Drivetest Volkswagen Passat (2014-prezent)
2.0 Diesel Biturbo (BiTDI) 240CP 4x4 Aut7 HighlineLuni, 13.10.2014
- Comenteaza
- Trimite pe:
"Noul Passat este 100% pregătit să concureze cu modelele din segmentul premium", spune unul dintre oficialii Volkswagen într-un restaurant aflat la malul Mării Mediterane, undeva în Sardinia, acolo unde temperatura e apropiată de cea din verile româneşti chiar şi în octombrie. În sală nu se aude niciun murmur, nu se vede niciun zâmbet ironic, nicio furculiţă care cade pe caldarâm pierdută de vreun jurnalist uimit. Altă dată, dacă vreun om din cadrul Volkswagen îndrăznea să spună asta, ziarele şi revistele auto vuiau instantaneu. Azi nu se mai întâmplă asta.
E o declaraţie care vine după câteva zeci de kilometri de test cu noua generaţie Passat în compania celui mai nou motor diesel din gamă, una dintre mândriile Grupului Volkswagen în ceea ce priveşte motorizările disponibile pe această maşină: 2.0 BiTDI de 240 CP. Am descoperit o maşină care se încadrează perfect în "No Man's Land"-ul care se întinde între modelele de volum ale segmentului D - Mondeo, Insignia, i40, 408, C5 - şi modelele premium ale acestei zone din piaţă, cum sunt Seria 3, A4, Mercedes-Benz C-Klasse, Lexus IS. Noul Passat are talentul, oportunitatea şi curajul de a se poziţiona din toate punctele de vedere între două lumi care de acum au un element de legătură. Nu e vreo noutate, Touareg fiind fix în aceeaşi postură în zona SUV-urilor mari.
Passat e un model atât de comun în România, încât generaţiile sale succedate în ultimii 15 ani pe şoselele româneşti au fost înghiţite fără apă de clienţii care-şi doreau un sedan complet. Acum, odată cu lansarea celei de-a 8-a generaţii a lui Passat, în construcţia eului liric al modelului german intră un nou element: eleganţa maturităţii. Conducând noua mândrie a celor din Wolfsburg, am avut impresia că vorbesc cu stau din nou faţă în faţă cu înţeleptul satului într-o seară caldă şi perfectă de vară pe prispa unei case de ţară aflate sub cerul senin prin care se văd toate stelele lumii. "Ştii, noi vedem stelele astea aşa cum erau ele acum câteva mii de ani, pentru că astăzi s-ar putea ca ele să nu mai existe", spune el, făcându-mă să deschid a doua zi prima carte de geografie şi să-nvăţ despre viteza luminii înainte să existe Discovery şi manualele şcolare în viaţa mea.
Passat te învaţă că unele lucruri care vor apărea în segment peste câteva luni sau câţiva ani sunt deja disponibile într-un pachet căruia nu prea poţi să-i reproşezi nimic. E un avantaj pe care-l primeşte unul dintre simbolurile celui mai mare constructor auto al lumii. Pentru că Volkswagen nu-şi permite să construiască altceva decât repere în lumea auto a anului 2014.
Volkswagen Passat (2014-prezent)
2.0 Diesel Biturbo (BiTDI) 240CP 4x4 Aut7 Highline
- Pret de pornire 22.398 €
- Pret model testat 41.175 €
- Taxa auto 0 €
Motor / Transmisie
Pentru a celebra în stil mare apariţia noului Passat, cei de la Volkswagen au decis să inventeze două versiuni construite pentru ca portofoliul modelului lor să sune a plin. Una dintre acestea se numeşte Passat GTE şi este un hibrid care poate fi încărcat la priză. Asta înseamnă că, după ce-l încarci, consumă vreo 1.5 litri de benzină în prima sută de kilometri, deşi sub capotă ai la dispoziţie 218 cai împinşi în faţă de un 1.4 TSI şi de un motor electric adiţional. Cum deocamdată această versiune ne este promisă undeva prin toamna lui 2015, am ales să testăm în Sardinia The next best thing, adică un TDI Biturbo de 240 de cai putere şi 500 Nm.
Noul motor este un soi de Mecca a iubitorilor TDI, o apariţie aşteptată încâ de când Volkswagen a inventat acest acronim. Probabil că va genera munţi de orgasme printre cei care consideră că diesel-urile Volkswagen sunt printre cele mai bune de pe piaţă, pentru că este, fără îndoială, cel mai reuşit TDI pe care l-am testat vreodată. Ştiu, există 4.2 şi 3.0 în gama grupului, însă nu am întâlnit până acum un motor diesel la Volkswagen care să amestece atât de bine puterea şi rafinamentul.
Despre putere nu e de spus mare lucru. Când ai 500 Nm de la 1750 rpm, ştii că rezervele sunt întotdeauna mari şi nu-ţi faci probleme de adaptare. Notaţi însă faptul că Passat 2.0 BiTDI nu este o maşină sport, ba dimpotrivă. Livrarea puterii spre cele patru roţi (ai 4Motion în standard) se face mai degrabă liniar, însă linia asta este una îndeajuns de abruptă pentru a te mulţumi în orice situaţie întâlnită pe drumuri.
Rafinamentul este, însă, elementul-cheie în cazul noului motor. Inginerii Volkswagen au construit o limuzină în care zgomotele ajung doar dacă vrei să ajungă, iar sunetul motorului diesel seamănă până la confuzie cu cel dezvoltat de unităţile diesel ale modelelor germane premium. Motorul se aude efectiv doar la peste 3000 de ture, dar şi atunci frecvenţele care-ţi lovesc creierii sunt cele mai plăcute din spectrul celor pe care le scot motoarele diesel moderne.
La timonă se află versiunea cu şapte trepte a cutiei DSG, care pe Passat este setată pentru a împlini visul de aut al oricărui familist: consum bun la nevoie, putere la discreţie. Rapoartele nu sunt foarte scurte, însă pe modul Sport - acţionat printr-un buton aflat pe consola centrală - reuşeşti să te fii faţă în faţă cu o cutie ceva mai agresivă, fără ca aceasta să te arunce de pe scaun la schimbările de treaptă şi să să-ţ facă abonament involuntar la staţiile de alimentare.
Consum
Noul 2.0 BiTDI este cel mai puternic motor diesel cu patru cilindri din portofoliul Grupului Volkswagen şi probabil că va fi regăsit pe o gamă largă de modele odată ce acesta îşi va da greaţa pe Passat. Ce trebuie să reţineţi din fraza anterioară este "2.0" şi "4 cilindri". Motivul: este singurul model diesel din segment care ajunge la cifre de putere atât de ridicate fără a avea şase cilindri şi cilindree de 3.0 litri.
De fapt, segmentul nu e foarte bine populat din acest punct de vedere, Singurii concurenţi direcţi care se califică vin din Franţa şi se numesc Citroen C5 3.0 V6 TDI şi Renault Latitude 3.0 V6 dCi, care scot acelaşi număr de cai, 240, din motoare deja învechite şi mult mai mari. La fel de învechit este şi TDI-uol V6 de 3.0 litri pe care-l regăsim sub capota lui Audi A4 facelift (245 CP), singurul motor modernizat care rămâne cumva dintr-o generaţie apropiată fiind cel cu şase cilindri în linie de pe BMW 330d (258 CP).
În aceste condiţii, întrecerea consumurilor pare a fi echivalentă cu cea a emisiilor unei uzine ultramoderne aşezată lângă coloşi industriali din beton construiţi pe vremuri. Nu doar că se vede imediat că generaţiile de motoare sunt diferite atunci când deschizi capota, ci simţi în buzunar asta. În regim mediu mixt, Passat 2.0 BiTDI consumă în medie 4.6 litri/100 km, iar sub 5.0 mai vine doar BMW Seria 3. În rest, avem chiar şi consumuri medii de 7.3 litri, o diferenţă mai mare de 50%.
În condiţii normale de rulare, pe şosea, testul nostru ne-a arătat că maşina poate consuma între 6.0 şi 8.0 litri, în funcţie de modul de rulare. Pe Eco, de exemplu, chiar dacă ajungi la cei 240 de cai promişi doar târâş, consumul poate coborî chiar şi sub 5.0 litri/100 km dacă ai grijă să apeşi pedala ca şi cum ţi-ai fi aşezat degetele între ea şi talpa piciorului.
Performanţe
Odată rezolvată problema consumului, trecem la zona performanţelor, acolo unde Passat 2.0 BiTDI se dovedeşte cel mai performant model din zona modelelor de volum ale segmentului D. Deşi au unităţi V6, Citroen C5 şi Latitude se văd învinse lejer de modelul Volkswagen, care apare cu un timp 0-100 km/h de 6.1 secunde în contextul în care concurenţii afişează abia 7.6, respectiv 7.9 secunde pentru timpul de acceleraţie. Pentru a găsi maşini diesel mai performante în acest segment trebuie să sărim gardul în zona premium, unde BMW 330d şi A4 3.0 TDI vin cu 5.6, respectiv 5.9 secunde pentru 0-100 km/h. În condiţii normale nu ar fi foarte relevant, însă noua poziţionare declarată a modelului german ne obligă să tragem cu ochii şi la modele care costă cu 8000 de euro mai mult.
Subliniez din nou faptul că în cazul tuturor concurenţilor de mai sus vorbim de motoare cu şase cilindri şi cilindree de 3.0 litri.
Interior
Am aşteptat cu deosebit interes contactul cu Passat pentru că, sincer, din fotografii mi se părea o maşină rece, americanizată, dominată de linii tari care nu atrag de obicei clienţii europeni. Am aruncat un ochi asupra sa la Salonul Auto de la Paris, acolo unde am descoperit că realitatea contrazice întrucâtva fotografiile oficiale, iar testul oficial de presă - care a avut loc la o săptămână de la prezentarea oficială a modelului - mi-a reconfirmat această idee. Passat nu e americanizat, ci mult mai matur decât ceea ce regăseam pe generaţiile vechi. Nu mai există jocuri de forme inutile, nu mai avem nici "ochiul" suplimentar de pe Passat B6, nici blocurile optice supradimensionate de pe Passat B7. Există însă un soi de matematică a formelor din care a ieşit o maşină care la nivel emoţional nu spune multe, însă care te face s-o respecţi pentru alură şi postură.
Interiorul joacă după aceleaşi reguli. Primul lucru pe care-l observi de pe scaunul şoferului este dispariţia (opţională) a ceasurilor clasice de bord în favoarea unui display înrudit îndeaproape cu Virtual Cockpit-ul pe care l-am văzut recent pe Audi TT. La Volkswagen se numeşte Active Info Display şi este la fel de spectaculos, fără a atinge însă calitatea grafică pentru care clienţii lui TT sunt gata să plătească sume ceva mai mari decât în cazul lui Passat. Partea bună este însă că simpla comparaţie cu TT îl pune pe Passat lejer în fruntea tuturor modelelor din segmentul său, niciunul dintre concurenţi nereuşind până acum să ofere un pachet tehnologic mai spectaculos.
Dacă treci cu privirea peste bord, observi că gurile de ventilaţie sunt integrate într-o baghetă care se întinde de la stânga la dreapta deasupra comenzilor de pe consola centrală. Este o soluţie elegantă, executată fără cusur, care va fi observată imediat de cei pentru care soluţiile practice şi cele estetice contează într-o măsură la fel de mare atunci când îşi aleg maşina.
Scaunele cu tapiţerie mixtă piele/Alcantara mi-au adus aminte din nou de segmentul premium, în timp ce locaşurile dedicate sticlelor şi paharelor sunt acoperite de un capac retractabil împrumutat de la Volvo care are rol de suport pentru telefoane, de exemplu. Dacă trecem peste aceste elemente, interiorul lui Passat este unul clasic Volkswagen, ceea ce înseamnă că vei găsi imediat ce cauţi la nivel de comenzi.
Veşti bune pentru cei care caută spaţiu interior. Adică pentru toţi cei care-şi cumpără sedanuri în România. Deşi maşina e insesizabil mai scurtă decât generaţia precedentă (-2 milimetri), spaţiul interior creşte simţitor pentru pasagerii din spate cu ajutorul unui artificiu ingineresc interesant: ampatamentul a crescut, iar roţile au migrat spre extremele maşinii. Această schimbare nu are doar rol estetic - pentru că maşina pare mai lungă - ci şi practic. De exemplu, portbagajul creşte şi el şi ajunge acum la 586 de litri, o valoare pe care o regăseşti în segment doar dacă te apuci să rabatezi bancheta posterioară a concurenţilor.
La minusuri aş trece apariţia câtorva elemente de calitate mediocră, cum sunt parasolarele frontale, şi grafica camerei posterioare, care transmite imagini pixelate şi deformate şi pare uitată în anii 2000.
Una peste alta, trecând la impresiile personale, în Passat nu m-am simţit ca-n Passat, ci ca-ntr-un Audi. Ceea ce nu e deloc rău pentru modelul nemţilor, dar ar putea să le dăuneze fraţilor premium din Grupul Volkswagen în condiţiile în care A4 facelift are deja doi ani de carieră şi se pregăteşte de o generaţie nouă.
Preţ de achiziţie
No Man's Land. Porţiunea liberă dintre modelele de volum şi cele premium. Vreo 10.000 de euro în care nimeni nu a îndrăznit să se bage până acum din motive evidente: apropiindu-te prea mult de BMW Seria 3 rişti să îţi împingi potenţialii clienţi cu stare spre bavarezi, iar depărtându-te de rivalii tradiţionali ai şanse mari să le oferi acestora alternative mai ieftine care în perioade de contracţie economică ar putea să devină alegeri.
Până la noul Passat. Modelul pe care îl aveţi la dispoziţie începând din această toamnă în orice dealership Volkswagen reuşeşte să ofere o alternativă care-şi merită banii din orice poziţie ai privi. Dacă eşti ai la dispoziţie undeva peste 20.000 de euro şi vrei o maşină din segmentul ăsta, îţi vei dori un Passat pentru felul în care te simţi în maşina asta. Pentru că preţul îţi indică valoarea, dar sentimentul pe care-l ai când te aşezi la volan îţi arată calitatea, iar acest aspect nu prea poate fi cuantificat. Pe de altă parte, dacă ai buget mai mare şi vrei un model premium de segmentul ăsta, vei dori un Passat echipat bine în defavoarea unui rival premium care stă ceva mai prost la capitolul dotări. Pentru că nimic din interiorul acestei maşini nu te lasă să crezi că faci un compromis.
Până una-alta, versiunea testată de noi, Passat 2.0 BiTDI Highline DSG7 cu 4Motion - singura disponibilă pe această motorizare de top în gama modelului german - costă în România 41.200 de euro cu TVA. Rivalii francezi diesel de 240 de cai înoată în ape mai calde, undeva pe la 37.000 de euro, în timp ce un BMW Seria 3 echivalent are un preţ de pornire de 49.200 de euro, adică la vreo 8000 de euro în plus. Iar de 8000 de euro vei putea să-ţi comanzi pe noul tău Passat tot ce nu are deja echiparea de top Highline.
Siguranţă
Din 2005 încoace, VW Passat nu scade sub 5 stele EuroNCAP, indiferent de generaţie sau de câte probe mai introduce organizaţia independentă europeană între timp pentru a mai creşte dificultatea testelor. Iar rezultatul noii generaţii confirmă acest lucru: 5 stele EuroNCAP şi un punctaj foarte bun la cele patru categorii de notare.
Noul Passat vine în standard cu întreaga armată de airbag-uri şi centuri demne de un lider al segmentului, iar inginerii mărcii plusează pe listele suplimentare de dotări cu elemente tehnologice pe care un model de aceste dimensiuni nu are voie să le rateze. Avem deja popularele sisteme de semnalare a părăsirii benzii şi a maşinilor din unghiul mort, cititor pentru semnele de circulaţie şi mutle alte pachete pe care probabil că le vom regăsi peste câţiva ani chiar şi în dotarea lui Up!, cel mai mic membru al familiri Volkswagen. Apar însă şi o serie de sisteme foarte interesante, unele transfomând noul Passat într-o maşină semiautonomă. Traffic Jam Assist, de exemplu, te lasă să-ţi vezi de treabă atunci când stai în cozile infernale de dimineaţă din oraşele mari ale României, maşina accelerând, frânând şi continuând trasa pe bandă în funcţie de maşinilr din jurul ei. Mai există Emergency Assist, un sistem care detectează lipsa de reacţie a şoferului şi opreşte maşina dacă avertizarea sonoră nu are afect asupra acestuia. Sperăm să nu fie nevoie de acest sistem în cazul clienţilor români, chiar dacă maşina sună chiar şi la 112 dacă şoferul nu reacţionează. Paranteză: cum studiile Volkswagen (pe care le puteţi desfăşura fără probleme şi voi pe autostrăzile germane) arată că europenilor din ţările cu salarii mai mari le place să tragă după Passat trailere cu care merg în vacanţă, noua generaţie a modelului VW vine cu un sistem de asistenţă la parcarea rulotei cu spatele. Acesta foloseşte atât camere, cât şi senzori pentru a-ţi parca automat maşina cu tot cu barca pe care-o trag după ei primarii de la Marea Neagră atunci când merg la schi nautic.
Ţinută de drum
Volkswagen a înţeles că cea mai bună soluţie pentru a transforma Passat într-o maşină polivalentă este să implementeze un sistem prin care şoferul să-şi aleagă modul în care vrea să conducă maşina. L-au numit DCC, adică Dynamic Chassis Control. Vrei performanţe şi vrei să simţi cum cei 240 de cai îşi fac loc pe şosea? Pune pe Sport. Eşti în vacanţă prin munţi şi nu te interesează decât să-ţi faci familia fericită? Apasă pe Comfort. Eşti la 50 de kilometri distanţă de prima benzinărie şi mai ai doar foarte puţină motorină în rezervor? Mută pe Eco şi lasă acolo până când alimentezi, dar nu mai mult, pentru că vei constata că simţurile maşinii sunt anihilate complet. Peste acestea ai la dispoziţie şi modul Normal şi cel Individual, care fac ce le spune numele: primul te ajută în viaţa de zi cu zi, al doilea e pentru cei cei care vor să experimenteze suspensii sport cu direcţie moale. Sau invers.
Una peste alta, suspensiile faţă de tip MacPherson, spatele multilink şi un diferenţial electronic numit XDS+ integrat în ESC (ESP pentru cei care nu cunosc nomenclatura Volkswagen) acoperă nevoile a 99% dintre utilizatorii acestui model. Passat este o maşină mai degrabă orientată spre confort, confirmându-şi astfel renumele de maşină de familie bine delimitată în segmentul său. Astfel, direcţia electromecanică nu îţi va oferi feedback-ul pe care-l ai într-un model cu pedigree dinamic nici în modul Sport, însă se va achita corect de sarcini în puţinele cazuri în care va fi nevoie de ea.
Bonusul este sistemul 4Motion, tracţiune interaglă permanentă oferindu-le viitorilor clienţi ajutor în vremuri de restrişte, fie că vorbim de iernile româneşti sau de momentele în care maşina derapează la limită pe serpentine. Apropo, Volkswagen spune că sistemul trimite până la "aproape 100%" din cuplu către puntea spate. Cert e că în foarte puţine cazuri va fi nevoie de asta în rularea normală.
Vizibilitate
Cocoţat în scaunele din Alcantara şi cu mai mulţi senzori în jurul tău decât avea Robocop pe vremea în care se filmau primele episoade ale franşizei hollywoodiene, Passat pare o maşină mai mare şi mai voluminoasă decât era până acum. De fapt, sentimentul e cumva paradoxal, pentru că din faţă modelul pare mai lat şi mult mai puţin înalt. Ca să-i faci loc în parcări ai la dispoziţie o mulţime de sisteme de asistenţă, implicit unele de parcare automată, dacă vreodată vei avea chef să te lauzi în faţa prietenilor cum poate să parcheze singură noua ta maşină.
În sfârşit, dacă ignorăm toate camerele şi toţi senzorii, Passat poate fi parcat fără probleme majore pentru cei care au mai condus sedanuri la viaţa lor. Apreciezi corect extremităţile maşinii şi nu vei zgâria aripile şi barele decât dacă vei participa cu maşina la concursuri de tip labirint pe întuneric. Deşi şi atunci vei fi ajutat de farurile LED standard pe versiunea testată de noi.
Montantul din stânga parbrizului nu mi-a dat bătăi de cap, cum se întâmplă de obicei şi cred că acest lucru are de-a face cu înclinarea parbrizului şi cu modul în care au fost îmbinate suprafeţele vitrate.
Tehnologie
E greu să găseşti în segment un model care să aibă o listă mai lungă de elemente tehnologice disponibile - standard sau opţional - la bord. Cert e că "ceasuri" de bord mai spectaculoase decât cele regăsite digital în Active Info Display nu vei primi nicăieri, iar mai multe sisteme de asistenţă activă sau pasivă găseşti doar în zona premium a segmentului.
Evident, poţi să-ţi integrezi imediat smartphone-ul în universul noului Passat, iar cel mai bun test în acest sens - cel de conectare a telefonului şi de accesare a fişierelor audio prin Bluwtooth - a fost trecut cu brio în doar câteva secunde. Sistemul de navigaţie pe care-l oferă Volkswagen poate fi îmbunătăţit prin prezenţa unui telefon conectat la internet, însă oferta de funcţii adiţionale este limitată în România, aşa cum se întâmplă în cazul oricărei alte maşini care forează în necunoscutul românesc. Bineînţeles că dacă eşti în Munchen vei putea afla imediat câte locuri libere găseşti în cea mai apropiată parcare, deci îţi urăm cât mai mult concedii în Germania şi-n ţările cu senzori de bun simţ.
Apropo de concedii, dacă vrei copii liniştiţi pe drumuri vei putea să-ţi comanzi un pachet de entertainment pentru scaunele din spate. Nu ai ecrane built-in, însă tabletele de acasă pot să-şi găsească un loc sigur pe suportul special destinat.
Pentru cei care se vor orienta către flote, aflaţi că Passat vine în standard cu pornire prin buton, stopuri LED şi volan multifuncţional. O listă completă a dotărilor tehnologice şi nu numai puteţi găsi AICI.
Design
Dacă vreţi să vedeţi maşina pe viu - şi vă recomand să faceţi asta, pentru că fotografiile nu scot în evidenţă deloc caracterul real al maşinii - o veţi găsi începând cu 21 octombrie, pentru o săptămână, în mall-ul de la Băneasa. Pentru cei care nu sunt din Bucureşti, apariţia noului Passat în showroom-uri va mai întârzia până în luna ianuarie.
Sincer, am fost cumva dezamăgit de Passat când am văzut maşina în fotografii. Mi s-a părut că a făcut o excursie estetică peste Ocean şi a rămas acolo, gusturile europenilor fiind ignorate complet. În ajutorul acestei idei venea banda cromată frontală, care pe echipările superioare trece orizontal din stânga în dreapta maşinii deasupra farurilor şi a grilei şi aspectul masiv al spatelui.
M-am înşelat, însă. Pentru că, odată aflat în faţa noului Passat, descoperi o maşină foarte elegantă, cu linii fluide şi curate şi cu un design care scapă de orice urmă de exagerare estetică inutilă. Vei recunoaşte imediat un Passat, chit că-l vezi din faţă sau din spate, iar blocurile optice frontale şi posterioare vin cu "ştampile" grafice verticale şi orizontale care ne dovedesc că designerii au avut totuşi loc de joacă pe maşina asta.
Una peste alta, într-un segment în care adversarii vin cu propuneri care mai de care mai "emoţionale", cu linii curbe care se exprimă senzual şi provocator, Passat este ca un cuţit impecabil care taie foarte bine şi de care te bucuri chiar dacă formele sale nu-l recomandă pentru concursurile mondiale de cuţite senzuale.
Ne-a placut
- Interior voluminos şi confortabil
- Motor puternic, dar economic
- Feeling-ul confortabil
Nu ne-a placut
- Grafica camerei de marşarier
- Unele materiale (parasolarele frontale)
- Preţ ridicat în raport cu maşinile de volum din segment
Date tehnice - Volkswagen Passat (2014-prezent) 2.0 Diesel Biturbo (BiTDI) 240CP 4x4 Aut7 Highline | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă -
Legendă
Ştiri despre Volkswagen
-
Constructorul german de automobile recheamă în service circa 115.000 de mașini, în SUA, din cauza airbag-urilor Takata. Sunt afectate inclusiv modele Passat din 2006-2007. (Sambata, 09 Noiembrie)
-
Volkswagen ne-a invitat la el acasă, în Wolfsburg, pentru a vizita uzina unde, în urmă cu 50 de ani, lua naștere legendarul Golf. Nu aveam cum să ratăm această ocazie, așa că în rândurile următoare îți vom povesti întreaga experiență. (Joi, 17 Octombrie)
-
Am călătorit la Wolfsburg, în fieful Volkswagen, pentru a face cunoștință cu cel mai nou SUV al mărcii germane. Este vorba despre Tayron, un model care se încadrează între Tiguan și Touareg. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale pe care trebuie să le știi despre acesta, dar și un video cuprinzător. (Miercuri, 09 Octombrie)
-
Un Volkswagen ID.7 Pro S a atins o autonomie record. Mașina a parcurs 794 de kilometri cu un plin de baterie, iar consumul indicat de computerul de bord a fost de 10.3 kWh/100 de km. (Vineri, 04 Octombrie)
-
Cu ocazia evenimentului ID. Meeting, organizat în Locarno, Elveția, Volkswagen a prezentat un exemplar unicat, bazat pe ID.3 GTX Performance. Este un omagiu adus celebrului Golf Fire and Ice din anii '90. (Sambata, 07 Septembrie)
Si de aici legenda in care adevarul e doar un...sambure.
PS@automarket...foarte frumos scris reportajul
dar chiar si asa, la ce motoare si echipari au, greu sa`i bata cineva...
exista masini si mai frumoase, si mai ieftine si mai dinamice, insa pachetul complet parca tot e passsatul. un fel de apple, ceal mai scump, cel mai bun (per total) dar si cel mai hulit :D
Inca un motiv pe langa multe altele sa alegi un BMW seria 5 xdrive second hand in locul unui Passat nou. BMW nu are nevoie de AdBlue.
Stau si ma intreb cine isi va cumpara un Passat nou si din ce motive. De ce nu un Mercedes clasa E, Audi A6, BMW seria 5 produse la sfarsitul lui 2013 inceputul lui 2014 si cu maxim 20.000 km?
B8 pare o masina reusita insa personal daca as da in jur de 30.000 de euro pe o masina din clasa D m-as uita spre Accord, Mazda 6, Mondeo (noul model) sau as mai astepta noul model de Insignia :-P
Surpriza: "Casco este cam mult... Eu dau 109 euro pe luna... Deci 1308 pe an... La intretinere iti pot spune ca prima revizie a fost 691 de lei... Acum am 24000 km... cred ca a doua va fi cca 1200 lei... In rest, nici o problema pana acum... Am 220 cdi cu 170 cp... Este un mic avion pe sosea..."
http://www.clubmercedes.ro/sfaturi-achizi-355-ie-ntre-355-inere-c220-cdi-w204-t16844.html
S-ar putea ca la VW cu noile preturi sa fie mai scump service-ul. Doar nu crezi ca au marit porceste pretul masinii iar reviziile raman la nivelul de anunul trecut, nu?
Ca sa nu mai vorbim ca la BMW ai 5 ani reviziile gratuite, daca tot ai adus vorba...
Insa acel mercedes de pe autovit peste 3 ani va avea o valoare de revanzare mai mare decat Passat-ul nou nout testat de baietii de la automarket in articolul de mai sus!
trebuie sa recunosc ca desi nu sant fan vw, imi place motorul si platforma tehnica.
la noi marketingul vw are eficacitate suta la suta
mi-am permis o configurare cat mai apropiata de ceea ce ati testat voi, @Automarket, pretul iesind undeva la nivelul unui 44.200Eu si peste (binisor).
Acum sunt sigur ca un potential client de Passat nu se va lasa dus de nas de eroarea din caseta cu pret, dar "pret model testat" e de fapt PRETUL DE BAZA a unui 2.0TDI BlueMotion 240CP DSG7 4MOTION Highline. Asa cum am mai spus se mai adauga alte multe costuri cu optionalele care ridica pretul undeva spre triada mai titrata.
PS. samburele e mic, mic, mic
Este preţul de bază al versiunii superioare de echipare. E normal să nu avem preţul exact al maşinii testate cât timp am testat-o la lansarea oficială de presă, unde nu există liste de opţionale şi preţul exact al maşinilor.
Anyway, atitudinea asta e mai degrabă destructivă decât constructivă. Cheer up, nu ai văzut maşina niciodată, probabil nu ai lucrat niciodată în presa auto, dar vorbeşti de "reportaje plătite". Poţi face asta oriunde, dar nu aici. Mulţumesc.
multumesc pentru raspuns....configurarea am facut-o bazandu-ma pe ...poze. A trebuit sa maresc usor poza sa vad (printre altele) ca jantele sunt de 18" (un 500Eu in +) fata cele de 17".
Ar fi fost ok daca totusi v-ati interesat ce testati si sa configurati modelul pe care l-ati avut dat in primire. Asa, macar de amoru' artei.
cat despre reportajele platite...e o parere personala fara sa fac referire la voi (daca as fi avut ceva de spus o spuneam). Facea parte din ecuatia opiniei.
multumesc inca o data.
Dar cu siguranta nu va fi asa fiabila.
"Ar fi fost ok daca totusi v-ati interesat ce testati si sa configurati modelul pe care l-ati avut dat in primire"
Simt o umbră de ironie care se vrea subtilă, dar nu e. Asta e, ai nimerit pe un site pe care oamenii nu se interesează ce testează. Nişte nesimţiţi.
Revenind, dacă ar fi atât de uşor să avem configuraţia exactă a maşinii la testele de afară, am fi făcut asta fără probleme. Din păcate, nu e. Din diferite motive. Iar faptul că ai "configurat din fotografii" nu e vreun element de exactitate. Poţi lăsa atât de multe pe afară, încât nu are nicio logică să faci asta cât timp nu ai un preţ exact.
La testele româneşti, cu lista de opţiuni şi preţurile lor româneşti în faţă plus câteva zile de test (când se poate şi asta), e mult mai simplu să calculăm preţul exact al maşinii.
Aşadar, până să proclami cu mândrie "PREŢUL DE BAZĂ" citeşte cu atenţie textul, pentru că scrie clar acolo ce-ai descoperit tu ulterior. FYI, nu e preţ de bază, asta înseamnă altceva.
Mi-a făcut plăcere.
Se pare că da: http://www.automarket.ro/stiri/toyota-coboara-tinta-de-vanzari-pe-2014-devine-vw-group-numarul-1-mondial-57493.html
Vad ca iar au inceput unii sa spuna ca mai bine iti cumperi BMW sau Mercedes la sh. Pai si masinile sh au fost cumparate noi, ca nu au 20000km cand ies din fabrica. La fel de bine poti spune ca mai bine decat Mercedes nou iti iei Porsche sh, decat Porsche nou iti iei Ferrari.......................... si pana la urma cea mai buna masina e un Veyron la mana a saptea.
Am vazut noul Mondeo la o prezentare si arata excelent (chiar mai bine decat in poze). Sper sa vad un test si cu acesta in curand si sa nu aiba tot 4,5 stele. Pretul de pornire era tot cam la fel ca la Passat (cu o "reducere"), dar motorul era de 1.5l, 160cp, fata de cel de 125cp de la VW. De asemenea avea si dotari mai bune. Nu icerc sa fac reclama la o anumita marca. As vrea doat o comparatie obiectiva intre modele.
1. Nu a fost subtilitate, doar o constatare
2. Nu ascund apritia unor aprecieri in configurare, dar e la mintea cocosului ca jantele de 18, vopseaua, sistemul jmedia, tapiteria sunt doar cateva optiuni vizibile care ridica pretul DE BAZA a modelului testat.
3. Cocluzia cum ca v-as banui de nesimtire, dezinteres e fortata. Ma mira reactia usor exagerata, tinand cont ca nu retin sa va fi reprosat vreodata neprofesionalismul, servilismul fata de o marca, etc
4. O seara buna
@Suleyman asta cu motoarele diesel de la VW te baga in scaun... mai las-o... sau incearca alte diesel-uri. Toate cele bune
http://www.drive-test.ro/?a=detaliu&masina_scateg_id=80&menu_id=4&m_id=86&t=articole_masini
Am mers cu DCi, HDi si nu se comporta asa si tot cu puteri asemanatoare.
"...şi probabil că va fi regăsit pe o gamă largă de modele odată ce acesta îşi va da greaţa pe Passat."
Si in al doilea rand, ceva date despre viteza maxima (nu ca ar conta), dar pentru acuratetea articolului.
A punctat cineva mai sus , BMW are 5 ani revizii gratuite iar la Merc nu dai mai mult de 15oo Eur in 5 ani pe revizii . In schimb la Golf 6 daca as fi facut reviziile la dealer VW plateam hmmm hmm ... 1500Eur in 15o ooo km . Acum masina cu probleme majore si utilizare normala mi-a lasat un gust amar si din ce m-am informat si pe alte forumuri se pare ca e o problema majora cu grupul VW . Asa-si face volume - prin uzura programata si masini care pica imediat dupa ce se termina garantia ! Prefer in cazul asta 5 Duster in loc in 5 ani !
Cum media anuntata la Golf este de 3,8, atunci Passatul va consuma sigur 6,5 l/100 km in aceleasi conditii, plecand de la cei 4,6.
Golful 7 este o super masina, banuiesc ca si noul Passat ii va semana, dar la 40.000 euro, sigur gasesti masini mult mai Ok. Poate doar varianta de baza sa-si merite banii.
Chiar nu v-ati saturat sa comparati masini noi cu masini second?!
Pt. unii ar trebui sa se construiasca direct masini uzate, lovite si eventual cu ceva km dati inapoi.
Nu-mi place deloc marca Vw (exceptie 2-3 modele) si nici macar nu cred ca voi putea sa imi cumpar in viitorul apropiat o masina medie/mare noua, dar asta nu inseamna ca nu stiu sa apreciez un model nou cu tehnologie noua!
este cea mai elocventa comparatie!
nu poti compara un 2000cmc cu un 3000cmc indiferent de putere...
E o expresie populară utilizată ca locuţiune pentru "a trecut peste emoţii". În principiu în Ardeal.
citeste si comentariile, vei fi surprins sa constati informatii si lamuriri, vezi @gogu
PS: preturile sunt cele de lista. In realitate sunt mai mici simtitor, asa cum se intampla la orice masina. Pentru ca mereu sunt promotii ale importatorilor sau ale dealerilor.
Eu am copilarit la Sibiu, am prieteni la Baia Mare si la Cluj, dar n-am auzit expresia la care face referire Octav. Sincer cred ca e o traducere inspida si atat. Si chiar daca ar fi asa, sunt expresii populare care vorbesc excremente, organe sexuale etc. Sa inteleg ca le veti folosi si pa alea?
@Vianu
VW chiar foloseste materiale premium in comparatie cu alte masini din clase similare sau superioare. Eu conduc o japoneza si va rog sa ma credeti ca atat calitatea materialeor din interior cat si imbinarile sunt net inferioare unui Golf (masina aflata intr-o clasa socotita inferioara fata).
@cei care sustin ca este un face-lift
Cum sa fie un face-lift cand este pe o platforma total noua?! Faptul VW nu apeleaza la schimbari radicale de design atunci cand lanseaza modele noi reprezinta secretul vanzarilor excelente pe care masinile lor le au chiar si in ultimul an de productie. Passatul din generatia aflata in prag de pensionare s-a vandut intr-un numar important de exemplare chiar si anul in care a fost anuntata lansarea unui noului model? Nu de intreaba nimeni de ce? Daca cineva ar vrea acum sa-si cumpere o masina a carei fabricatie stie ca va inceta urmand sa apara un nou model, un argument important in alegerea pe care urmeaza sa o faca, nu il reprezinta oare si faptul ca stie ca traditia marcii este aceea de a nu schimba radical designul astfel incat masina pe care el o cumpara azi nu va aparea perimata si invechita pe langa cea care urmeaza sa se lanseze? Oare filosofia asta criticata si hulita nu este si in avantajul clientului, valoarea excelenta de revanzare de care beneficiaza masinile VAG datorandu-se si faptului ca acelea care cumpara o masina din 2008, o poate aseza langa acelasi model din 2013, fara ca vechimea sa fie una care sa sara in ochi?
Pana la urma, ghidandu-se dupa aceste principii sanatoase, VAG face vanzari considerabile, clientul VAG este unul multumit, cainii latra, caravana trece, calul moare de drum lung, iar prostul de grija permanenta fata de altul!
Multumesc pentru raspuns si redactorilor Automarket care din cate vad sunt mai preocupati sa dea lamuriri despre "expresii din Ardeal" decat cuiva care nu e 100% la curent cu noile tehnologii.
Tinand cont de vanzarile VW as zice ca nu stau atat de slab la capitolul fiabilitate. Mi-e greu sa cred ca o marca proasta cum zic unii vinde cat Toyota care e ridicata in slavi ca un monument de fiabilitate.
Uitandu-ma si la harta cu cele mai vandute marci in fiecare tara europeana in 2013: http://i.imgur.com/6k55vqb.jpg ma face sa cred ca n-or fi majoritatea europenilor idioti pentru ca au achizitionat masini VAG...
Ştiu, problemele noastre sunt întotdeauna cele mai importante şi trebuie rezolvate cât mai repede posibil, dacă se poate înaintea celor ale celorlalţi.
@mishazaitev
Dacă nu ai auzit tu nu înseamnă că nu există. O regulă de bază în viaţă. De exemplu, în Bistriţa se foloseşte foarte des în contextul potrivit.
confirm, si la Baia Mare si la Cluj se foloseste
Ramane valabila a doua teza a comentariului meu. Nu inseamna ca, daca o expresie oribila se foloseste adesea intr-un anumit context si intr-o anumita regiune ar trebui sa o folositi pe un site public.
Nu ca as vrea sa va refut, dar cum ar fi daca atunci cand nu-mi place ceva pe site-ul asta as comenta spunanad ca "mi se face sila" sau ca "ma apuca greata" , ca doar aceste expresii se folosesc, nu?
Cheer up, sunteţi prea încordaţi.
Rezervorul AdBlue de pe Passat are 13 litri şi, spune constructorul, trebuie umplut la fiecare 9000 de kilometri. Un calcul sumar îmi arată că avem un consum de 0.14 litri la 100 de kilometri.
1. http://www.vw.ca/en/shopping_tools/innovation/engines/tdi_clean_diesel/adblue.html
2. http://www.volkswagen.co.uk/technology/diesel/adblue
P.S Nici eu nu stiam ce reprezinta AdBlue, insa daca va documentati putin e simplu precum "buna ziua".
Intrebarea mea este legata de pret. El este mare, vede toata lumea, dar este mare in conditiile in care pe piata exista 325d si C250CDI, ambele la un pret mai mic in varianta de baza si ambele la un pret asemenantor (cand ai 50k ... ai si 55k).
Momentan un 325d cu MSport, cutie automata si cateva optionale interioare, cum ar fi camera pentru a nu parca ca o femeie ( .. misogin.. asta este) o piele, un scaun incalzit, chestii marunte, te duc la cam 50000Euro.
Mercedesul inca nu este disponibil si cu motorul de 204CP.
Passatul din test, si probabil cel cumparat de unul care chiar are o pasiune pentru VW (or fi si d'astia, ca altfel nu ar exista masina) va pune si el o vopsea, o janta etc. si pretul va fi pe langa acel 325d ... si va cumpara passat pentru ca-i pasionat. Un cumparator rational va cumpara Audi/BMW/MB la pretul asta.
Daca vorbim de flote se schimba povestea - avem o firma care importa produse farmaceutice, astia au nevoie de sute de masini. Leasing operational - deduci totul ca o cheltuiala oarecare si astfel pretul, din 42k, ajunge la 28k, un pret bun pentru masina unui "șefulică", masina care este luata la gramada cu multe altele cu preturi reale pentru firma de mai putin de 20k.
... eu m-as abtine de la a afirma ca acest 2.0 se ridica pe langa motoarele de 3litri din curtile vecinilor sau langa cel din curtea proprie ... sa fim seriosi.
Ideea o fi buna, nu poluam, salvam papadiile, bla bla, dar ce te faci cand ajungi cu masina prin Burundi de exemplu ? sau in Egipt macar? ce se intampla cand se strica sistemul ? cam nasol sa ai un motor perfect functional care nu porneste ca nu ai apa sfintita de GreenPeace la tine.
Legat de pret... toata lumea a notat faptul ca se apropie cam prea mult de clasa Premium desi vorbim de un VW. Ca o fi bine, ca o fi rau... nu stiu, ideea e ca in loc de noul Passat 2.0 DSG 4Motion iti cumperi 2 (doua) Mazda 6 si avand in vedere ca nu-i un model proaspat lansat, sigur oferta la dealer e suficient de buna incat cele doua Mazda sa fie chiar in varianta diesel. Ok, nu are tractiune integrala sau o cutie smechera (care daca se strica costa cat un VW Up) sau optionale de fite, dar totusi, vorbim de 2 masini noi noute care dupa mine arata mult mai bine, sunt poate chiar mai economice, mai fiabile si mai usoare si nu m-as mira sa fie mai ieftine de intretinut asa ca decat sa-i fac in ciuda vecinului meu cu noul meu Passat, mai bine sunt un nimeni cu doua Mazda.
1. A fost doar o chestiune de timp ca @vianu sa se ia in gura si cu administratorii site-ului. Cum apare el, ca prin farmec i se inmultesc manutele verzi iar cele ale "dusmanilor" se ingroapa in rosu. Avem de-a face cu ceva de-o maturitate desavarsita. Ha-ha-ha
2. O treaba similara cu AdBlue o are si Mercedes pe motoarele Bluetec, din 2007 cand au inlocuit vechile CDI. E un rezervor suplimentar de uree care se umple la service cand iti face schimbul de ulei, la fiecare 15000-25000 km, depinde de capacitatea cilindrica. Totul e doar pentru reducerea noxelor iar pretul e nesemnificativ.
3. @mishzaitzev, esti literalmente primul si singurul pe care l-am auzit in viata mea sa aiba masina japoneza si sa puna un Golf inaintea ei. Da-mi voie sa te felicit personal pentru sinceritate. Mai stiu unul care a trecut de la mazda la Mercedes, dar ala nu se pune, pentru ca pur si simplu era in firea lucrurilor.
Acum sa discutam despre "greseala" redactorului AM la expresia cu pricina (n-o mai repet). Eu am trait si crescut in Ardeal, dar n-am auzit fraza asta. Dar nu inseamna ca ea nu exista. Stiu, e putin deplasata si ne-la-locul ei. Daca ai citit vreodata Biblia, acolo ni se spune ca cel care lucreaza cu fierul, se va taia in el, cel care taie lemne, va fi lovit de lemn. Extrapoland, mi se pare normal ca cel care lucreaza toata ziua cu cuvinte, sa greseasca la un moment dat. Este uman si de inteles. Chiar daca e profesionist. Sa nu uitam ca si redactorii sunt oameni ca si noi, ca au problemele lor acasa, pe strada, la lucru, etc. Ne place foarte mult sa citim un articol scris cu talent si pasiune, dar ne impiedicam tare repede de lucruri simple. Ei chiar n-au voie sa mute o litera, sa greseasca o cifra in tabel? etc etc. Tu la lucru la tine faci totul chiar perfect? Eu unul nu. Si Doamne Fereste ca odata era sa fac o paguba de 175 000 de dolari pentru ca am schimbat o singura cifra intr-un sir de 10. Intelegi care e ideea? :):):)
OK, cum a zis si Mircea, let's cheer up ca suntem prea incordati :)
Daca luam in considerare pe acea harta si marcile Seat si Skoda, care pana la urma au aceleasi componente dpdv al fiabilitatii vedem ca VAG domina autoritar Europa. Asa cum ai zis, tu, poate romanii or fi idioti si batuti in cap cum afirma vanzatorii de Toyota, dar restul ?
Legat de comparatia VW-japoneza, da, recunosc cu mana pe inima ca regret faptul ca am schimbat un Golf cu o japoneza. Nu se compara nici in ceea ce priveste "greierasii" inexistenti in VW si omniprezenti in japoneza, nici in ceea ce priveste calitatea materialelor din interior (a se vedea bordul moale si placut la atingere al masini nemtesti si plasticul mort din interiorul masinii japoneze), nici in ceea ce priveste confortul propriu-zis, nici in ceea ce priveste costurile de intretinere. Ceea ce vreau sa inteleaga este faptul ca japoneza cu care mi-am inlocuit Golful nu era nicidecum o cazatura, pentru ca nu eram nebun sa fac asta.
Despre exprimarea autorilor, chiar nu vreau sa mai comentez. In mod cert trebuie sa fim mai toleranti, dupa cum si ei trebuie sa fie mai atenti.
@ioan- eu zic sa mai citesti cifrele legate de vanzari. In alta ordine de idei, ma faci sa rad cand ma gandesc la "calitatile" tablei de Citroen sau la fiabilitatea oricarei marci franceze (cu exceptia Bugatti).
tractiunea chiar este permanent integrala ca la tuareg, sau preudo permanent ca la tiguan?
Citroen avea 240 cp in 2009, insa motorul era un V6 de 3000 cmc. A nu preciza acest aspect, reprezint fie ignoranta, fie rea vointa.
Cat despre vanzarile tot mai mici al VW, nu pot sa zic decat faptul ca, in timp ce angajatii VAG iau prime si grupul inregistreaza profit, angajatii PSA sunt disponibilizati, patronii lor nestiind cum sa mai reduca pierderile. Acest fapt este foarte trist avand in vedere istoria uriasa a acestei companii pe care eu o respect din tot sufletul. Insa situatia se datoreaza tocma intentiei francezilor de a-si germaniza produsele.
domnul mircea sare degeaba de fund la acuzatiile subtile ale lui Vianu de servilism fata de VW si articole platite.
Daca nu era articol platit, atunci cum putea un reporter cu o asemenea prestanta cum se vrea domul mircea sa omita din comparatie un diesel contracadidat direct la acest TDI biturbo? ma refer la tot un 2 litri, 4 cilindri, doar 230 de cai cei drept, ghici ciuperca cine-i.
E usor sa faci din acest nou TDI zmeul zmeilor atunci cand il compari doar cu alte dieseluri de generatie veche cu 3 litri si putere asemanatoare si sa omiti taman un diesel de generatie noua.
Cum a reusit VW sa ajunga la aceasta performanta cu aceste doua modele, aici e mult de discutat,dar au reusit!
Parerea mea e ca ceilalti productori ,fie europeni,japonezi,coreeni, etc ,nu pot face altceva(deocamdata) in afara de a ataca nisele.
Unii si au propus sa faca masini mai frumoase, mai sexy,mai sporty,mai pariziene mai usoare etc -si au reusit!
Altii motoare mai eco,mai "electrice",mai din putini cilindrii,mai din multi cilindrii ,poate mai sportive ,etc-si au reusit.
Altii au atacat DSG-ul(cam tarziu) si doar s-au apropiat..sau poate l-au egalat.
Altii pun mai mult Siri,mai mult Android,mai multe sisteme pasive sau active de siguranta, etc pe modelele lor si au reusit!
Insa per total :uniforma rezista si vinde,pt ca are SUFICIENT spre MULT din tot ce inseamna o masina moderna de zi cu zi si pt orice imprejurare.
Motoare pentru toti ,cu consumuri pt toti,4x4 f ok,DSG-ul inca nebatut,o silentiozitate remarcabila si dupa 140 km/h(testata la passat) (ca PANA la viteza asta si altele sunt la fel de ok) Materiale f ok la interior!
Suspensii apropiate de compromisul perfect etc
O imagine de masina serioasa pentru oameni seriosi! (UNIFORMA)
Ca in romania orice gigel din fundu hartii isi ia Passat sa Golf cu sute de mii de km,doar pentru ca asa a vazut el cand culegea capsuni,la sefu de sera..asta i alta poveste.
Apoi se mai apuca si concluzioneaza la o tuica ca stie sigur el "ca japonejii e tari iar VW-ul nu-i bemve" :)
Hint: Led in loc de xenon(in clasa asta,da?) Restul..(ca-n reclama BMW vs Audi) - accord,mazda.insignia,mondeo,c5,laguna etc-your move?
Numi bine!
Vezi 2.0 twinturbo de la BMW!
-::)) Pana acum, din fericire n-au fost decat probleme minore care insa te umplu de draci... Greierasi, geamuri care nu se mai deschid, etc. Sper sa nai dreptate chiar de tot -::))).
Am Passat B 6 din 2009, 2,o TDI 140 cp are 62000 km si merge unsa. Sunt extrem de multumit de ea. Mai am si o Honda CRV din 2013 i-DTEC Lifestyle HDD Navy, are 15 000 km si de un an si jumatate stau mai mult prin service, pentru fel de fel de probleme. Am schimbat baterie, pompite spalatoare faruri pe stanga si pe dreapta si in continuare mai apare cand una cand alta.M-am jurat sa nu mai iau masina japoneza desi o Mazda 6 sau Acord mi-ar fi placut.. In momentul de fata cred ca noul Passat sau noul Touareg sunt singurele masini care merita sa dai banii pe ele. Japonezele sunt lucrate neglijent cu materiale de slaba calitate in asa fel incat sa scoata un pret competitiv.
Mai bine un VW cu cateva mii de euro mai scump dar de calitate. Mitul fiabilitatii masinilor japoneze a disparut cum a disparut si mitul fiabilitatii masinilor germane. Din experienta mea cred ca motoarele japoneze sunt foarte bune dar restul materialelor sunt slabe.