați roata cu pană sau ce mașină să vă luați. Este vorba despre o altă viziune, despre ce cred doamnele despre un produs plin de tehnică, gadgeturi, circuite electrice și alte minuni.
Rămân siderat de ceea ce citesc pe aici. Pur și simplu unii dintre voi nu vă puteți depași condiția și, ca mulți dintre români, vă pricepeți la mașini, la fotbal, agricultură, medicină și politică. Vai și amar!
P.S. Ca de obicei, liber la mânuțe rosii :)))
Chiar asa, platesc impozit pe venit din meseria de ''influencer''?
Cum ele sunt interesate de ce este la moda si cum moda e dictata de creatoarele de continut...iote si articolul.
Strict personal, as trimite la Canal toti bloggerii, artistii care nu se rezuma la arta si alti parliti care dau din gura. Dar probabil ca sunt frustrat degeaba. Prostii nu sunt ei ci noi ca ii citim sau ii comentam.
De la o vreme corectitudinea asta politică e din ce în ce mai prost înțeleasă de mulți oameni și se ajunge în extrema cealaltă, de a suprima orice părere sau exprimare, vezi numai ce a pățit Colțescu la meciul acela. E corect față de anumiți oameni să nu-i discriminăm și să nu-i denigrăm bazându-ne DOAR pe ce-i deosebește.
Dar să ai o părere proastă despre niște fete care se expun pe net cu pricepere pentru publicitate și bani și totuși își țin ascunse posibilele talente, asta e doar o părere personală, așa cum a observat arbitrul român că un om e negru și altul e alb.
Misoginism era să spună cineva că ar trebui toate trimise la cratiță doar pentru că sunt femei, lucru pe care eu nu l-am detectat mai sus.
Sincer să fiu și eu cred că acțiunea asta se face doar să laude mașinile alea scumpe fetele astea la publicul lor avid și aici pe site nu văd nici un rost la astfel de ”articole”, chit că poate cineva speră să intre pe ele amatori de poze cu don'șoarele.
Să nu amestecăm lucrurile, nu are nicio legătură corectitudinea politică cu ceea ce am afirmat. "Atitudine tipic misogin-mârlănească". E o nuanță. Cam subtilă, e drept. Mă rog, fiecare înțelege ce vrea. Nu fac analiză pe text. Dar, totuși, fac o completare: puseuri de mitocănie la adresa unor femei. Așa aș caracteriza unele dintre comentarii. Tipic pentru bărbătuși complexați.
Cat despre asemanarea dintre Brancusi si Sanziana Negru, ha. Jignitoare, rusinoasa, penibila. Cel putin.
Exista insa si o parte buna cu privire la acest Aventour la feminin, care nu vad cum ar fi putut sa revina SI in 2022 tinand cont ca prima editie a fost organizata in 2021: influenceritele lu' peste prajit nu mai au acum ce nume sa poceasca, ca anul trecut unele dintre ele nu au fost in stare nici macar sa scrie corect Enyaq.