Marti, 08.05.2012
- Comenteaza
- Trimite pe:
În general, modelele Volkswagen sunt cunoscute pentru sobrietate. Acestea sunt realizate în cel mai pur stil teuton şi sunt adesea caracterizate ca fiind reci, fie prin design, fie prin senzaţiile pe care ţi le lasă atunci când te urci la volan. Pe lângă excepţiile care confirmă regula, Volkswagen i-a făcut lui Lupo un succesor cum nu se aştepta nimeni. Îl cheamă Up! şi redefineşte modul în care vedem maşinile mici produse de nemţi. Citadina din Wolfsburg s-a dovedit a fi surprinzător de distractivă, fără să "bifeze" caracteristicile cu care ne obişnuiesc modelele care ne aduc zâmbetul pe buze în mod obişnuit. Da, am reuşit să ne distrăm de minune într-o maşinuţă de oraş roşie, cu doar 75 de cai putere sub capotă şi cu o gardă la sol relativ ridicată pentru amatorii de senzaţii tari.
Volkswagen Up (2012-2016)
1.0 75CP Man High Up!
- Pret de pornire 8.592 €
- Pret model testat 11.201 €
- Taxa auto 45 €
Motor / Transmisie
Up! este oferit în compania a două motorizări de 999 cmc şi a două niveluri de putere - 60 şi 75 CP. Exemplarul testat de noi este echipat cu motorizarea de 75 CP, cuplată unei transmisii manuale cu cinci trepte. Primul capitol la care ne impresionează acest motor este silenţiozitatea, relantiul fiind aproape imperceptibil chiar şi când eşti singur la semafor.
Ne-a plăcut şi timoneria lui Up!, aceasta având o cursă scurtă a schimbătorului şi care oferă schimbări de trepte fără efort din partea şoferului, element de apreciat în orice moment. Limitările lui Up! la capitolul motorizare se restrâng asupra reprizelor şi al răspunsului la acceleraţie la viteze mari, când nu mai este la fel de fâşneţ ca în oraş, după cum era şi normal.
Cuplul motor maxim, de 95 Nm, este atins între 3.000 şi 4.300 de rotaţii pe minut, ceea ce înseamnă că rularea la o turaţie în jurul valorii de 2.000 rpm nu aduce întotdeauna un răspuns foarte bun la acceleraţie, în special în treptele superioare de viteză.
Consum
Pentru versiunea de 75 CP a lui Up!, Volkswagen anunţă un consum urban de 5.9 litri la sută şi un consum extraurban de 4 litri la sută. În regim mixt, vorbim de 4.7 litri la sută. În raport cu rivalii, Up! are un consum mixt declarat mai mare decât cel al lui Kia Picanto cu trei uşi (4.2 litri la sută) şi cel al tripletei 107-C1-Aygo, acestea având un consum mixt declarat de 4.3 litri la sută, dar şi cel al lui Renault Twingo. Modelul german consumă mai puţin decât Chevrolet Spark, Ford Ka şi Fiat 500.
Sistemul de navigaţie al lui Up! include şi un computer de bord detaliat, alături de două "aplicaţii" care ajută şoferul să-şi reducă consumul de carburant. Astfel, şoferul este provocat să conducă cât mai lin şi să schimbe treptele de viteză atunci când trebuie.
În cadrul testului nostru, am înregistrat un consum urban de 6.1 litri la sută fără să folosim prea mult sistemul de climatizare. Pe autostradă, Up! rulează la 120 km/h cu o turaţie de 3.500 rotaţii pe minut şi înregistrând un consum de 5.6 litri la sută. În mediul extraurban, am reuşit să atingem cei 4 litri la sută promişi de constructor fără bătăi de cap.
Performanţe
Versiunea de 75 CP a lui Up! are nevoie de 13.2 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h şi poate atinge o viteză maximă de 171 km/h. În timp ce viteza maximă este mai puţin relevantă pentru un model de oraş, Up! se poate mândri cu cea mai mare valoare din segment la acest capitol. În ceea ce priveşte sprint-ul 0-100 km/h, Up! este depăşit de Fiat 500 1.2 8V 69 CP, cu un timp de 12.9 secunde, în timp ce Ford Ka îi egalează timpul. Renault Twingo 1.2 16v se dovedeşte şi el a fi mai sprinten decât Up! până la 100 km/h, modelul francez având nevoie de 12.3 secunde pentru acest sprint şi fiind capabil să atingă 170 km/h.
Rivali precum Kia Picanto şi Chevrolet Spark au un timp 0-100 mai mare, de peste 14.4 secunde în cazul ambelor model. Tripleta Aygo-C1-107 necesită 13.5 secunde pentru acest sprint, valoare apropiată de Up! pe hârtie, cu toate că modelul german s-a dovedit a fi mai agil în ceea ce priveşte reprizele, în special în treptele inferioare.
Interior
Volkswagen Up! are unul dintre cele mai interesante interioare din segment. Acesta nu te dă pe spate prin artificii de design, fiind realizat cât mai simplu cu putinţă. Reţeta nemţilor a avut succes, ergonomia fiind ireproşabilă. Interiorul este aerisit şi spaţios, iar portbagajul are o valoare de 251 de litri, demn de o subcompactă.
Exemplarul testat era deosebit de vioi la interior, plansa de bord şi feţele de uşi fiind vopsite roşu aprins. Supraţa lucioasă nu dă impresia de ieftin, finisajul său fiind de calitate, dar materialul este dur, iar aceasta adună cu uşurinţă praful mioritic, necesitând atenţie sistematică din partea posesorului pentru a păstra curăţenia.
Up! ne dă senzaţia de durabilitate şi de spaţiu, singurele reproşuri pe care i le aducem acestui model venind la nivelul scaunelor, care nu au un suport lateral foarte pronunţat şi la imposibilitatea comandării unei cotiere de fabrică. Totodată, portierele par să fie supradimensionate, element deranjant într-o parcare aglomerată.
Preţ de achiziţie
Volkswagen Up! are un preţ de pornire în România de 8.592 euro cu TVA inclus. Aerul condiţionat devine standard pentru Up! abia cu nivelul de echipare Move Up, care pleacă de la 9.858 de euro cu TVA inclus. În apărarea lui Up!, nici Citroen C1 nu este oferit în standard cu aer condiţionat, iar preţul de pornire al modelului francez de clasă mini este de 9.100 euro cu TVA inclus, iar situaţia este similară şi în cazul lui Peugeot 107. În schimb, Toyota Aygo, fratele de platformă al lui C1 şi 107, este oferit cu aer condiţionat încă de la nivelul de echipare de bază, care pleacă de 9.900 euro cu TVA inclus.
Nici Ford Ka nu are aer condiţionat în dotarea standard, iar modelul mini de la Ford pleacă de la 10.350 de euro cu TVA inclus. Nivelul superior de echipare al lui Ka pleacă de la 11.850 de euro cu TVA inclus şi oferă şi aer condiţionat, printre altele. Kia Picanto pleacă de la 9.212 euro cu TVA inclus şi nu este nici el oferit în standard cu aer condionat. Renault Twingo facelift se mândreşte cu un nivel de echipare standard mai bogat, care include şi aer condiţionat, dar modelul franţuzesc are o singură versiune de echipare - Dynamique, care are un preţ de pornire de 10.200 euro cu TVA inclus. Chevrolet Spark pleacă de la 8.210 euro cu TVA inclus, în timp ce versiunea cu aer condiţionat în standard porneşte de la 9.455 euro cu TVA inclus.
Versiunea lui Volkswagen Up! testată de noi se numeşte High Up, costă 11.200 de euro cu TVA inclus şi aduce o serie de elemente inedite în segmentul mini: navigaţie, scaune faţă încălzite, senzori de parcare, cruise control şi limitator de viteză şi alte elemente de confort găsite în mod normal pe modele din segmente superioare.
Siguranţă
Pe lângă cele cinci stele de siguranţă obţinute la testele EuroNCAP, Volkswagen Up! vine echipat cu o tehnologie oferită în premieră în acest segment: City Emergency Braking. Sistemul funcţionează la viteze mai mici de 30 km/h, pe o distanţă de 10 metri. Dacă maşina din faţă frânează, iar şoferul nu reacţionează, Up! frânează automat pentru a evita un impact. Acest sistem de siguranţă mai este disponibil doar pe Seat Mii şi pe Skoda Citigo, fraţii de platformă ai lui Up!.
Modelul german este oferit în standard cu şase airbag-uri, ABS şi ESP. Discurile pe faţă sunt ventilate, în timp ce puntea spate este echipată cu tamburi.
Ţinută de drum
Pentru o maşină de oraş, Volkswagen Up! se descurcă onorabil în mediul extraurban. Modelul german se dovedeşte a fi surprinzător de confortabil fără să sacrifice foarte mult din agilitate, singura sa hibă fiind garda la sol relativ ridicată, care aduce de la sine temperarea obligatorie a şoferului în succesiunile de viraje abordate cu prea mult entuziasm.
Singurii duşmani al lui Up! vin sub forma craterelor mioritice şi a trecerilor la nivel cu calea ferată şi cu liniile de tramvai - compuse, de asemenea, din cratere, unde modelul prezintă un oarecare balans faţă-spate dat de ampatamentul mic. Chiar şi atunci, Up! ne dă o senzaţie de construcţie solidă, semn că poate "încasa" multe treceri de acest gen fără plângeri de la departamentul suspensie, deşi sperăm ca autorităţile să descopere o metodă de asfaltare potrivită până atunci.
Vizibilitate
Geamurile mari ale lui Up! se dovedesc a fi extrem de utile în traficul urban, şoferul neavând probleme de vizibilitate la orice manevră. Oglinzile laterale au şi ele dimensiuni corecte, design-ul lor trâdând o legătură cu fratele mai mare, Polo. Deşi pare mică, oglinda centrală se achită cu brio de îndatoriri. Pentru manevrele de parcare, Up! beneficiază şi de un set de senzori, pentru precizie maximă atunci când nu puteţi vedea prea bine în spate.
Tehnologie
Încă de la nivelul de echipare intermediar, Up! are scaune încălzite pe două trepte, un sistem audio cu conexiune auxiliară şi CD Player, aer condiţionat cu reglare manuală, oglinzi şi geamuri electrice. Cu puţin peste 300 de euro vă puteţi cumpăra un sistem de navigaţie portabil Navigon, care vă oferă însă şi informaţii despre parametrii maşinii, informaţii afişate în mod normal pe ecranul amplasat în interiorul vitezometrului. Sistemul este extrem de uşor de folosit, se montează/demontează foarte rapid, are un relaj pe două axe şi oferă şi limba română. Din cauza unor cetăţeni mai puţin cinstiţi, suntem nevoiţi să vă recomandăm să-l demontaţi de fiecare dată când părăsiţi maşina, ca să nu rămâneţi fără el.
Design
Deşi design-ul lui Up! pare să fie cuminte, cei de la Volkswagen ne-au arătat în repetate rânduri că formele simple trec mai bine testul timpului. În plus, faptul că Up! nu este un model cu prea multe trăsături feminine, acesta poate fi condus cu mândrie de ambele sexe. Pe stradă, modelul întoarce capete şi stârneşte discuţii la semafor, curioşii fiind interesaţi de preţul său şi de consumul obţinut în mediul urban.
Ne-a placut
- Ergonomie comenzi
- Silenţiozitate motor
- Spaţiu interior
- Nivelul de dotări
Nu ne-a placut
- Suport lateral scaune faţă
- Lipsă sistem start/stop (excepţie versiunea BlueMotion)
- Portiere faţă aparent supradimensionate
- Posibilităţi de personalizare relativ limitate
Date tehnice - Volkswagen Up (2012-2016) 1.0 75CP Man High Up! | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Volkswagen
-
Constructorul german de automobile recheamă în service circa 115.000 de mașini, în SUA, din cauza airbag-urilor Takata. Sunt afectate inclusiv modele Passat din 2006-2007. (Sambata, 09 Noiembrie)
-
Volkswagen ne-a invitat la el acasă, în Wolfsburg, pentru a vizita uzina unde, în urmă cu 50 de ani, lua naștere legendarul Golf. Nu aveam cum să ratăm această ocazie, așa că în rândurile următoare îți vom povesti întreaga experiență. (Joi, 17 Octombrie)
-
Am călătorit la Wolfsburg, în fieful Volkswagen, pentru a face cunoștință cu cel mai nou SUV al mărcii germane. Este vorba despre Tayron, un model care se încadrează între Tiguan și Touareg. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale pe care trebuie să le știi despre acesta, dar și un video cuprinzător. (Miercuri, 09 Octombrie)
-
Un Volkswagen ID.7 Pro S a atins o autonomie record. Mașina a parcurs 794 de kilometri cu un plin de baterie, iar consumul indicat de computerul de bord a fost de 10.3 kWh/100 de km. (Vineri, 04 Octombrie)
-
Cu ocazia evenimentului ID. Meeting, organizat în Locarno, Elveția, Volkswagen a prezentat un exemplar unicat, bazat pe ID.3 GTX Performance. Este un omagiu adus celebrului Golf Fire and Ice din anii '90. (Sambata, 07 Septembrie)
iar "spatiul interior" cred ca trebuie sa fie multumitor numai intr-o relatie relativa la clasa din care face parte ... pentru ca dimensiunile interioare ale acestor masini sunt penibil de mici si nu se poate numi ca este satisfacator pentru altceva decat sofer + eventual pasager sau eventual 2 sacoșe de cumparaturi. Masina asta are scaune si in spate? .. utilizabile?
in bani astia iti cumperi niste masini adevarate A6,A8,seria 5,7 etc.,pentru ce sa dam noi romanii 11000 euro pe masini mici,cand putem sa cumparam limuzine?
@unckle
Pentru ce iti trebuie,la o masina din clasa mica 4 locuri comfortabile,cand rar mergi mai mult de 15 km intr-un drum.Chiar daca par mici buburuzele asta sa sti ca inauntru sunt destul de spatioase pentru dimensiunile lor
Nu vezi ca versiunea asta full ii 11.000 ? !!!
1.0 75CP White Up Benzina / Manuală 75 CP / 95 Nm 12.016 €
Volkswagen Up (5 usi)
1.0 75CP White Up Benzina / Manuală 75 CP / 95 Nm 12.281 €
Ma intreb de ce comentariile in care sunteti acuzati ca faceti reclama agresiva sau in care alt user este jignit "full esti si tu pustiule dar de altceva....." sunt mai ok?!?!
Felicitari!
...Cred ca daca va aduc un cui (da, un cui simplu din acela din fier) care sa aibe sigla VW pe floare, sigur il scoateti de nota 4,3!
-----------------------
Fotografii - din nou repetate... dar acum e de inteles, ca din 5-6 cadre ai luat cam totul dintr-un Up! E o performanta sa postezi 25 de poze la o biata conserva...
Dar pe princiul "cu cat e mai mare, cu atat e mai masina" da, aveti dreptate.
PS: acel design sters face parte din politica lui VAG. Niciodata VAG nu va face masini de masa care sa-ti incante inima si ochii, pe altceva se bazeaza si altceva incearca sa transmita prin designul de genul asta. Puneti fata in fara masina asta si un Fiat 500 sau un Golf si un C4 si intrebati-va de ce arata atat de diferit. Oare chiar atat de cretini sa fie nemtii astia incat nu stiu ce inseamna un design "cu sentiment"? Nu au vazut in viata lor asa ceva? Dar...
numai reprezentant vanzari vw sa nu fi...
deja imi imaginez cand au primit stock-ul de UP pentru vanzari... sa fi acolo si sa vezi cum se descarca tirul cu UP...iti aduci aminte toata copilaria, vorbele alea celor mai mari care iti spuneau sa inveti cand erai mic, zilele cand chiuleai.... depresie deja, sa ajungi ca om sa vinzi o tabla 2 pe 2 cu 10-12-15k euro e ceva, pe langa celalalte modele depresive de la vw.... succes....
Lasa, ca la 10-12-15000 poti sa iti iei si "tabla" de 4 pe 4. ;)
Inca unul care imi "demonstreaza" ca, cu cat ai masina mare mare cu atat esti mai destept si barbat. :))
in orice lume normala, o familie are o masina mica de oras si una de weekend sau de drumuri lungi... nu e nimic rau in asta, dar nu up... cred ca voturile si mesajele anterioare imi dau dreptate...
dragul meu, 80% din populatia planetei traieste cu 100E pe luna ... cui spui tu de "normal" ? ... esti ca un fabula aia cu cainele si catelul ;)
Pe de alta parte masina asta se adreseaza celor care merg in mare parte in oras, celor care vor o masina noua (considerata a fi referinta clasei) si nu au bani de altceva mai mare si intr-o proportie mai mica celor care o aleg ca o a doua masina. Segmentul masinilor de clasa mica si mini va fi tot mai cautat.
Gandeste-te ca in privinta spatiului interior este la nivelul unor masini de clasa mica.
Sa inteleg ca si tu esti unul din cei care tin cont de voturi? Mie chestia asta mi se pare amuzanta. Pur si simplu spun ce gandesc. Daca esti de acord bine, daca nu iar bine. ;)
Cea mai mare dezamagire vine de la sistemul de franare pe puntea spate.Tamburi?! come on guys! Renault 5 in 87, golf, peugeot, BMW in '80 pe E21 (rechin) ofereau frane pe disc in echipari superioare.Nu cred ca nu puteau adapta o punte de la un model existent cu frane pe disc.
@Automarket: am incercat sa postez de pe telefon de 2 ori prin varianta desktop automarket si cand sa-l postez pagina doar isi da refresh.Cred ca de vina este sistemul de securitate si continutul flash bogat si reclamele.Pe varianta mobil nu sunt afisate comentarile.Desi am smartphone, nu pot posta pe nici una din variante.Se poate face ceva in privinta asta?Nu de alta dar prinde bine o mica dezbatere cat timp sunt la job :)
Dar dupa cum ii stim pe germani o sa-si atinga targetul cat de cat ... chestiunea se invarte in jurul chestiei ca o sa se gaseasca destui care sa plateasca pretul asta pe masinuta (banuiesc ca asta era si rezultatul prognozat de studiile de piata).Exista cerere in clasa asta , si ca sa nu piarda adresabilitatea pe acest segment, au "inventat" masinuta asta. Pot spune ca fara sa vad masinile daca e sa aleg intre Vw sau Peugeot\Citroen , o prefer pe prima, si e doar o parere ,fara sa ma las dus de sentimentalisme sau subiectivism vis-a-vis de o marca.Chestiunea se traduce prin faptul sa era o cerere in segmentul asta si probabil cei de la VW se gandeau ca e o paine de mancat si aici ...atata tot. Nu sunt adeptul acestor masini...dar daca esti oiectiv ...in cazul masinilor de orasun diesel la drumuri scurte nu e adecvat in timp iar o "hardughie" mare pe benzina in cazul in care nu iti este necesara reprezinta costuri suplimentare de combustibil(nu vorbim de locuri de parcare aglomeratie care sunt si ele argumente de luat in calcul). Nu vreau sa ma conving nici pe mine nici pe altcineva de nimic insa au si aceste masini locul lor.
In concluzie pot spune ca pretul e mare la nivelul nostru de venituri, cu atat mai mult cu cat ati ramane putin mirati sa stiti cat din costul final al masini se regaseste in pretul la poarta fabricii al autoturismului (si asta e valabil pentru toate marcile... mai mult sau mai putin).
Bineinteles ca aici este vorba de gena tracodaca si caracterul de sluga care este multumita sa poarte bracinarii vechi ai stapanului cu toate mirosurile din ei,crezand ca sunt si ei cineva !