Joi, 13.08.2009
- Comenteaza
- Trimite pe:
Automarket a testat cea de-a doua generatie a lui Golf Plus, restilizata si imbunatatita dupa fratele sau mai mic, Golf VI. Modelul este practic un monovolum compact bazat pe Golf si ofera spatiu suplimentar pentru cei care doresc ceva mai mult de la cea mai bine vanduta compacta din lume. La prima vedere, Golf Plus este fratele dolofan al celebrei compacte din Wolfsburg, iar comportamentul sau arata acest lucru in fiecare clipa.
Volkswagen Golf Plus (2009-2012)
2.0 TDI 140CP Highline
- Pret de pornire 16.482 €
- Pret model testat 23.556 €
- Taxa auto 378 €
Motor / Transmisie
Exemplarul testat de Automarket este echipat cu un motor TDI de 1.968 centimetri cubi, care dezvolta 140 CP la 4.200 rpm si ofera un cuplu motor de 320 Nm intre 1.750 rpm si 2.500 rpm. Unitatea cu care este echipat modelul de test s-a dovedit a fi extrem de elastica, ajutata si de transmisia cu sase trepte care este etajata foarte bine. Avand in vedere ca propulsorul ofera cuplul motor maxim inca de la aceasta turatie joasa, Volkswagen Golf Plus 2.0 TDI are reprize foarte bune in toate treptele, lucru extrem de util in cazul depasirilor. Inginerii Volkswagen au etajat cutia de viteze astfel incat aceasta sa profite la maximum de cuplul motor dezvoltat de propulsorul TDI de 2.0 litri. Spre exemplu, in cazul in care schimbati treapta de viteza la 2.500 rpm, acul turometrului o sa “cada” la 1.700 rotatii pe minut, deci extrem de aproape de turatia la care este disponibil cuplul motor maxim. Acest lucru ajuta soferul sa profite de cuplul motor maxim in toate treptele si ofera un consum de carburant mai scazut, deoarece motorul nu trebuie urcat in turatii foarte mult. Cu toate acestea, inginerii Volkswagen au reusit sa reduca masa elementelor mobile ale propulsorului TDI, astfel incat unitatea 2.0 de pe Golf Plus poate sa urce si la 5.000 rotatii pe minut, turatie contraindicata si putin necesara pentru un diesel. Motorul lui Golf Plus se dovedeste a fi o unitate extrem de elastica, acompaniata de o cutie de viteze etajata in concordanta.
Consum
Volkswagen Golf Plus 2.0 TDI nu este un model "gurmand" prin definitie, asa ca nu are niciun motiv sa inregistreze un consum de carburant ridicat. Exemplarul testat a consumat intre 5.9 si 6.4 litri de carburant la 100 kilometri in cazul rularii extra-urbane, pe cand la parcurgerea a 100 de km prin oras a cerut 10 litri de motorina. Mentionam ca valoarea consumului urban a fost obtinuta in cazul unui trafic aglomerat, care necesita mai mult carburant din rezervorul oricarui model.
Performanţe
Desi un semi-monovolum echipat cu un motor diesel de 140 CP nu are cum sa impresioneze in materie de performante, Volkswagen Golf Plus este capabil sa accelereze de la 0 la 100 km/h in 9.8 secunde, iar viteza maxima constructive a acestui model este de 204 km/h. Desi valorile nu sunt impresionante la prima vedere, nu trebuie sa uitam faptul ca Golf Plus este totusi un model de familie, care nu isi pune in cap sa fie orientat spre performanta. Modelul ofera insa un comportament impresionant atunci cand vine vorba de acceleratie si mai ales de reprize, deoarece cutia de viteze etajata optim se foloseste din plin de cuplul motor oferit de propulsorul TDI.
Interior
Interiorul este unul dintre punctele cheie in alegerea unui Golf Plus in defavoarea unui Touran sau a unui Golf standard. Asa cum spun si cei de la Volkswagen atunci cand vorbesc despre Golf Plus, modelul ofera “ceva mai mult spatiu” decat versiunea standard a celebrei compacte germane. Desi design-ul interior al celor doua modele este aproape identic, iar schimbarile fata de generatia precedenta a lui Golf Plus sunt insignifiante – cum ar fi amplasarea diferita a fantelor de aerisire de la instalatia de climatizare si schimbarea configuratiei acestora, spatiul suplimentar poate fi observat in fiecare coltisor al modelului din Wolfsburg. Principala diferenta dintre Golf si Golf Plus se afla la nivelul antifonarii, care nu este la fel de “serioasa” la MPV-ul german cum este la Golf-ul standard. Diferenta poate fi sesizata la viteze ridicate – folosite doar pe autostrada, precum si in cazul rularii pe suprafete precum piatra cubica, unde zgomotul de rulare va fi ceva mai pronuntat in cazul lui Golf Plus. Spatiul suplimentar compenseaza din plin acest mic neajuns, deoarece Golf Plus are un portbagaj de 550 de litri, cu 200 de litri mai mult decat in cazul lui Golf. Din pacate pentru Golf Plus, aspectul clasic pe care il prezinta interiorul sau poate fi un mare neajuns in ochii clientilor atrasi de anumite artificii de design. In comparatie cu alte MPV-uri bazate pe o compacta, Golf Plus are un design fad, in stilul clasic prezentat de teutoni.
Preţ de achiziţie
Rivalii lui Volkswagen Golf Plus sunt Ford C-Max, Opel Zafira si Seat Altea. Pretul de pornire al exemplarului testat este de 22.099 euro, cu TVA inclus. Desi pretul trece de "bariera" de 20.000 euro, nu trebuie sa uitam faptul ca vorbim de versiunea de top a lui Golf Plus. Rivalii Seat Altea si Ford C-Max sunt ceva mai ieftini decat Golf Plus, dar acestia nu au primit inca facelift-ul necesar pentru a fi in ton cu modelul german.O versiune de echipare echivalenta a lui Altea are un pret de pornire de 18.749 de euro fara TVA, pe cand Ford C-Max costa 17.050 de euro fara TVA intr-o configuratie similara. Un Opel Zafira cu un nivel de echipare similar cu cel al modelului testat are un pret de pornire de 20.101 euro, iar modelul respectiv ofera mai mult spatiu decat MPV-ul de la Volkswagen, cu toate ca nici competitorul de la Ford nu este departe de generozitatea germanilor de la Opel. Rivalii din Franta ai lui Golf Plus sunt Renault Scenic si Citroen C4 Picasso, care au un pret de pornire apropiat cu cel al modelului testat, in cazul unei versiuni de echipare similara. Volkswagen Golf Plus se situeaza astfel la mijlocul clasamentului preturilor din segmentul sau, lucru acceptabil avand in vedere pozitionarea brand-ului in industria auto.
Siguranţă
Fiind un model orientat catre familii tinere, Volkswagen Golf Plus trebuie sa ofere un nivel ridicat de siguranta. La fel ca fratele sau mai mic, Golf VI Plus a obtinut cinci stele la testele EuroNCAP si beneficiaza de numeroase sisteme de siguranta. Golf Plus este oferit in standard cu sistemele ABS si ASR, precum si cu ESP. Pe langa asta, modelul a primit si un diferential blocabil electronic. Exemplarul testat beneficia de opt airbag-uri, printre care si un sistem de airbag-uri cortina pentru pasagerii din fata si din spate.
Ţinută de drum
Avand in vedere ca noul Golf Plus este, in esenta, un Golf inaltat - diferenta de inaltime dintre cele doua fiind de 11.3 centimetri - este evident faptul ca ruliul caroseriei MPV-ului bazat pe Golf va fi ceva mai pronuntat. Acest lucru poate fi observat in cazul virajelor repetate, unde Golf Plus isi arata limitarile. Sistemul ESP se va stradui din rasputeri sa va pastreze pe traiectoria corecta, dar acest lucru se va intampla la o viteza mai redusa decat in cazul unui Golf. Mai precis, centrul de greutate ridicat al lui Golf Plus il impiedica pe acesta sa aiba o tinuta de drum similara cu cea a lui Golf, dar MPV-ul se “inscrie” pe o linie buna in clasa sa. Modelul german are un ruliu al caroseriei mai scazut decat al altor MPV-uri, dar acest lucru nu il trasforma in “sportivul” segmentului. Cu toate acestea, clientii lui Volkswagen Golf se vor obisnui in doar cateva minute cu gabaritul lui Golf Plus.
Vizibilitate
Avand in vedere suprafetele vitrate de dimensiuni mari de care beneficiaza Golf Plus, vizibilitatea oferita de acest model se situeaza la un nivel ridicat. Pe langa asta, exemplarul testat era echipat cu o camera pentru marsarier, care afisa imagini din spatele vehiculului in momentul in care incepeti mersul cu spatele. Acest lucru este foarte util, mai ales daca ar fi sa avem o remorca in spate sau diverse bagaje care obstructioneaza hayonul. Montantii A si B nu sunt deranjanti in timpul condusului, deoarece curbura acestora nu incurca soferul decat pentru cateva fractiuni de secunda, in momente deja cunoscute pentru toti participantii la trafic. Oglinzile lui Golf Plus au fost marite in concordanta cu proportiile acestui MPV, iar diferenta este perceptibila si foarte utila in momentul conducerii.
Tehnologie
Exemplarul testat de Automarket beneficia de nivelul de echipare Highline, care ofera cea mai inalta gama de dotari pe care Volkswagen a implementat-o pe noul sau MPV. Pe langa climatizarea impartita pe doua zone sistemul de incalzire in scaune, Golf Plus este echipat cu un sistem audio audio foarte performant. Unitatea RCD 310 are un afisaj LCD cu touch-screen si este cuplata la opt difuzoare, beneficiind chiar si de un CD changer cu o capacitate de sase discuri. Pentru un plus de comfort, MPV-ul bazat pe Golf beneficiaza si de un sistem de cruise control. Elementul cu adevarat inedit la Golf Plus este sistemul Parktronic, care ajuta soferul sa isi aleaga un loc de parcare in cazul parcarii paralele. Odata activat, sistemul scaneaza spatiul din dreapta si din stanga vehiculului cu ajutorul senzorilor de parcare si anunta soferul daca spatiul ales este suficient de mare pentru a parca. Apoi, soferul este “ghidat” prin intermediul unui afisaj LCD amplasat intre ceasurile de bord, care ii spune cand sa vireze si ce treapta de viteza sa aleaga (1 sau R – evident).
Design
Cea de-a doua generatie a lui Volkswagen Golf Plus nu se diferentiaza de prima decat prin noile bare de protectie si prin blocurile optice schimbate. Stopurile au fost si ele modificate, dar acest lucru nu elimina impresia de Golf "ingrasat". In segmentul sau, Golf Plus prezinta un aspect puternic si totodata clasic, care nu atrage tanara generatie, dar nici nu o indeparteaza in mod direct.
Ne-a placut
- Motor elastic
- Ergonomie ridicata
Nu ne-a placut
- Design aproape neschimbat fata de generatia precedenta
Date tehnice - Volkswagen Golf Plus (2009-2012) 2.0 TDI 140CP Highline | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Volkswagen
-
Volkswagen ne-a invitat la el acasă, în Wolfsburg, pentru a vizita uzina unde, în urmă cu 50 de ani, lua naștere legendarul Golf. Nu aveam cum să ratăm această ocazie, așa că în rândurile următoare îți vom povesti întreaga experiență. (Joi, 17 Octombrie)
-
Am călătorit la Wolfsburg, în fieful Volkswagen, pentru a face cunoștință cu cel mai nou SUV al mărcii germane. Este vorba despre Tayron, un model care se încadrează între Tiguan și Touareg. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale pe care trebuie să le știi despre acesta, dar și un video cuprinzător. (Miercuri, 09 Octombrie)
-
Un Volkswagen ID.7 Pro S a atins o autonomie record. Mașina a parcurs 794 de kilometri cu un plin de baterie, iar consumul indicat de computerul de bord a fost de 10.3 kWh/100 de km. (Vineri, 04 Octombrie)
-
Cu ocazia evenimentului ID. Meeting, organizat în Locarno, Elveția, Volkswagen a prezentat un exemplar unicat, bazat pe ID.3 GTX Performance. Este un omagiu adus celebrului Golf Fire and Ice din anii '90. (Sambata, 07 Septembrie)
-
Constructorul german de automobile lansează o nouă versiune de performanță pentru modelul cu zero emisii ID.3. Denumită ID.3 GTX Performance, aceasta oferă 326 de cai putere. (Marti, 06 August)
Binenteles cu mult mai slaba decat cele americane............
Motorul era un 1.4 aspirat si gafait ce m-a obligat sa fac autostrada numai in treapta 4 pentru ca intr-a 5-a pierdea viteza (nici daca schimbam la rosu nu reuseam sa prind un picut de cuplu intr-a 5-a si daca mai eram si un pic in urcare era deja subturat).
Scaunele nu aveau reglare lombara dar mi s-au parut extrem de incomode. Am condus destule masini fara reglare lombara si m-am simtit mai odihnit decat in noul Golf Plus.
Bordul mi s-a parut cel putin ciudat. Ma asteptam la o evolutie fata de versiunea anterioara dar schimbarile sunt mici si nu prea importante.
Cotiera era pozitionata foarte prost si nu avea un rol foarte mare in odihnirea mainii la drumurile pe autostrada.
In ciuda faptului ca este foarte mare (un plus aici pentru senzatia in interior unde ai spatiu destul deasupra capului), portbagajul mi s-a parut destul de mic. 4 trollere de dimensiuni medii ne-au obligat sa facem puzzle cu ele ca sa reusim sa le bagam pe toate.
Un plus pentru aerul conditionat pentru ca are extrem de multe guri de aerisire si poti in felul asta sa simti mai bine aerul plimbandu-se in masina.
Suspensie foarte moale (mult mai moale decat ma asteptam). Ca sa il parafrazez pe colegul din drepta cand luam curbele cu 150 pe autostrada, "hai sa ne aplecam ca la motociclete si sa punem genuchiul jos ca sa nu o ia la vale).
Cutia de viteze era mizerabila atat prin etajare cat si prin pozitionarea schimbatorului in masina. E prea jos si prea mica.
Materialele de interior sunt jalnice si mi-au lasat o impresie proasta mai ales ca masina avea 3 greierasi (2 in portiera mea si al 3-lea pe undeva pe la nivelul volanului) in 8100km (cat avea la bord in momentul in care am luat-o).
Am facut aceste comparatii cu Leonul 2 pe care il conduc precum si cu Civicul 5d al colegului cu care am fost.
Dupa 4 zile nu doream decat sa scap de aceasta masina si mi-am promis ca nu mai iau asa ceva de la inchiriat chiar ca trebuie sa imi platesc eu trecerea la alta clasa.
Trec la final un plus insa catre consum. In ciuda faptului ca am hingherit masina intr-un hal fara de hal (mai mult de nervi ca am avut ghinionul de asa ceva), consumul a fost destul de bun.
In 1300km cat am facut in astea 4 zile am avut un cosum mediu de 8.9%, un plin fiind facut cu Shell V Power (consum ceva mai ridicat decat benzina obisnuita ROZ 95).
Am uitat sa spun ca masina era dotata in standard cu senzori de parcare fata-spate ce au ajutat destul de mult in parcarea aglomerata a hotelului.
Per total nota pe care i-o dau masinii (in gen automarket) e un 60 maxim 65.
@McLaren: cata dreptate ai!
Daca VW ar pune numele de "Golf" si pe o bicicleta cu motor, fraierestenii ar da imediat banii pe ea ca doar e Golf.
Iar daca mai cumperi si varianta cu motor de 1.4L (cum a condus McLaren), iti meriti soarta!