Vineri, 26.10.2012
- Comenteaza
- Trimite pe:
Testul de azi începe cu un exerciţiu de memorie pentru fanii fotbalului. Vreau să ne aducem aminte de meciul România-Olanda şi de modul în care au adoptat batavii jocul: cu precizie, cu calm, cu tact, cu profesionalism. La acel nivel şi cu asemenea jucători nu există loc de greşeli. E aproape imposibil ca ceva să meargă prost.
Cam acelaşi lucru se întâmplă şi în echipa Volkswagen. Antrenându-se împreună de atâta vreme, cu un buget impresionant, o istorie lungă şi o experienţă de invidiat, oamenii din Wolfsburg nu puteau să-şi permită greşeli. Mai ales când vine vorba de un meci atât de important ca cel din segmentul compact, acolo unde nemţii sunt priviţi ca etalon.
Şi de această dată, Volkswagen a trimis în teren cea mai nouă tehnologie şi tot ce avea mai bun în laboratoarele sale pentru a da naştere celei de-a şaptea generaţii de Golf.
Volkswagen Golf 7 (2012-2016)
2.0 TDI 150CP Aut Highline
- Pret de pornire 15.442 €
- Pret model testat 24.293 €
- Taxa auto 269 €
Motor / Transmisie
Am făcut cunoştinţă cu băiatul popular al segmentului în Sardinia, unde ne-a fost prezentat alături de noul diesel de 2.0 litri şi 150 de cai putere. Un motor extrem de popular şi pe meleagurile autohtone. Unitatea cu patru cilindri dezvoltă cu 10 cai în plus faţă de versiunea similară a generaţiei trecute şi a fost revizuită pentru a optimiza performanţele.
Cum se simte dieselul pe Golf? Ca peştele în apă. Implantul este reuşit, cei patru cilindri fiind foarte bine reduşi la tăcere. Zgomotul este aproape insesizabil la ralanti, iar la turaţii înalte este discret şi chiar plăcut. Discreţia vă va unge la suflet, ca şi modul în care sunt livrate resursele.
Cei 320 de Nm sunt generos livraţi pe o plajă de cuplu maxim cuprinsă între 1750 şi 3000 de rotaţii. Maşina nu se gâtuie însă aici. Ea continuă să se simtă extrem de dinamică chiar şi după 3000 de rotaţii, acolo unde îşi intră în drepturi caii putere. Senzaţia de sufocare apare abia după 4000 de rpm, ceea ce e oarecum firesc pentru un diesel.
Cei patru cilindri oferă resurse liniare, extrem de generoase, gata să îţi pună mereu pe tavă un impuls când te afli în depăşire.
Şi pentru ca ecuaţia să fie completă, adăugăm şi transmisia automată cu dublu ambreiaj DSG. Cele şase trepte sunt etajate bine, iar retrogradările se fac cât ai clipi. Deşi poate părea o exagerare pentru mulţi, pot spune foarte sincer că, în modul manual, DSG-ul împrumută ceva din timpii de reacţie ai surorii de concern PDK.
Consum
Un diesel cu o cutie automată are de suferit la capitolul consum. Nu şi dacă te numeşti Volkswagen Golf. Nemţii au ajuns la un nivel la care pot jongla foarte uşor cu valorile de consum şi emisii.
Să o rezumăm simplu. Cumpăraţi apă plată din supermarket, nu? De obicei o sticlă de 5 litri vă ajunge câteva zile, nu? Imaginaţi-vă că şi Golf are nevoie de aceeaşi raţie de motorină. Ba chiar mai puţin de atât, dacă judecăm după ce susţin oficialii, care anunţă un consum de 4.4 litri/100 de kilometri.
Vreţi să ştiţi care e media de consum când avem o cutie manuală? Fix 4.1 litri/100 km. Rezultă aşadar o diferenţă de numai 0.3 litri/100 km. Adică echivalentul unei căni cu apă.
Noi l-am alergat din greu pe Golf pe drumurile sinuoase din Sardinia şi am scos un consum de 7 litri/100 de km. Am rulat însă într-un regim sportiv, alert şi am folosit din plin aerul condiţionat.
Raportat la concurenţă, Golf conduce detaşat plutonul cu valoarea sa medie. Ford Focus şi Opel Astra, singurele compacte ce pot fi oferite în versiuni diesel şi cu transmisie automată sunt departe de Golf. Se mai apropie doar Renault Megane şi al său dCi de 130 CP, care consumă doar 4 litri la 100 km. Oferă însă o putere mai mică şi nu vine cu transmisie automată.
Honda Civic, Citroen C4 şi Hyundai i30 abia pot ţine pasul cu plutonul, deşi au resurse mai puţine şi duc lipsa unei cutii automate.
”Vinovat” pentru consumul redus poate fi şi sistemul start-stop, care decuplează transmisia DSG când vă apropiaţi de semafor şi nu acceleraţi, recuperând energia cinetică.
Performanţe
Când vine vorba despre performanţe, Golf este un fel de Lance Armstrong în Turul Franţei. Ritmul său este superior rivalilor, doar Honda Civic cu transmisie manuală reuşind să îi sufle în ceafă germanului.
Cu cele 8.6 secunde scurse de la 0 la 100 de km/h, Golf este mult mai rapid decât Focus, C4, i30, Astra şi Megane.
Golf ar fi reuşit să se distanţeze şi mai mult de pluton dacă viteza sa maximă (212 km/h) nu ar fi fost inferioară celei oferite de Honda Civic (217 km/h). Restul concurenţilor nici măcar nu se califică pentru această probă.
Interior
Dincolo de uşa noului Golf e o poveste. Nu e o poveste fatasmagorică, cu linii nebune de design, cu emoţie, cu sentiment. E o poveste pragmatică a succesului, construită pe baza unei reţete simple, pe gustul tuturor.
Totul începe cu ergonomia exemplară, pilonul întregii naraţiuni şi elementul în jurul căruia s-a clădit întreg habitaclul. Aşezarea funcţiilor climatizării este extrem de intuitivă. La fel de intuitiv este şi sistemul multimedia, uşor de folosit şi accesibil chiar şi cu ochii închişi. Nu mai vorbim de instrumentele de bord, lizibile şi iluminate plăcut, într-o lumină odihnitoare pe timp de noapte.
Ajungem la volan. Aici găsim o aglomerare cam mare de butoane. E ca atunci când cineva vrea să mai adauge ceva reţetei tradiţionale şi are toate şansele să o strice. Aglomerarea de funcţii pe volan poate distrage de multe ori atenţia de la drum şi poate băga puţin în ceaţă pe cei neobişnuiţi cu maşina. Este nevoie, aşadar, de un timp de acomodare.
Materialele păstrează o calitate decentă, plasticul rămâne inexpresiv, dar plăcut la atingere, în vreme ce finisajele urmează tradiţia preciziei germane.
În spatele scaunelor anterioare, foarte bine profilate şi extrem de confortabile, se ascunde una dintre cele mai încăpătoare banchete ale segmentului. Trei adulţi pot călători în deplin confort, spaţiul pentru picioare fiind extrem de generos.
Dacă ne aruncăm ochii în portbagaj, noi, românii, am putea fi puţin dezamăgiţi. E cam mic pentru pretenţiile noastre de a înghesui acolo şi căţel şi purcel. Cei 380 de litri sunt însă peste media segmentului, doar Citroen C4 şi Honda Civic depăşind această valoare.
Preţ de achiziţie
Ajungem la un capitol extrem de sensibil pentru fanii mărcii, dar şi pentru cei care nu au afinităţi cu brandul din Wolfsburg. Preţul. Întotdeauna produsele Volkswagen au fost criticate pentru preţul lor piperat. Totuşi, Passat şi Jetta au încercat să răstoarne acest mit.
Golf ţine şi el cu tot dinadinsul să răstoarne acest mit. Aşa că vine cu un preţ de pornire de 15.442 de euro, valabil pentru versiunea 1.2 TSI de 85 de cai putere şi nivel de echipare Trendline. Ce trebuie să ştiţi de la bun început este că echiparea de bază include: jante de oţel de 15 inch, geamuri laterale şi lunetă în tentă verde, podea portbagaj reglabilă pe înălţime, scaun şofer cu reglare manuală pe verticală, banchetă rabatabilă 60/40, torpedou iluminat cu răcire, aer condiţionat, computer de bord, faruri reglabile pe înălţime, frână de mână electronică, geamuri faţă şi spate acţionate electric, oglinzi exterioare reglabile electric şi încălzite.
De notat şi prezenţa unui sistem audio cu CD şi MP3, care vine alături de un display TFT tactil, color, cu diagonala de 5 inch, opt incinte acustice, cititor de carduri SD şi tuner FM cu antenă. Echiparea Trendline include şi servodirecţie electromecanică, reglabilă în funcţie de viteză, sistem de frânare cu recuperare a energiei şi sistem start-stop.
Comparativ cu preţurile de pornire ale rivalilor din segment, Citroen C4 este mai ieftin doar cu 200 de euro, Focus este mai scump cu 1000 de euro, Astra cu 400 de euro, Megane este mai ieftin cu 800 de euro, i30 este mai scump cu 700 de euro, Mazda3 este mai scump cu 1300 de euro.
Dieselul testat de noi este practic versiunea de top a modelului german, 2.0 TDI Highline cu transmisie DSG. Preţul său este de 24.293 de euro. Comprativ cu versiunea similară a lui Citroen C4 preţul este mai mare cu 2000 de euro, Focus este de asemenea cu 2000 de euro mai ieftin, Astra este cu 1000 de euro mai ieftin, iar Mazda3 este cu doar 100 de euro mai ieftin.
Siguranţă
Testat în 2009 de EuroNCAP, vechiul Golf 6 a fost răsplătit cu cinci stele. Având în vedere această performanţă, precum şi tradiţia modelelor Volkswagen nu ne putem aştepta ca rezultatele noului Golf 7 să scadă sub această valoare.
Mai ales că noua generaţie vine echipată cu o serie de sisteme de siguranţă activă de ultimă generaţie, unele oferite în premieră în segmentul compact.
Avem în primul rând avertizare la depăşirea benzii de circulaţie, cu funcţie de ajustare automată a direcţiei. Concret: dacă depăşiţi banda pe care vă deplasaţi, volanul se mişcă uşor pentru a vă readuce înapoi.
Urmează apoi funcţii de recunoaştere a semnelor de circulaţie, de recunoaştere a stării de oboseală, de asistare la deplasare prin oraş cu posibilitate de frână de urgenţă, de monitorizare a presiunii în pneuri, de cruise control adaptiv. Nu lipsesc nici deja cunoscutele sisteme ABS, EBD, ASR şi ESP, ultimul din urmă incluzând şi un diferenţial electronic XDS.
Ţinută de drum
Volkswagen şi-a dorit un nou best-seller. Şi pentru a-l obţine s-a folosit de toate mijloacele existente în ograda sa. Aşa s-a ajuns la folosirea platformei modulare MQB, şi pe o compactă premium, Audi A3, dar şi pe o compactă de volum, VW Golf.
Modelul german vine cu o punte simplificată, dar îmbunătăţită, pentru versiunile de până în 122 de cai putere. Pentru versiunile mai puternice, Volkswagen a gândit o nouă suspensie modulară de performanţă de tip multi-link.
Alături de aceasta vine şi un sistem DCC (Dynamic Chassis Control), ce oferă mai multe tipuri de rulare: Comfort, Normal, Sport, Eco şi Individual. Nu e prea greu de intuit ce face fiecare pentru aceleraţie, direcţie şi suspensie. Nu trebuie să uităm nici de diferenţialul electronic XDS, introdus prima dată pe vechiul Golf GTI, care este acum inclus în dotarea standard.
Să trecem la lucrurile concrete. Cum se simte Golf pe şosea? Echilibrat. Este cel mai potrivit cuvânt. Versiunea noastră a dat dovadă de confort, de relaxare şi de eficienţă în absorbirea gropilor. O eficienţă pe care cu greu o găseşti la alţi concurenţi.
De obicei, atunci când avem o maşină confortabilă, ea trebuie taxată la capitolul rulare dinamică. Nu este cazul. Nu ştim ce a soluţie magică a folosit Volkswagen, însă suspensia se dovedeşte a fi extrem de bine pusă la punct şi pe porţiuni de drum virajat. Aderenţa se rupe extrem de greu, ruliul este estompat aproape complet, iar tendinţele subviratoare în viraje strânse parcă lipsesc cu desăvârşire.
Să nu mai vorbim de direcţie, ce devine din ce în ce mai sensibilă pe măsură ce creşte viteza. Şi apropo de viteză: nu veţi şti când aţi ajuns la 120 de km/h. Totul se întâmplă pe nesimţite.
Vizibilitate
Noul Volkswagen Golf nu a făcut prea multe concesii tehnice în favoarea designului de-a lungul carierei. Odată cu noua generaţie, lucrurile par a se fi schimbat uşor, deşi asta nu se vede în designul general. Spun asta pentru că oglinzile laterale sunt destul de mici şi ascuţite.
Vine să compenseze o lunetă extrem de generoasă, încadrată de o oglindă retrovizoare bine proporţionată. Deşi sunt ceva mai mari, montanţii C nu încurcă nici ei foarte mult la manevrele în marşarier.
Tehnologie
Ar fi atât de multe de scris la acest capitol. Volkswagen chiar a vrut să depăşească limitele cunoscute ale segmentului compact şi a venit cu o mulţime de inovaţii. Am putea să înşiruim zecile de sisteme de siguranţă de mai sus, senzorii de ploaie, climatizarea automată pe două zone, luminile adaptive care protejează ochii celorlalţi participanţi la trafic, funcţia Auto Hold pentru cutia automată DSG, scaunele încălzite, parbrizul mult mai bine izolat fonic cu funcţie de dezgheţare şi câte şi mai câte opţionale despre care clientul probabil nici nu va avea habar.
Personal nu pot spune decât că am fost impresionat de afişajul color al computerului de bord şi de complexitatea funcţiilor sale. Dar, mai presus de orice, am fost impresionat de sistemul de navigaţie Discover Pro cu afişaj tactil de 8 inch. Echipat cu un hard de 64 de GB, conexiune pentru telefon, posibilitatea de a fi transformat în hotspot, unitatea DVD şi suporturile pentru carduri SD, noul Golf este o revoluţie.
Ceea ce va face însă deliciul fanilor este senzorul de proximitate care va detecta apropierea mâinii de ecranul tactil şi va scoate la iveală toate funcţiile păstrate în stand-by. Primul contact cu acest gadget este molipsitor. Aproape că nu te mai saturi să te joci cu el.
Design
Designul ultimelor generaţii de Golf a fost mai criticat decât ultimele regimuri politice care au guvernat România. Şi asta chiar înseamnă ceva.
În vreme ce germanii se străduiesc să ne povestească despre evoluţia designului, despre uşoara îndoire a liniilor şi despre spiritul nealterat, publicul continuă să ceară un design spectaculos şi artificii estetice. Urât sau frumos, Golf se vinde şi asta contează cel mai mult.
Ce am reţinut din lunga şi elaborata conferinţă de presă despre designul lui Golf? Că orice Golf trebuie să fie recunoscut de la 200 de metri. Că designul lui Golf a fost creat pentru a fi condus de oricine. Că designul va fi întotdeauna modern, dar nu la modă. Că va păstra mereu dimensiuni mari pentru montantul C ca element tradiţional.
Cert este că în realitate, designul lui Golf este mult mai atrăgător decât în poze. Ce e şi mai important, e că poate fi digerat de oricine. În fond, oricine poate mânca o friptură cu cartofi prăjiţi, însă nu oricine preferă fructele de mare.
Ne-a placut
- Cutia DSG
- Consumul redus
- Ţinuta de drum
- Izolarea fonică
Nu ne-a placut
- Aglomerarea de butoane pe volan
- Designul conservator
Date tehnice - Volkswagen Golf 7 (2012-2016) 2.0 TDI 150CP Aut Highline | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Volkswagen
-
Volkswagen ne-a invitat la el acasă, în Wolfsburg, pentru a vizita uzina unde, în urmă cu 50 de ani, lua naștere legendarul Golf. Nu aveam cum să ratăm această ocazie, așa că în rândurile următoare îți vom povesti întreaga experiență. (Joi, 17 Octombrie)
-
Am călătorit la Wolfsburg, în fieful Volkswagen, pentru a face cunoștință cu cel mai nou SUV al mărcii germane. Este vorba despre Tayron, un model care se încadrează între Tiguan și Touareg. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale pe care trebuie să le știi despre acesta, dar și un video cuprinzător. (Miercuri, 09 Octombrie)
-
Un Volkswagen ID.7 Pro S a atins o autonomie record. Mașina a parcurs 794 de kilometri cu un plin de baterie, iar consumul indicat de computerul de bord a fost de 10.3 kWh/100 de km. (Vineri, 04 Octombrie)
-
Cu ocazia evenimentului ID. Meeting, organizat în Locarno, Elveția, Volkswagen a prezentat un exemplar unicat, bazat pe ID.3 GTX Performance. Este un omagiu adus celebrului Golf Fire and Ice din anii '90. (Sambata, 07 Septembrie)
-
Constructorul german de automobile lansează o nouă versiune de performanță pentru modelul cu zero emisii ID.3. Denumită ID.3 GTX Performance, aceasta oferă 326 de cai putere. (Marti, 06 August)
Crapa concurenta de necaz.
@dan_grc: de injectoare Volvo stricate nu am auzit inca si am avut zeci de modele in service. Dar de turbo, filtru de particule, pompa de ulei picate pe VAG-uri, am toata ziua ;)
masina asta arata f bine, desi o sa fie scumpa, merita toti banii. este peste toti concurentii directi la toate capitolele. bv vw pentru inginerie si studii.
ps: tot as opta pentru noul leon. aceeasi masina, platforma, motoare, si mai ieftina cu cateva mii euro. si parca arata mai interesant la exterior. ca tot zicea woland de emotie:)
2) Vechiul Golf nu avea DSG cu 7 trepte ?
Referitor la masina cel putin 4 ani va fi etalon pentru restu si nimic nu il atinge sunt sigur de asta! Eclipsa pentru restu!
Concluzie: cum zice americanul 100% NEW!!
Merci Automarket, de data asta v-ati miscat repede!
Lamuriti-ma si pe mine cu chestia asta. Adica majoritatea "mojicilor" cu motoare de sub 122 cp (care duc greul vanzarilor) beneficiaza de o punte SIMPLIFICATA ???!!! Pai pana acum mai toate Golfurile aveau suspensii multi-link(sau asa stiam eu).
Adica , daca nu am peste 20da mii E pt un motor mai puternic si ma scormonesc adinc in buzunare pt un Golf(pt ca mi-l doresc fff mult) primesc o masina mai putin evoluata???? asteptam cu interes teste cu variantele TL sau CL si cu motoare mai pt toata lumea (1.4, 1.6 ...dastea)
P.S. : cu toate acestea trebuie sa spun ca mi-o doresc...adica imi place .:-)
In rest, o masina tipic Golf: in momentul aparitiei este referinta segmentului si sunt aproape sigur ca va ramane la fel de scump ca pana acum. Bine, poate VW se va tine de cuvant si mai scade putin preturile, insa tot va fi mai scump decat rivalii directi.
Si apropo de rivali, mie mi se pare ca este in primul rand un atac direct la Focus.
Nu sunt fan VW, dar cred ca nu pot sa nu fie remarcate progresele pe care le face Golf, de la o generatie la alta. Nu se vad neaparat in forma caroseriei, care ramane clasica si inca apreciata, dar se vad in forma blocurilor optice fata si spate, in calitatea materialelor folosite la interior si nu in ultimul rand, in modul in care masina se simte pe sosea. De altfel, de la un model la altul, masina a devenit mai lata si mai lunga, au lucrat si au imbunatatit multi parametrii.
Da, cred ca au antrenat atat de bine Golf, incat poate sa joace fara probleme in liga sa. Deocamdata, ramane un clasic in viata, iar cifrele de vanzari din Europa vorbesc despre aceasta poveste de succes.
Este bine ca se produc inca astfel de masini si nu cred ca sunt anoste ca si design, atata vreme cat ofera calitate, tehnologie si atentie pentru oamenii care vor cumpara acest model.
Daca la Megane, Astra sau Focus arata altfel nu judeca doar dupa o carcasa. Nu se reinventeaza automobilul la aparitia unei noi generatii.
Referitor la motoare, cred ca te referi la 2.0 TDI de 140 care ai dreptate, a fost un motor cam slab. cand a aparut sistemul de injectie era furnizat de Siemens. De prin 2009 e furnizat de Bosch si cica problemele s-ar fi rezolvat.
Cat despre suspensii tine de gusturi. Eu am un VW, are suspensia mai rigida si nu ma deranjeaza. Din contra, imi place mai mult decat suspensia lui Peugeot 308 de exemplu care are suspensia mai moale. :)
Cred ca o motorizare de 122 de cai pentru un hatch de clasa compacta este arhisuficient pentru marea majoritate a cumparatorilor.
Iar ca sa primesti o punte semi-rigida pentru un motor de 1.4 TSI sau 1.6 TDI, din start va pierde in fata Focus-ului care chiar si in verisiunile de motorizare in 3 cilintri vine cu articulatia independenta spate de tip multi-link.
De o articulatie independenta te poti bucura pe un drum virajat si fara sa ai un motor foarte puternic.
Multa bafta!
P.S fara comentariul lui andrei (parca) ce sustine mereu ca sunt piese made in china desi nu pote sa numeasca una lista comentariilor parca este trista!
Si modele de la VAG cate ai avut in service daca Volvo ai avut cateva zeci? Volvo sunt cateva mii maxim in Romania, iar modele VAG, adica VW, Audi, Skoda si Seat sunt cateva sute de mii, un procent ar fi mult mai util de la cei care lucreaza la service, adica la 10 Volvo venite, unul singur avea o problema, pe cand la VW ,la 10 modele, 9 aveau probleme, macar sa stie lumea exact.
in romania exista cel mult 5000 de volvo, insa vw group depasesc 500.000, lasa vrejeala!!!
la mine in oras sunt maxim 10 buc din care 8 is cu volan pe dreapta...
Iti sta mintea in loc cand vezi ce varza au facut astia G7, auzi tu "suspensie simplificata", Adica intre Octi Tour de acum 5 ani si G7 sub 122CP nu e decat diferenta de piele de pe volan si sonorizarea ?
Dar oricum, meltenii cupara Golf ca au auzit ei ca Golfu e "ciumeg" si se bucura ca gastele ca acu Golfu de 1.6 e mai ieftin.
Nu vorbesc de cei din Romania, noi suntem o categorie speciala, dar sunt melteni in Vest de numa' numa'.
Astept Golfu 8 in trei pistoane, cu suspensie pe foi si cu pampersi in loc de scaun bucket.
Poate ca singurul capitol cu care Golf nu se poate lauda ar fi ca nu e pe primul loc si in privinta fiabilitatii. Dar asa cum am zis si in trecut nu toata lumea isi doreste doar fiabilitate. Parerea mea este ca Golf, indiferent de generatie, a reprezentat compromisul cel mai bun dintre toate capitolele, motiv pentru care nu clacheaza concret la niciun capitol... daca nu se prezinta foarte bine la ceva, se prezinta bine. Aici cred ca se ascunde adevaratul succes al fiecarei generatii Golf.
Iar pt cei care se tot leaga de design si cred ca este acelasi design de la prima pana la a 7-a generatie, fara sa inteleaga cat de dificila este munca de rafinare si de continuare a genelor designului lui Golf (2 ani s-a lucrat la mk7 numai la designul exterior, la acele linii care unora li se par simpliste) am urmatoarea situatie: va dau exemplu Corolla, o masina care a depasit Golf la vanzari pe plan mondial. Va place modul in care au fost desenate, fara nicio legatura de la generatie la generatie, fara nicio trasatura definitorie, fara identitate de marca? Eu unui astfel de design nehotarat, gen Corolla/Auris, pot sa-i reprosez ca nu exprima absolut nimic.
@Mafia,cred ca pot sa-ti raspund.Deci fara jigniri,insulte si altele.Toyota face motoare foarte bune.Calitatea interioarelor este destul de ...Sunt masini mai ieftine decat altele.Vrei sau nu vrei sa recunosti,dar toyotele sunt masini fara personalitate.Nu vorbesc de Lexus.Toyota Corolla se fabrica de foarte mult timp.Practic ar putea sa spuna si ei Corolla 1,2,3,4 samad.De ce vinde mai mult?Pt.ca sunt ieftin de intretinut,iar aproape toate firmele au parcurile auto pline de toyote.Toti curierii de la DHL au toyota Hiace.Corole sunt in prostie pe drum.Multe sunt "de firma".Motorul pe benzina de pe corole este acelasi de ani de zile.Doar ca l-au modernizat.I-au pus injectie(bosch la unele),VVT,si cam atat.Este acelasi motor asezat inclinat,iar cand deschizi capota,oprimul lucru pe care il vezi este filtrul de ulei.Repet:sunt motoare extraordinar de fiabile,dar intelege ca nu toata lumea trebuie sa si le placa.Deci,prietene,lasa la o parte jignirile,si incearca sa discuti normal.Daca mie nu-mi place Toyota,asta nu inseamna ca sunt dusmanul tau.Machiavelic,cum ai spus tu.Si,orice ai spune despre Toyota,nu ma va face sa-mi schimp parerea.E masina foarte buna,dar are ceva ce nu ma atrage.Cat despre cine vinde mai mult,chiar ca nu-mi pasa.Who gives a grief?
Nu ma leg de ce ai spus cu fiabilitatea... am mai avut discutia asta si vad ca nu vrei sa intelegi. Oricum nu iti cer sa fii de acord cu mine, e fix parerea ta. Totusi, un sentiment de siguranta iti da o masina care la 160 km/h se simte ca la 120 km/h, la o curba mai stransa nu ai sentimentul ca masina subvireaza (puternic) sau supravireaza, la denivelari nu iti tremura volanul in mana si este mai silentioasa. Sorry, ti-am mai zis, e vorba de un Golf si nu de o Corolla. Am condus ambele masini si crede-ma ca stiu ce spun. Aici vorbim de modul cum te simti in masina, nu de fiabilitatea din clasamente. Asta inseamna sa iti placa un lucru si sa-l cumperi. Altfel am avea pe piata 10 marci, nu 50.
Si apropo de design, la cele spuse de mntsn va rog sa luam un exemplu... Ford in clasa compacta sa zicem. Ok, prin '96 era un Escort cu o grila a radiatorului gen "bot de rechin". Era considerat misto. Apoi a venit Focus 1 care a fost clar un mare pas in fata pentru Ford. Focus arata foarte misto, Escort avea un design depasit. A urmat Focus 2 care se considera ca arata ceva mai bine ca Focus 1. Acum e Focus 3 si povestea se repeta. Va intreb eu, uitandu-va la actualul Focus, cum vi se para ca arata un Escort de acum17-18 ani? Si asta se intampla cu mai toate masinile compacte, in afara de Golf. Intelegeti ideea? In cazul lui Golf NU este vorba de revolutie in aspect, ci de evolutie (pentru ca asta SE VREA), evolutie care va atrage privirile si peste 20 daca masina este pastrata intr-o stare cat mai aproape de oroginal. Ori scuzati-ma, dar dupa experientele din trecut nu cred ca va reusi acelasi lucru un Focus. Sau nu la acelasi nivel.
Nu vreau sa las impresia ca am ceva cu Focus. A fost un simplu exemplu. In locul lui pot fi date ca exemplu multe masini.
Si oricum asta cu comentariile asemanatoare... chiar nu e cazul. Doar nu e o stire despre Renault (cunoscatorii stiu de ce).... :))
Scuze de off topic.
@dan-grecu: si acum daca eu zic ca lucrezi la un service nemtesc doar ca iti exprimi parerea personala, filo germana evident, nu ti se pare ca exagerez putin. Etichetezi pe toata lumea si ai impresia ca le stii pe toate. Imi pare rau sa-ti spun, dar tu esti tot un ´´mafia´´, doar ca sustii partea germana!
@AM: domnilor, de ce nu cenzurati comentarille ´´???´´ ? Aveam impresia ca vreti discutii civilzate. Alta data cenzurati fara un motiv anume, parand a manipula directia opiniilor, insa acum unde sinteti?
pai 4.4 la un motor de 2.0l greu de crezut, iar ca si fiabilitate, vedeti prin SUA la ce recorduri ajung joponezele .
asa ca VAG mai are, ca si tehnologie cineva ma sus a spus foarte bine, este normal sa mergi pe un concept cat mai mult, asta inseamna management si un plan pe lunga durata = foarte mult profit si prostirea omeniriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
dar ce chestie, nu poti sa testezi motorul asta la un dealer nici in ruptul capului. si nici la renault 1.6 dci nu il au de drive test. adica nimic nou. trebuie sa astept sa isi ia cineva ca sa conduc si eu, sau sa il cumpar orbeste, sau sa mai astept 2 ani si poate-poate il gasesc in vreo reprezentanta de drive test, desi putin probabil in configuratia asta.
ma calca pe toti nervii dealerii astia si nici de al dracu nu cumpar o masina inainte sa o conduc.
P>S sti cine detine recordul de consum nu? In rest invata sa "scri"
Sa fim putin realisti.
Calitatea interiorului? Tot plastice sunt si pe sandero, golf sau audi. Poate tehnic sa stea bine, desi au probleme cu unele motoare, in special 1.2 TSI.
Nu-mi trezeste nici o pasiune masina asta. Desi nu pot comenta notele pe fiecare capitol, per total a iesit un punctaj exagerat de mare fata de restul.
La noi golf este vazuta ca o masina de lux si motiv de mandrie. In Vest este usual car.
Mitul continua cu "generatia" 7. Nu stiu daca mi-as cumpara-o nici daca ar mai fi ieftina.
Focus mk3 2.0 TDCI, acceleratie 0-100 km/h : 140 cp - 8.9 sec; 163 cp : - 8.6 sec. Intr-adevar, cu mult mai rapid.
S-au redus costurile f naspa. iar ca sa iei un diesel trebuie minim 18k
Noul Citroen C4 arata mult mai bine !
Iar la performanta: 0-100 in 7.7 secunde.