Luni, 24.10.2011
- Comenteaza
- Trimite pe:
Cu câteva luni în urmă, într-un Berlin mohorât şi ploios testam noua generaţie Beetle. Simplitatea şi spiritul vechiului Kafer păreau sugrumate de avansul tehnologic şi de transplantul de componente al grupului german. Am crezut că am pierdut vechea "broască".
Aveam însă să mă înşel. I-am regăsit spiritul reîncarnat, după un weekend însorit, petrecut în Cetate Eternă, printre ruinele celui mai impresionant imperiu latin. Inima lui Kafer bate sub învelişul noului Up!, propunerea Volkswagen pentru segmentul mini şi urmaşul vechiului Lupo.
Volkswagen Up (3 usi) (2011-2016)
1.0 75CP Man Take Up!
- Pret de pornire 8327 €
- Pret model testat 10.180 €
- Taxa auto 45 €
Motor / Transmisie
Pe străzile aglomerate ale Romei ne-am folosit de serviciile celui mai nou motor creat de Volkswagen după filosofia downsizing-ului: trei cilindri, o capacitate de 999 cmc şi caracteristicile unui motor cu patru cilindri de 1.2 litri. Reţeta nemţească capătă o savoare deosebită pe un Up! care cântăreşte doar 854 de kilograme.
Cei 75 de cai putere oferiţi de mica cilindree încep să galopeze pe la 6200 de rotaţii, însă cuplul motor de 95 Nm se resimte pe o plajă de turaţii generoasă, cuprinsă între 3000 şi 4300 rpm. Deşi par timide pe hârtie, resursele sunt suficiente pentru a-i permite micului Up! să se înfigă în coloana aflată în mişcare, să fure startul la semafor sau să accelereze voiniceşte în linie dreaptă.
Gândit pentru oraş, Up! aleargă bine şi în afara lui, însă după 120 de km/h acceleraţia are nevoie de timp pentru a reacţiona. Cutia cu cinci trepte este un asistent ideal, cursa precisă şi scurtă completând senzaţia unei maşini fâşneţe, vioaie, cu apetit pentru manevre sportive.
Consum
Pentru a da viaţă celor trei cilindri din aluminiu, Volkswagen pompează benzină cu porţia. O raţie extrem de redusă, o dietă strictă, cu arderi bine gândite şi atent supravegheate. Eforturile au fost răsplătite cu un consum de 5.9 litri în oraş şi 4 litri în afara acestuia, cel puţin pe hârtie.
Cu aerul condiţionat în funcţiune şi cu forţări repetate aşe pedalei de acceleraţie, noi ne-am apropiat de un 5.1 litri/100 de km în afara Romei, prin zona Ostiei.
Raportat la concurenţă, Up! stă mai bine decât Renault Twingo, Fiat 500 şi Ford Ka, însă pierde la mustaţă în faţa fraţilor de platformă C1, 107 şi Aygo, poate şi din cauza puterii mai mari.
Performanţe
Urmaşul lui Lupo se dovedeşte o maşină vioaie, care accelerează foarte bine până la 80 de km/h. Practic te trezeşti peste limita de viteză urbană fără să realizezi. Dincolo de această valoare, lucrurile se mişcă ceva mai lent, atât de lent încât până la 171 de km/h, viteza maximă, ar trebui să-ţi rezervi ceva timp.
Acceleraţia de la 0 la 80 de km/h se face în 8.3 secunde, însă până la 100 de km/h deja vorbim de 13.2 secunde. În segment, Up! lasă în urmă fără probleme tripleta nipono-franceză, însă pierde la mustaţă în faţa celorlalţi fraţi de platformă, Ford Ka şi Fiat 500, care au o capacitate cilindrică ceva mai mare. Şi Twingo îl depăşeşte pe Up! cu 1.3 secunde.
Interior
Dincolo de portiera generoasă, Up! dezvăluie tuturor senzaţia pe care am fi vrut să o retrăim pe Beetle. Simplitatea, ergonomia perfectă şi spiritul practic fac din mezinul Volkswagen o maşină care va cuceri multe inimi.
Interiorul lui Up! este asemeni unei felii de pizza pur italiene, simplă, fără ingrediente multe, un spectacol de culoare şi savoare pentru retină şi papilele gustative.
Comenzile puţine, bine poziţionate pe o planşă de bord ergonomică, instrumentele de bord, furate de la Beetle, şi designul minimalist fac din Up! genul de maşină cotidiană, de care te îndrăgosteşti. Din păcate materialele strică puţin reţeta generală şi dau impresia de austeritate pe alocuri, cel puţin în cazul versiunii de bază testate de noi.
Un model înghesuit la prima vedere, Up! îţi dezvăluie un univers extrem de spaţios atunci când te aşezi în scaun. Patru pasageri de înălţime medie pot călători fără probleme, cu spaţiu suficient pentru picioare şi cap.
Unde mai pui că spaţiile de depozitare sunt generoase, croite după nevoile omului cotidian, iar portbagajul poate înghiţi lejer patru trolere în poziţie verticală, mulţumită capacităţii de 251 litri.
Preţ de achiziţie
VW Up! are un preţ de pornire de 8327 de euro în România, însă este cel pentru versiunea de 60 de cai putere şi un nivel de echipare ce nu include aer condiţionat. Chiar şi aşa, o variantă garnisită mai bine cu elemente opţionale nu va sări peste 9000 de euro, un preţ acceptabil şi sensibil la piaţa din România.
Raportat la concurenţa actuală, preţul de pornire al lui Up! este cu mult mai mic decât cel al lui Fiat 500 şi Ford Ka. Şi Peugeot 107 şi Renault Twingo pierd duelul cu neamţul testat de noi, preţul lor de pornire fiind de 9574 respectiv 9300 de euro. Doar Citroen C1 şi Toyota Aygo coboară sub pragul de 9000 de euro şi ameninţă viitorul lui Up! în România.
Siguranţă
Fiat 500 le-a demonstrat tuturor că o maşină de segment mini poate oferi siguranţă de cinci stele. Având în vedere pedigree-ul modelelor Volkswagen şi punctajul obţinut de Polo şi Golf, Up! nu putea dezamăgi la testele EuroNCAP. Cele şase airbaguri oferite în standard, alături de sisteme de siguranţă ca ABS şi ESP au adus cinci stele micului model german. Protecţia pasagerilor adulţi şi a copiilor a fost una de top, singurele lacune fiind înregistrate, ca în mai toate cazurile, la capitolul protecţia pietonilor.
Şi pentru că Up! se vrea a fi un deschizător de drumuri, modelul german vine echipat cu o tehnologie oferită în premieră în acest segment: City Emergency Braking. Sistemul funcţionează la viteze mai mici de 30 km/h, pe o distanţă de 10 metri. Dacă maşina din faţă frânează, iar şoferul este ocupat cu schimbarea melodiei, apelarea telefonului sau deschiderea torpedoului, maşina frânează automat pentru a evita un impact. Este ajutată aici de un set de discuri ventilate pe faţă şi de frânele cu tambur ale lui Polo, pe spate.
Ţinută de drum
O maşină de oraş, Up! se dovedeşte alegerea confortabilă în multe situaţii. Cu toate acestea, suspensiile nu-i pot proteja complet pe cei din interior atunci când pe şosea se formează cratere uriaşe. Manevrabilitatea este bună în oraşe, dimensiunile reduse şi direcţia asistată electro-mecanic ajutându-l pe cel de la volan să strecoare Up!-ul fără probleme, oriunde.
Vizibilitate
Micul Up! se dovedeşte a fi extrem de bine aerisit. Suprafaţa vitrată este extrem de generoasă şi creează senzaţia de habitaclu care comunică foarte bine cu exteriorul. Montanţii sunt croiţi pentru a nu încurca şoferul, oglinzile se dovedesc pe cât de utile pe atât de plăcut desenate, iar oglinda retrovizoare, deşi mică, surprinde tot ce se întâmplă în spatele lunetei bine proporţionate. Deci, fără probleme la parcare. Chiar şi aşa, există un pachet de senzori optici, care îi vor ajuta şi pe cei neîndemânatici.
Tehnologie
Pachetul tehnologic este unul extrem de generos pentru acest segment. Dacă pe alte modele vârful de echipare este reprezentat de un set de geamuri şi oglinzi electrice, Up! şi-a propus să revoluţioneze segmentul. Pe lângă aceste dotări de bun simţ, la care adăugăm aerul condiţionat, scaunele încălzite, luminile de ceaţă, pilotul automat şi senzorii de parcare, Up! vine şi cu un sistem de navigaţie mobil.
O soluţie ieftină, care costă doar 355 de euro, sistemul se poate achita de îndatoririle oricărui sistem GPS clasic, dar poate oferi şi informaţii despre maşină, fiind conectat la funcţiile lui Up!.
Nu putem trece peste sistemul audio cu patru boxe, care suportă redarea de pe CD, USB sau iPod.
Design
Chiar dacă este cel mai jucăuş şi mai distractiv produs al familiei Volkswagen, Up! a fost educat şi crescut în spiritul tipic al grupului german. Designul nu inspiră emoţia lui 500, nu vine cu o tradiţie puternică în spate, însă vrea să se afirme ca cea mai curajoasă expresie a oamenilor de creaţie Volkswagen.
Conservatorismul se simte în partea frontală, însă este abandonat complet în partea posterioară, acolo unde luminile LED şi hayonul creat complet din sticlă oferă un aspect interesant, neobişnuit.
Fie că optaţi sau nu pentru versiunile speciale Black Up! şi White Up!, ar fi bine să alegeţi jantele de 15 inch cu aspect retro, care oferă un impact vizual puternic.
Ne-a placut
- Spaţiu interior
- Motorul
- Ergonomia
Nu ne-a placut
- Calitatea materialelor
- Designul frontal
Date tehnice - Volkswagen Up (3 usi) (2011-2016) 1.0 75CP Man Take Up! | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Volkswagen
-
Volkswagen ne-a invitat la el acasă, în Wolfsburg, pentru a vizita uzina unde, în urmă cu 50 de ani, lua naștere legendarul Golf. Nu aveam cum să ratăm această ocazie, așa că în rândurile următoare îți vom povesti întreaga experiență. (Joi, 17 Octombrie)
-
Am călătorit la Wolfsburg, în fieful Volkswagen, pentru a face cunoștință cu cel mai nou SUV al mărcii germane. Este vorba despre Tayron, un model care se încadrează între Tiguan și Touareg. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale pe care trebuie să le știi despre acesta, dar și un video cuprinzător. (Miercuri, 09 Octombrie)
-
Un Volkswagen ID.7 Pro S a atins o autonomie record. Mașina a parcurs 794 de kilometri cu un plin de baterie, iar consumul indicat de computerul de bord a fost de 10.3 kWh/100 de km. (Vineri, 04 Octombrie)
-
Cu ocazia evenimentului ID. Meeting, organizat în Locarno, Elveția, Volkswagen a prezentat un exemplar unicat, bazat pe ID.3 GTX Performance. Este un omagiu adus celebrului Golf Fire and Ice din anii '90. (Sambata, 07 Septembrie)
-
Constructorul german de automobile lansează o nouă versiune de performanță pentru modelul cu zero emisii ID.3. Denumită ID.3 GTX Performance, aceasta oferă 326 de cai putere. (Marti, 06 August)
Sper ca in viitor sa mai apara si altii cu aceasta idee (normal,incluzand un suport elegant ca in acest caz si tot ceea ce inseamna conectivitate cu masina) ca alternativa la navigatiile optionale de mii de euro.
Bravo VW!
Da, intradevar, cei 8014 Euro sunt pretul dupa aplicarea unui discount de 1560Euro, insa clientul cumpara masina la pretul cu discountul aplicat.
Pana urma conteaza pretul final de achizitie si nu neaparat pretul de lista.
o sa se vanda f bine masina in Romania.
Peugeot 107 a fost si este cea mai ieftina versiune a tripletilor C1,Aygo,107 si voi spuneti ca e cea mai scumpa. Daca ati fi incercat sa configurati un 107 ati fi vazut ca pleaca de la 8015Euro Tva inclus si e veriunea in 4 usi nu 2 cum e Up-ul.
Hai pa.........
In alta ordine de idei, la ORICE alta masina, cutie in 5 trepte, cuplu sub 100 nm si frane cu tambur pe spate erau un lucru groaznic, la asta se pare ca sunt binevenite. Obiectiv, nu? :)
iar dati cu bata in balta
Inca ceva:
1. Automarket, nu cred ca sunt singurul are vrea sa vada poze reale cu masina. De poze oficiale prelucrate in Photoshop ne-am cam saturat. Nu ma/ne intereseaza poze facute profesionist, niste poze simple si normale sunt binevenite. Asa iti faci o idee mai obiectiva despre masina.
2. Nu mai comparati masina asta cu Fiat 500, care e altceva. Asta ar insemna ca Up! sa fie concurent si pentru Mini sau Citoen DS3.
3. Daca Up! este urmasul lui Lupo, care e treaba cu Fox?
Deci...practic are vreo...sa zicem 50 cp...la turatii normale...
Cat de patetic...sa te lauzi cu 75 cp obtinuti la 6200 rpm...cu o masinUTZA de ORAS!
P.S.: Este imposibil, stiu, pt ca orice roman care se respecta se simte rusinat intr-o Dacie,Tara de oligofreni!
P.S.: Testul este jenant, masina este penibila. Bogdane... presa auto nu este poezie!!! In primul rand ca Fiat 500 este alt gen de masina, nu poate intra in comparatie cu Up. In alta ordine de idei adevaratii concurenti pt masina asta vor fi probabil tripleta japoneza-franceza-penibila C1-107-Aygo (macar C1 este mai ieftin si Citroen au deobicei discount-uri sanatoase), masina care au o calitate a fabricatiei mult sub ceea ce ofera Dacia astazi. Evident ca Up va fi mai buna, deoarece este greu sa faci o masina mai slab calitativa, mai prost antifonata si mai "coaja" decat cele 3 mai sus mentionate.
@C-G-C, exagerezi. Tripletii sunt un model in ceea ce priveste calitatea si fiabilitatea la pret acceptabil. Si crezi sau nu sunt multe argumente concrete in alegerea unei astfel de masini de clasa mini in detrimentul unui Sandero. Singurul mare avantaj al lui Sandero fata de masinile astea e spatiul interior si garantia mai mare.
P.S.: Iar in cazul acestui VW, situatia va fi si mai stupida in conditiile in care cel mai probabil va avea un pret "premium".
"Raportat la concurenţa actuală, preţul de pornire al lui Up! este cu mult mai mic decât cel al lui Fiat 500 şi Ford Ka. Şi Peugeot 107 şi Renault twingo pierd duelul cu neamţul testat de noi, preţul lor de pornire fiind de 9574 respectiv 9300 de euro. Doar Citroen C1 şi Toyota Aygo coboară sub pragul de 9000 de euro şi ameninţă viitorul lui Up! în România."
Si oricum Logan a fost din start gandit ca o masina medie la mai toate capitolele... ori masinutele astea cand au aparut au fost considerate de multi referinta segmentului. Pentru ca s-a dorit asta.
Insa, la orice om cu capul pe umeri, o asemenea masina nu-si are rostul atunci cand pe piata exista Sandero, care, lasand snobismul la o parte, bate cam orice pe raza lui de pret. Am avut aceeasi discutie cu o persoana referitor la tableta vs laptop :)))) Analogia e buna oricum.
P.S. simtul umorului este necesar sandman.
cum le-a venit ideea sa faca bordul rosu? simplu: din cauza ca nu mai exista versiunea TDI, unde literele erau colorate in rosu pe rand in functie de motorizare, acum nemaiputand pune rosu la litere l-au pus in bord.
Mie interiorul imi aduce aminte de Golf 2, care l-au lansat in 1984, era cam la fel de golas, numai ca de atunci si pana acum sunt vreo 30 de ani distanta. Motorul ala o sa aibe probleme din cauza celor 3 cilindrii, la multe motoare in 3 cilindrii dupa 50,000 km incepe sa varieze turatia la ralanti...deci asta va fi soarta lui.
Fata de Ka sincer m-as baza pe tehnologia celor de la VW ...
Ka nu este deloc pe gustul meu
Eu zic din punctul meu de vedere din clasa mica acum aparute VW Up este cea mai buna masina...[asta este o parere] si eu zic ca isi v-a face banii!:D
Numai bine!
VW UP WORLD CAR OF THE YEAR 2012=Masina Anului 2012 din Lume , :D