Constructorul japonez va aborda competiţia cu o versiune adaptată pentru raliuri a modelului Yaris care va fi dezvoltată de divizia de motorsport care are sediul în localitatea germană Koln.
În paralel, Toyota va continua şi participarea în Campionatul Mondial de Anduranţă, acolo unde a câştigat titlul piloţilor şi titlul constructorilor în sezonul 2014.
"Este o mare onoare să readucem numele Toyota în Campionatul Mondial de Raliuri alături de continuarea participării noastre în Campionatul Mondial de Anduranţă.
Să avem două programe de motorsport simultan este o provocare, dar credem că avem expertiza şi determinarea de a reuşi", a declarat Yoshiaki Kinoshita, preşedintele Toyota Motorsport.Toyota Yaris WRC va beneficia de un motor de 1.6 litri în patru cilindri care va ajunge la o putere maximă de 300 de cai putere şi la un cuplu de 420 Nm, în timp ce lungimea maşinii este de 3910 mm.
Program intensiv de teste
Toyota a anunţat un program intensiv de teste cu noul Yaris WRC pe parcursul următorilor doi ani premergători revenirii în competiţie. Echipa de teste va fi formată din Stephane Sarrazin, unul dintre piloţii constructorului japonez din Campionatul Mondial de Anduranţă, care concurează în paralel şi în Formula E, dar şi din Sebastian Lindholm, un pilot finlandez de raliuri în vârstă de 54 de ani care concurează ocazional în WRC.
În plus, Toyota a format şi o echipă de juniori, iar primul membru al acesteia este francezul Eric Camilli în vârstă de 27 de ani.
Toyota a câştigat patru titluri la piloţi şi trei titluri la constructori în WRC în perioada 1990-1999, însă s-a retras la finalul sezonului 1999 cu scopul de a concura în Formula 1, proiect care a fost însă abandonat în 2009 din cauza crizei economice şi a lipsei de rezultate.
Primele informaţii despre noul interes al japonezilor pentru WRC au apărut în 2012 şi au fost urmate de o serie de teste pe parcursul anului 2013, înainte de primele planificări concrete pentru o revenire în 2017.
Toyota va deveni în 2017 al cincilea constructor din Campionatul Mondial de Raliuri, alături de Volkswagen, Citroen, Hyundai şi Ford, ultimul prezent însă doar prin echipa privată M-Sport după retragerea producătorului de la finalul lui 2012.
▶ În curând pe Automarket: povestea celor şapte titluri mondiale cucerite de Toyota în WRC
Via Toyota | Foto: Toyota Motorsport GmbH
Comentarii (3)