Vineri, 25.02.2011
- Comenteaza
- Trimite pe:
Sunt un fan al segmentului compact. Probabil însă că statutul de fan este însă dictat - atunci când vine vorba de maşinile de zi cu zi - mai ales de nevoi. În aceste condiţii, simplul fapt că aş avea la dispoziţie o maşină mai mare nu-mi spune decât că am mult spaţiu pe care nu-l folosesc. Ca fan al compactelor, sunt fericitul redacţiei atunci când vine vorba de teste în premieră cu modelele de acest tip. În ultimii ani, am ratat doar testul cu noul Citroen C4, dar recuperez în weekendul care stă să înceapă. În rest, am făcut cunoştinţă primul cu noul Golf, cu noul Astra, cu Fiat Bravo sau cu Renault Megane. Adică, în principiu, cu tot ce înseamnă spuma segmentului. Ei bine, acum a venit rândul noului Focus. O maşină diferită de celelalte din clasă, care a reuşit să-mi spună multe în cele două zile de teste desfăşurate în sudul Spaniei. Iar o caracterizare foarte scurtă a noului Focus spune că avem de-a face cu o maşină care a pierdut unele avantaje ale vechii generaţii, dar care a recuperat la alte capitole în raport cu aceasta. Iar "electrocardiograma" cu suişuri şi coborâşuri a vechiului Focus, cu plusuri pe dinamică şi minusuri la calitatea materialelor şi eventual la tehnologie, s-a transformat într-un grafic ceva mai liniar, în care echilibrul este cuvântul de bază. Da, Focus este ceva mai "nemţesc" acum.
Ford Focus (2011-2014)
1.6 EcoBoost 180CP Sport S/S
- Pret de pornire 16.000 €
- Pret model testat n/a €
- Taxa auto n/a €
Motor / Transmisie
Am avut în mâini la Jerez cele două vârfuri de putere ale noului Focus. Vorbim de motorul diesel de 2.0 litri şi 163 de cai cu transmisie automată PowerShift şi de benzina EcoBoost de 182 de cai putere cu transmisie manuală care va reprezenta, probabil, un procent mic din vânzările noului Focus. Dar cum balanţa se înclină în mod evident înspre motorul pe benzină atunci când vine vorba de dinamică şi prestaţii, voi analiza unitatea de 183 de cai putere în compania căreia am petrecut câteva zeci de kilometri în jurul oraşului spaniol Jerez de la Frontera. Linia motoarelor pe benzină care se opresc în buza barierei de 200 de cai - acolo unde începe segmentul hot hatch-urilor - este, de altfel, destul de subţire în România, iar Ford vrea să profite de acest lucru prezentând un model care poate duce mult şi cere puţin din partea celui de la volan. Practic, alternativele existente la această oră pentru versiunea 1.6 EcoBoost a noului Focus se rezumă la Opel Astra 1.6 Turbo 180 de cai şi - parţial - la Golf 6 1.4 TSI 160 CP şi la Seat Leon 1.8 TSI 160 CP. Renault Megane ar fi intrat şi el în discuţie dacă Renault România ar fi ales să includă în ofertă versiunea TCe de 180 CP disponibilă pe alte pieţe. În cazul lui Focus, vorbim de un motor interesant, cu valenţe sportive evidente, cu un răspuns foarte bun în treptele inferioare şi cu o abordare plăcut dinamică în cele superioare. Cutia cu şase trepte îşi face treaba mai bine decât şi-o face transmisia Powershift testată pe versiunea diesel, inconvenientul fiind legat de un element fizic, nu de unul tehnic: din cauza faptului că planşa de bord este bombată pentru ca şoferul să aibă acces facil la comenzi, levierul cutiei este aşezat puţin cam în spate pe consola centrală, ceea ce duce la o poziţie oarecum nefirească a braţului. Partea bună este că nu agaţă, iar schimbările de trepte se fac uşor şi intuitiv, ceea ce reduce disconfortul. Foarte bun comportamentul unităţii EcoBoost la turaţii joase, mulţumită cuplului ridicat (240 Nm/1600 rpm co Overboost de 270 Nm/1900 rpm). În rest, benzina turbo a celor de la Ford reuşeşte să scoată scântei în treptele 3, 4 şi 5 la turaţii ridicate (puterea maximă este atinsă la 5700 rpm), acolo unde maşina s-a comportat admirabil pe şoselele virajate de munte pe care a avut loc testul. Dacă doriţi ca noul vostru Focus să scoată maximum din ce oferă noua generaţie a modelului Ford înainte de lansările versiunile ST şi RS, acesta e motorul spre care trebuie să vă îndreptaţi.
Consum
Deşi vorbim de motorul cu cea mai mare putere din zona sub-200 CP în segmentul compact şi de un cuplu depăşit (datorită cilindreei) doar de Renault Megane 2.0 TCe de 180 CP, Focus afişează un consum mediu mixt de doar 6.0 litri, de departe cel mai scăzut din segmentul său de piaţă. Şi când spun "de departe" mă refer la faptul că următorul în listă este VW Golf 1.4 TSI, motor care vine cu 6.3 litri/100, dar şi cu 20 de cai mai puţin. Secretul este funcţia Start/Stop disponibilă standard pe noul Focus, aceasta deviind mai ales consumul urban - pe care nu am avut ocazia de a-l testa - înspre un derizoriu 7.7 litri/100 km. Evident, la fel ca în cazul tuturor motoarelor cu pedigree dinamic, socoteala din târg nu se potriveşte cu cea de acasă, iar ritmul susuţinut în care am împins motorul lui Focus pe şoselele din munţii sudului Spaniei ne-a dus la un consum de 10.5 litri/100 km. Nu veţi atinge însă această barieră foarte des decât dacă aveţi de gând să lasaţi maşina în parcare de fiecare dată în miros de frâne încinse. La o rulare liniştită, de croazieră, consumul indicat de comupterul de bord arăta 7.5 litri.
Performanţe
Nu veţi găsi în România un motor pe benzină sub 200 CP pe o compactă de volum care să accelereze mai repede de la 0 la 100 km/h. Focus 1.6 EcoBoost 183 CP reuşeşte să atingă suta în 7.9 secunde, cu 0.6 secunde mai rapid decât o face motorul turbo de pe Opel Astra. Doar versiunea Megane de care vorbeam mai sus trece mai jos de această barieră, dar cele 0.1 secunde în minus aduc un plus de 1.7 litri/100 km la capitolul consum, deci raportul îi este net superior lui Focus. Pe de altă parte, Seat Leon 1.8 TSI de 160 de cai are aceleaşi cifre la capitolul acceleraţie, iar Golf 1.4 TSI atinge suta în 8.0 secunde. Vorbim, iată, de modele care au 20 de cai mai puţin, dar performanţe asemănătoare. Performanţele de pe hârtie sunt bine transpuse pe şosea, ritmul susţinut de rulare demonstrându-ne că este uşor să treci de 120-130 km/h pe şosele virajate fără a-ţi da seama de acest lucru.
Interior
Focus s-a schimbat complet. Iar interiorul este locul în care simţi cel mai bine asta. Dacă vechile generaţii se bazau pe un interior care ducea Focus înspre rigurozitatea germană şi care pigmenta apoi peisajul cu pete de culoare, noul Focus vine cu un interior mai degrabă artistic decât clasic. Planşa de bord preia liniile generale de la Fiesta şi le transpune într-un design mult evoluat, cu materiale, butoane şi comenzi plăcute la atingere. Gurile de aerisire au forme fluide, centrul planşei de bord fiind reprezentat de butonul imens care îţi dă ocazia să selectezi meniul disponibil. Scaunele versiunii testate erau aplecate spre confort, suportul lateral fiind mediu. Foarte plăcut meniul computerului de bord, care îşi oferă acces simplu şi intuitiv la funcţiile de care dispune maşina ta şi care îţi arată grafic ce trebuie să faci pentru a economisi cât mai mult carburant la rulare. Există şi elemente care ar fi putut fi ceva mai lucrate, cum ar fi poziţia schimbătorului (plasat puţin cam în spate în raport cu zona normală de acţiune a braţului), butoanele de sub coroana volanului, care nu pot fi accesate ţinând mâinile normal pe volan decât dacă ai norocul de a avea un deget mare opozant imens, sau lipsa unor spaţii în care poate să stea un telefon în siguranţă. Un alt inconvenient este legat de mărimea displayului central, care ar fi putut fi ceva mai mare pentru a facilita accesul la funcţiile monitorizate de acesta. Nu am avut probleme cu spaţiul oferit de modelul Ford, iar portbagajul se înscrie cu succes în linia segmentului compact hatch european: 363 de litri (cu 7 litri mai puţin decât la Astra şi cu 13 mai mult decât la Golf).
Preţ de achiziţie
Preţurile noului Ford Focus în România vor fi anunţate oficial în 15 martie, moment în care vom afla şi preţul versiunii testate în Spania. Singurele repere pe care le avem în acest moment sunt, însă, etichetele de pornire ale motorizării de bază (1.6 105 CP), care ajung la 16.000 de euro pentru varianta de echipare Ambiente şi la 16.750 de euro pentru Trend, versiune care vine în plus cu aer condiţionat manual, radio CD, proiectoare de ceaţă şi computer de bord. Deşi preţurile pe care le vedem sunt mai mici decât cele ale motoarelor echivalente ale concurenţei, echiparea de bază este destul de săracă, iar Ford nu se bazează decât pe 5% dintre comenzi pe versiunile Trend. Recomandarea Automarket este să alegeţi versiunea de echipare Sport, care deşi costă cu 1750 de euro în plus faţă de Trend, vă oferă implicit suspensii sport, scaune sport, jante din aliaj de 16 inch, climă bi-zonă, geamuri spate acţionate electric şi un pachet de vizibilitate. Echiparea superioară, Titanium, costă cu 1000 de euro în plus faţă de Sport. Vom reveni asupra acestei categorii de notare în momentul în care Ford va afişa preţurile oficiale ale modelului în România.
Siguranţă
EuroNCAP i-a acordat cinci stele lui Focus la cea mai recentă sesiune de teste de siguranţă. De altfel, nivelul de siguranţă pe care l-a oferit generaţia anterioară (cinci stele pentru pasageri şi patru din cinci stele pentru copii) poate fi cosiderat o bază solidă pentru noua generaţie a modelului compact Ford. Partea bună este că, pe lângă clasicele ESP, ABS, airbag-uri şi centuri cu pretensionare, noul Focus dispune de o serie de elemente de siguranţă care îşi fac debutul în segmentul compact. Vorbim mai ales de Active City Safety (maşina frânează automat dacă se apropie de o alta până la 30 km/h, iar şoferul nu racţionează), de un Collision Warning care te anunţă că viteza ta e prea mare faţă de cea a celor din faţa ta atunci când rulezi pe şosea iar linia continuă nu îţi dă voie să depăşeşti sau de sistemele active de monitorizare a unghiului mort, care nu doar că îţi indică faptul că o altă maşină se apropie, dar îţi învârte uşor volanul în direcţia opusă dacă treci peste liia de demarcaţie a benzii pe care rulezi.
Ţinută de drum
Trecem la un capitol sensibil pentru noul Ford Focus. Până acum, Focus ţinea steagul sus la capitolul ţinută de drum şi manevrabilitate în segmentul compact, modelul Ford fiind considerat de mulţi vocea supremă la aceste capitole. Aşa cum am spus în introducere, însă, Ford a decis să niveleze punctele forte ale modelului său şi să ridice punctele slabe, iar ţinuta de drum a suferit pe baza acestei alegeri. Evident, nu vorbim de o maşină care se comportă prost, departe de a putea spune acest lucru, însă Focus nu mai poate fi atât de sigur de poziţia sa dominantă. Suspensiile au devenit mai moi, element care probabil este pe placul americanilor şi pe gustul celor care îşi doreau ceva mai mult confort, dar care taie din comportamentul de top al vechii generaţii în viraje. Direcţia este un alt cui în talpa lui Focus, comportamentul dinamic al compactei Ford având de suferit din cauza unui volan care în unele cazuri părea legat artificial de roţi. Probabil că aceste critici sunt subiective, probabil că totul are loc prin prisma comparaţiei cu generaţia anterioară, însă este clar pentru oricine că Focus şi-a pierdut din caracter în favoarea confortului. Depinde ce aleg şi ce preferă clienţii.
Vizibilitate
Focus este unul dintre puţiele modele compacte care au transformat montantul C într-unul în care îşi găseşte loc un geam de dimensiuni mici, acest mic artificiu de design reuşind să aibă un efect masiv în ceea ce priveşte vizibilitatea posterioară pentru care preferă să nu utilizeze oglinzile la manevrele în marşarier. În faţă, montanţii nu pun probleme serioase, iar senzorii de parcare disponibili opţional îţi oferă siguranţa suplimentară de care ai nevoie la manevrele pe spaţii restrânse. Aceştia ilustrează poziţia maşinii în raport cu obstacolele din jur atît acustic, cât şi grafic, pe display-ul central.
Tehnologie
Tehnologia este punctul forte al noii generaţii Ford Focus. Iar echipa europeană a constructorului american nu putea să nu profite la maxim de aceste avantaje în primul test oficial, toate maşinile disponibile la Jerez fiind burduşite cu tehnologie. Focus este cel mai complet model din segment la acest capitol, oferindu-le clienţilor orientaţi spre acest model pachete care până acum erau disponibile exclusiv pe versiunile superioare ale modelelor de segmente mai mari. Vorbim mai ales de sistemele de monitorizare a benzii de mers (maşina poate rula singură pe bandă pe autostradă "citind" liniile de demarcaţie), de sistemul Active City Safety descris puţin mai devreme sau chiar de sistemul care utilizează o cameră montată în zona oglinzii pentru a "citi" semnele de circulaţie de pe traseu şi care le afişează pe ecranul dintre cele două ceasuri de bord. O altă inovaţie interesantă este legată de un sistem inovator de îmbunătăţire a coeficientului aerodinamic: un senzor "închide" şi "deschide" grila frontală la rulare, în funcţie de situaţie, pentru ca maşina să consume mai puţin atunci când este nevoie. Celelalte pachete disponibile pe noul Focus (cruise controlul adaptiv, farurile automate adaptive sau pornirea keyless a motorului) nu fac decât să completeze peisajul foarte colorat al noului model.
Design
Noul Focus este al doilea model după Fiesta care intră în strategia One Ford a constructorului american. Pe scurt, Focus va fi vândut în aceeaşi formă atât în Europa, cât şi în celelalte pieţe importante pe care activează compania americană, implicit pe cea americană. Designul lui Focus nu a putut să nu fie afectat de această strategie, unele elemente definitorii pentru modelul compact al celor de la Ford fiind înlocuite de altele, mai puţin inspirate. Dacă profilul lui Focus este în continuare acelaşi, cu linii dinamice care plonjează înspre zona posterioară, faţa şi spatele s-au schimbat radical. Stopurile pe montant - o "ştampilă" a lui Ford Focus - au dispărut fără urmă, acestea fiind înlocuite de stopuri ciudate, cu o formă neregulată. Partea din faţă este complexă, încărcată, cu linii care au rolul de a crea un design pe placul unor culturi pe cât de diferite, pe atât de conservatoare atunci când vine vorba de propriile valori. Rezultatul final este însă destul de armonios, departe de a fi un Frankestein pe roţi, dar îşi pierde din coerenţa şi din simplitatea estetică afişate de Focus până acum în Europa.
Ne-a placut
- Calitatea materialelor
- Tehnologie de top
- Confort
- Motor excelent
Nu ne-a placut
- Dinamică
- Direcţie
- Lipsa spaţiilor mici de depozitare
Date tehnice - Ford Focus (2011-2014) 1.6 EcoBoost 180CP Sport S/S | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Ford
-
În a noua lună din 2024, uzina Dacia de la Mioveni a înregistrat o ușoară scădere a producției, comparativ cu aceeași lună din 2023. De cealaltă parte, Ford a încheiat luna septembrie cu un nou record de producție. (Vineri, 25 Octombrie)
-
Constructorul american de automobile anunță o nuanță exterioară nouă pentru Mustang 60th Anniversary. De asemenea, Ford plusează cu o grafică retro pentru instrumentarul de bord digital. (Luni, 19 August)
-
Constructorul american de automobile a publicat un teaser video cu viitorul Bronco Sport facelift. Debutul este programat pentru data de 26 august. (Marti, 13 August)
-
Constructorul american de automobile recheamă în service peste 30.000 de exemplare Mustang, produse în 2022 și 2023. Pe scurt, volanul s-ar putea roti dintr-o parte în alta fără intenția șoferului. (Joi, 04 Iulie)
-
Americanii de la Ford au câștigat legendara urcare de la Pikes Peak cu electricul F-150 Lightning SuperTruck. La volan s-a aflat nimeni altul decât Romain Dumas. (Marti, 25 Iunie)
nu uita ca esti in romania si o asemenea fraza este blasfemie !! ;)
frumusel motorul.. si incredibil pretul la care o sa fie disponibil pe meleagurile carpato-danubiano-pontice . . . dar nu o sa iasa din zona de pret medie ceruta de ceilalti producatori.
26% diesel
74% benzină
@dan
Citeşte mai atent. Şi mai departe de titlu.
@ax
308 nu este disponibil în România în aceasta versiune de motorizare: http://peugeot.com.ro/pdf/308.pdf
Chiar şi aşa, vorbim de 200 CP. Citeşte mai atent textul şi vei vedea de ce spun asta.
Asa sta piata de masini noi, care este dominata clar de Golan . . . dar te invit intr-o dimineata geroasa in targ la vitan sa ne uitam la masini.. in afara de dacii si ocazional cate un matiz nu cred ca vei gasi un benzinar (evident mai apare cate un hamar sau cinestie ce bemveu sau audi . . . dar avem degete suficiente la o mana pentru aceste exceptii). Sa nu uitam ca, desi se incearca din rasputeri ( si anul asta s-a cam reusit ) sa se stopeze importul de SH, piata de automobile noi este destul de afectata de cea de SHuri.. iar sehasurile sunt in marea majoritate dizele iar in mica majoritate fumigene ;)
Design exterior:
-partea frontala, ceva mai reusita decat partea posterioara, dar duce a un ceed la care s-a aplicat un facelift. Oricum, versiunea anterioara arata mai impunator, mai dinamic, mai frumoasa (desi nu era printul compectelor)
-partea posterioara, ceva nedefinit. Au pus stoprile mari, in contrast cu farurile, prea multe chestii rotunjite care nu dau bine. Intr-adevar seamana cu un design korean de acum vreo 10 ani (as putea sa merg mai departe si sa spun ca designerii s-au inspirat din Rio break de prin anii 2000). Mult sub modelul anterior.
Design interior
-aici s-au facut clar progrese atat calitativ (din ceea ce se vede in poze), cat si vizual. Pacat ca e prea incarcat habitaclul (la fel e si la Astra, dar e desenat mai simplu, si mai elegant si nu pare ca te sufoaca). Anumite componente prea mari si prea "badarane" in raport cu altele. Daca le-ai luat separat pe fiecare in parte, constati ca sunt intr-adevar frumoase, dar, puse impreuna, iti dau senzatia de sufocare. Nu stiu cum se vad si cum se simt in realitate, dar, dupa poze, asta simt. Si aici, s-au "insipirat" de la fratii coreeni i30 si ceed (plasarea ceasurilor in alveole separate, gurile de aerisire atat de pe consola centrala cat si cele laterale), si putin de la rivalul (germano-american) Astra I, in pozitionarea display-ului de pe consola centrala.
Per ansamblu, au castigat la calitatea materialelor, dar, la design, au pierdut. Nici vechea generatie nu era o referinta in clasa la design, dar avea mai multa personalitate si parca iti inspira sportivitate. Dupa cum arata, modelul acesta, ai impresia ca s-ar rasturna dupa primele viraje.
Daca si in aceste conditii ii lipseste feedback-ul directiei si al sasiului si mai ales stabilitatea pe viraje, atunci este o mare pierdere pentru focus.
In ce priveste designul, este discutabil, noul focus este genul de masina care ori o iubesti de la prima vedere ori nu iti va place in veci.
FRATILOR, TREZITIVA ODATA. ESTE CEL MAI BUN MOTOR DIN ROMANIA LA ACEST MOMENT. NU MAI VENITI CU ALUZII GEN CA TOTI "astia cu tedei" sunt niste analfabeti.
Uitati-va pe cifrele de la APIA si haideti sa terminam odata.
M-am saturat de aluzii de tot felul, legate de un motor puternic, economic, nepretentios la intretinere, deci calitati pe care nu cred ca are vreo masina in prezent.
Nota 10 pentru interior !
Bravo Ford !
Vor fi diferente foarte mari, antifonarea mai buna, motoare mai puternice, consumuri mai mici, materiale mai bune la interior, oglinzi mai mari, cutie automata Powershift cu dublu ambreiaj, sistem Bliss (asistent unghi mort), sistem Start-Stop, camera video pt mers inapoi, Hill launch-assist, Active park assist (parcheaza singura), Torque Vectoring Control (distributia cuplului catre roata care are mai multa nevoie in curbe), vreo 6-7 airbaguri standard, Active city safety, Collision warning etc
Domnule redactor, BMW 120i este ceva mai rapid la performantele 0-100 Km/h.
Legat de cutie... Mircea Mester recomanda cutia manuala in locul celei automate Powershift. Nu i-a placut Powershift si-l inteleg.
Oricum sper sa nu mai agate cum facea de obicei Focus-ul...
la prima vedere la exterior este mult prea naspa. nu are un stil coerent. nu are linii care sa se lege. nu are aer statornic.
pot sa spun ca seamana a masina coreeana de acum 3-4 ani cu intentii de modernizare.
parcarea singura a masinii e o aberatie, care oricum nu o vom vedea pe strazile noastre.
remarc totusi ca prima echipare de 16k euro nu are nici macar AC. (din ce scrie in articol). pai la banii astia poate sa isi dea foc, mai ales pe timp de criza, cand lumea isi cam dramuieste banii,
n-o sa egaleze nicicand masina asta americana , sarmul si eleganta frantuzeasca!
Ati uitat de Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multi-air 170CP, care la capitolul dinamica este peste noul Focus, cel putin din punctul de vedere al celor de la autocar.
Faptul ca tinuta de drum a fost modificata mi se pare o bila neagra. Candva Focus mi s-a parut ca a avut cea mai buna tinuta de drum si suspensii din segment. Asta s-a intamplat cu prima generatie. A doua generatie a pastrat cam la fel tinuta de drum, iar acum spuneti ca e mult diferita.
Cand a aparut Focus 2 Jeremy Clarkson a zis ceva de genul "cumparati prima generatie de Focus pana cand Ford nu are de gand sa-l strice". Mi s-a parut tampit, dar a cam avut dreptate. Sunt curios ce o sa spuna acum de noul Focus, preferata lui din clasa compacta.
Ati uitat si de Lancia :>
Voi ati testat o masina care oficial nu este in Romania, nici macar preturi nu avem pt ea, si voi faceti analize cu ce este prezent la noi in tara la ceilalti competitori. Dar acest Focus va fi prezent in Romania cu aceasta motorizare? Si cat timp
Deoarece si alti importatori aveau oferte bogate in primul an doi al unui model dupa care au disparut "subit" unele motorizari si chipari.
Intr-adevar daca discutam si de segmente de piata se schimba treaba, dar cand faci un articol si te referi la motorizari si alternative, si nu specifici nimic, atunci totul merge. Adica clasa compacta cu motorizari benzina intre x si y cai putere, si necontand 2.0 aspirat, sau 1.4 turbo (ca de aceea ai intervalul de putere)
Daca o dam la intors ajungem in marketingul individual, cand fiecare isi lauda produsul si isi segmenteaza clientela in diverse aspecte astfel incat produsul lui sa para cel mai bun. Si aici deja miroase a....reclamaaa, platitaaaa. ;;)
Nu au existat niciodată şi nu vor exista niciodată.
În rest, segmentele şi rivalii sunt stabilite de noi. Aşa au fost întotdeauna, nu prea dăm importanţă impresiilor pe care la au unii producători care vor să inventeze segmente.
Acolo s-a taiat, era tot managementul beat sau drogat cand au acceptat asa ceva.
Ce ati testat, fratilor?? Ati venit cu pozele oficiale si cu niste impresii dupa ureche cam cum ar fi fost daca? Sau ce ati citit de ici de colo...
Ma fratilor voi sunteti normali??/ Chiar nu-si da seama nimeni??
Am crezut ca a fost o greseala atunci, da voi din asta traiti...
Sa va fie rusine Automarket!!!
E destul? http://twitpic.com/42y0tm
Focus III pare ca a facut un compromis in ceea ce priveste tinuta de drum si sufera de pe urma faptului ca este un produs global. Suspensiile mai moi nu cred ca vor fi pe placul celor care apreciaza primele doua generatii. Iar daca noul model a pierdut din calitatile trenului de rulare, nici asta nu cred ca este ok.
In privinta aspectului, sa asteptam totusi sa vedem masina de aproape, apoi vorbim si de controverse. Nici eu nu agreez forma stopurilor si grila frontala cam prea mare, am vazut poze si schite foarte interesante inainte de lansare si pot sa spun ca speram la un aspect exterior peste ceea ce vad acum. Interiorul pare si el destul de incarcat.
Jeremy Clarkson a spus ca a avut un Focus din prima generatie, care nu s-a stricat niciodata. Vom vedea daca tehnologia, confortul si desigur pretul noului model, vor convinge sa fie ''trecute cu vederea'' calitatile consacrate ale generatiilor anterioare.
Sunt si diverse alte aspecte, care au contat la vremea lor. De exemplu, Focus II este mai lat cu 3 cm decat generatia anterioara Mondeo. Stopurile generatiei a doua au dezamagit putin, considerandu-se la vremea respectiva ca au pierdut din farmecul stopurilor de pe prima generatie, dar totusi al doilea model Focus reprezinta o maturizare. Ca o paranteza, actuala generatie Impreza este considerata de multi ca are suspensiile mai moi decat modelul anterior. Jeremy Clarkson a spus candva despre actualul Leon ca proiectantii Seat i-au stricat imaginea... Nu sunt comparatii, sunt doar exemple ale altor lucruri care nu s-au schimbat dupa cum ne-am fi asteptat noi... In privinta lui Focus III, e posibil sa asistam la o situatie asemanatoare. Iar in lupta din segment, este nevoie de pachetele tehnologice anuntate, dar si de preturi competitive.
Ca o parere personala, cred ca si-au asumat un risc cam mare sa ''uite'' de caracterul masinii, de liniile simple si sa mizeze pe confort, avantaje tehnologice si un design complicat. Dar despre asta vor vorbi cel mai bine cifrele de vanzari, intrucat fiecare este liber sa aleaga ceea ce prefera.
2.Interiorul e prea aglomerat, prea "zgomotos". Fel si fel de briz-brizuri iti iau ochii. Oamenii astia chiar nu inteleg ca cel mai bine te simti intr-o masina cu interior simplu, functional si cu mult staif? Iar aici puncteaza cel mai bine nemtii si japonezii. Cinste lor.
3.Motorizarea trebuie sa fie de exceptie. Cei de la Ford au punctat intotdeauna la capitolul benzinare. Aceste motoare turbo cu functie stop-start reprezinta ultima vitrina tehnologica a producatorilor auto. Adica motoare "verzi", performante si cu consumuri minime. In 10-20 ani vor fi insa piese de muzeu, adevarate opere de arta.
bwahahahahah =))
@Mircea Mester
fidel, mda. poti sa spui asta ca de atatia ani tot colind pe la voi.
"În rest, segmentele şi rivalii sunt stabilite de noi. Aşa au fost întotdeauna, nu prea dăm importanţă impresiilor pe care la au unii producători care vor să inventeze segmente."
Segmentarea poate fi aleasa de voi intr-adevar, dar nu tot timpul. Acum avem de-a face cu un nou model de clasa compacta si referitor la motoare trebuia totusi prezentata toata plaja de alternative. De asemenea ideea in care nu dati importanta la ceea zic producatorii e cu dus si intors. E bine sa luam aminte la ce zic dar comparativele sa fie obiectiv facute.
Si de final. Sincer, am citit multe articole la voi care sa inspire un aer partinitor respectivului. Prin notare, sau prin comentariu, nu conteaza. Nu justific acum, ca puteti gasi in istoricul articolelor.
frumoasa viata cand mai ai si deplasari catre zone insorite ;) ... si te mai si dai cu masinute care nu-s disponibile publicului
la ford ramane doar fiesta masina de baza a lor, dar si ea pierde teren din cauza motorizarilor invechite. acum la moda sunt motorizarile turbo
In plus pozele mai simple se apropie mai mult de aspectul real al masinii, nu e nevoie sa reglezi foarte precis aparatul, lumina etc (cine se pricepe cate de cat la fotografie intelege la ce ma refer)
Si spatele e ok ..doar atat.
In schimb interiorul e f. reusit . Cineva mai sus spunea ca masiniile germane (sunt de acord) si japoneze au interior simplu.
Cred ca nu a vazut un bord de honda civic.
Per total eu zic ca o sa aiba succes. cel putin la fel ca modelul actual.
aspectul exterior interesant
interiorul reusit
motor deosebit
tinuta de drum inteleg buna
nu o sa fie un succes dar se v-a vinde
prin "interzicere" intelegem un "le pui pe site dar pe urma nu ma mai cunosti" ... pentru ca producatorii de masini nu stau in baza unei singure publicatii .. sau a 30 ... si pot oricand sa ii invite sa urmareasca aceste evenimente de acasa....
Acum si motoarele diesel si cele pe benzina provin tot de la grupul PSA (cel putin in Europa), insa sunt modificate in sensul accentuarii caracterului sportiv. De exemplu motorul testat aici este de fapt THP-ul ce a fost montat si pe noul Citroen C4 sau Peugeot 308 GTI (in varianta de 200 cp).
1.6 ecoboost e relizat 100% de Ford si are 1596 cmc
1.6 thp e relizat de PSA (10 %) impreuna cu BMW (90 %) si are 1598 cmc.
Avand in vedere diferenta de cilindree trebuie sa fi prost ca sa nu-ti dai seama ca sunt doua chestii diferite
De ce doar 10% la PSA ? Simplu..
Pt ca motorul are incorporat sistemul valvetronic si foloseste injectie directa.
Injectia directa de benzina + turbo era SF pt PSA pana mai acum 2-3 ani.
Dpmdv cel de la Ford e de preferat pentru ca are raportul de compresie mai mic.
La fel si pentru coreenele Optima/i40... tu nu vbi din reviste ba baiatule! Design-ul e o chestiune de gust. Sunt foarte multi care nu inghit kitsch-urile coreene nici cu o tona de miere... Eu sunt unul dintre ei.
In plus, intre timp, am avut o discutie cu un cunoscut care e mecanic auto si care m-a informat ca Ford nu mai produce motoare de ani buni.
Am mai spus-o si o repet: vechile motoare pe benzina erau de provenienta Volvo (inclusiv motorul de 2.5 litri in cinci cilindri de pe Focus RS), iar acum se folosesc motoare de provenienta PSA, modificate pt. a raspunde unor cerinte de sportivitate.
Insa nu vad de ce acesta folosire a motoarelor PSA ar fi un lucru rau. De altfel cei de la Ford nu sunt singurii care le folosesc; aceste motoare se mai afla si pe BMW (seria 1, 3 si X1), MINI, Mazda, Volvo si Land Rover.
sau http://www.psa-peugeot-citroen.com/en/psa_group/cooperation_b2.php sau http://www.psa-peugeot-citroen.com/en/psa_group/cooperation_ford_b2.php sau http://www.psa-peugeot-citroen.com/en/psa_group/industrial_infrastructure_b1.php cred ca e suficient.
"Am vorbit aici de compacte de volum. Compactele premium (Alfa, BMW, Audi, Mercedes, Lexus, Infiniti, Volvo) se bat unele cu altele, testele cu aceste modele subliniază de fiecare dată acest lucru."
Pai daca ati mentionat VW Golf, eu zic ca si Giulietta e in aceeasi categorie din toate punctele de vedere, si in special ca pret si performante.
Motoarele diesel sunt dezvoltate impreuna cu PSA, dar sunt produse de ford in uzinele sale de motoare.
Motoarele pe benzina (majoritatea) sunt dezvoltate de ford impreuna cu mazda, volvo , yamaha ..etc si sunt produse de ford.
Mie imi pace f. mult sintagma asta ...am vorbit eu cu un mecanic si mi-a zis ca ...
http://media.ford.com/article_display.cfm?article_id=21718
Iar fatul ca Ford nu este un dezvoltator de motoare rezulta dintr-o evindenta foarte simpla: pe masinile Ford nu exista nici un motor dezvoltat de ... Ford. Cel putin in Europa, Ford foloseste motoare rezultate din "colaborarea" sa cu alte companii gen PSA sau Volvo.
Sunt extrem de dezamagit de suspensia mai moale la noul focus, pentru ca speram exact opusul.
Ce stim despre suspensie? Ramane cu brate independente pe ambele punti? :D
Ford - cea mai buna marca, cele mai bune masini.
Cum se zice: Ford si restul
Nici o marca n-o bate! Go FORD!
hahahahhahha
cand s-a zis vreodata asa ceva?!!
Muhohahahahahahahahah:)))))))))