Drivetest Dacia Logan MCV (2013-2016)

1.5 dCi 90CP Man Laureate
Dacia Logan MCV (2013-2016) zoom
de Dragoș Băltățeanu, Foto: Ciprian Mihai
Joi, 26.09.2013
Urmaşul

Dacia are acum în gamă un break adevărat. Acest lucru nu s-a mai întâmplat de la faimoasa Dacia 1300 Break şi variantele ei. Break-ul clasic cu care românul a cărat absolut orice în vremurile gri de dinainte de 1989 şi în cele ciudate de după. Este modelul care a creat mentalitatea clientului din ţara noastă conform orice break este un automobil utilitar, bun doar dacă ai de cărat saci cu varză sau cartofi. După ce Dacia a revenit sub umbrela Renault, acest tip de caroserie a revenit în gamă atunci când a fost lansat modelul Logan MCV în 2006. Prima generaţie a MCV-ului nu era însă un break adevărat. Era, mai degrabă, un van convertit în automobil de pasageri. Mare, lung şi foarte spaţios, prima generaţie MCV putea transporta şapte oameni fără probleme şi mai rămânea şi spaţiu pentru bagaje.

Pentru a doua generaţie a modelului Logan MCV, Dacia a decis să renunţe la experinte. Are acum în gamă modele ca Lodgy sau Dokker, destinate familiilor numeroase. Noul Logan MCV este acum un break adevărat, cu hayon normal, un portbagaj imens şi cinci locuri. Dimensiunile exterioare au rămas însă impresionante.

Dacia Logan MCV (2013-2016)
1.5 dCi 90CP Man Laureate

  • Pret de pornire 7.790 €
  • Pret model testat 13.650 €
  • Taxa auto 53 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Dacia a ales o gamă de motoare simplă, fără prea multe înflorituri atunci când a venit vorba de noul MCV. Primul lucru care frapează este faptul că nu există nici un motor care să ofere 100 CP. Cel puţin deocamdată. Cei care îşi doresc un MCV vor trebui să se mulţumească cu 90 CP sau mai puţin. Iar cei 90 CP pot fi obţinuţi prin intermediul motorului turbo de 0.9 litri pe benzină sau prin unitatea dCi de 1.5 litri, ca în cazul maşinii noastre de test. 

Dieselul de 1.5 dCi devine astfel cel mai puternic motor din gamă, datorită cuplului de 220 Nm disponibil de la 1.750 rpm, în timp ce puterea de 90 CP este dezvoltată la 3.750 rpm. Prima impresie interesantă: chiar dacă motorul este arhicunoscut, a devenit mai rafinat, iar sunetul său este extrem de bine izolat de habitaclu. Dacă nu eşti familiar cu motoarele diesel, ai putea să fi păcălit şi să crezi că ai de-a face cu un propulsor pe benzină, mai ales că turometrul folosit de Dacia nu are zonă roşie.

Motorul este suficient de puternic şi elastic pentru a da MCV-ului un suflu suficient de agil. Problema este cutia de viteze manuală cu cinci trepte. Aceasta agaţă la schimbarea treptelor şi acest lucru distruge plăcerea condusului. În plus, ar fi vremea ca Dacia să se gândească şi la transmisie automată. Cuplul de 220 Nm este disponibil sub 2.000 rpm ceea ce înseamnă comportament excelent la viteze joase.

Consum

Un aspect dificil legat de noul Logan MCV este încadrarea acestuia într-o clasă anume. Dacia a gândit un model care se plasează ca dimensiuni undeva la limita superioară a clasei mici, dar imediat sub clasa compactă. Cu toate acestea, la nivel de motorizări, Logan MCV se poate compara corect cu rivalii săi break din clasa mică. Dimensiunile sunt ceva mai mari din partea Logan-ului, dar motoare diesel de 90 CP se regăsesc predominant în clasa breakurilor mici. 

În ceea ce priveşte Dacia Logan MCV 1.5 dCi, consumul mediul oficial este de 3.9 litri/100 km. Noi am utilizat maşina atât pe autostradă, cât şi în mediu urban. Consumul mediul înregistrat în viaţa reală este de 5.5 litri/100 km. La drum lung, consumul a scăzut până la 5 litri/100 km şi ar fi scăzut şi mai mult de atât dacă am fi avut de parcurs mai mulţi kilometri. În mediu urban, în condiţii de trafic aglomerat, consumul a crescut până şla 6.5 litri/100 km. 

Dacă comparăm cu alte cifre oficiale, cel mai economic model concurent este Renault Clio Estate 1.5 dCi, al cărui consum mediu oficial este de 3.4 litri/ 100 km. Restul concurenţei raportează consumuri medii peste 4 litri/100 km.

Performanţe

Dacia are un obicei ciudat da a nu publica cifre pentru capitolul performanţe în afara vitezei maximă. Care în cazul Loganului MCV 1.5 dCi este de 167 km/oră. Dar, dacă căutăm mai atent, vom găsi şi cifra lipsă. Imporatorul german al mărcii Dacia are fişe tehnice complete şi aflăm că 12.1 secunde este timpul necesar pentru ca Logan MCV să atingă 100 km/h. Cifrele sunt decente pentru un automobil propulsat de un motor de 90 CP. Chiar şi în comparaţie cu concurenţa directă, cifrele pentru sprint sunt asemănătoare, singurul care se remarcă fiind, din nou, Renault Clio Estate, cu un timp de 11.6 secunde. Viteza de top pe care o poate atinge Dacia Logan MCV 1.5 dCi este însă cea mai mică din segment.

Interior

Dacia a făcut mari progrese serioase la capitolul interior cu fiecare generaţie lansată. Iar în ceea ce priveşte interiorul noului Logan MCV, acesta este absolut identic cu cel al unui Logan normal.

Avem noua planşă de bord cu margini cromate şi ceasuri uşor de citit, dar şi consola dominată de display-ul sistemului Media Nav. Exemplarul nostru a venit bine dotat la interior deoarece am avut în test echiparea Laureate, cel mai bine dotat Logan MCV care se poate cumpăra. Dacia a decis să păstreze încă comenzile pentru geamurile electrice amplasate pe consola centrală pentru geamurile faţă şi între scaunele din faţă pentru geamurile spate.

Logan MCV este o maşină destul de lungă, având aproape 4.5 metri şi un ampatament de 2.6 metri. Acest lucru se traduce printr-un habitaclu aerisit mai ales pentru ocupanţii banchetei din spate, dar şi printr-un portgabaj absolut imens, de 573 litri. Este cel mai mare volum din clasa mică şi peste multe valori şi din clasa compactă. Singurul model care se apropie este Skoda Fabia Combi cu un portbagaj de 505 litri. Revenind la MCV, trebuie spus că portbagajul se accesează acum printr-un hayon clasic, iar sistemul de acoperire al spaţiului pentru bagaje este retractabil automat. Hayonul se deschide însă prin clasicul buton la vedere. 

Plasticele folosite sunt tari, dar durabile, deoarece Dacia continuă să caute soluţii de buget. De exemplu, oglinzile de curtoazie din parasolare nu au capace.

Preţ de achiziţie

Preţul a fost şi este atuul principal pentru Dacia. Pentru constructorul român, criza europeană a fost un lucru binevenit. A atras clienţi care îşi doresc un automobil corect la un preţ de buget, iar Dacia s-a poziţionat perfect pentru a satisface această cerere. Nici noul Logan MCV nu face excepţie de la această regulă. Pentru piaţa noastră, preţurile pentru noul MCV încep de la 7.790 euro pentru variante cu motor 1.2 litri în echipare Acces. Pentru a cumpăra varianta cu motor diesel de 1.5 litri 90 CP şi în echiparea de top Laureate trebuie să scoatem din buzunar 12.300 euro, un preţ oricum imbatabil. Cu alte câteva opţionale, preţul modelului testat de noi ajunge la 13.650 euro. 

Siguranţă

Dacia Logan MCV a fost testat în cadrul celei mai noi sesiuni de crash-teste EuroNCAP. Conform noilor standarde ale organizaţiei independente, Logan MCV a obţinut un scor general de trei stele. Scorul pentru protecţia pasagerilor adulţi a fost de doar 57%. Compartimentul de siguranţă a fost instabil prezentând o deformare accentuată. Picioarele au fost protejate, dar coloana de direcţie şi alte componente ale bordului pot duc la rănirea pasagerilor. 

Celelalte scoruri au fost: 75% pentru cea a pasagerilor copii, 55% pentru pietoni și un dezamăgitor 38% pentru sistemele de siguranță.

Dacia oferă în dotarea standard a modelului Logan MCV patru airbaguri (frontale şi laterale) precum şi sistem ABS şi ESP.  

Ţinută de drum

Dacia Logan MCV este o maşină pentru familie. Una numeroasă. Este gândită pentru cofort şi robusteţe, iar asta se traduce printr-o suspensie realtiv moale ce poate să absoarbă fără prea multe mofturi denivelările din drumurile noastre naţionale. Nu poţi să faci prea mult sport cu acest tip de maşină, mai ales că este semnificativ mai grea decât un Logan normal şi acest lucru se simte la manevre.

Un alt element specific noului Logan este direcţia grea. Asistarea este destul de zgârcită, iar cel de la volan are un pic de muncit la manevrele de parcare. La drum lung, direcţia este însă suficient de comunicativă pentru a face Loganul MCV o experienţă plăcută. 

Vizibilitate

La fel ca în cazul lui Logan berlină, MCV nu ridică mari probleme la capitolul vizibilitate. Montantul faţă stânga poate jena uneori, iar luneta este mai mică decât cea de la un sedan, dar senzorii de parcare te vor ajuta să manevrezi cei 4.5 metri în orice spaţiu îngust de parcare. Oglinzile retrovizoare sunt suficient de mari pentru a te asista cu succes la manevre, dar atenţie la unghiul mort al oglinzii de pe partea dreaptă. 

Tehnologie

Dacia şi-a dotat din ce în ce mai bine modelele la capitolul tehnologie. Pentru 300 euro poţi opta pentru sistemul Media Nav, ce pune la dispoziţia celui de la volan un ecran tactil prin intermediul căruia ai acces la muzica de la stick USB, navigaţie, sistem bluetooth sau radio. Sistemul are comezi amplasate şi în spatele volanului pentru acces facil, iar pe volan avem butoanele care operează pilotul automat. Lipseşte doar sistemul Start-Stop, însă Dacia propune în locul acestuia butonul Eco, care anesteziază răspunsul pedalei de acceleraţie şi limitează consumul de carburant şi emisiile poluante. Mai avem un computer de bord şi senzori de parcare. Este o echipare suficient de bogată pentru un model de buget, iar în viitorDacia ne va rezerva în mod sigur şi alte surprize. 

Design

La capitolul design, părerile sunt împărţite. Privită din faţă, noua Dacia Logan MCV are acelaşi look agresiv inaugurat de noul Logan. Farurile şi grila sunt acum parte dintr-un tot mult mai unitar. Ei bine, dacă silueta berlinei a rămas familiară, MCV-ul de a doua generaţie vine cu un profil total nou. Linia este suficient de dinamică, dar partea din spatele are elemente destul de grosiere, iar cei mai mulţi dintre cei care văd pentru prima dată un MCV spun că roţiile sunt prea mici în comparaţie cu restul maşinii.

În spate, latura practică a precedat esteticul, hayonul fiind decupat amplu, până aproape de latura cea mai de jos a spoilerului spate pentru a facilita accesul în zona bagajelor. Una peste alta, noul Logan MCV este un automobil mai omogen din punct de vedere al designului faţă de cel de primă generaţie. 

Nu ne-a placut

  • Plastice tari
  • Anumite elemente arhaice
  • Levierul cutiei de viteze agaţă
  • Direcţie prea grea
Date tehnice - Dacia Logan MCV (2013-2016) 1.5 dCi 90CP Man Laureate
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1461
Lungime mm
4494
Putere maxima CP (rpm)
90 (4000)
Latime mm
1733
Cuplu maxim Nm (rpm)
220 (1750)
Inaltime mm
1518
Viteza maxima km/h
173
Greutate kg
1090
Acceleratie 0-100 km/h s
11.8
Ampatament mm
2634
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
50
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
573
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Dacia Logan MCV (2013-2016)

Ultimele teste


  • Vedetă

  • Legendă

  • Definiția hot hatch-ului

  • Grande

Comentarii (52)

  • @admin
    ".....de top Laureate trebuie să scoatem din buzunar 12.300 euro, un preţ oricum imbatabil. Cu alte câteva opţionale, preţul modelului testat de noi ajunge la 12.650 lei. "- Cred ca era vorba de EURO si nu de Lei :) de fapt toata lumea ar fi cumparat masina la imbatabilul pret de 12.650 RON :)
    34 8
  • Haideti sa nu ne mai miram degeaba:
    - cutia automata ar fi inutila la o masina ce pleaca de la 8000 EUR;
    - motor mai puternic Dacia nu cred ca are voie de la Renault, deci le-au lasat pe astea de 90 de cai si au imbunatatit coeficientul aerodinamic;
    - rotile sint atit cit trebuie: roti mai mari inseamna consum sporit si spatiu mai mic in portbagaj;
    - suspensia moale avantajeaza drumurile de fiecare zi peste linii de tramvai, prin gropi sau drumuri desfundate; cine vrea sport sa se gindeasca la Clio RS sau altele ca sint destule variante.
    Masina asta are un scop si se mentine cu zgircenie in limitele lui ca sa poata fi accesibila. Fitele si brizbrizurile inutile se platesc la alte scoruri.
    130 9
  • AC automat?!
    discuri de frana pe spate?!
    19 56
  • @Dan: ba da, dar vin la pachet cu hill assist si faruri cu xenon adaptive in viraje ;)

    on topic: surprinzator de ... placut ochiului interiorul!!!
    51 7
  • "Dacia a gândit un model care se plasează ca dimensiuni undeva la limita superioară a clasei mici, dar imediat sub clasa compactă."

    Vreti sa spuneti la limita superioara a compactelor si imediat sub clasa medie.
    9 26
  • Explicatie pret
    Ne puteti detalia cum s-a ajuns la pretul final de 12.650 euro cand pe configuratorul dacia cu dotarile prezentate rezulta un pret de 13.350 euro si asta fara harta Europei?
    18 2
  • Daca s-ar vinde sub forma de kit, poate ca ne-am putea monta si AC automat, discuri de frana ceramice, propulsie electrica, grup electrogen, cutie automata, suspensie inteligenta, usi Lambo Style, scaune sport incalzite, imprimanta, scanner, precum si alte briz-brizuri.
    27 5
  • Am uitat: si transmisie 6x6. :)
    21 6
  • mircea
    @aaa
    Confunzi segmentele.

    @Explicaţie preţ
    Corect, a fost e eroare de redactare. E 13.650 de euro, nu 12.650. Ne cerem scuze pentru greşeală şi inconvenient.
    21 4
  • unde naiba are 6 trepte MCV-ul? Sunteti siguri?
    10 5
  • Vasilica
    Evolutie asta e clar interiorul mai placut decat la precedentul.
    Evolutia pretului de asemenea 13650EU
    19 1
  • Sincer mie articolul mi se pare slab.
    @je are dreptate. S-a observat ca "levierul agata" dar nu s-a prins nimeni de gaselnita de a lungi foarte mult treptele pentru a nu adauga viteza a 6-a?
    Si "nu poţi să faci prea mult sport cu acest tip de maşină, mai ales că este semnificativ mai grea". Pai, numarul 1: e un break! Si 2, ce inseamna semnificativ? La 1.5 90CP berlina are 1221 kg iar noul MCV 1268.
    11 5
  • Noul MCV este mai frumos, dar vechiul mi se parea mai util cu cele 2 usi in spate, iar cele 7 locuri sunt mai confortabile decat la Lodgy
    6 6
  • Pana la urma are sau nu cutie cu 6 trepte ? Imi aratati o poza sa vad si eu ?
    3 4
  • esti cam copilas .......ac automat pe vechiul Symbol era optional de 100 de euro. Bine ca are tempomat, perfect pentru numeroasele autostrazi din Romania.
    12 4
  • Sunt de parere ca Dacia se merita cel mai bine sa o iei avand un avans de vreo 2000-3000 de euro si astfel renunti la un jaf de 15 ani adus din Germania "cu 150000 de km reali si stare impecabila". Daca la acesti bani se mai adauga eventual si un tichet rabla ai un pret mai mic cu vreo 4000 de euro si astfel ajungi la un pret final al masinii de vreo 8-9000 de euro (ma refer la masina de fata). Iar daca ne referim la un Logan Laureate 0.9 TCe care este aproape 10000 de euro... -3-4000 in situatia pe care am spus-o parca suna mult mai bine oferta asta.
    @Kap, imbunatatirea aerodinamicii nu are nici o treaba cu performantele dinamice, pentru ca nu este o masina sport. Da, aerodinamica mai buna fata de Logan 1 are, insa asta se vede cel mai bine in faptul ca zgomotele produse de aer sunt mai mici. In plus s-a lucrat si la antifonare fata de Logan 1. Cel putin asta e concluzia mea fata de drive test. Dar cred in continuare ca se mai poate lucra la etajarea cutiei care penalzeaza reprizele.
    Si totusi cred ca Logan are nevoie si de un motor mai mare in oferta, cel de 1.2 TCe care e acum pe Duster. Cred ca ar fi mult mai placuta la condus si oricum consumul nu ar fi cu mult mai mare. Eu sincer as renunta la un DCI pentru un 1.2 TCe pe Logan. Si nu cred sunt singurul care ar face asta.
    37 5
  • Mai ramane ca in sfarsit cei de la Dacia sa faca un Duster camioneta care sa fie urmasul Daciei 4x4 cu 5 locuri si carosata in spate cu care s-au miscat practic toate firmele si tot omul gospodar. Acelea au carat cu adevarat si pe munte si pe noroi. Ce tot mai asteapta ? Hai atacati ! :-)
    16 1
  • E imposibil sa nu recunosti calitatea romaneasca, investita in noile Dacii.
    6 5
  • @LauCalin
    De ce trebuie adus un jaf de 15 ani ? Cu 11.000 euro poti aduce un Golf 6 Variant 1.6 TDI, fabricatie 2011 (si asta numai jaf nu este).
    Personal prefer acest Golf, fata de un MCV nou. Si imi mai raman si vreo 2.000 euro pentru "un schimb de ulei".
    16 21
  • Calin, nu e evident ca o masina mai aerodinamica se va misca in extraurban mai bine decit alta mai dulapior cu acelasi motor? E, baietii nu au vrut sa dinamizeze Loganul ci sa contrabalanseze puterea motoarelor puse pe astea noi. Si sa nu sara consumul in sus in conditii reale. E adevarat, diferenta nu e mare, e cam cit de la 105 la 90 de cai. Bine, nu ca ar fi mers multa lume la 5750 RPM ...
    11 4
  • Avand in vedere ca la acelasi pret pe piata second hand poti cumpara ceva superior............ Cine o sa se inghesuie la ce ne arunca Renault pe piata
    7 20
  • ca de exeplu, o masina cu motor 1.6 diesel, productie tot franceza http://www.autovit.ro/peugeot-5008-C30694181.html
    6 6
  • @@LauCalin, nu m-ai inteles. In cazul in care ai doar 2-3000 de euro avans + un tichet Rabla, clar Loganul asta este cea mai buna alegere. Dar daca ai 12000 de euro cash sa zicem, sunt de acord cu tine. M-as uita la un Megane break DCI de 2-3 ani de exmplu. Asta daca vrei sa ramai tot la Renault. Bine, recunsoc ca probabil nu m-as uita neaparat la Megane. Dar sper ca ai inteles ideea.
    @KAP, poate ca ai dreptate. De exemplu o Skoda Rapid de 1.2 si 75 CP are o viteza maxima mai mare fata de un Logan 0.9 TCE de 90 CP, in conditiile in care Rapidul este si mai greu. Si tinand cont ca pana pe la 120-140 km/h se misca mai bine Loganul e posibil ca viteza mai mare (si zgomotul aerodinamic mai mic) sa fie tocmai din cauza asta.
    15 3
  • totusi, Logan de 13500 eur...mi se pare mult.
    17 17
  • nelutu
    Nu imi vine sa cred unde au pus butonul de cruise control, o idee mai proasta nu se putea....
    7 13
  • E "multa" masina la banii astia. Dacia nu-i totusi o organizatie de caritate.
    E un business. Tu ai nevoie, ei ofera.
    12 1
  • o fi multa, dar e tot Logan. fiecare cu alegerile lui pana la urma.
    si 13500eur, nu e o suma mica pt salariul mediu din romania de 1500 ron...
    cu siguranta se vor vinde putine la pretul asta, tot aia de 9000 eur va fi "grosul"
    6 14
  • @mog
    Asa nu ti-ai mai cumpara nicio masina! E gandire de om prost ! Scuteste-ne, pretul de pornire e 7.790 €; bine ca-i bun un trocarici de hyundai i10 la aceeasi bani... bai, ma lasi!
    12 1
  • @LauCalin !!!!
    "ajungi la un PRET FINAL al masinii de vreo 8-9000 de euro" - tu te vezi ce scrii, ai facut vreo ora de economie elementara la viata ta ?? Poate vroiai sa scrii ca ajungi sa iei de la banca respectriva suma si sa o platesti dublu inapoi. Deci 8000 imprumutati, dai inapoi 16000 si cu acei 2-3 mii pe care ii ai ajungi sa pletesti aproape 20.000 de euro pe masina..... Pretul final al masinii este doar in cel mai bun caz cu 1000 de euro mai mic decat cel de lista la care nu ai nici un discount (includ aici si cei aproape 500 platiti pe tichet). Ca tu ai deja 2-3000, ei intra in pretul masinii, ai muncit pt ei (asta daca nu i-ai primit), in nici un caz nu vor face ca ea sa coste 8-9000. Si mai ai si 20 de likeuri :))))
    8 11
  • @LauCalin !!!!
    cred ca exprimarea corecta era "trebuie sa mai scoti din buzunar pentru a ajunge la PRETUL FINAL al masinii inca vreo 8-9000 de euro", daca-i ai, daca nu..................

    Nu am nimic cu Dacia, mi se pare relativ onesta masina, am cu ce ai scris tu.
    9 1
  • @MCV asa, cu o astfel de gandire, fac un efort si mi cumpar o masina adevarata.
    noroc ca nu`s prost si am invatat in scoala destul, ca acum sa`mi permit o masina mai scumpa. ce ironie.
    1 14
  • @mog, De ce spui ca "e tot Logan ?" Vechiul Logan a dezamagit pe cineva? A m un Logan care anul viitor va face 10 ani si aprox 250 000 km. Lucrez in service auto si iti garantez ca asta e cea mai economica troaca pe care am vazut-o (economic nu inseamna numai consum de carburant). Si ce daca e Logan? Ce, are cumva raie? Sau sigla Dacia va pute la nas? De proasta ce e, Renault a vandut masina asta prin toata lumea, ba chiar i-au pus sigla Nissan iar acum au inlocuit vechiul Symbol cu un Logan putin stilizat. Cine e snob, se poate duce in afara tarii sa-si aduca o troaca in care s-au besit altii (pardon!), nu-l obliga nimeni sa-si ia masina noua. Numai ca pe langa troaca respectiva, mai sunt de platit o multime de chestii...
    23 2
  • exact. nu te obliga nimeni sa iei Logan. si nici nu e snobism sa`ti iei alta marca decat Dacia. daca vrei mai mult decat ce`ti ofera astia, ai variante - sh cam al aceiasi bani, nou cu un efort mai mic sau mai mare.
    cumva, ce face dacia acum, seamana cu ce face toyota. vinde bine, peste tot, fara sa ofere ceva extraordinar la nici un capitol: motor, design etc...
    cine vrea o masina si atat, isi logan daca atat isi permite, sau toyota daca are bani mai multi.
    cine vrea ceva deosebit, isi ia o alfa, un mitsu sau un subaru :)

    de ce vi se pare ca jignesc, nu stiu. eu n`am afirmat nicaieri ca e o "troaca". doar ca mi se pare overpriced la 13500, atata tot.
    8 7
  • 172364ufrnrf
    O masina acceptabila la un pret decent . Din pacate Dacia nu va vinde bine in Romania din 2 motive: 1) modelul break nu prinde la publicul roman si 2) avem multi opariti care vor sa para altceva decat sunt ! In schimb Dacia va face vanzari foarte bune in occident unde varianta break este mai apreciata si unde oamenii sunt mai pragmatici cumpara o masina care sa fie noua (garantie 5 ani ) destul de fiabila care sa nu coste enorm mai ales acuma pe praful asta. In occident marea majoritate a populatiei nu cumpara o masina doar ca sa se dea castana in cartier vor un lucru practic cu,care sa isi faca treaba.
    14 2
  • 5 ani e contracost - 500 eur pt inca 2 ani. standard ai 3.
    dupa mirificele tale explicatii, toti ar trebui sa ne luam dacii...ca tot masina e...are 4 roti si un volan.
    2 12
  • ce-mi plac lupii moralisti care le stiu ei pe toate. Pe banii lui fiecare face ce vrea, nu mai da tu lectii.
    5 7
  • Da, normal ca e Logan, MCV mai exact, adica o masina foarte buna cu o fiabilitate exemplara pentru banii ei, apreciata la nivel european de posesori si specialisti in egala masura!
    Aroganta si "fumurile" sunt la ordinea zilei in Romania ! B@sinosi la tot pasul! Nu ducem lipsa! Clar !
    11 2
  • @je : 1+2+3+4+5+R =6 trepte :)
    6 1
  • Celui de mai sus... n-are rost sa folosesc semnul exclamarii :))
    Da, prietenas, dupa ce ai dat avans de 3-4000 de euro ajungi la un pret final PLATIT DE TINE PRIN CREDIT de 8000-9000 de euro. Doar nu ai vrea sa iti dea Dacia masina de 12000 de euro cu 3000... Toti cei 23 care au dat vot pozitiv au inteles cum trebuia, mai putin tu. De ce oare nu ma mir?!
    Ideea este ca ajungi sa platesti vreo 8000 de euro prin credit pe 4-5 ani si o rata de aprox 120 de euro in loc sa iti cumperi o masina de 3000 de euro sh "impecabila". Evident, ca nu toata lumea isi permite sa faca asa (din pacate). Dar poti face si altfel. Gandeste-te ca poti lua un Logan care e vreo 8500 din care scazi suma pe care am scris-o si ajungi la un credit pentru aprox. 5000 si ai o masina noua, cu garantie si dotari bune pentru acest nivel de pret. Si ia spune-mi tu mie la ce masina care si-a dovedit fiabilitatea mai poti face asa.
    16 2
  • antonny
    de ce ati testat diesel si nu noul motoras 0.9 tce ????
    " Primul lucru care frapează este faptul că nu există nici un motor care să ofere 100 CP. Cel puţin deocamdată."......cu 100 euro dci-ul de 90 cp il poti duce la 110 cp
    1 3
  • @LauCalin....fara semne
    mda, stai linistit nu esti cu nimic mai special decat altii, ti-am pus semnul doar ca sa ma diferentiez de cealalta persoana care ti-a raspuns cu "@LauCalin".

    tu o tii una si buna pe a ta, raman la spusele mele, nu am scris ca vreau sa-mi dea uzina masina cu 3000, fabulezi ca sa te afli in treaba. Imi dau seama ca pe langa faptul ca nu stii ce e aia o banca nu stii nici matematica:
    "Ideea este ca ajungi sa platesti vreo 8000 de euro prin credit pe 4-5 ani si o rata de aprox 120 de euro". Deci banca ti-ar da tie 8000 (banii ramasi dupa cum zicei la masina de fatza scazand avansul inventat de tine) si i-ai returna "aproximativ" in 60luni (5 ani) x 120 euro ar fi 7200 de euro :)))))))))))))))))). O da, daca ai o banca ce face asta anunta-ma si pe mine. Dupa cum iti ziceam luand 8000 vei da aproape dublu in 5 ani inapoi, deci aproape 16.000. Intra in prima banca si cere o oferta de finantare. Acum probabil o sa-mi scrii ca nu am inteles eu bine, ca se va lua 4000 credit, dar la masina de fatza despre care chiar tu vorbeai 13.600 - 4500 avansul tau fac aproximativ suma discutata. I-am vazut si pe urmasii tai au inteles de nu au mai putut.
    7 10
  • @LauCalin...tot fara semne
    eu cred ca rata va fi undeva intre 250-300 euro (nu uita de CASCO obligatoriu si toate comisioanele aferente bancii). Deci undeva10-13 milioane. Ca sa-ti permiti aceasta rata si sa nu fii scalvul fierului (sa nu uitam de benzina, asigurari....etc care se aduna) bugetul familiei trebuie sa se invarta undeva in jurul lui 1000 de euro.
    5 6
  • Bine, cumparati masina cu 3000 de euro. Pur si simplu nu poti sa intelegi ce vreau sa spun. Mai bine de atat nu pot sa explic. Nu m-am apucat acum sa fac calcule EXACTE, ca nu sunt bancher. Am incercat sa spun o IDEE pe care nu o intelegi. Doar tu vad ca nu intelegi, asa ca nu cred ca problema e la mine. ;)
    Bafta!
    13 5
  • Cand am fost la drive test cu un Logan DCI care era cam 11500 de euro, la situatia pe care am spus-o (adica avans de 2500 +un tichet => 3600), la un credit pe 5 ani rata era undeva in jur de 120 de euro timp de 5 ani.
    Nu ma crezi, du-te la cei de la AutoCobalcescu si daca nu e asa, injura-i de mama.
    12 3
  • @LauCalin....fara semne
    Iti faca analiza pe text, iti fac calcule elementare ca la un copil de clasa a 5-a si tot eu sunt ala care nu intelege. Nu-mi cumpar nici si nu am zis ca vreau sa-mi cumpar masina cu 3000 de euro (am deja 2 masini si luate chiar noi), fabulezi din nou. Ai vazut pe la drive-test niste foi si o tii una si buna. De curiozitate am facut un configurator la Dacia pe site, si ca sa ai 120 euro rata pe 5 ani la o masina de 11.000 (nu 13.600 cum e cea din articol) trebuie sa dai avans aprox 5500 de euro. Masina ti se da pe leasing si ti se adauga 45 de euro taxa lunara de casco. Dar tu ai norisorul tau, ramai in el, e ultimul post pe care ti-l scriu
    8 10
  • Eu zic sa mergi si in showroom. S-ar putea sa vezi ca lucrurile difera totusi fata de ce este trecut pe site. De exemplu in acest moment garantia pentru Logan este de 5 ani, fata de 3 cat ofera Dacia in mod normal.
    Pretul trecut de cei de la Automarket la acest drive test cat si preturile din configuratorul Dacia sunt preturi de lista la care se aplica si diferite oferte. Aceste preturi trecute sunt orientative. Iar faptul ca dai aproape dublu facand rate, poate castigi tu mii de euro luna ca sa-ti permiti sa cumperi o masina cu banii jos. Eu cand mi-am cumparat masina am facut credit si la sfarsit cand am calculat am dat bancii vreo 4000 de euro in plus. Diferenta este ca daca ma apucam sa strang bani pentru masina ca sa o cumpar cu banii jos, ar fi insemnat sa nu o mai cumpar niciodata. Pentru ca nu aveam cum sa strang atatia bani. Si in situatia mea au fost si sunt foaaaaarte multi romani.
    Si chiar si asa, tie ti se pare mult sa ajungi sa dai 8000 de euro (credit) pe un break diesel, nou, cu garantie si cu asemena dotari? Da-mi un exemplu de masina echivalenta Loganului MCV la acesti bani. Sau uite, hai cu 2000 de euro mai mult.
    Dar mai bine las-o asa ca tine nu mai rabdare sa ma contrazic.
    Ciao!
    12 4
  • la Diesel nu te incadrezi ca buget, dar la benzina in cei 2000 in plus de care vorbesti poti sa-ti iei lejer un Chevrolet Cruze SW (break), si zic aici benzina Dacia versus benzina Cruze. Si vorbim de pretul cu oferta la o echipare intermediara destul de buna (oricum peste Dacia) care e undeva la 14.000, si cred ca se mai poate umbla la el printr-o negociere, ceea ce la Dacia negocierea e un vis frumos.
    12 2
  • @LauCalin
    Ce vezi tu rate la TV pentru dacia, este cu avans de 50 %, pe 5 ani !!!

    @LauCalin....fara semne = ai dreptate !!!

    La Logan DCI care era cam 11500 de euro, dupa cum spui tu, avansul este de minim 5.000, chiar daca ai tichet.

    (11500-1500) / 2 = 5.000
    3 0
  • o masina urata..
    2 4
  • Cineva dinaintea mea pomenea de discuri de frana. Eu am mai adaugat, ca am de unde.
    1 3
  • denilsson
    regret, dar cu asa produs nu am cum sa fiu mandru ca sunt roman, loganu a ramas in continuare un kakt de masina. nu departe de ieri a mai murit un om care conducea logan. masina nu poate fi stapanita la viteze peste 80. nu abs, nu esp, nu stabilitate din modul de constructie (echilibrare mase si forte) logan este doar o chestie in care nu te ploua, nu te ninge si te duci cu ea la piata. Daca ai de trecut tara de la un capat la altul mai bine RENUNTA ! si nu uitati !!! acest mijloc de transport nu are decat 3 stele la testele de impact !!!!! o chinazarie defapt
    2 12
  • eduardo
    nu exista varianta pe benzina daca dau atat de mult vreau motor pe benzina.!!
    0 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru