Latvala a obţinut în Raliul Franţei prima victorie pe asfalt din carieră

de Daniel Popescu
Luni, 06.10.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Jari-Matti Latvala a câştigat duminică Raliul Franţei şi a obţinut astfel prima victorie pe asfalt din caieră. Finlandezul mai are de recuperat 27 de puncte în faţa lui Sebastien Ogier, care a obţinut doar trei puncte în urma unor defecţiuni tehnice.

Esential 15 ani au trecut de la ultima victorie obtinuta de un pilot finlandez intr-o etapa pe asfalt din WRC: Tommi Mäkinen (Mitsubishi), Raliul San Remo din 1999
27 de puncte este diferenta dintre Sebastien Ogier si Jari-Matti Latvala in clasamentul general
2 etape au mai ramas de disputat din sezonul 2014 al Campionatului Mondial de Raliuri
Sebastien Ogier nu a reuşit să-şi îndeplinească obiectivul de a devenit matematic campion mondial în etapa programată în ţara sa natală. Pilotul echipei Volkswagen a suferit o defecţiune tehnică în a doua probă specială din cadrul Raliului Franţei, când un senzor al schimbătorului de viteze a cedat, iar maşina Polo R WRC s-a oprit pe traseu.

Francezul a pierdut cu această ocazie patru minute, iar ulterior a fost penalizat cu alte patru minute pentru că a plecat prea devreme pe a treia probă specială. Greşeala a apărut ca urmare a faptului că organizatorii decalaseră a doua şi a treia probă specială cu câte patru minute, iar în urma erorii Ogier nu a mai contat în lupta pentru primele 10 poziţii.

În acest context, coechipierul său Jari-Matti Latvala a avut cale liberă spre victorie şi şi-a consolidat treptat prima poziţie în clasament în faţa celui de-al treilea pilot Volkswagen, Andreas Mikkelsen.

Norvegianul nu a reprezentat în niciun moment o ameninţare reală la adresa lui Latvala, care şi-a asigurat astfel prima victorie pe asfalt din carieră. Finlandezul a obţinut un punct suplimentar în Power Stage şi s-a apropiat la 27 de puncte în clasamentul general de liderul Ogier, care a obţinut cele trei puncte bonus pentru victoria din ultima probă specială.

"Este o victorie importantă. De ani de zile am muncit din greu pentru a obţine prima victorie pe asfalt. Orice pilot de raliuri visează să câştige pe asfalt, macadam şi zăpadă şi sunt foarte bucuros că am reuşit în sfârşit să ating această piatră de hotar. Lupta pentru titlu este încă deschisă şi toţi fanii WRC se pot uita cu interes spre Raliul Spaniei", a declarat el referindu-se la următoarea etapă de WRC, programată pentru 26 octombrie.

Ultimul loc pe podium a fost obţinut de Kris Meeke, care s-a aflat la o nouă evoluţie bună pentru Citroen, chiar dacă la peste un minut în spatele celor de la Volkswagen. Robert Kubica a avut un parcurs excelent şi se îndrepta spre locul patru, cel mai bun din scurta sa carieră în WRC, însă a fost nevoit să abandoneze după un accident suferit chiar în ultima probă specială.

Retragerea sa i-a permis lui Dani Sordo să progreseze pe patru pentru Hyundai, în faţa lui Mikko Hirvonen (M-Sport), Elfyn Evans (M-Sport) şi Mads Ostberg (Citroen).

Hyundai şi-a trecut în cont şi locurile opt şi noua prin Thierry Neuville şi Bryan Bouffier, în timp ce ultimul punct pus în joc a fost acontat de pilotul privat Martin Prokop.

Ogier poate deveni campion mondial după Raliul Spaniei, penultima etapa a sezonului, dacă obţine cu un punct mai mult decât Latvala.

Raliul Franţei - Rezultate finale:

 1. Jari-Matti Latvala   Volkswagen     2hr38m19.1s
 2. Andreas Mikkelsen    Volkswagen     +44.8s
 3. Kris Meeke           Citroen        +1m05.3s
 4. Dani Sordo           Hyundai        +1m48.7s
 5. Mikko Hirvonen       M-Sport Ford   +2m00.7s
 6. Elfyn Evans          M-Sport Ford   +3m00.8s
 7. Mads Ostberg         Citroen        +3m02.5s
 8. Thierry Neuville     Hyundai        +4m08.4s
 9. Bryan Bouffier       Hyundai        +4m12.9s
10. Martin Prokop        Czech Ford     +6m07.5s

Raliul Franţei - Rezumatul etapei: 

Comentarii (1)

  • Chiar daca nu sunt comentarii aici, cred ca sunt multi cei care sunt interesati de wrc, de aceea va rog sa continuati sa scrieti articole si din erc si din cnr si din wrc
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru