Drivetest Volkswagen Polo facelift (2014-2017)

1.2 Benzina Turbo (TSI) 90CP Man5 5 usi Highline
Volkswagen Polo facelift (2014-2017) zoom
de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai
Vineri, 16.05.2014
Convertire

Chiar dacă s-au scurs mai bine de 1000 de ani de la prima cruciadă creştină, germanii continuă ofensiva pe toate continentele lumii. Conduşi de o altă ideologie, bineînţeles.

Şi câmpul de luptă s-a schimbat, ostilităţile fiind transferate acum în showroom-uri şi în saloane auto. Fără îndoială, Volkswagen este liderul cruciadei europene de convertire a publicului de pe celelalte continente.

E drept însă că nici acasă, în Europa, convertirea nu este încheiată, părerile fiind extrem de împărţite când vine vorba de calitatea germană. Tocmai de aceea, oficialii din Wolfsburg luptă pe toate fronturile pentru a câştiga simpatii şi, odată cu ele, noi clienţi. 

Volkswagen Polo facelift (2014-2017)
1.2 Benzina Turbo (TSI) 90CP Man5 5 usi Highline

  • Pret de pornire 11.448 €
  • Pret model testat 17.431 €
  • Taxa auto 60 €

Motor / Transmisie

Deşi am fost multă vreme un fan al motoarelor diesel, şi eu am fost parţial convertit. Şi de vină sunt toate unităţile turbo, supuse downsizing-ului. Volkswagen este unul dintre predicatorii care m-au făcut să mă îndoiesc de religia dieselului şi să îmbrăţişez noul val.

Tot din noul val face parte şi motorul pe care l-am testat recent în compania lui Polo. Este vorba despre TSI-ul de 1.2 litri şi 90 de cai putere al Grupului VAG. Este acel motor care este dispus să te facă să înţelegi că şi „benzinarele” pot fi economice şi fâşneţe.

Să o luăm pe rând. Spun că este fâşneţ pentru că dispune de un cuplu motor de 160 Nm, disponibil extrem de devreme, la numai 1400 de rotaţii. E ca şi cum te-ai trezi dimineaţa cu o doză de cofeină administrată intravenos.

Sunt şi momente când e nevoie de ceva mai multe turaţii pentru ca situaţia să devină alertă, însă, per total, unitatea cu patru cilindri imprimă un caracter dinamic lui Polo. Unde mai pui că se aude şi foarte bine. E un sunet pronunţat al evacuării, care le va plăcea celor cu o ureche fină.

Motorul 1.2 TSI este asistat de o transmisie cu cinci rapoarte, bine etajată, cu ultimele două ceva mai lungi pentru a favoriza consumul. Motorul şi cutia alcătuiesc o pereche potrivită şi oferă o cursivitate excelentă. Cu alte cuvinte, maşina este extrem de uşor de condus şi intuitivă.

Consum

După cum vă spuneam, credinţa habotnică într-un diesel cu cifre infime de consum şi o autonomie pe care o crezi şi n-o cercetezi mi-a fost zdruncinată de Polo 1.2 TSI. Motorul cere benzină destul de rar şi promite o autonomie de cel puţin 800 de kilometri cu un plin de 45 de litri.

În fişa tehnică Volkswagen anunţă un consum mediu de numai 4.7 litri/100 de kilometri. Este o valoare la care nici nu visam cu câţiva ani în urmă.

Chiar şi aşa, există rivali în segment care se hazardează să promită şi mai puţin de atât. Este cazul lui Renault Clio, Peugeot 208, Nissan Note şi Ford Fiesta. În acelaşi timp, versiunea testată de noi este mai economică decât rivali precum Toyota Yaris, Dacia Sandero, Honda Jazz şi Opel Corsa.

În traficul real, Polo 1.2 TSI a garantat un consum urban între 6.5 şi 7 litri/100 de kilometri. A ajutat mult şi sistemul start-stop oferit în standard, cu o repornire destul de rafinată.

În mediul extraurban valorile au stat şi mai bine. Am consum 5 litri la 100 de km, în condiţiile în care nu am slăbit acceleraţia, iar acul vitezometrului a stat mai tot timpul la peste 110 km/h.

Performanţe

Ajungem şi la performanţe, unde modelele din clasa mică se întrec să le ofere pasagerilor acea zvâcnire pe care toţi şi-o doresc. Ea se găseşte la modelele turbo şi prea puţin la cele aspirate. Din fericire, Polo se înscrie în prima categorie.

Cu 10.8 secunde scurse până la 100 de km/h, modelul german lasă mult în urmă orice alt rival. Viteza maximă se opreşte la 184 de km/h, iarăsi cea mai bună valoare din segment.

Interior

Faceliftul i-a adus lui Polo un interior ceva mai contemporan. Materialele au crescut din punct de vedere calitativ. Cu toate acestea, în antiteză cu plasticul extrem de moale de pe planşa de bord, se află cel de pe feţele uşilor, cu aceeaşi textură, dar nu la fel de prietenos.

Mai sunt zone unde materialele sunt mai tari, însă germanii recuperează prin finisaje bune şi prin inserţii din plastic negru lucios şi elemente cromate, menite să amplifice izul premium.

Ergonomia rămâne una inspirată de simplismul vărului mai îndepărtat, Audi A1. Asta înseamnă că nu aveţi nici o şansă să vă încurcaţi în butoane. Totul este intuitiv, atât pe planşa de bord, cât şi pe volan.

Scaunele sunt uşor inconfortabile pe distanţe lungi, însă susţinerea lor laterală este bună. Şi dacă tot am vorbit despre distanţe lungi trebuie să spunem că în Polo pot călători în condiţii decente patru pasageri. E loc şi pentru cinci, dar lucrurile devin ceva mai înghesuite. Spaţiul pe locurile din spate este decent la nivelul picioarelor. Iar plafonul nu bate părinteşte pe nimeni în creştetul capului.

Spaţiile de depozitare sunt numeroase şi bine gândite. Din păcate, spaţiile la nivelul consolei centrale sunt ceva mai greu de accesat. Ca de altfel şi cotiera, montată pe marginea scaunului. Uneori, ea mai mult încurcă.

Spaţiul din portbagaj este suficient pentru cei patru pasageri, volumul său în condiţii normale fiind de 280 de litri. Este cam cea mai mică valoare oferită, dacă vom compara modelul cu rivali ca Sandero, Jazz, Yaris, Note, Corsa şi Fiesta. Este de lăudat însă podeaua dublă a acestuia şi posibilitatea de compartimentare.

Preţ de achiziţie

Cum orice lucru costă şi convertirea are un preţ. În cazul lui Polo facelift, socotelile încep de la aproximativ 11.500 de euro. Exceptându-l pe Dacia Sandero, unde se aplică perfect sintagma „Crede şi nu cerceta!”, doar Corsa, Clio şi 208 au un preţ uşor mai mic decât modelul german.

Totuşi, credinţa într-un motor pe benzină trebuie cumpărată cu ceva mai mult. Nu e de mirare că preţul pentu versiunea testată de noi, 1.2 TSI de 90 cai putere, cu nivelul superior de echipare, Highline, ajunge să coste 14.300 de euro. Dacă mai adăugăm şi opţionalele cu care a fost garnisit exemplarul de test, e nevoie de un buget de aproape 17.500 de euro cu TVA inclus.

Dacă ne uităm în segment vedem că un Dacia Sandero 0.9 Tce de 90 de cai putere şi nivel de echipare Laureate costă doar 10.200 de euro. Este, deci, opţiunea cea mai abordabilă din segment.

Un Ford Fiesta 1.0 Ecoboost de 100 de cai şi nivel de echipare Titanium este uşor mai piperat decât Polo, ajungând la 14.700 de euro. De asemenea, Nissan Note şi versiunea 1.2 DIG-S cu echipare de top Tekna ajunge chiar şi la 18.300 de euro. E drept, oferă un ansamblu de sisteme de siguranţă impresionant.

Opel Corsa, un model cu un preţ de pornire destul de redus, depăşeşte şi el Polo atunci când selectaţi versiunea 1.2 de 85 cai putere cu nivel de echipare Cosmo. Modelul din Russelsheim ajunge să coste peste 14.700 de euro.

Şi Peugeot 208 ţine garda sus şi se lasă vândut doar pentru 15.000 de euro în versiunea 1.2 VTI de 82 de cai şi nivel de echipare Allure.

Una dintre opţiunile accesibile poate fi considerată, în schimb, Renault Clio 0.9 TCe în echiparea Dynamique, care costă puţin peste 13.000 de euro.

Ajungem din nou la japoneze pentru a vă spune că un Toyota Yaris 1.3 VVT-i Sol costă aproape 16.000 de euro, în vreme ce un Honda Jazz entry-level, cu motor 1.2 şi echipare Trend ajunge la 14.200 de euro.

Siguranţă

Actuala generaţie a modelului Volkswagen Polo a fost testată de EuoNCAP înainte de facelift. A primit cinci stele, reuşind un punctaj de 90 de procente pentru protecţia pasagerilor adulţi şi de 86% pentru protecţia pasagerilor copii. La capitolul protecţia pietonilor nu a impresionat foarte tare, obţinând doar 41%.

Faceliftul îi aduce modelului german mai multe sisteme de siguranţă, printre care şi City Emergency Brake. Acesta observă când automobilul din faţă a frânat şi avertizează şoferul. Dacă reacţiile tale întârzie, sistemul aplică frâna pentru a evita accidentul. O tehnologie tot mai des întâlnită şi tot mai des lăudată pentru intervenţiile sale salvatoare.

Tot la siguranţă putem trece şi pilotul automat adaptiv, regăsit în lista de opţionale.

Ţinută de drum

Încălţat cu jante de 16 inch din aliaj, Polo a fost pe cât se poate de discret. A încercat să absoarbă denivelările unui oraş bombardat mai ceva ca Berlinul în `45. În mare parte a reuşit, însă au mai fost şi provocări ce s-au transmis în habitaclu.

Suspensia este însă un compromis bun şi începi să realizezi asta imediat ce ajungi pe un drum virajat. Polo se ţine bine pe drum, iar suspensia Sport Select, regăsită în lista de opţionale şi acţionată de un buton apăsat pe planşa de bord, rigidizează şi mai bine lucrurile.

Reglarea sport a amortizoarelor face ca Polo să se lipească bine de asfalt şi să nu piardă aderenţa. E drept că ruliul este prezent, însă direcţia poate corecta foarte uşor orice senzaţie de nesiguranţă.

Vizibilitate

Vizibilitatea nu este punctul forte al lui Polo. Sunt câteva compromisuri care se fac la nivelul suprafeţei vitrate. Surprinzător însă, pentru că ele nu par a reprezenta artificii de design.

Oglinzile laterale sunt destul de mici. La fel şi luneta, pe care încearcă să o rezume o oglindă retrovizoare la fel de mică. Senzorii de parcare optici sunt bineveniţi în acest condiţii.

Tehnologie

Faceliftul lui Polo este sinonim cu progresul tehnologic. Nu vorbim tocmai de saltul revoluţiei industriale, dar sunt modificări excelente, menite să amplifice sentimentul de confort şi de bine.

Climatizarea automată, sistemul audio care vine şi cu o conexiune USB, comenzile de pe volan, senzorii de lumină şi ploaie sunt doar câteva din elementele esenţiale.

Mai adăugăm aici şi scaunele încălzite, sistemul de spălare al farurilor şi un computer de bord cât un calculator de buzunar, pentru amatorii de statistici şi cifre.

Tot de apreciat este şi sistemul multimedia, care, deşi vine cu un afişaj uşor învechit şi anost, pare a fi extrem de prietenos în utilizare. În plus, conectarea cu telefonul mobil şi sincronizarea agendei şi a melodiilor aflate în telefon se fac foarte simplu prin intermediul Bluetooth-ului.

Design

Din punct de vedere estetic, Volkswagen Polo a fost o prezenţă discretă pe străzile patriei înainte de facelift. Nici după revizuirea recentă nu se anunţă mari schimbări.

Propunerea estetică a constructorului din Wolfsburg nu îşi propune să seducă emoţional publicul. Arma de seducţie a germanilor este una mult mai pragmatică şi se bazează pe calitate.

O calitate împachetată corect, într-un ambalaj care nu spune prea multe. Un ambalaj neutru, pe care nu-l poţi caracteriza ca fiind urât sau frumos. E un ambalaj cu care te obişnuieşti şi pe care înveţi să-l respecţi.

Nu ne-a placut

  • Vizibilitate
  • Spaţiul pentru picioare pe locurile din spate
Date tehnice - Volkswagen Polo facelift (2014-2017) 1.2 Benzina Turbo (TSI) 90CP Man5 5 usi Highline
Combustibil
Benzina
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1197
Lungime mm
3972
Putere maxima CP (rpm)
90 (4800)
Latime mm
1682
Cuplu maxim Nm (rpm)
160 (1400)
Inaltime mm
1462
Viteza maxima km/h
184
Greutate kg
1107
Acceleratie 0-100 km/h s
10.8
Ampatament mm
2470
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
45
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
280
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Volkswagen Polo facelift (2014-2017)

Ultimele teste

Comentarii (36)

  • Dacia Plant
    Pur si simpul pentru mine este cea mai tare din clasa ei. Are un interior foarte tare. Totusi eram curios daca testati si celelalte motorizari. Pe cand un test cu motoarele noi 1.0MPI , 1.4TDI de 105cp si 1.2tsi de 110cp ?
    34 34
  • destul de inghesuita este, pozitia la volan este usor inalta dar buna;exteriorul arata foarte bine insa nu este totusi un etalon in clasa ei
    32 20
  • 17500 pentru un Polo. Cam mult!
    Imi place ca pretul pentru Polo incepe fix acolo unde se termina pretul pentru Sandero Stepway.
    Fail!
    61 20
  • o fi el 17500euro, dar cu discount si bon rabla ajungi la ....15100euro. eu zic ca merita la banii astia. oricum masina e etalon in clasa ei. corsa nu se compara cu polo la tinuta de drum, confort, etc. sandero e bun ca platesti mai putin. daca nu ai bani iti iei sandero ca sa iti faci treaba cu el, si daca nu te deranjeaza sa dai cu 4000euro in plus, iei polo.
    21 41
  • @ alex
    Vanzarile foarte bune ale marcii VW in Europa te contrazic ! Potrivit datelor ACEA publicate azi ( http://europe.autonews.com/assets/PDF/CA94678516.PDF ) in luna aprilie 2014 marca VW a avut o cota de piata de 12.9 % ( VW Group a avut in Europa in luna aprilie o cota de piata de 26.4 % ) ceea ce inseamna ca luna trecuta marca VW a vandut in Europa mai mult decat PSA ( 11.2 % cota de piata in luna aprilie ), Honda ( 0.9 % cota de piata in aprilie ) si Mitsubishi ( 0.7 % cota de piata in aprilie ) luate la un loc . No comment !
    14 15
  • @sandu
    care pe putin 6600 in plus??? cu banii astia aproape mai iei una de piese
    22 8
  • etalon pe dracu...
    si de ce motoru asta obosit are 4.5 stele la fel ca cel de pe clio??
    care este mult superior din toate pct. de vedere...
    Iar nu sunteti obiectivi!
    Este o masina mica,urata, veche si depasita tehnologic la un pret exagerat.Atat!
    44 31
  • mai fratilor eu nu stiu ce salarii aveti voi de ziceti ca un polo la 17500 nu e mult, mie mi se pare enorm pentru o subcompacta, eu m-as astepta sa imi iau o compacta la banii astia, sincer. eu nu contest acuma calitatie masinii, o stiu ca e buna, dar de 17500 nu prea face ... voi ati vazut ca un focus de 1.0 125 cp e 18450 pret de lista, fara sa socotim reducerile de la ford care sunt substantiale, de genul 3000 de euro! iar la vw reducere primesti poate covorase de cauciuc, sau o dotare bonus, dar la pret nimica!
    54 7
  • octav71
    Poate ca s-au mai amestecat clasele, dar Ford Focus nu este subcompacta! Sau a devenit? Daca Focusul este in clasa subcompacta, inttroduceti si Astra, Megane, Mazda3, Auris, Golf.
    "...Este cazul lui Renault Clio, Peugeot 208, Nissan Note şi Ford Focus..." - asta este partea la care ma refer.
    14 10
  • Masina testata de Automarket ca orice masina de teste are foarte multe optionale scumpe pe ea ce momentan putini cumparatori le aleg . De ex. modelul testat are sistemul City Emergency Brake, sistem pe care Maserati Ghibli nu il are momentan nici macar ca optional asa cum au remarcat italienii de la Quattroruote desi masina costa peste 60,000 euro . Daca s-ar face o medie la valoarea celor peste 200,000 Polo vandute anul trecut in Europa ar rezulta o medie de maxim 12,500 euro ceea ce este in linie cu principalii sai rivali europeni si anume Ford Fiesta si Renault Clio .
    20 4
  • Pentru mine masina asta este peste Fiesta, Corsa, Clio sau 207. Nu mai comparati cu Dacia Sandero pentru ca e low-cost, alt grup tinta de clienti, alte pretentii etc. Oricu, cu faceliftul au improspatat modelul si tehnologiile, ceea ce nu are cum sa fie decat de bine. Se va vinde foarte bine la flote, clientii persoane fizice oricum in Romania sunt o specie pe cale de disparitie.
    22 20
  • Dacia Plant
    Am configurat unul 1.4tdi 105cp highline cu dotari si am sarit lejer de 23.000euro si inca nu am bifat toate optiunile ca m-am speriat si am iesit de pe configurator cand am vazut pretul. Probabil o sa fie o achizitie buna daca se dovedeste fiabila adusa din GERMANIA sh peste 5 ani :)))))))))
    33 9
  • Studiaza cand ai timp vanzarile de masini noi in Europa in luna aprilie 2014 ( http://europe.autonews.com/assets/PDF/CA94678516.PDF ) . Vei vedea ca in luna aprilie 2014 in Europa, VW Group cu 26.4 % cota de piata a vandut mai multe masini decat au vandut impreuna PSA Peugeot-Citroen ( 11.2 % cota de piata ), Renault-Dacia ( 9.9 % cota de piata ), Nissan ( 3.4 % cota de piata ), Honda ( 0.9 % cota de piata ) si Mitsubishi ( 0.7 % cota de piata ) !!!!!
    8 9
  • La cele spuse mai sus as mai adauga si faptul ca VW in primele 4 luni a vandut aproape dublu decat Renault de exemplu, despre care nu se poate spune ca are vanzari slabe. Mai mult decat atat este posbil ca nu peste mult timp Polo sa-l depaseasca pe Clio la vanzari. Nu pentru ca Renault Clio ar fi inferior lui Polo (cum prefera romanii sa spuna, "e Renault deci e clar mai proasta"), ci pentru faptul ca Polo vine puternic din urma iar unii clienti de Clio s-au reorintat spre Captur.
    Cat despre masina din test, pot spune ca este o masina care arata banal si plictisitor. Partea tehnica este buna si in esenta masina este solida. Am condus 100 de km un Polo de ultima generatie si ergonomia, tinuta de drum, confortul si pozitia la volan sunt printre cele mai bune din clasa. Adica este o masina in care, pentru clasa mica, te simti bine. Foarte bine in schimb te simti in Fiesta.
    Sper ca probleme cu motoarele 1.2 TSI sunt mai punte, ca de disparut nu cred. Si mai cred ca cel mai puternic rival al acestei masini este Ford Fiesta, iar ca pret este Renault Clio.
    Si tot referitor la pret nu uitati ca masina testata are un nivel e echipare de top plus ceva optionale. Un Focus nou dotat asemanator cu aceiasi bani ca acest Polo, nu exista!
    28 6
  • Numai 4.3 la scor!
    Pai.......nu se poate asa ceva!
    E VW. Dezideratul suprem al romanului.
    VW ia numai 5. Schimbati 4.3 cu 5 ....
    Haideti....! 0.7....ce mai conteaza, la o asa masina!
    Si ce motor 1.2 FSN, TSI...whatever.
    Tare dom'le ! O masina tare !
    O recomand ! :DDDDD


    Daaah!
    18 23
  • adrian
    Sa fie acelasi motor cu probleme? Sau e unul complet nou?
    2 2
  • cristi
    o masina buna persoanelor pana in maxim maxim 175 cm, eu la 189 cm ma simt ca intr-o cutie, nu am spatiu... si asa este, foarte inghesuita, conduc un polo 1.2 TDI... sincer, nu as alege masina asta daca ar trebui sa cumpar una
    4 3
  • Usor usor dispare orice motiv de a achizitiona un motor diesel.
    19 2
  • au intrat botii de la VW pe site si ii trag inainte cu procentele detinute de grupul Vag in europa, in articol fiind vorba de...Polo. Noroc de Skoda pentru ca tatucul Vw e cam...vag in ecuatie.

    Am o intrebare la voi...sunteti platiti la cuvant?

    Ceea ce stiu e ca POLO este inca pe locul 3 la vanzari in europa. Pentru un facelift destul de recent, clientela a raspuns cam anemic. O fi vazut ca exista alternative viabile la copiutele astea vandute la pret de original.

    @@eee adevarat ca Ghibli inca nu are City Emergency Brake ...dar e la fel de adevarat ca Polo NU ESTE SINGURUL din clasa cu o astfel de optiune (vezi chiar Fiesta).
    13 21
  • "menite să amplifice izul premium" - de cand e un VW Polo premium?!
    14 12
  • In ce oras ati efectuat testul? Bucurestiul numai ca Berlin dupa '45 nu arata. Cred ca ar fi cazul sa vizitati si alte orase din tara, sa vedeti acolo asfalt bombardat...
    6 5
  • Marca VW este prima alegere a cumparatorului european nu numai al celui german sau roman . Clasament marci auto in Europa in luna aprilie 2014 : VW 146.004
    Ford 84.789
    Renault 75.315
    Opel/Vauxhall 73.369
    Peugeot 69.418
    Audi 67.473
    Mercedes 57.314
    BMW 56.352
    Citroën 55.604
    Fiat 54.271
    Skoda 50.781
    Toyota 43.500
    Nissan 37.979
    Hyundai 35.296
    Dacia 33.872
    Kia 31.476
    SEAT 29.511
    Volvo 20.840
    Suzuki 13.741
    Mazda 13.201
    MINI 11.084
    Honda 9.844
    Land Rover 9.594
    Mitsubishi 8.225
    Lancia/Chrysler 6.225
    Smart 5.672
    Alfa Romeo 5.421
    Chevrolet 3.423
    Jeep 2.639
    Lexus 2.085
    Jaguar 1.907
    Otros VAG 5.998
    Otros FIAT 952
    Otros GM 59
    Otros 6.595
    7 6
  • - IZ, izuri, s. n. Miros deosebit, specific, aromă particulară. ♦ Spec. Miros (și gust) neplăcut. — Din magh.

    - iz n., pl. urĭ (ung. iz). Est. Gust orĭ miros răŭ particular pe lîngă cel principal: acest vin e bun, dar are un iz.

    deci e potrivit termenul

    iar premium...cred ca l-au folosit in sens peiorativ :<

    una peste alta, lasand rautatile, Polo nu arata atat de rau, e deranjanta asemanarea prea mare intre modelele din clase diferite....iar sobrietatea tipic germana (limba de lemn) e nepotrivita categoriei din care face parte.
    11 3
  • ok...tot numaram comentariile si lipsea unul....celui a lui @abc. Intre timp, luni dimineata, baietii cu W in frunte tiparesc la manutze rosii...

    @ @abc...ai uitat sa scrii si procentele cu "iz premium" a lui VW pe luna aprilie:

    1. Volkswagen -0,2%
    2. Audi +2.3%
    3. Seat +5.9%
    4. Skoda +21.9%

    Fratilor...acolo prin reprezentante ce faceti, pe net va pierdeti vremea? Voi meritati 12 ani de sclavie... scrieti scrisori pe net in loc sa treceti in productie

    PS. VW e pe primul loc....ceea ce ne dorim cu totii
    3 8
  • @ vianu
    De ce marca VW isi spulbera concurenta asiatica pe principale piete auto din Europa in care teoretic nu ar trebui sa aibe niciun avantaj ? Ma refer la Marea Britanie ( a doua piata din Europa dupa Germania ) unde marca VW este pe 3 foarte aproape de Vauxhall insa VW Group este numarul 1 in Marea Britanie . In Marea Britanie isi au principalele uzine din Europa Toyota, Honda si Nissan insa niciuna din aceste marci nu se apropie de marca VW in conditiile in care nu am citit nicaieri ca britanicii sa fie filogermani . O situatie similara intalnim in Franta unde marca VW este pe 4, cu mult in fata celor de la Toyota care produc in Franta modelul Yaris . Or fi si francezii filogermani ? Iar ultimul caz pe care il aduc in discutie este Italia unde marca VW este pe 2 dupa Fiat si cu mult in fata oricarui producator asiatic ( ca fapt divers VW Golf este de departe cea mai vanduta compacta din Italia ) .
    6 2
  • @no-name

    spune-mi de ce vanzarile sunt
    - VW -0,2%
    - skoda +22%

    daca tu imi poti aduce ca argument de netagaduit prezenta productiei localizate in europa (sau oriunde) ca principal motor in castigarea unor locuri fruntase in vanzarile unei marci ma crezi TAMPIT. Prietene....povesti de astea merg la cei cu 4 clase sau poate la cei cu care iti imparti prafurile de vazut totul in roz.

    Dar lucrurile se schimba....concernul ramane pe locurile fruntase in virtutea unei clientele masive si traditionale. In conditiile in care piata este in crestere, VW (ca si marca numai bifeaza noi clienti, dimpotriva)

    Explica-mi frana marcii VW, cresterea in procente a lui Skoda si nu ma lua cu japonezii...concentreaza-te, rogu-te, pe problema...nu arunca mingea la vecini.
    2 6
  • @ vianu
    Marca VW are cateva modele de baza care urmeaza foarte curand sa fie inlocuite, ex. Passat si Tiguan ce vor primi foarte curand urmasi . Tinand cont de acest lucru, scaderea de 0.2 % este infima . Anul trecut tot din aceste considerente marca Skoda a fost singura marca a grupului care a inregistrat scaderi ale vanzarilor ( modelul Octavia urma sa fie schimbat ), in cazul Skoda fiind mult mai mari decat in cazul marcii VW .
    2 2
  • Asa cum am spus si in primul comentariu, daca tinem cont ca VW a vandut in primele 4 luni de aproape doua ori mai mult decat Renault de exemplu, lucru de neimaginat acum 2-3 ani si daca mai tinem cont si ca tinta celor de la VW de a ajunge pe locul 1 in lume ca si grup este posibil sa se materializeze mai devreme decat se preconiza, nu vad de ce frane vorbesti. Ah, ca nu se vinde bine pe toate pietele? E cu totul altceva si discutia e mai complexa. Este vorba de multi factori, nu doar de cultura auto a fiecarei tari. De exemplu au fost situatii in care in Romania Skoda a vandut mai bine decat Dacia. Desi dacia era mai ieftina si mai accesibila pentru mai multi.
    Stiu, Romania nu e nici Anglia si nici Germania. Dar, desi nu este sanatos pentru economia unei tari, de a vinde mai bine din export decat din productia proprie, uite ca se intampla. Si nu doar in Romania se intampla asa ceva. Ia exemplul, Americii ca e piata mult mai mare si mai variata. Toyota vinde mai bine decat Dodge, Crysler si posibil si uneori si decat Chevrolet.
    6 1
  • polo si golf: punct ochit , pu
    VW: masini cu calitate dovedita, mecanica fiabila, fara greseli
    considerabile de proiectare si executie, tipic germane
    VW: motoare cu puteri si performante suficiente/optime in raport cu
    greuatea masinii
    VW: design conservator, practic, ne-aiuristic (gen asiatice, franceze,
    etc), modele noi regulat, face-lift-uri succesive
    VW: lista cu optionale/accesorii variata
    VW: pret-uri normale ptr tarile cu economie si politica
    sanatoasa/corecta,

    CONCLUZIA: SUBIECTIVISM ROMANESC LA CEI CARE AU CEVA DE OBIECTAT IMPOTRIVA
    7 5
  • polo si golf: punct ochit , pu
    ...preturi
    chiar azi imi spunea un coleg ca Passat-ul lui din '99, luat de nou, acum la 290.000 km, merge fara probleme si ca a folosit masina din plin. Si il cred. Asta inseamna fiabilitate (... si masinile americane, mai vechi 65-85, se pot lauda cu o mecanica la fel de fiabila), dar cate din marcile actuale, europene sau altele se comporta la fel? (nu intra in discutie marcile premium care ajung lejer la nr-ul asta de km cu o intretinere riguroasa)
    5 3
  • Marius
    Prost scris materialul,,,,Cat despre masina, aceeasi Marie cu alta palarie...
    2 6
  • @LauCalin: In mare parte ai mare dreptate, Polo nu cred ca este cea mai buna, insa este foarte echilibrata.
    Din punctul meu de vedere, Jazz-ul este peste Polo cam la toate capitolele.
    http://www.automarket.ro/test-drive/honda-jazz-14-i-vtec-37965.html
    Singurul inconvenient ar fi lipsa diversitatii echiparilor: aici nu exista decat full option. Dar chiar si asa, modelul nu sare de 15 mii de euro, pret de lista!
    4 0
  • Marius
    TSIurile au avut multe probleme si au in continuare, o spun din proprie experienta. Am un golf din 2011 si pe la 23000 de km a inceput sa zornaie lantul, TSIurile fiind cu distributie pe lant. Dupa schimbarea lantului pe garantie la aproximativ 35000 km a inceput sa zornaie iar. Multi l-au schimbat si de trei ori si tot nimic. Lantul se intinde din cauza uzuri si se poate rupe. Sunt cazuri cu lantul rupt sau sarit si pe la 70.000 km, ceea ce nu este normal. Noua generatie am inteles ca are distributie pe curea, dar am citit de un caz cand sa rupt si cureaua la un golf 7 2014 break. Asa ca .............
    4 3
  • Marius
    Nu imi vine sa cred ca si vw are angajati postaci, aka @abc, @unu si mai cativa.
    0 1
  • TSI-ul de pe VW-urile dupa 2014 n-are lantz.
    0 0
  • Consumul pe care la dat producatorul nu este cel real. Am un 1.2 TSI de 6 luni, 5800km in oras sare de 9 lejer iar in afara orasului 5.9 mers cu viteza constanta. Sincer sunt dezamagit de acest consum, Ma gandesc sa o pun pe GPL la acest consum in oras. In zilele acestea geroase consumul nu a scazut sub 12 in conditiile in care motorul s-a incalzit si a intrat in regim de functionare. Ieri dimineata am traversat Bucurestiul la ora 3,00 dimineata, deci nu exista trafic, iar consumul a fost 10.3. Deci trageti singuri concluzia
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru