Conform aşteptărilor, principala schimbare se referă la ordinea de start a piloţilor. Astfel, în primele două zile ale unei etape (vineri şi sâmbătă), piloţii vor pleca pe traseu în ordinea din clasamentul general, după ce până acum acest lucru se întâmpla doar în prima zi a unei etape. Astfel, liderul clasamentului general va fi dezavantajat de poziţia de start în primele două zile ale unei etape, motiv pentru care schimbarea a fost aspru criticată de dublul campion mondial Sebastien Ogier.
În schimb, în ultima zi a unui raliu (duminică), piloţii vor concura în ordinea inversă a clasamentului.
Această schimbare a fost adoptată cu scopul de a echilibra lupta pentru victorie, însă va reduce semnificativ şansele ca liderul clasamentului general să câştige etapele desfăşurate pe macadam.
O altă schimbare minoră este încurajarea organizatorilor să realizeze probe speciale mai lungi, pentru ca acestea să devină mai atractive pentru televiziuni.
În schimb, formatul tradiţional al unui raliu va rămâne neschimbat: traseul trebuie să aibă cel puţin 300 de kilometri, iar etapa trebuie să înceapă vineri dumineaţă şi să se încheie duminică la prânz cu Power Stage-ul transmis în direct. Totuşi, organizatorii au în continuare posibilitatea de a iniţia o aşa-numită proba superspeciala în seara zilei de joi.
Via FIA
Comentarii (0)