Test de anduranta Volvo V40 (2012-2016)

1.6 D2 115 Momentum
0090
Volvo V40 (2012-2016) zoom
de Mircea Meșter, Foto: Ciprian Mihai
Miercuri, 22.05.2013
Un suedez în familia Automarket

Problemele pe care piaţa auto mondială în general şi cea românească în particular le-au avut în ultimii ani au făcut ca parcurile de presă ale importatorilor să se rărească. Maşini care înainte de 2007 erau disponibile pentru teste de presă în toate versiunile de motorizare şi aproape în toate variantele de echipare au ajuns să poată fi programate cu greu la teste din cauza "cozilor" la comenzi venite din partea publicaţiilor de specialitate şi nu numai. În aceste condiţii, în care accesul la teste este din ce în ce mai dificil şi în care chiar şi testele care se realizează nu depăşesc în 95% dintre cazuri două-trei zile, munca jurnaliştilor auto devine dificilă. Testele trebuie să fie realizate într-un timp scurt, care implică şi şedinţe foto sau, în cazul altor colegi din presă, şedinţe video. 

Este cumva normal ca, în acest context, testele de anduranţă să dispară aproape complet din peisaj sau, atunci când ele există, să se transforme în teste "normale", doar că ceva mai lungi. Două-trei luni cu o maşină înseamnă deja foarte mult în condiţiile date, iar un astfel de test devine dintr-o dată mult mai relevant pentru cititori. Şi totuşi, testele de câteva luni nu se compară nici pe departe cu testele de anduranţă adevărate. Asta pentru că un astfel de test ar trebui să implice câţiva ani buni din viaţa unei maşini. Să simţi cum peste ea trec anotimpurile şi să îi testezi punctele bune şi cele slabe atât la 40 de grade, cât şi la minus 20. Să dezvolţi o listă de cheltuieli, implicit revizii, şi să faci publicul să înţeleagă cu adevărat ce înseamnă maşina respectivă.

UN TEST DE ANDURANŢĂ PE BUNE

Ei bine, în aceste condiţii vitrege, Automarket reuşeşte să înceapă astăzi un test de anduranţă adevărat, care se va întinde pe tot parcursul următorilor ani. Probabil singurul de acest tip din România. Iar în centrul poveştii noastre se va afla o maşină specială: un Volvo V40 în versiunea de motorizare D2 (diesel de 1.6 litri şi 115 CP) şi în varianta de echipare Momentum. Plus câteva opţiuni adiţionale. Iar pentru a elimina orice fel de problemă morală, reală sau financiară, am decis să cumpărăm maşina şi s-o testăm ca la carte: prezentându-i atât punctele pozitive, cât şi pe cele negative. 

Maşina pe care o vom analiza împreună nu este nouă şi tocmai a ieşit din zona de rodaj. Are 12.000 de kilometri.

De fapt, dacă v-a interesat acest model şi sunteţi din Bucureşti, aţi avut mari şanse de a o conduce până acum, fiind până recent parte a parcului de teste pentru clienţi al dealer-ului Volvo bucureştean Primus Auto. Maşina are însă abia 6 luni de la prima înmatriculare, nu prezintă semne de "oboseală" nici din punct de vedere estetic, nici tehnic - e cumva normal, fiind o maşină de demo - iar prima revizie vine abia peste şase luni.

CUM AM AJUNS LA VOLVO V40?

Povestea cumpărării maşinii e una simplă: după ce vechea mea maşină - un Fiat Bravo 1.9 Multijet de 150 CP - a ieşit din leasing, am decis să mă orientez spre acelaşi segment, cel compact, fără a mai face greşelile pe care le-am făcut la achiziţia lui Bravo. Şi prin "greşeli" înţeleg erori de calcul al nevoilor. Pentru că am folosit maşina foarte puţin (în medie 8000 de kilometri pe an, deoarece viaţa de jurnalist auto îţi oferă acces la alte maşini care trebuie testate), m-am prins că nu am nevoie de 150 de cai putere. Ba chiar nu aş avea nevoie nici măcar de un motor diesel, deci benzina a intrat brusc în vizor. 

Am avut în vedere câteva variante de modele: noul Audi A3, noul BMW Seria 1, noul Volvo V40 sau noul Mercedes-Benz A-Klasse. Mercedes a fost mult prea scump pentru bugetul pe care l-am avut la dispoziţie, iar modelul BMW era uşor mai jos, dar nu m-a încântat la capitolul design şi în legătură că faptul că, atunci când am făcut lista de maşini eligibile, nu exista decât propulsie spate pe modelul bavarez. Iar Bucureştiul de iarnă cere, oricât am vrea altceva, roţi motrice faţă. Şi suspensii ceva mai relaxate, din păcate. Au rămas Audi A3 şi Volvo V40, iar decizia a fost luată după un test aproape paralel pe care l-am făcut cu cele două modele. Am considerat că Volvo mi se potriveşte mai bine şi mi-au plăcut mai mult interiorul, oferta tehnologică şi designul. Aici a picat varianta pe benzină, pentru că cel mai mic astfel de motor la Volvo are 150 de cai putere, lucru care contrazicea nevoile prezentate anterior.


Paranteză: nu am avut nevoie de spaţiu, familia fiind încă în "producţie", însă maşina îţi oferă limite acceptabile pentru un cuplu şi chiar şi pentru un copil mic.

Deci lucrurile au mers mai departe natural.

Am mers în prima fază spre o maşină nouă, însă am decis să investesc într-una deja disponibilă, mai ales că îi cunoşteam foarte bine istoria. Şi ieşeam mai ieftin. În octombrie 2012, atunci când a fost înmatriculată prima dată, preţul complet al maşinii a fost de 29.500 de euro cu taxe incluse. Acum, preţul îi scăzuse undeva în jurul barierei de 20.000 de euro. Am preferat combinaţia dotări superioare şi rulare de peste 10.000 de kilometri variantei maşină nouă şi dotări mai slabe. 

DE LA CUMPĂRARE LA TEST DE ANDURANŢĂ

Povestea începe, deci, de la un Volvo V40 D2 gri titan cu care sper să fac casă bună în următorii ani. Şi, pentru că vă spuneam de greşeli în cazul lui Bravo, am decis să nu repet eroarea din 2008 şi să profit de ocazie pentru a scrie un test de anduranţă ca la carte, cu poveşti din viaţa maşinii, cu problemele inerente care vor apărea, cu călătoriile pe care le voi face şi cu întregul istoric al maşinii în faţa voastră. Voi combina, deci, utilul cu plăcutul. Meseria şi condusul.

În episodul următor vom analiza mai îndeaproape maşina şi vom vedea ce oferă, ce nu oferă şi cum te simţi într-un V40 atunci când îi treci pragul. Ulterior, vom vedea cât costă asigurările şi cum se descurcă V40 prin Bucureşti şi pe afară la capitolele consum, ţinută de drum şi aşa mai departe. Vă promit şi că în tot acest timp voi asculta cererile şi întrebările voastre şi că vă voi răspunde la ele cât de repede pot. Şi poate vom "inventa" chiar şi un test demo cu utilizatorii, iar opiniile voastre la cald vor face obiectul unui articol din seria de anduranţă. De ce nu?

Până atunci, spor la răsfoit virtual Automarket.ro şi sper să-mi fiţi alături în povestea care începe astăzi. 

Comentarii (35)

  • " fiind până recent parte a parcului de teste pentru clienţi "
    In conditiile acestea, nu pot decat sa va doresc, foarte sincer, multa bafta. Mai e cineva cu un celebru A7 luat in aceleasi conditii care se plimba cu el pe platforma in Bucuresti, dar nicidecum sa-l laude, si, din ce mai stiu si eu, nu e singurul, si nici macar in minoritate. Sper, iarasi foarte sincer, ca masina voastra sa fie exceptia.
    17 8
  • mircea
    @dan
    Cu atât mai bine. Dacă e o maşină excelentă, nu vom avea probleme. Dacă nu, vom avea. În ambele cazuri, vom povesti aici tot ce se întâmplă cu maşina asta. Avem drum lung, ne înarmăm şi ne pregătim de orice.
    30 1
  • o sa te linseze "cititorii" ... ai luat sehaș in loc de logan nou .. durere frateeeeee


    ps. felicitari, ai facut o alegere foarte buna (eu luam A, dar se poate spune ca am o oarecare influenta)
    20 7
  • mircea
    @unckle
    La un moment dat, în procesul de selecţie, mi-a trecut prin cap să iau un Sandero Stepway nou. Ar fi fost o alegere ok pentru că se potrivea cu câteva cereri. Iar avantajul era întreţinerea foarte ieftină în comparaţie cu restul. Dar am rămas pe poziţii şi am mers pe filiera suedeză premium.
    30 1
  • @mircea
    "Problemele pe care piaţa auto mondială în general şi cea românească în particular au făcut ca parcurile de presă ale importatorilor să se rărească."
    Buna Mircea, eu nu prea inteleg sensul primei propozitii. Poate doresti sa o reformulezi sau sa o explici.
    Multumesc!
    3 2
  • Mircea
    Succes cu masina.
    Daca nu vei avea probleme cu ea inseamna ca sunt bune si ai noroc.
    Spun asta pentru ca masinile de teste nu sunt rodate "normal". Adica nu stiu ce client ar merge cu masina in teste linistit asa cum se recomanda la rodaj: cel putin primii 1000 km (preferabil 3000 km) sa se evite accelerarile si franarile bruste, sa nu se depaseasca o anumita turatie, etc. In general exact opusul fac cei ce testeaza masini pentru ca sunt interesati sa vada cu reactioneaza o masina in conditii extreme, adica cat de repede accelereaza, cum franeaza brusc, cum se simte cand trece peste gropi mai maricele si tot asa.
    Drum bun si fara evenimente neplacute.
    12 0
  • Este si Sandero o solutie, dar nu pentru problema enuntata mai sus.
    8 0
  • cristi
    Foarte buna decizia de a ne impartasi experienta ta cu aceasta masina sau oricare ar fi fost ea...eu inca tot nu stiu ce sa cred despre productia aceluiasi model pt diferite piete adica pt vest calitate mai buna si est, sud-est calitate mai proasta...acest volvo este luat de la dealerul roman ?
    2 4
  • Multi km fara incidente.
    Ziceai ca iti iei motorizare pe benzina, deoarece faci 8000km pe an. Atunci de ce ai ales diesel ?
    7 3
  • @mircea-am ...

    salut mestere ! no, amu' sa va vad !

    sint foarte curios cum o scoateti voi la capat cu volvo !

    am mai citit teste de anduranta pe la americani (vezi motor trend si car & driver pt. idei) si ei le stabileau pe lungimea unui anumit nr de mile/km parcurse/i ...
    vad ca voi nu aveti tinta nr de km ci timpul de utilizare ... bine ar fi sa aveti macar 300.000 km facuti in intrevalul asta ca asa ne vom putea face o idee -zic eu- suficient de clara despre masina.
    iar ar fi bine sa veniti la inceput cu masuratori legate de compresie, distanta de frinare, acceleratie (0-100 / 80-120 km/h), consum de carburant, aer conditionat si alte chestii de genul asta ...
    apoi iar ar fi bine sa treceti la "catastif" tot ce faceti la masina: de la cauciucuri pina la ulei si orice alta belea ce poate aparea, nu sa bagati pretul spalatului masinii !!!

    in fine astept sa aratati cititorilor ceva profesional, nu vreau amatorisme !
    deci ... tineti-va bine ca sint cu ochii pe voi ! si de va trebui, o sa va critic !!!

    stiu ca puteti face treaba buna, chestia e ca 5 ani e mult sa va puteti tine de testul asta "ca la carte" ... deci ... personal va doresc mult-mult succes ! si de ce nu, cit mai multe teste dintr-astea cu tot soiul de marci/modele ca sa se mai calmeze anumiti cititori de pe acilea ...

    drumuri bune sa aveti !
    13 1
  • mircea
    @cristi Da, de la Primus Auto Bucureşti. Sincer, însă, astea-s poveşti care nu au legătură cu ceea ce se întâmplă într-o uzină auto mare. Dacă îţi comanzi un Audi A3, de exemplu, el se face la Ingolstadt pe o bandă de producţie pe care muncitorii văd doar ce au de pus pe el, nu unde merge maşina la final. E o manie a persecuţiei propagată în timp, dar sunt doar legende. Dacă vorbim de suspensii care pică mai repede decât în Germania, însă, da. Dar e din cauza drumurilor penibile pe care le avem.

    @ScorpyonVAG Am explicat în text: pentru că cel mai slab "benzinar" pe V40 are 150 de cai şi nu aveam nevoie de atât. M-am lămurit anterior.

    @mip Da, ştiu că aşteptările sunt mari. Promit că încercăm să facem un amestec de poveşti normale de drum şi de articole ceva mai tehnice. Dacă avem ocazia, facem să fie bine. Cât despre critici... le aşteptăm dacă sunt îndreptăţite. Că aşa se merge înainte.
    12 0
  • Cu Fiatul nu ai test de anduranta ? Sunt curios sa aflu mai multe informatii despre motorizarea M-JET de 150cp.
    15 1
  • mircea
    @ScorpyonVAG: Hai să-ţi citez din textul de mai sus: "Şi, pentru că vă spuneam de greşeli în cazul lui Bravo, am decis să nu repet eroarea din 2008 şi să profit de ocazie pentru a scrie un test de anduranţă ca la carte, cu poveşti din viaţa maşinii, cu problemele inerente care vor apărea, cu călătoriile pe care le voi face şi cu întregul istoric al maşinii în faţa voastră."

    Deci nu.
    8 0
  • Am citit acel citat, insa ma gandeam ca poate imi poti oferi ceva detalii raportat la un 1.9TDI de 131cp sa zicem de pe Golf 4 ? Nu ma intereseaza caroseria (design,etc), ci doar raportat la putere (transmisie,performante,consum), deoarece mi se pare destul de brutal PD-ul TDI. Si nu am avut ocazia sa fiu intr-un M-jet de 150cp. Puterea tot asa brutal este data, sau liniar ca la un benzinar aspirat ? Probleme de fiabilitate (motor+ modelul BRAVO) ? Multumesc mult Mircea.
    6 1
  • mircea
    @ScorpyonVAG: Punctul forte al lui Bravo a fost motorul. Deci dacă asta e problema, poţi să treci peste ea. Punctul slab? Atenţia la detalii. Dar aici vorbim despre alt subiect, te aştept cu drag pe alte canale să vorbim despre asta.
    9 0
  • Multumesc!
    7 2
  • am sa fiu gica contra.

    ok, faptul ca ati ales un volvo V40 e super-tare, exceptional, nemaipomenit. Ce mai....fara cuvinte. Pana la urma masina asta e pentru folosul propriu. Cel putin asa am inteles. Si daca tot e la indemana nu strica sa informam si populatia ce poate face un V40. Bun.

    Dar va dati seama ca in afara de o stricta informare rezultatul acestui mega test nu va avea o mare influenta asupra cititorilor AM. Va dati seama ca majoritatea dintre noi nu vor ajunge sa conduca asemenea masina, nu? LA fel de bine puteati testa si un Maybach...90% dintre noi nici macar peste un logan nu ar avea puterea sa treaca.

    Spun asta ca fan volvo in general si V40 in special.

    In rest...multi kilometri si sa te bucuri de masina asta ADEVARATA!
    12 3
  • Felicitari pentru achizitie!

    Cand citeam primele randuri, ma gandeam la testul facut cu BMW seria 5 Touring, test destul de scurt. Insa m-am bucurat apoi, citind ca este vorba de un test de anduranta adevarat. Ceea ce ma intristeaza, totusi, este faptul ca a fost nevoie de achizita unei masini pentru a face un astfel de test. Ce-i drept, in cazul tau exista nevoia achizitiei unei masini personale si astfel, nu s-au cheltuit niste bani (destul de multi) doar pentru test. E destul de pacat ca piata auto a ajuns astfel, si este nevoie de "bunavointa" clientilor de automobile pentru realizarea unorr teste de anduranta.

    Oricum, iti multumim pentru ca "imparti" masina cu noi, cititorii (virtual), si asteptam cat mai multe informatii care sa raspunda la intrebarea: cum e sa detii un Volvo V40 D2 si cat de mult inseamna (dpdv financiar) detinerea unei astfel de masini?

    Cu bine!
    4 0
  • Eram incantat cu ideea unui test de anduranta al unui Sandero 0.9Tce. :)
    Nu ati putea face ?
    6 0
  • In primul rand te felicit ca ai ales un Volvo pentru un asemenea test. Veteranii" site-ului stiu ca Volvo este marca mea "de suflet", de 15 ani de cand sunt "muscat" de acest domeniu celelalte marci nu au facut decat sa-mi starneasca un sentiment de simpatie sau respect, nicidecum o senzatie de atasament precum Volvo.
    Apreciez modul cum pui problema, adica atunci cand te va multumi o vei lauda iar daca te va supara cu ceva sa o pui la zid si sa arunci cu rosii in ea. Mi se pare corect, pentru ca inainte de toate, orice masina trebuie sa te multumeasca, sa-ti faca pe plac, atata timp cat si tu ai grija de ea cum au recomandat inginerii.
    Si apropo de Fiat, acum cateva saptamani cand am vazut ca iti vei schimba masina am cam fost surprins, din cate stiam erai f multumit de ea. De atunci am zis ca am sa te intreb la un moment dat cu ce ti-a gresit, insa m-am luat cu altele si am uitat. :(
    Drumuri bune si asfalt uscat! :)
    9 0
  • mircea
    @MRC: Mulţumesc pentru cuvintele frumoase. Încerc să mă ridic la nivelul aşterptărilor voastre. :)
    @ScorpyonVAG: Facem o întrebare la Dacia. Probabil că răspunsul va fi nu. După cum spuneam în text, e o perioadă grea pentru toată lumea.
    @LauCalin: Nu a greşit cu nimic, doar că după 5 ani şi doar 40.000 de kilometri a venit timpul pentru o schimbare. Da, cel care a cumpărat-o e un norocos. :)
    4 0
  • anderi
    hm, "filiera suedeza premium"?
    mai degraba filiera chinezeasca: firma Volvo a fost cumparata de firma chinezeasca Geely Automobile in 2010.
    0 21
  • Salut, felicitari pentru test. Intrebarea mea este: merge contorul de km de pe site, pentru ca a ramas intepenit la 90 :) In afara de faptul ca masina aleasa este "exotica" pentru piata din Romania (cred ca e undeva spre pozitia 80 la modele de import), ideea unui test de anduranta este binevenita pentru cititorii site-ului. Astept cu interes primele drumuri si impresii, in Romania si pe afara. PS: Felicitari pentru cel mai bun site auto din Romania!
    2 0
  • Felicitari pt Ideea de test de anduranta. Cuvinte de lauda si pentru masina aceasta, In schimb mi se pare total irelevanta alegerea unui model din care se vand pe la noi poate cateva zeci de unitati pe an. Dpdv informativ acest test (care de altfel va si costa destul de mult din cauza intretinerii masinii) nu va avea utilitate decat pentru foarte putini romani.
    Personal, as aprecia foarte mult un asemenea test cu Sandero nou (eventual 0.9Tce), sau macar cu alte modele din top 10 vanzari.
    5 2
  • O alegere inteleapta demna de un adevarat cunoscator de masini si a realitatii inconjuratoare1
    Apreciez atat modelul ales cat si varianta de achizitionare !
    O masina deosebita neapreciata la noi din cauza afinitatilor inclinate spre modele germane!
    Chiar si BMW nu a ezitat folosirea acestui motor!
    O dovada de maturitate!
    1 0
  • mircea
    @codz: Contorul nu e live, va fi updatat la fiecare articol din seria testului cu V40.

    @adm: În prima parte a articolului am explicat câteva dintre particularităţile pieţei auto şi a presei auto în aceşti ani. Ca să-ţi răspund, noi am face fără probleme, dar Automarket nu poate face asta de unul singur. Ce putem face, facem. După cum se vede.

    @Serd: Mulţumesc. Să sperăm că aşteptările ne vor fi confirmate.
    2 0
  • inexorabil
    Pe zi ce trece inteleg tot mai mult stringenta de ecou universal a sigurantei rutiere, desi ma delimitez net de excesele "ne-muritoare". Adevarul este ca despre istoria dezvoltarii conceptelor de securitate auto in curtea Volvo s-ar putea scrie carti groase cat trunchiul de copac. Ati vazut testul in-house efectuat de Volvo pentru V40? Functionalitatea airbag-ului pentru......genunchi m-a lasat fara cuvinte. Daca ar fi sa judec odios de rational (nespecific mie), ar trebui sa ma orientez actualmente ori catre Volvo, ori catre Subaru (sau catre modelul Kizashi de la Suzuki, care este si frumos pe deasupra!), desi trag nadejde ca progresele lui Buick in breasla, desi inca timide, se vor accelera. Cu parere de rau pentru @Mafia, Toyota trebuie sa trateze intr-un mod mult mai exigent aceste norme noi si buclucase de siguranta.
    Una peste alta, nu ascund faptul ca sunt curios cum va reactiona EuroNCAP fata de metodologia foarte drastica aplicata de "rivala" de peste Ocean, IIHS.
    In final, tin sa remarc ca tu, MM-ule, esti un norocos care nu se poate abtine sa refuze norocul atunci cand, daca nu cade, pica :)
    4 4
  • ..."Am avut în vedere câteva variante de modele: noul Audi A3, noul BMW Seria 1, noul Volvo V40 sau noul Mercedes-Benz A-Klasse. "...

    de ce nu si modelul premium de la MINI : COUNTRYMAN ( marca britanica, design de referinta a la ALEC ISSIGONIS , tehnologie BMW, fabricat in Austria de o firma canadiana MAGNA, tractiune integrala, victorii in raliuri, etc ) ?
    2 2
  • antonny
    oare e adevart ???? VOLVO castiagtor in fata unor nume grele ....Felicitari pentru achiziltie !!!
    6 1
  • sunt curios de un lucru, sper ca ma poate lamuri cineva.
    Am auzit ca aces motor este acelasi cu cel de pe ford focus 2 dupa 2010, este adevarat?
    sau mai bine zis acest motor se regaseste si pe focus 2 dpa 2010
    2 2
  • 24.05.2013
    Frumoasa masina la exterior.
    3 0
  • Sunt curios de ce ai ales V40 si nu un BMW sau Audi. Conform testelor facute se pare ca ele au iesit mai bine cotate: V40 4,3; BMW 118D - 4,6; BMW 120d - 4,6; Audi A3 - 4,5 ?
    Ce piese ai gasit pe masina Made in China si unde este asamblata ?
    Drum bun si fara evenimente neplacute.
    1 1
  • Alegerea mi se pare de bun simt si nu pot sa zic decat Bravo!
    Insa o mica obiectie: am o usoara presimtire ca nu prea o sa ne mai updatezi cu stiri despre masina, pentru ca in 5 ani de zile imi este greu sa cred ca se va strica ceva la masina asta. Doar daca n-ai bani de ulei:))) Daca era vorba de 10 ani, cu siguranta alta era discutia.
    Oricum s-o stapanesti sanatos!
    3 0
  • pe sleau
    Buna, parerea mea , ca nimic nu este gratis pe lumea asta
    francezii, italienii,. au piese scumpe, pt masini ,iar germanii au piese rezonabile, pt masini cu preturi putin mai crescute , deci undeva se compenseaza ...
    cred ca ai lasat fiatul brava diesel din cauza pieselor scumpe si a serviceului, si ai dat peste Volvo, care e si mai scump la piese si la service , cu fiatul depaseai tirurile , astept sa vad ce poti face dintr un motor de 1, 6 , ca de mers la market si agatat femei e bun si motorul asta ,
    astept preturi de intretinere la masina ta ,
    ce faci daca vei simti ca volvo este peste fiat la preturi, si la fiabilitate sub fiat ? Volvo e scump, asta e realitatea ...
    0 4
  • Salut si in primul rand felicitari pt alegere. Cred ca era o idee buna daca puneai in prezentare echiparea de V40 pe care ai luat-o (nivelul de echipare + pachetele/optionalele). O alta informatie pe care ai putea sa o updatezi in momentul de fata (desi ai masina de < 1 luna) ar fi consumul real (urban - Bucuresti si extra). Ar fi util de aflat si costul asigurarilor, mai ales casco (daca a fost asigurata la valoare de factura sau valoarea de catalog). Numai bine si astept cu nerabdare urmatorul episod.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru