Drivetest Chevrolet Aveo Sedan (2011-2015)
1.6l DOHC 115CP MT5 LTZLuni, 06.06.2011
- Comenteaza
- Trimite pe:
În ţara ceasurilor de mare precizie şi a celei mai fine ciocolate, Chevrolet ne-a oferit la test cel mai nou membru al familiei sale: Aveo. Am gustat, alături de modelul american, multe drumuri secundare din jurul oraşului Zurich şi am încercat să ne convingem de calităţile mezinului care, odată cu noua generaţie, se rupe de moştenirea găunoasă a vechiului model cu origini coreene.
Aşadar, Aveo marchează reînnoirea completă a gamei Chevrolet şi ruperea definitivă a oricărei legături cu vechiul Daewoo.
Chevrolet Aveo Sedan (2011-2015)
1.6l DOHC 115CP MT5 LTZ
- Pret de pornire 9630 €
Motor / Transmisie
La testul elveţian am fost întâmpinaţi de benzinarii gamei Aveo, dieselul urmând să fie introdus ceva mai târziu. Motorizările sunt cunoscute publicului larg: 1.2, 1.4 şi 1.6 litri, aspirate normal, asistate fie de o cutie manuală fie de una automată. Noi am făcut echipă cu vârful de gamă, unitatea cu patru cilindri de 115 cai putere şi 155 de Nm, livraţi punţii faţă prin intermediul unei cutii cu cinci rapoarte.
Motorul păstrează caracteristicile unei unităţi aspirate normal şi cere turaţii înalte pentru a oferi un răspuns plăcut şi liniar. Cuplul motor este livrat în efectiv complet la 4000 de rotaţii, ceea ce înseamnă că şoferul trebuie să solicite pedala de acceleraţie pentru a ajunge în zona optimă. Resursele sunt suficiente pentru a pune în mişcare berlina, însă nu suficiente pentru a imprima un caracter foarte dinamic. Cu toate acestea, este cea mai indicată versiune pentru publicul larg.
Sub capotă, cei patru cilindri acţionează în linişte la turaţii mici, însă atunci când vorbim de mai multe rotaţii pe minut şi de o viteză mai mare, zgomotul pătrunde şi în habitaclu. Alături de unitatea pe benzină se află o transmisie cu cinci trepte, etajată scurt, pentru a favoriza acceleraţia.
Consum
Când vine vorba de consum, Chevrolet promite o valoare urbană de 8.9 litri/100 de kilometri şi una de numai 5.3 litri în afara oraşului. Cifrele sunt optimiste şi pot creşte în condiţii reale de trafic, mai ales atunci când căutaţi plaja de cuplu maxim. În cadrul testului nostru, computerul de bord a indicat o valoare de 8.2 litri/100 de km, după ce am parcurs o porţiune de drum mixt, presărată cu viraje, în care acul turometrului a zăbovit doar în zona 4000-5000 de rotaţii. Consumul urban ar putea fi redus considerabil pe viitor, atunci când va fi probabil introdusă o transmisie manuală cu şase trepte. Comparativ cu rivalii din segment, Chevrolet stă mai bine decât Dacia Logan şi Renault Symbol.
Performanţe
Aveo nu este o maşină destinată celor care caută sportivitatea. Aveo este o maşină dedicată familiştilor, care au nevoie de un sedan de clasă mică, suficient de agil încât să atingă 100 de km/h în 11.3 secunde. Nu este un timp extraordinar, însă este suficient de bun pentru a bate Renault Symbol şi pentru a fi pe picior de egalitate cu Logan.
Dacă cifrele sprintului nu impresionează suficient, trebuie să ştiţi că Aveo garantează şi o viteză maximă de 189 de km/h, o valoare mai mult decât suficientă pentru o deplasare rapidă în România. Acul vitezometrului se opreşte la o valoare mai bună decât a cea a rivalilor Logan şi Symbol.
Interior
Ajungem şi acolo unde Chevrolet aruncă în aer toate standardele sedanurilor de clasă mică. Modelul, destul de auster dacă privim la vechea generaţie, renunţă la straiele ponosite în favoarea unui habitaclu mult mai atrăgător, aerisit şi plăcut. Deşi materialele generale constau din acelaşi plastic dur, specialiştii Chevrolet au căutat să estompeze cât mai mult senzaţia neprietenoasă pe care acesta o poate inspira.
Combinaţia de materiale şi culori trezeşte un sentiment plăcut. Contribuie aici şi designul planşei de bord, precum şi instrumentarul furat de la Spark, inspirat de cel al unei motociclete. Ergonomia este bună, iar comenzile sunt iluminate într-o culoare "ice blue", care se regăseşte de altfel în tot habitaclul. Pe timpul nopţii, lumina ambientală creează o senzaţie plăcută şi nu stresează vizual şoferul sau pasagerii.
Scaunele nu au o susţinere laterală foarte bună şi se pot dovedi destul de rigide pe distanţe mai lungi. În ceea ce priveşte spaţiul interior, Aveo sedan poate transporta cu uşurinţă cinci pasageri, cu condiţia ca cei de pe locurile din spate să nu depăşească 1.85 metri, linia plafonului fiind în acest caz foarte aproape de cap. Portbagajul este generos, fiind capabil să înghită 502 litri. Pe lângă spaţiul destinat bagajelor, Aveo oferă pasagerilor şi o mulţime de spaţii de depozitare, dintre care cele mai utile par a fi torpedoul dublu şi locurile pentru telefonul mobil.
Preţ de achiziţie
Chevrolet vrea să revoluţioneze piaţa sedanurilor de clasă mică din Europa şi din România. Are însă un rival greu de bătut în persoana actualului Logan. Pentru a putea lupta cu cel mai ieftin model al segmentului, Chevrolet mizează pe cea mai bogată echipare standard.Cu alte cuvinte, un Aveo de bază oferă dotări la care competitorii nici măcar nu visau până în prezent.
Sedanul beneficiază de cruise control, şase airbaguri, sistem de control al stabilităţii, ABS cu EBD, geamuri şi oglinzi electrice, banchetă rabatabilă, volan şi scaun şofer reglabile, radio CD cu MP3, servodirecţie, lumini de zi şi închidere centralizată.
Pentru toate aceste echipamente standard şi pentru motorizarea de 1.2 litri şi 70 de cai, clientul din România va fi nevoit să plătească 9630 de euro. Prin programul "Rabla", preţul ajunge la numai 6930 de euro.
În acelaşi segment, un Logan Laureate de 1.2 litri şi 75 de cai costă 8500 de euro, însă nu oferă dotările unui Aveo standard. Este şi cazul lui Renault Symbol, francezul fiind estimat la 10.750 de euro în echipare de top a versiunii 1.2 16 valve şi 75 de cai putere.
Siguranţă
Noua generaţie Aveo vine să spele ruşine vechiului model, care a obţinut un rezultat dezastruos în cadrul testelor EuroNCAP. Chiar dacă nu a fost încă testat de organizaţia europeană, rezultatele celorlalte modele din gamă şi lista sistemelor de siguranţă alcătuiesc premizele poate celui mai sigur model din segment.
Aveo beneficiază în standard de şase airbaguri şi de o mulţime de sisteme de asistenţă, cum sunt ESC şi TCS, ABS cu EBD şi BAS. Nivelul de echipare este greu de atins chiar şi de Renault, constructor cu o experienţă deosebită la acest capitol.
Ţinută de drum
Noul Aveo nu vine cu inovaţii tehnologice deosebite atunci când deschidem subiectul ţinută de drum. Pe faţă avem de a face cu un sistem McPherson, în timp ce pe spate avem o bară de torsiune. Comparativ cu rivalii săi, Aveo este cea mai închegată soluţie, reuşind să combine un confort elementar cu o stabilitate bună, chiar şi în virajele strânse. Sedanul prezintă un uşor ruliu, tribut plătit caroseriei în trei volume. Direcţia nu impresionează prin precizie, însă se dovedeşte utilă în oraş, acolo unde se mişcă uşor, pentru a favoriza manevrele dificile.
Vizibilitate
Aveo nu ridică probleme de vizibilitate. Oglinzile sunt bine proporţionate, poate doar cea retrovizoare fiind prea mică pentru necesităţile generale. Luneta este şi ea bine conturată şi ajută şoferul atunci când se ivesc manevre cu spatele. Pentru un plus de siguranţă, în cazul variantei sedan se recomandă instalarea unor senzori de parcare.
Tehnologie
Chevrolet Aveo încearcă să ofere publicului său o echipare de bun-simţ, care respectă necesităţile primare ale şoferului şi pasagerului. Cum am mai spus-o, Aveo se achită de această datorie încă din echiparea standard. Pe măsură ce urcăm însă în gamă, lucrurile stau din ce în ce mai bine, pachetul devenind şi mai atractiv. Şoferul poate fi răsfăţat cu comenzi pe volan, pilot automat, senzori de parcare, ploaie şi lumină, scaun şi volan reglabile, precum şi oglinzi electrice.
Pentru a asigura o ambianţă plăcută în habitaclu, Chevrolet foloseşte o lumină ambientală despre care am mai vorbit, volan şi schimbător îmbrăcate în piele, radio CD cu MP3 şi conexiuni auxiliare pentru USB şi iPod precum şi aer condiţionat.
Design
Chevrolet a riscat mult atunci când a gândit noul Aveo. Modelul pare că renunţă la lămpile blocurilor optice, preferând un design simplist, capabil să inspire agresivitate. Linia capotei a fost şi ea croită tot în acelaşi sens. Deşi hatchback-ul dă o impresie plăcută la nivel de design, sedanul pierde din farmec atunci când este privit din spate. Posteriorul adoptă o linie diferită de cea a look-ului frontal. Se creează astfel un dezechilibru uşor al designului, spatele şi faţa sugerând limbaje de design diferite. Cu toate acestea, Aveo se transformă într-o maşină mult mai atrăgătoare decât generaţia precedentă.
Date tehnice - Chevrolet Aveo Sedan (2011-2015) 1.6l DOHC 115CP MT5 LTZ | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Chevrolet
-
Constructorul american de automobile a anunțat că producția actualei generații Camaro va fi oprită în 2024. Fără un succesor la orizont, reprezentanții companiei anunță că, totuși, povestea acestui model legendar nu se termină aici. (Joi, 23 Martie 2023)
-
Constructorul american de automobile a publicat primele imagini și informații despre noul Corvette E-Ray sau, cu alte cuvinte, primul Corvette electrificat din istorie. Sistemul de propulsie dezvoltă 655 de cai putere. (Marti, 17 Ianuarie 2023)
-
Constructorul american de automobile a publicat un nou teaser cu viitorul C8 Corvette E-Ray, adică echipat cu un sistem de propulsie hibrid. Totodată, a confirmat data lansării: 17 ianuarie 2023. (Miercuri, 11 Ianuarie 2023)
-
Chevrolet a publicat o serie de imagini și informații despre noul SUV cu zero emisii Equinox EV. Acesta va avea o autonomie de până la 483 de kilometri și un preț de pornire de 30.000 de dolari. Debutează în toamna lui 2023. (Joi, 08 Septembrie 2022)
-
Un prototip al viitorului Chevrolet Corvette E-Ray a fost distrus complet în timpul testelor. Din câte se pare, mașina respectivă a luat foc din cauza unei scurgeri de ulei. (Luni, 01 August 2022)
Gresit.Ruperea de Daewoo a fost mai repede cand au lansat Chevrolet Captiva si Cruze.
Pretul mi se pare destul de bun. Ramane de vazut cat de fiabil va fi, cum se va vinde si ce va lansa Renault la anul.
Baietii uita ca se afla pe sosea si nu pe CIRCUIT cu vreo sportiva, iar astfel de turatii sunt complet inutile intr-un regim normal de mers si daca nevasta nu e in travaliu pe bancheta din spate.
Rup masinile in doua la teste, iar apoi se iau de constructor ca nu dau valorile corecte....din nou,EPIC.
Si nici ei nu-s pensionari sa schimbe la 2000.
ar fi o mare idiotenie daca e asa
@masina - concurent cu Logan ... spune multe ... si nu spune ca-i facuta pentru autostrada, ca face vartej in rezervor daca mergi la 139km/h cu ea ...
(loganu-i masina buna, daca doar atat vrei evident, si numai in prima parte a vietii ei ... si a re o prima parte a vietii destul de scurta..)
Nu imi place fata masinii, botul ala de muscle car, iar taietura din portiere are un unghi prea mare, preferam ceva mai ascutit.
In rest, despre poze nimic, sper ca v-ati distrat in Elvetia.
Totusi, prea mult "material" de la ei si mai putin de la voi. Adica, se simte diferenta intre un test facut in Ro si unul in afara. Personal il prefer pe cel din Ro.
Bogdan, cat costa masina testata de voi si daca exista AC automat in gama?
antonny, tie chiar n-am cum sa-ti raspund, pt. ca esti cel putin ciudat...din rasp. de pe forum si nu prea as vrea sa am tangente....
unckle, daca nu "stai" la 5000, adica sa schimbi undeva pe la 6000, nu inseamna ca esti pensionar si schimbi la 2000. Replica asta este indentica cu a pustanilor care abia si-au luta permisul si au impresia ca daca rup o masina in doua, sunt soferi. Ah, am uitat ca tu nu prea stii pe unde "cade" acul de la turometru....PENIBIL.
@antonny: wow, destul de mult .... probabil benzina mananca 1l mai putin... dar asta la motorul de 1.4 ... alea mai mici nu prea vad cum se descurca la regim de autostrada.... noroc ca nu avem autostrazi :)
Sunt curios, dacă voi schimbaţi mereu la 4000-5000 de rotaţii, cam ce viteză aveţi când treceţi din a patra în a cincea? Şi cam care e viteza legală pe drumurile pe unde mergeţi voi? Sunt doar curios
@ams - va invitam pe dvs sa ne luminati :)
Exagerez. Evident. Dar la fel faceţi şi voi când vorbiţi cu dragos. Iar Bogdan Mirică a spus că doar la turaţia respectivă a stat motorul.
SARBATORI FERICITE!
SARBATORI FERICITE!