La sugestia celor de la Volkswagen, Red Bull a propus în urmă cu 12 luni schimbarea radicală a formatului unui raliu, prin care câştigătorul să fie decis în ultima probă specială.
În cadrul acesteia ar urma să ia startul primii 10 piloţi din clasamentul etapei, care ar urma să lupte câte doi: locul 10 cu locul 9, locul 8 cu locul 7, până la locul 2 cu locul 1.
Scopul este de a creşte spectacolul pentru final şi, implicit, audienţa ultimei probe speciale, în condiţiile în care în prezent câştigătorul este cunoscut frecvent înainte de ultima zi a raliului. Propunerea va fi analizată de FIA în septembrie cu scopul de a fi implementată din sezonul 2015.
"Intenţia este să creştem dramatismul şi atractivitatea momentului decisiv al fiecărui raliu şi să dezvoltăm un moment favorabil pentru media care să ne conducă la un nou nivel de audienţă", a declarat Oliver Ciesla, şeful promoterului WRC.
Jost Capito, şeful celor de la Volkswagen şi unul dintre cei care a propus noul format, consideră că WRC ar ajunge în acest mod la o audienţă mai mare, întrucât ar atragă o gamă mai variată de telespectatori.
"Suntem în continuare în favoarea unei propuneri cu două zile lungi de raliu urmate de o duminică cu o probă finală în care primii 10 lupta pentru poziţii.
Piloţii pot câştiga sau pierde o singură poziţie. Ar fi un program televizat de o oră pe care l-ar înţelege toată lumea. Pentru constructori este important, pentru ca acest program poate fi înţeles şi de cei care nu sunt fani înrăiţi ai raliurilor şi în acest fel i-am putea aduce în sport", a precizat el.Via Autosport
Comentarii (1)