Un abandon prematur suferit de Sebastien Ogier în a doua probă specială din cauza unor defecţiuni tehnice la motor l-a propulsat pe Kris Meeke în postura de lider, însă misiunea acestuia de a câştiga nu a fost una lipsită de evenimente.
Britanicul a suferit o pană şi un derapaj şi a trebuit să repornească maşina după o alarmă farsă, însă a reuşit să-şi menţină poziţia fruntaşă. Pe parcursul zilei de vineri, principalul său rival a fost Jari-Matti Latvala, însă acesta a suferit o defecţiune la diferenţial şi a coborât în pluton, iar ulterior a abandonat, întrucât carburantul nu ajungea la motor.
Astfel, principalul rival al lui Meeke a devenit coechipierul său Mads Ostberg, care treptat a decis să se consoleze cu locul doi, în special după anularea PS 9 ca urmare a unui accident suferit de Hayden Paddon şi în care au fost răniţi mai mulţi spectatori.
Citroen a obţinut astfel primul 1-2 după Raliul Finlandei din 2012, iar pentru Meeke este prima victorie din carieră. În plus, el a devenit primul britanic după Colin McRae care obţine o victorie de etapă în WRC. Ultima poziţie pe podium i-a revenit lui Elfyn Evans de la M-Sport, autorul unei evoluţii impresionante cu Ford Fiesta RS WRC, în timp ce Martin Prokop, Dani Sordo şi Khalid Al Qassimi (Citroen) au fost ceilalţi doi piloţi de la clasa WRC care au ajuns la final. Andreas Mikkelsen (Volkswagen) s-a retras cu defecţiuni tehnice, iar Thierry Neuville (Hyundai) a abandonat în ultima probă specială după ce a lovit o piatră.
Tempestini ratează victoria la Production Cup
Aflat la volanul unui Subaru Impreza, Simone Tempestini a impresionat prin evoluţia sa la clasa Production Cup şi, în ciuda a numeroase probleme, a reuşit să fie cel mai rapid pe parcursul etapei. În ciuda traseului dificil şi a unei probleme la caseta de direcţie din cauza căreia a pierdut şapte minute, Tempstini şi-a adjudecat victoria.
"Bucuria de a termina acest raliu pe prima poziţie în Production Cup este uriaşă. Vreau să mulţumesc încă o dată echipei pentru că efortul depus a fost unul uriaş, dar în final plecăm de aici cu 25 de puncte şi asta este cel mai important. Îmi pare rău că am pierdut câteva poziţii în clasamentul general şi în WRC, dar victoria din Production Cup este singura care contează acum", a spus el.
Bucuria echipei Napoca Rally Academy a fost însă de scurtă durată.
Comisarii au constatat că maşina lui Tempestini avea două ventilatoare, ambele cu câte 9 palete, deşi în fişa tehnică de omologare unul dintre ventilatoare trebuie să aibă 11 palete. italianul a fost astfel penalizat cu opt locuri.Raliul Argentinei - clasament final:
Loc | Pilot | Masina | Diferenta |
---|---|---|---|
1 | Kris Meeke | Citroen | 3h41m44.9s |
2 | Mads Ostberg | Citroen | 18.1s |
3 | Elfyn Evans | Ford | 3m27.4s |
4 | Martin Prokop | Ford | 6m26.1s |
5 | Daniel Sordo | Hyundai | 10m46.7s |
6 | Khalid Al-Qassimi | Citroen | 11m19.9s |
7 | Abdulaziz Al-Kuwari | Ford | 16m02.6s |
8 | Diego Dominguez | Ford | 18m48.2s |
9 | Gustavo Saba | Skoda | 21m20.6s |
10 | Federico Villagra | Ford | 25m19.6s |
Comentarii (1)