Campionatul Mondial de Raliuri traversează o perioadă dificulă din punct de vedere financiar din cauza lipsei unui promoter care să promoveze performanţele obţinute de Sebastien Loeb, însă competiţia continuă să atragă interesul constructorilor.
Volkswagen va concura în WRC începând din sezonul 2013 cu Polo R WRC, Hyundai analizează de asemenea posibilitatea de a participa din acelaşi an, iar Toyota a dezvăluit joi că intenţionează să revină în campionat în sezonul 2014.
Constructorul japonez a primit deja acordul FIA de a dezvolta o maşină de raliuri bazată pe modelul Yaris, în ciuda faptului că acesta are o lungime cu 15 cm mai mică decât cea de 3.9 metri prevăzută în regulamentul tehnic al WRC. Totuşi, cea mai mare provocare o reprezintă recrutarea de personal pentru dezvoltarea şasiului şi a motorului turbo de 1.6 litri, întrucât Toyota a părăsit WRC în 1999.
"Sperăm să fim pregătiţi pentru 2014. Sigur că ţinta finală este programul pentru WRC, dar pentru a reveni în WRC trebuie să parcurgem câţiva paşi.
Am întrerupt programul de raliuri în 1999 şi cei mai mulţi oameni au plecat, aşa că nu avem cunoştinţele necesare în această companie. Trebuie să pregătim motoarele, şasiul omologat şi să acumulăm din nou cunoştinţe. Apoi vom fi pregătiţi", a declarat Yoshiaki Kinoshita, preşedintele Toyota Motorsport.Japonezii vor derula programul pentru WRC în paralel cu cel din Campionatul Mondial de Anduranţă, care se va încheia cel mai devreme la sfârşitul anului 2014. Toyota a obţinut performanţe majore în WRC în anii '90, printre care titluri mondiale cu Carlos Sainz în 1990 şi 1992 şi Juha Kankkunen în 1993.
Via | Autosport
Comentarii (2)