Joi, 26.09.2013
- Comenteaza
- Trimite pe:
Dacia are acum în gamă un break adevărat. Acest lucru nu s-a mai întâmplat de la faimoasa Dacia 1300 Break şi variantele ei. Break-ul clasic cu care românul a cărat absolut orice în vremurile gri de dinainte de 1989 şi în cele ciudate de după. Este modelul care a creat mentalitatea clientului din ţara noastă conform orice break este un automobil utilitar, bun doar dacă ai de cărat saci cu varză sau cartofi. După ce Dacia a revenit sub umbrela Renault, acest tip de caroserie a revenit în gamă atunci când a fost lansat modelul Logan MCV în 2006. Prima generaţie a MCV-ului nu era însă un break adevărat. Era, mai degrabă, un van convertit în automobil de pasageri. Mare, lung şi foarte spaţios, prima generaţie MCV putea transporta şapte oameni fără probleme şi mai rămânea şi spaţiu pentru bagaje.
Pentru a doua generaţie a modelului Logan MCV, Dacia a decis să renunţe la experinte. Are acum în gamă modele ca Lodgy sau Dokker, destinate familiilor numeroase. Noul Logan MCV este acum un break adevărat, cu hayon normal, un portbagaj imens şi cinci locuri. Dimensiunile exterioare au rămas însă impresionante.
Dacia Logan MCV (2013-2016)
1.5 dCi 90CP Man Laureate
- Pret de pornire 7.790 €
- Pret model testat 13.650 €
- Taxa auto 53 €
Motor / Transmisie
Dacia a ales o gamă de motoare simplă, fără prea multe înflorituri atunci când a venit vorba de noul MCV. Primul lucru care frapează este faptul că nu există nici un motor care să ofere 100 CP. Cel puţin deocamdată. Cei care îşi doresc un MCV vor trebui să se mulţumească cu 90 CP sau mai puţin. Iar cei 90 CP pot fi obţinuţi prin intermediul motorului turbo de 0.9 litri pe benzină sau prin unitatea dCi de 1.5 litri, ca în cazul maşinii noastre de test.
Dieselul de 1.5 dCi devine astfel cel mai puternic motor din gamă, datorită cuplului de 220 Nm disponibil de la 1.750 rpm, în timp ce puterea de 90 CP este dezvoltată la 3.750 rpm. Prima impresie interesantă: chiar dacă motorul este arhicunoscut, a devenit mai rafinat, iar sunetul său este extrem de bine izolat de habitaclu. Dacă nu eşti familiar cu motoarele diesel, ai putea să fi păcălit şi să crezi că ai de-a face cu un propulsor pe benzină, mai ales că turometrul folosit de Dacia nu are zonă roşie.
Motorul este suficient de puternic şi elastic pentru a da MCV-ului un suflu suficient de agil. Problema este cutia de viteze manuală cu cinci trepte. Aceasta agaţă la schimbarea treptelor şi acest lucru distruge plăcerea condusului. În plus, ar fi vremea ca Dacia să se gândească şi la transmisie automată. Cuplul de 220 Nm este disponibil sub 2.000 rpm ceea ce înseamnă comportament excelent la viteze joase.
Consum
Un aspect dificil legat de noul Logan MCV este încadrarea acestuia într-o clasă anume. Dacia a gândit un model care se plasează ca dimensiuni undeva la limita superioară a clasei mici, dar imediat sub clasa compactă. Cu toate acestea, la nivel de motorizări, Logan MCV se poate compara corect cu rivalii săi break din clasa mică. Dimensiunile sunt ceva mai mari din partea Logan-ului, dar motoare diesel de 90 CP se regăsesc predominant în clasa breakurilor mici.
În ceea ce priveşte Dacia Logan MCV 1.5 dCi, consumul mediul oficial este de 3.9 litri/100 km. Noi am utilizat maşina atât pe autostradă, cât şi în mediu urban. Consumul mediul înregistrat în viaţa reală este de 5.5 litri/100 km. La drum lung, consumul a scăzut până la 5 litri/100 km şi ar fi scăzut şi mai mult de atât dacă am fi avut de parcurs mai mulţi kilometri. În mediu urban, în condiţii de trafic aglomerat, consumul a crescut până şla 6.5 litri/100 km.
Dacă comparăm cu alte cifre oficiale, cel mai economic model concurent este Renault Clio Estate 1.5 dCi, al cărui consum mediu oficial este de 3.4 litri/ 100 km. Restul concurenţei raportează consumuri medii peste 4 litri/100 km.
Performanţe
Dacia are un obicei ciudat da a nu publica cifre pentru capitolul performanţe în afara vitezei maximă. Care în cazul Loganului MCV 1.5 dCi este de 167 km/oră. Dar, dacă căutăm mai atent, vom găsi şi cifra lipsă. Imporatorul german al mărcii Dacia are fişe tehnice complete şi aflăm că 12.1 secunde este timpul necesar pentru ca Logan MCV să atingă 100 km/h. Cifrele sunt decente pentru un automobil propulsat de un motor de 90 CP. Chiar şi în comparaţie cu concurenţa directă, cifrele pentru sprint sunt asemănătoare, singurul care se remarcă fiind, din nou, Renault Clio Estate, cu un timp de 11.6 secunde. Viteza de top pe care o poate atinge Dacia Logan MCV 1.5 dCi este însă cea mai mică din segment.
Interior
Dacia a făcut mari progrese serioase la capitolul interior cu fiecare generaţie lansată. Iar în ceea ce priveşte interiorul noului Logan MCV, acesta este absolut identic cu cel al unui Logan normal.
Avem noua planşă de bord cu margini cromate şi ceasuri uşor de citit, dar şi consola dominată de display-ul sistemului Media Nav. Exemplarul nostru a venit bine dotat la interior deoarece am avut în test echiparea Laureate, cel mai bine dotat Logan MCV care se poate cumpăra. Dacia a decis să păstreze încă comenzile pentru geamurile electrice amplasate pe consola centrală pentru geamurile faţă şi între scaunele din faţă pentru geamurile spate.
Logan MCV este o maşină destul de lungă, având aproape 4.5 metri şi un ampatament de 2.6 metri. Acest lucru se traduce printr-un habitaclu aerisit mai ales pentru ocupanţii banchetei din spate, dar şi printr-un portgabaj absolut imens, de 573 litri. Este cel mai mare volum din clasa mică şi peste multe valori şi din clasa compactă. Singurul model care se apropie este Skoda Fabia Combi cu un portbagaj de 505 litri. Revenind la MCV, trebuie spus că portbagajul se accesează acum printr-un hayon clasic, iar sistemul de acoperire al spaţiului pentru bagaje este retractabil automat. Hayonul se deschide însă prin clasicul buton la vedere.
Plasticele folosite sunt tari, dar durabile, deoarece Dacia continuă să caute soluţii de buget. De exemplu, oglinzile de curtoazie din parasolare nu au capace.
Preţ de achiziţie
Preţul a fost şi este atuul principal pentru Dacia. Pentru constructorul român, criza europeană a fost un lucru binevenit. A atras clienţi care îşi doresc un automobil corect la un preţ de buget, iar Dacia s-a poziţionat perfect pentru a satisface această cerere. Nici noul Logan MCV nu face excepţie de la această regulă. Pentru piaţa noastră, preţurile pentru noul MCV încep de la 7.790 euro pentru variante cu motor 1.2 litri în echipare Acces. Pentru a cumpăra varianta cu motor diesel de 1.5 litri 90 CP şi în echiparea de top Laureate trebuie să scoatem din buzunar 12.300 euro, un preţ oricum imbatabil. Cu alte câteva opţionale, preţul modelului testat de noi ajunge la 13.650 euro.
Siguranţă
Dacia Logan MCV a fost testat în cadrul celei mai noi sesiuni de crash-teste EuroNCAP. Conform noilor standarde ale organizaţiei independente, Logan MCV a obţinut un scor general de trei stele. Scorul pentru protecţia pasagerilor adulţi a fost de doar 57%. Compartimentul de siguranţă a fost instabil prezentând o deformare accentuată. Picioarele au fost protejate, dar coloana de direcţie şi alte componente ale bordului pot duc la rănirea pasagerilor.
Celelalte scoruri au fost: 75% pentru cea a pasagerilor copii, 55% pentru pietoni și un dezamăgitor 38% pentru sistemele de siguranță.
Dacia oferă în dotarea standard a modelului Logan MCV patru airbaguri (frontale şi laterale) precum şi sistem ABS şi ESP.
Ţinută de drum
Dacia Logan MCV este o maşină pentru familie. Una numeroasă. Este gândită pentru cofort şi robusteţe, iar asta se traduce printr-o suspensie realtiv moale ce poate să absoarbă fără prea multe mofturi denivelările din drumurile noastre naţionale. Nu poţi să faci prea mult sport cu acest tip de maşină, mai ales că este semnificativ mai grea decât un Logan normal şi acest lucru se simte la manevre.
Un alt element specific noului Logan este direcţia grea. Asistarea este destul de zgârcită, iar cel de la volan are un pic de muncit la manevrele de parcare. La drum lung, direcţia este însă suficient de comunicativă pentru a face Loganul MCV o experienţă plăcută.
Vizibilitate
La fel ca în cazul lui Logan berlină, MCV nu ridică mari probleme la capitolul vizibilitate. Montantul faţă stânga poate jena uneori, iar luneta este mai mică decât cea de la un sedan, dar senzorii de parcare te vor ajuta să manevrezi cei 4.5 metri în orice spaţiu îngust de parcare. Oglinzile retrovizoare sunt suficient de mari pentru a te asista cu succes la manevre, dar atenţie la unghiul mort al oglinzii de pe partea dreaptă.
Tehnologie
Dacia şi-a dotat din ce în ce mai bine modelele la capitolul tehnologie. Pentru 300 euro poţi opta pentru sistemul Media Nav, ce pune la dispoziţia celui de la volan un ecran tactil prin intermediul căruia ai acces la muzica de la stick USB, navigaţie, sistem bluetooth sau radio. Sistemul are comezi amplasate şi în spatele volanului pentru acces facil, iar pe volan avem butoanele care operează pilotul automat. Lipseşte doar sistemul Start-Stop, însă Dacia propune în locul acestuia butonul Eco, care anesteziază răspunsul pedalei de acceleraţie şi limitează consumul de carburant şi emisiile poluante. Mai avem un computer de bord şi senzori de parcare. Este o echipare suficient de bogată pentru un model de buget, iar în viitorDacia ne va rezerva în mod sigur şi alte surprize.
Design
La capitolul design, părerile sunt împărţite. Privită din faţă, noua Dacia Logan MCV are acelaşi look agresiv inaugurat de noul Logan. Farurile şi grila sunt acum parte dintr-un tot mult mai unitar. Ei bine, dacă silueta berlinei a rămas familiară, MCV-ul de a doua generaţie vine cu un profil total nou. Linia este suficient de dinamică, dar partea din spatele are elemente destul de grosiere, iar cei mai mulţi dintre cei care văd pentru prima dată un MCV spun că roţiile sunt prea mici în comparaţie cu restul maşinii.
În spate, latura practică a precedat esteticul, hayonul fiind decupat amplu, până aproape de latura cea mai de jos a spoilerului spate pentru a facilita accesul în zona bagajelor. Una peste alta, noul Logan MCV este un automobil mai omogen din punct de vedere al designului faţă de cel de primă generaţie.
Ne-a placut
- Spaţiu pentru bagaje
- Motor diesel economic
- Silenţiozitate
Nu ne-a placut
- Plastice tari
- Anumite elemente arhaice
- Levierul cutiei de viteze agaţă
- Direcţie prea grea
Date tehnice - Dacia Logan MCV (2013-2016) 1.5 dCi 90CP Man Laureate | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Dacia
-
În a noua lună din 2024, uzina Dacia de la Mioveni a înregistrat o ușoară scădere a producției, comparativ cu aceeași lună din 2023. De cealaltă parte, Ford a încheiat luna septembrie cu un nou record de producție. (Vineri, 25 Octombrie)
-
Constructorul de la Mioveni, deținut de gigantul Renault, continuă să parieze pe Logan și, în prezent, se lucrează la o nouă generație. Anunțul a fost făcut chiar de vicepreședintele Dacia, Patrice Levy-Bencheton. (Joi, 17 Octombrie)
-
Automarket a călătorit, în mare secret, la Berlin pentru a face cunoștință cu noua Dacia Bigster. Pe scurt, vorbim despre cel mai mare model al mărcii de la Mioveni și prima Dacia echipată cu plafon panoramic. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale, dar și un video. (Miercuri, 09 Octombrie)
-
Constructorul român de automobile, deținut de Renault, va prezenta noul Bigster în data de 14 octombrie, cu ocazia Salonului Auto de la Paris. (Joi, 05 Septembrie)
-
Dacia Sandero a fost cel mai vândut model, din Europa, în luna iulie. Marea surpriză este, însă, SUV-ul Duster, care a urcat pe locul 4 în topul preferințelor. (Vineri, 23 August)
- cutia automata ar fi inutila la o masina ce pleaca de la 8000 EUR;
- motor mai puternic Dacia nu cred ca are voie de la Renault, deci le-au lasat pe astea de 90 de cai si au imbunatatit coeficientul aerodinamic;
- rotile sint atit cit trebuie: roti mai mari inseamna consum sporit si spatiu mai mic in portbagaj;
- suspensia moale avantajeaza drumurile de fiecare zi peste linii de tramvai, prin gropi sau drumuri desfundate; cine vrea sport sa se gindeasca la Clio RS sau altele ca sint destule variante.
Masina asta are un scop si se mentine cu zgircenie in limitele lui ca sa poata fi accesibila. Fitele si brizbrizurile inutile se platesc la alte scoruri.
discuri de frana pe spate?!
on topic: surprinzator de ... placut ochiului interiorul!!!
Vreti sa spuneti la limita superioara a compactelor si imediat sub clasa medie.
Confunzi segmentele.
@Explicaţie preţ
Corect, a fost e eroare de redactare. E 13.650 de euro, nu 12.650. Ne cerem scuze pentru greşeală şi inconvenient.
Evolutia pretului de asemenea 13650EU
@je are dreptate. S-a observat ca "levierul agata" dar nu s-a prins nimeni de gaselnita de a lungi foarte mult treptele pentru a nu adauga viteza a 6-a?
Si "nu poţi să faci prea mult sport cu acest tip de maşină, mai ales că este semnificativ mai grea". Pai, numarul 1: e un break! Si 2, ce inseamna semnificativ? La 1.5 90CP berlina are 1221 kg iar noul MCV 1268.
@Kap, imbunatatirea aerodinamicii nu are nici o treaba cu performantele dinamice, pentru ca nu este o masina sport. Da, aerodinamica mai buna fata de Logan 1 are, insa asta se vede cel mai bine in faptul ca zgomotele produse de aer sunt mai mici. In plus s-a lucrat si la antifonare fata de Logan 1. Cel putin asta e concluzia mea fata de drive test. Dar cred in continuare ca se mai poate lucra la etajarea cutiei care penalzeaza reprizele.
Si totusi cred ca Logan are nevoie si de un motor mai mare in oferta, cel de 1.2 TCe care e acum pe Duster. Cred ca ar fi mult mai placuta la condus si oricum consumul nu ar fi cu mult mai mare. Eu sincer as renunta la un DCI pentru un 1.2 TCe pe Logan. Si nu cred sunt singurul care ar face asta.
Personal prefer acest Golf, fata de un MCV nou. Si imi mai raman si vreo 2.000 euro pentru "un schimb de ulei".
@KAP, poate ca ai dreptate. De exemplu o Skoda Rapid de 1.2 si 75 CP are o viteza maxima mai mare fata de un Logan 0.9 TCE de 90 CP, in conditiile in care Rapidul este si mai greu. Si tinand cont ca pana pe la 120-140 km/h se misca mai bine Loganul e posibil ca viteza mai mare (si zgomotul aerodinamic mai mic) sa fie tocmai din cauza asta.
E un business. Tu ai nevoie, ei ofera.
si 13500eur, nu e o suma mica pt salariul mediu din romania de 1500 ron...
cu siguranta se vor vinde putine la pretul asta, tot aia de 9000 eur va fi "grosul"
Asa nu ti-ai mai cumpara nicio masina! E gandire de om prost ! Scuteste-ne, pretul de pornire e 7.790 €; bine ca-i bun un trocarici de hyundai i10 la aceeasi bani... bai, ma lasi!
Nu am nimic cu Dacia, mi se pare relativ onesta masina, am cu ce ai scris tu.
noroc ca nu`s prost si am invatat in scoala destul, ca acum sa`mi permit o masina mai scumpa. ce ironie.
cumva, ce face dacia acum, seamana cu ce face toyota. vinde bine, peste tot, fara sa ofere ceva extraordinar la nici un capitol: motor, design etc...
cine vrea o masina si atat, isi logan daca atat isi permite, sau toyota daca are bani mai multi.
cine vrea ceva deosebit, isi ia o alfa, un mitsu sau un subaru :)
de ce vi se pare ca jignesc, nu stiu. eu n`am afirmat nicaieri ca e o "troaca". doar ca mi se pare overpriced la 13500, atata tot.
dupa mirificele tale explicatii, toti ar trebui sa ne luam dacii...ca tot masina e...are 4 roti si un volan.
Aroganta si "fumurile" sunt la ordinea zilei in Romania ! B@sinosi la tot pasul! Nu ducem lipsa! Clar !
Da, prietenas, dupa ce ai dat avans de 3-4000 de euro ajungi la un pret final PLATIT DE TINE PRIN CREDIT de 8000-9000 de euro. Doar nu ai vrea sa iti dea Dacia masina de 12000 de euro cu 3000... Toti cei 23 care au dat vot pozitiv au inteles cum trebuia, mai putin tu. De ce oare nu ma mir?!
Ideea este ca ajungi sa platesti vreo 8000 de euro prin credit pe 4-5 ani si o rata de aprox 120 de euro in loc sa iti cumperi o masina de 3000 de euro sh "impecabila". Evident, ca nu toata lumea isi permite sa faca asa (din pacate). Dar poti face si altfel. Gandeste-te ca poti lua un Logan care e vreo 8500 din care scazi suma pe care am scris-o si ajungi la un credit pentru aprox. 5000 si ai o masina noua, cu garantie si dotari bune pentru acest nivel de pret. Si ia spune-mi tu mie la ce masina care si-a dovedit fiabilitatea mai poti face asa.
" Primul lucru care frapează este faptul că nu există nici un motor care să ofere 100 CP. Cel puţin deocamdată."......cu 100 euro dci-ul de 90 cp il poti duce la 110 cp
tu o tii una si buna pe a ta, raman la spusele mele, nu am scris ca vreau sa-mi dea uzina masina cu 3000, fabulezi ca sa te afli in treaba. Imi dau seama ca pe langa faptul ca nu stii ce e aia o banca nu stii nici matematica:
"Ideea este ca ajungi sa platesti vreo 8000 de euro prin credit pe 4-5 ani si o rata de aprox 120 de euro". Deci banca ti-ar da tie 8000 (banii ramasi dupa cum zicei la masina de fatza scazand avansul inventat de tine) si i-ai returna "aproximativ" in 60luni (5 ani) x 120 euro ar fi 7200 de euro :)))))))))))))))))). O da, daca ai o banca ce face asta anunta-ma si pe mine. Dupa cum iti ziceam luand 8000 vei da aproape dublu in 5 ani inapoi, deci aproape 16.000. Intra in prima banca si cere o oferta de finantare. Acum probabil o sa-mi scrii ca nu am inteles eu bine, ca se va lua 4000 credit, dar la masina de fatza despre care chiar tu vorbeai 13.600 - 4500 avansul tau fac aproximativ suma discutata. I-am vazut si pe urmasii tai au inteles de nu au mai putut.
Bafta!
Nu ma crezi, du-te la cei de la AutoCobalcescu si daca nu e asa, injura-i de mama.
Pretul trecut de cei de la Automarket la acest drive test cat si preturile din configuratorul Dacia sunt preturi de lista la care se aplica si diferite oferte. Aceste preturi trecute sunt orientative. Iar faptul ca dai aproape dublu facand rate, poate castigi tu mii de euro luna ca sa-ti permiti sa cumperi o masina cu banii jos. Eu cand mi-am cumparat masina am facut credit si la sfarsit cand am calculat am dat bancii vreo 4000 de euro in plus. Diferenta este ca daca ma apucam sa strang bani pentru masina ca sa o cumpar cu banii jos, ar fi insemnat sa nu o mai cumpar niciodata. Pentru ca nu aveam cum sa strang atatia bani. Si in situatia mea au fost si sunt foaaaaarte multi romani.
Si chiar si asa, tie ti se pare mult sa ajungi sa dai 8000 de euro (credit) pe un break diesel, nou, cu garantie si cu asemena dotari? Da-mi un exemplu de masina echivalenta Loganului MCV la acesti bani. Sau uite, hai cu 2000 de euro mai mult.
Dar mai bine las-o asa ca tine nu mai rabdare sa ma contrazic.
Ciao!
@LauCalin....fara semne = ai dreptate !!!
La Logan DCI care era cam 11500 de euro, dupa cum spui tu, avansul este de minim 5.000, chiar daca ai tichet.
(11500-1500) / 2 = 5.000