Conform regulamentului, primii trei piloţi clasaţi în Power Stage sunt recompensaţi cu trei, două şi respectiv, un punct în clasamentul general.
Înaintea Raliului Franţei, Thierry Neuville era obligat să câştige toate cele trei raliuri şi toate cele trei Power Stage-uri din acest final de sezon pentru a câştiga titlul mondial, cu condiţia suplimentară ca Sebastien Ogier să nu obţină niciun punct.
Rezultatele înregistrate în Power Stage-ul de joi seară din Raliul Franţei l-au încoronat însă pe Ogier drept noul campion mondial din WRC, întrucât francezul a ocupat locul trei în spatele lui Neuville.
PRIMUL NOU CAMPION DUPA 9 ANI
Pilotul echipei Volkswagen a devenit astfel primul nou campion mondial în WRC după 2004, ca urmare a dominaţiei de nouă ani a conaţionalului său Sebastien Loeb. Pilotul echipei Citroen a decis ca în acest an participe la numai patru etape de WRC, lăsându-i astfel calea deschisă lui Ogier spre trofeu."Sunt absolut încântat! Aş putea oferi tuturor o mare îmbrăţişare. Este imposibil să descriu ceea ce simt. Să câştig titlul mondial în Franţa este un vis devenit realitate. În ultimele zile am încercat să nu mă gândesc prea mult la asta, pentru a evita comiterea unor greşeli. Sentimentul de uşurare este acum imens. Este o nebunie. Totuşi, sunt conştient că raliurile reprezintă un sport de echipă. Acest succes nu ar fi fost posibil fără fantastica echipă Volkswagen. Indiferent că este vorba despre un şofer de camion, un mecanic sau un inginer, trebuie să mulţumesc tuturor. Un lucru este sigur: vom sărbători cu stil", a declarat francezul.
Ogier a obţinut şase victorii şi două locuri doi în primele 10 etape din acest sezon, ajungând pentru moment la 213 puncte, în timp ce Neuville a acumulat 131 de puncte după punctele bonus primite pentru Power Stage.
OGIER-LOEB, O RIVALITATE CELEBRA DIN 2011
Decizia de a stabili ca punctele pentru Power Stage să fie acordate în prima probă specială nu a fost explicată oficial, însă cel mai probabil a fost luată ca urmare a faptului că acesta este ultimul raliu din cariera lui Loeb.
Practic, organizatorii au vrut să evite ca ceremonia de sărbătorire a titlului lui Ogier să coincidă cu festivitatea de retragere a lui Loeb, mai ales că ultima probă a raliului va avea lui la Haguenau, localitatea în care s-a născut nonuplul campion mondial.De altfel, Ogier a declarat înaintea raliului că speră că titlul mondial obţinut în Franţa să nu fie umbrit în niciun fel de retragerea conaţionalului său. Cei doi francezi au fost coechipieri la Citroen în sezonul 2011, când Ogier a refuzat să joace rolul de pilot numărul doi, lucru care a generat numeroase conflicte cu Loeb.
Via Volkswagen
Comentarii (1)