Vineri, 24.06.2011
- Comenteaza
- Trimite pe:
Volkswagen Passat este berlina medie supremă pentru românul de rând, care apreciază întotdeauna calitatea germană. Nu mulţi îşi pot permite însă luxul unui model de dimensiunile lui Passat. Volkswagen a conştientizat asta şi a decis să le ofere tuturor, chiar şi românilor, un model ceva mai abordabil ca preţ, dar la fel de competitiv ca Passat. Au luat un portbagaj, l-au lipit de spatele unui best-seller cum este Golf-ul şi a ieşit o mini berlină, botezată jetta. Ajuns deja la a şasea generaţie, sedanul compact începe să îşi creeze o imagine proprie, descotorosindu-se de vechea mentalitate care plasa Jetta ca o variantă mai urâtă dar mai practică a Golf-ului.
Volkswagen Jetta (2010-2014)
1.6 TDI 105CP Highline
- Pret de pornire 15.982 €
- Pret model testat 19.510 €
- Taxa auto 218 €
Motor / Transmisie
Am avut la test versiunea 1.6 TDI, un motor care se bucură de toate premisele unui adevărat succes în piaţă. Unitatea cu patru cilindri este compromisul perfect între putere şi consum, garantând un echilibru pe care mulţi constructori se străduiesc să îl ofere. Propulsorul german beneficiază de tehnologie CommonRail şi de o cilindree mai mică decât cea a precursorului său, legendarul 1.9 TDI.
Puterea rămâne însă aceeaşi, 105 cai, resimţiţi la 4000 de rotaţii. Cuplul motor atinge şi el o valoare generoasă de 250 Nm, suficienţi pentru a trage bine cele aproape 1400 de kilograme. Plaja de cuplu maxim începe foarte devreme, de la 1500 rpm, însă moare prematur după numai 1000 de rotaţii (2500 rpm), sufocând senzaţia de dinamism, chiar atunci când lucrurile începeau să devină distractive. Bagajul de putere rămâne însă atractiv, reuşind să mulţumească şi pe cei care îşi doresc uneori excese.
Resursele decente, croite parcă special pentru o familie cu venituri medii, sunt exploatate cu ajutorul unei transmisii manuale în 5 trepte. "Doar 5 trepte?", o să spuneţi. Şi noi am crezut la fel, până când ne-am convins că etajarea lor favorizează şi acceleraţia, dar şi consumul redus de motorină.
Consum
Îţi cumperi un diesel tocmai pentru că vrei să parcurgi cel puţin 800 de kilometri cu un plin. Jetta ştie asta şi promite să nu te dezamăgească. Volkswagen a reuşit şi în cazul sedanului compact să obţină cifre care sună deosebit de încurajator, cel puţin pe hârtie. Dieselul de 105 cai promite un consum urban de numai 5.7 litri/100 de kilometri şi unul extraurban de 3.9 litri/100 de km. Valorile sunt mai mari în realitate, dar rămân totuşi la un nivel extrem de mulţumitor pentru portofelul celui de la volan. Dacă în oraş e posibil să ajungeţi pe la 7 litri/100 de km, în afara acestuia, o rulare în limita cifrelor înscrise pe semnele de circulaţie vă poate aduce chiar şi la 4.5 litri/100 de km.
Raportat la rivalii din segment, Jetta stă mai bine decât colegul de concern Skoda Octavia, decât Renault Fluence şi decât Toyota Corolla, care are şi cu 15 cai putere în minus. Există însă cineva care îi poate face faţă. Acesta este noul Focus sedan, liderul absolut în materie de consum.
Performanţe
La capitolul performanţe, Jetta garantează un dinamism cu care te vei obişnui doar dacă nu eşti un împătimit al duelurilor închipuite cu toţi ceilalţi participanţi la trafic. Sedanul nu emite pretenţii sportive, de aceea îşi permite să te ducă până la 100 de km/h în 11.7 secunde, timp suficient pentru a schimba o vorbă cu cel din dreapta.
Raportat la ceea ce oferă rivalii, Jetta este depăşit cu o diferenţă aproape insesizabilă de Renault Fluence, care are cu 5 cai putere în plus. Skoda Octavia şi chiar Toyota Corolla se ţin foarte aproape de sedanul german, chiar dacă unul are motor de generaţie veche, iar unul are cu 15 cai putere în minus. Ford Focus reuşeşte şi el un timp mai bun în versiunea cu 10 cai mai puternică decât TDI-ul testat de noi.
În ceea ce priveşte vitezometrul lui Jetta, acesta se poate opri la 190 de km/h, suficient, zicem noi, pentru provocările extra-urbane ale unei ţări cu doar câteva sute de kilometri de autostradă.
Interior
Cei care şi-au dorit un Passat, dar nu şi-au permis decât o Jetta vor fi cei mai bucuroşi de interiorul sedanului compact, care preia la indigo filosofia germană pragmatică. Nivelul de echipare testat de noi, adică cel superior, ne-a pus faţă în faţă cu un plastic tern, dar prietenos la atingere, moale şi plăcut. Inserţiile cromate de la nivelul butoanelor, prizelor de aer şi volanului înviorează habitaclul şi, împreună cu ecranul sistemului multimedia, reuşesc să dea o notă caldă interiorului. Finisajele sunt de calitate, iar funcţionalitatea este cuvântul de bază, după care s-au ghidat designerii Volkswagen. Fiecare funcţie are locul său bine stabilit, cu care te vei obişnui chiar de la prima întâlnire.
Scaunele, sport în configuraţia testată de noi, oferă un suport lateral excelent şi se dovedesc a fi deosebit de confortabile pe distanţe lungi. Pe locurile din spate trei pasageri vor putea călători în confort, spaţiul pentru picioare şi pentru cap fiind destul de generos. Adevărata generozitate germană se regăseşte însă în portbagaj, acolo unde VW oferă o capacitate de 510 litri, pestea cea a rivalilor Focus sedan, Toyota Corolla şi Chevrolet Cruze, dar cu mult sub cea a colegului de concern Skoda Octavia şi a francezului Renault Fluence.
Preţ de achiziţie
Am fost obişnuiţi cu preţuri mari din partea Volkswagen. Lucrurile par însă să se schimbe uşor cu noul val de modele noi. Jetta este unul dintre promotorii acestui curent, însă nu se dovedeşte chiar a fi un chilipir. Preţul său de pornire este de 15.982 de euro cu TVA, însă dieselul testat de noi pleacă de la 18.211 euro. Comparat cu Focus sedan şi cu Fluence, care costă 19.000, respectiv 18.300 de euro, Jetta se poziţionează chiar bine.
Dacă ne uităm însă la versiunile diesel echivalente ale modelelor Toyota Corolla, care costă 17.933 de euro şi Skoda Octavia, 17.072 de euro, Jetta pierde puţin teren. Fără îndoială însă, de departe cel mai accesibil diesel rămâne Chevrolet Cruze, care costă 17.275 de euro şi oferă un diesel de 163 de cai putere.
Siguranţă
Pentru a-i proteja pe cei cinci pasageri care vor călători la bordul său, Jetta vine echipat în standard cu şase airbaguri (frontale, laterale şi cortină), centuri de siguranţă pretensionate, tetiere active şi un întreg arsenal de echipamente care încearcă pe cât posibil evitarea unui accident: control al stabilităţii (ESP), ABS cu ASR, EDL şi EDTC precum şi asistent la urcarea în rampă.
Una din cele mai importante inovaţii este pachetul de senzori montaţi în bara faţă, care asigură declanşarea airbag-urilor cu câteva milisecunde înainte să fie nevoie de acestea. Acest pachet a primit, de altfel, recunoaşterea unui juriu din Germania, care i-a acordat premiul Bavarian Innovation.
Ţinută de drum
Moştenirea Volkswagen îi permite noului Jetta să se laude cu o ţinută de drum echilibrată. Ne-am convins de aceste judecăţi preconcepute, imediat ce am luat contact cu o suprafaţă de rulare care nu a mai fost asfaltată, probabil, de la bombardamentele celui de-al doilea Război Mondial. Suspensia gândită de inginerii germani a reuşit să filtreze bine neregularităţile asfaltului şi să transmită cât mai puţin în habitaclu.
Deşi se achită de trăsăturile unui familist, Jetta încearcă să nu dezamăgească nici atunci când vine vorba despre stabilitatea în curbe. Sedanul nu poate scăpa însă de ruliu, resimţit destul de mult atunci când viteza în viraj este ceva mai îndrăzneaţă. Cu toate acestea, Jetta şi a sa suspensie spate de tip multi-link reuşesc să păstreze bine aderenţa şi să nu inspire nesiguranţă celui de la volan.
Vizibilitate
Deşi oglinzile laterale sunt ceva cam zgârcite când vine vorba de vizibilitate, o reglare bună a acestora şi o poziţionare corectă la volan îi va asigura şoferului strictul necesar. Luneta este bine proporţionată, iar oglinda retrovizoare încadrează bine câmpul vizual posterior. Deşi vorbim de un sedan care creează ceva probleme la manevrele efectuate în marşarier, clienţii pot opta pentru un pachet de senzori de parcare, menit să uşureze situaţiile neprevăzute din parcările marilor centre comerciale sau din faţa blocului.
Tehnologie
Dotările de bun simţ, cum sunt aerul condiţionat automat, computerul de bord, geamurile electrice faţă şi spate, radio CD-ul cu patru incinte acustice şi servodirecţia electromecanică, reglabilă în funcţie de viteză, sunt la locul lor, chiar şi pe versiunea de bază. Pe măsură ce urcăm însă în nivelurile de echipare lista de dotări creşte, oferind elemente estetice noi, scaune sport, comenzi pe volan, pilot automat, schimbător şi volan îmbrăcate în piele.
În cazul versiunii testate de noi, Jetta s-a prezentat la raport cu spălător de faruri, coloană de direcţie reglabilă, oglinzi electrice şi încălzite, senzori de ploaie, parcare şi lumină, scaune încălzite precum şi un sistem multimedia care găzduieşte funcţiile sistemului audio şi de climatizare. Nu lipsesc suporturile pentru medii de stocare cum ar fi cardurile de memorie.
Design
Avem în faţă un sedan extrem de bine închegat, cu un aspect tipic german, rece şi corect, demn de a inspira respect prin pragmatism. Nu există linii curbe, nu există LED-uri, nu există arcuiri ineficiente ale caroseriei şi nici bosaje supradimensionate. Totul este menţinut în linii simple, asemeni inteirorului.
Practic, Jetta preia liniile clasice ale noii game Volkswagen, dar le simplifică extrem de mult. Fără ca acesta să fie un lucru rău. Ba dimpotrivă, Jetta vine cu un aer plăcut, seren, calculat, iar designerii Volkswagen demonstrează că se pot face şi lucruri elegante şi fără a dinamita designul cu detalii inutile.
Date tehnice - Volkswagen Jetta (2010-2014) 1.6 TDI 105CP Highline | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Volkswagen
-
Constructorul german de automobile recheamă în service circa 115.000 de mașini, în SUA, din cauza airbag-urilor Takata. Sunt afectate inclusiv modele Passat din 2006-2007. (Sambata, 09 Noiembrie)
-
Volkswagen ne-a invitat la el acasă, în Wolfsburg, pentru a vizita uzina unde, în urmă cu 50 de ani, lua naștere legendarul Golf. Nu aveam cum să ratăm această ocazie, așa că în rândurile următoare îți vom povesti întreaga experiență. (Joi, 17 Octombrie)
-
Am călătorit la Wolfsburg, în fieful Volkswagen, pentru a face cunoștință cu cel mai nou SUV al mărcii germane. Este vorba despre Tayron, un model care se încadrează între Tiguan și Touareg. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale pe care trebuie să le știi despre acesta, dar și un video cuprinzător. (Miercuri, 09 Octombrie)
-
Un Volkswagen ID.7 Pro S a atins o autonomie record. Mașina a parcurs 794 de kilometri cu un plin de baterie, iar consumul indicat de computerul de bord a fost de 10.3 kWh/100 de km. (Vineri, 04 Octombrie)
-
Cu ocazia evenimentului ID. Meeting, organizat în Locarno, Elveția, Volkswagen a prezentat un exemplar unicat, bazat pe ID.3 GTX Performance. Este un omagiu adus celebrului Golf Fire and Ice din anii '90. (Sambata, 07 Septembrie)
Se poate sa corectati, chiar ma intereseaza la ce turatii isi da duhul
Asa ca masina sunt convins ca e OK...in concordanta cu clasa din care face parte.
http://www.ehow.co.uk/list_6325621_vw-jetta-diesel-problems.html
Ce moare el de grija. NIci macar nu este vorba de jetta prezentata in acest drive test.
Nu o poti echipa cu Xenon de fabrica. Altfel este ok. Sunt curios de motorul 1.4 160cp DSG de pe modelul actual.
- la sunet pot spune ca lucrurile s-au imbunatatit foarte mult si stiu cum mugea TDI-ul inainte
- adevarat = suspensia nu mai este aceeasi de Jetta si Golf ci a devenit una mult mai moale (idem Focus)
- adevarat = interior si dotari super OK (am aceeasi echipare highline + dotari ca si cea din test)
arata f bine, portbagajul m`a impresionat. interiorul sobru,serios fara briz brizuri.
motorul insa nu m`a dat pe spate, are cuplu, zvac...dar moare repede dupa ce o calci putin...sincer, e putin mai vioi decat 1.4 `al meu de pe ceed...
cu 2.0 tdi insa lucrurile pot sta altfel..
per ansamblu o masina interesanta si spun asta nefiind neaparat fan vw.
@so si @adrian .....pai normla sa spui k nu ai nimic in 3000km sau in15000km ....am avut jetta 2.0 tdi sportline cand nici nu se lansase in romania hai sa nu mai laudam motorul asta ,am avut problema cu masinuta pompa de frana 28000 KM ,injector la 66 oookm(motorina numai de la O*V vara /iarna ) ....are si bile albe confort ,dotarii,performante ......
Masinile astea sunt adresate oamenilor care ori nu au nici un fel de gust ori pur si simplu nu ii intereseaza cum arata tabla si sunt interesati de ce este inauntru si cum merge masina. Bine mai sunt si terminatii care sunt fani.... cu aia nu ai ce sa discuti
cand vezi cativa care plang de cate probleme au ... iei numarul lor si il inmultesti cu 10 ca sa afli numarul celor cu probleme dar care nu plang pe forumuri iar apoi inmultesti cu 10 ca sa afli cam cati posesori nu au avut inca probleme ...
deci daca ai un unchi care a avut un injector mort inseamna ca undeva in lume alti 90 de insi nu au avut un injector mort, si deci masina este OK ... unchiul este unul dintre cei 10 ghinionisti dintre cei 100 de posesori :)
trebuie avut in vedere ca sunt rari cei care apar si lasa comentarii despre cat de extraordinara le este masina ... sunt muuult mai putini decat cei care plang de cate ceva.
@acest Jetta .. ok masina, o alegere logica in locul unui golf (parerea mea) .. dar nu stiu cat de logica poate fi alegerea cand pui langa ea coreene si japoneze un pic mai "dotate".
2, VW fabricat in Mexic. mai bine o Toyota asamblata in Turcia . ;)))
Nu stiu cat de mult renteaza date fiind problemele de fiabilitate pe care VW le-a avut in ultimii ani, inclusiv cu 1.6 TDI. Cred ca m-as uita mai bine la o Corolla, care e mai bine dotata si la bani ceva mai putini. In plus se pare ca Toyota inca mai fabrica masini fiabile. Nu zic ca Jetta ar fi o masina slaba, ci doar ca alternativele pot fi ceva mai bune.
altii zic mai sus ca de ce nu mai are cuplu dupa 2500. pai in primul rand consumul la un diesel il faci intre 1500-2500, in al doilea rand daca ai si cuplu maxim in plaja asta este perfect pt consum. la o masina normala 1000 turatii ai cuplu maxim, atat. producatorii doar isi aleg unde sa inceapa plaja de turatii, cred ca daca era de la 2500 la 3500 iesea o porcarie de masina, doar gandeste-te cat ai fi asteptat sa ajungi pana la 2500 si atunci sa inceapa sa traga masina. masina este facuta pt oameni normali la cap, nu pt cine se asteapta ca dupa 2500 sa se transforme masina intr-o bestie, masina care pe hartie este absolut normala si banala.
si tot pt unii mai sus care zic ca dacia e proasta, cine vrei sa-ti sprijine dacia? un strain? francezii si germanii se cam omoara dupa dacii, isi fac treaba cu ele, ca si noi de altfel si nu ne plangem ca nu sunt bune, sunt f bune. dacia se afla si in topuri de fiabilitate, poate chiar si peste vw
As paria ca din orice punct de vedere, la nivelul asta de motorizare, fluence e net peste Jetta. Ca sa nu mai zic de focus sau mazda 3.
Una dintre cele mai inspirate decizii din viata mea a fost sa renunt la VW si sa-mi iau Renault. Ziceti voi ce vreti, dar eu nu mi-as mai lua VW nici impuscat. Am avut probleme cu un passat din 2007 (2.0 tdi - 140cp) de m-am saturat (injectoare, brate, curea transmisie, aer conditionat etc) de era sa intru in faliment. Si masina a fost luata de nou-nouta, nu sh. Pana la urma mi-am luat o Laguna (2.0 dci) si sincer, altceva in afara consumabile si reviziile normale, nu i-am schimbat nimic in cei 94k de kilometri ai ei. Asa ca cine mai zice ca renault nu face masini bune, sa-si dea doua palme si sa se trezeasca la realitate. Nu mai tine faza cu "am masina de la nemti". Pana si japonezele is net superioare VW.
@Automarket: numai de bine ca ati revenit la decizia de a ne umple ecranele cu mesaje publicitare enervante. Bunul simt poate aduce mult mai multi bani din publicitate decat japca asta ;)
va multumesc anticipat
Eu am avut ocazia sa aleg anul asta intre un Golf si o Jetta, ambele virgine si neprihanite. Am ales un Golf Variant pt. ca mi s-a parut mai tineresc, cel putin ceasurile de bord. In plus este o versiune 4Motion si cel putin deocamdata sunt foarte multumit!
Cu banii de pe Golf imi puteam lua un BMW second, insa mirosul de nou si rodajul fac toti banii!
La subiect - daca intretii masina corespunzator o sa ai "surpriza" sa te si tina ... daca bagi motorina furata de la chefereu sau de la vre-un vapor ...
Mda.. oarecum ai dreptate... momentan ma gandesc sa schimb Laguna... dar cu un Latitude.
@LauCalin - eu unul fac destula naveta asa ca la mine kilometrii se acumuleaza foarte repede. La Passat am avut probleme cu injectorul in primii 40K km (si din spusele celor de la service, problema era una comuna pentru cei cu aceeasi motorizare ca a mea) iar cu celelalte componente tot am mai avut probleme pana am dat-o (aprox 70k km). Cat despre numarul de km pe care trebuie sa ii aiba o masina pana o "pensionezi" - eu zic ca maxim 150k ii ajunge. Dupa, devine nerentabila
1989 ----95% din masini erau dacii :) Sunteti liberi sa faceti orice alegere si trebuie sa fiti fericiti pentru asta!!!!
In toate clasamentele realizate de revistele si organismele de specialitate :
- cea mai buna masina in clasa MICA : VW Polo
- cea mai buna masina in clasa COMPACTA: VW Golf
- cea mai buna masina in clasa MEDIE: VW Passat
- pentru celelalte clase se bat: Mercedes, Audi, BMW
Inainte sa deschidem gura sau buzunarul zic eu ca e bine sa ne informam :) E drept ca se mai poate nimeri si cate o masina facuta lunea care sa dea reateuri...da per ansamblu tot VW e in top!
Parerea mea e mai mult conteaza ce spun proprietarii de masini, ca daca ne-am lega si de clasamentele de fiabilitate ar insemna sa avem vreo 10 marci. Iar VW nu ar fi printre locurile fruntase.
Corolla este ansamblata in Africa de Sud !!!!!!!!!!!!!!
Vorbim despre ce se trimite spre vanzare pe piata europeana.
Ca o paranteza: stie careva pe unde sunt anbamblate jettele astea??? ( cei care vomita numai bazaconii fara sa aiba habar ce kkt mananca, de la ei as dori un raspuns )
In rest... sa traiti bine !!!!
Poti sa spui tu ce vrei, realitatea este alta, pentru ca politica Toyota si a marcilor japoneze in general este alta decat cea a europenilor. O asa politica era in Europa in anii '80 si '90 , atunci cand Golf 2 si 3 erau masini foarte robuste si Mercedes Cobra baga service-urile in faliment ca nu se stricau (din cauza asta inclusiv Mercedes a avut o problema).
Si daca tot vorbim de pareri de pe forumuri (ceea ce mie mi se pare cam aberant), aria tehnica de la Toyota nu e la fel de stufoasa. Si nu ma luati ca nu au vanzari in Romania. Nici Peugeot sau Alfa nu au vanzari extraordinare si totusi ariile cu probleme au zeci de pagini.
ce trebuia sa iau la 22000? corolla,lancer,fluence? din clasa ei?
Daca vrei o compacta de 22 000 de euro eu zic ca nu se merita sa it iei Jetta, pentru ca poti sa te gandesti la o compacta premium. Da, poate ca dotarile ar fi mai bune, dar idea e ca la banii astia poti alege o masina mai buna, mai ales calitativ.
va multumesc
iar cu parerea ca daca vrei o masina buna ia ti un vw nu-mi prea dau seama de unde e...probabil de la coltu strazii
alltfel s-o stapanesti sanatos si sa ne anunti cand iti pica injectoarele sau volanta si mai ales cat te a costat reparatia..
Pt Liviu: Bluemotion este un pic de pacaleala pt ca 1.6 tdi versiunea normala este destul de optimizat la consum si in realitate diferanta e de maixm 0.1-0.2 l/100 km.