Hotărârea sa vine pe fondul rezultatelor modeste înregistrate începând din 2010, întrucât a obţinut doar patru victorii în ultimii patru ani, iar ultima sa victorie datează de la Raliul Italiei din 2012, atunci când concura pentru Citroen. Hirvonen susţine că a luat această decizie pentru a se dedica familiei.
"Pe parcursul acestor mulţi ani de carieră competitivă, m-am concentrat foarte mult pe mine însumi.
Raliurile au reprezentat o bună parte din viaţa mea, iar ritmul calendarului a fost destul de sever. M-am bucurat de fiecare minut şi, chiar dacă şi acum îmi place să pilotez, aş vrea să mă concentrez pe alte lucruri importante care fac parte din viaţa mea, precum copiii şi familia", a declarat el.Hirvonen a exclus orice posibilitate de a reveni în sporturile cu motor la nivel profesionist, însă a admis că ar putea participa ocazional la diverse evenimente.
"La fel ca oricine care iubeşte motorsportul, nu sunt doar fanul raliurilor. Întotdeauna mi-a plăcut să fiu la curent şi cu celelalte competiţii. Dar dacă primesc oportunitatea de a accepta o nouă provocare, va fi mai mult pentru plăcere", a adăugat el.
Hirvonen a debutat în Campionatul Mondial de Raliuri cu ocazia Raliului Finlandei din 2002 şi, cu excepţia unui sezon petrecut la Subaru în 2004, a concurat numai pentru Ford până în 2011.
Cel mai bun sezon al său a fost 2009, când a ratat titlul mondial în favoarea lui Sebastien Loeb pentru un singur punct, la capătul a patru victorii consecutive. Ulterior, a ocupat locul doi în clasamentul general şi în 2011 şi 2012, însă nu a mai reuşit să repete performanţele din trecut.
Cel mai probabil, Hirvonen va fi înlocuit la M-Sport de Ott Tanak.
Estonianul în vârstă de 27 de ani era considerat favorit la acest post de mai mult timp, astfel că nu este exclus ca decizia lui Hirvonen de a se retrage să fi fost influenţată şi de acest aspect, mai ales că finlandezul nu avea opţiuni la alte echipe.Via WRC
Ar fi putut sa mai incerce castigarea unui titlu mondial,insa daca nu a prins un contract cu VW,cam greu de grezut ca la alta echipa poate castiga....Mult noroc lui Mikko in ceea ce urmeaza sa faca dupa retragere,este un mare pilot !