Drivetest Chevrolet Aveo Sedan (2011-2015)

1.6l DOHC 115CP MT5 LTZ
Chevrolet Aveo Sedan (2011-2015) zoom
de Bogdan Mirică
Luni, 06.06.2011
Un nou început

În ţara ceasurilor de mare precizie şi a celei mai fine ciocolate, Chevrolet ne-a oferit la test cel mai nou membru al familiei sale: Aveo. Am gustat, alături de modelul american, multe drumuri secundare din jurul oraşului Zurich şi am încercat să ne convingem de calităţile mezinului care, odată cu noua generaţie, se rupe de moştenirea găunoasă a vechiului model cu origini coreene.

Aşadar, Aveo marchează reînnoirea completă a gamei Chevrolet şi ruperea definitivă a oricărei legături cu vechiul Daewoo.

Chevrolet Aveo Sedan (2011-2015)
1.6l DOHC 115CP MT5 LTZ

  • Pret de pornire 9630 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

La testul elveţian am fost întâmpinaţi de benzinarii gamei Aveo, dieselul urmând să fie introdus ceva mai târziu. Motorizările sunt cunoscute publicului larg: 1.2, 1.4 şi 1.6 litri, aspirate normal, asistate fie de o cutie manuală fie de una automată. Noi am făcut echipă cu vârful de gamă, unitatea cu patru cilindri de 115 cai putere şi 155 de Nm, livraţi punţii faţă prin intermediul unei cutii cu cinci rapoarte.

Motorul păstrează caracteristicile unei unităţi aspirate normal şi cere turaţii înalte pentru a oferi un răspuns plăcut şi liniar. Cuplul motor este livrat în efectiv complet la 4000 de rotaţii, ceea ce înseamnă că şoferul trebuie să solicite pedala de acceleraţie pentru a ajunge în zona optimă. Resursele sunt suficiente pentru a pune în mişcare berlina, însă nu suficiente pentru a imprima un caracter foarte dinamic. Cu toate acestea, este cea mai indicată versiune pentru publicul larg.

Sub capotă, cei patru cilindri acţionează în linişte la turaţii mici, însă atunci când vorbim de mai multe rotaţii pe minut şi de o viteză mai mare, zgomotul pătrunde şi în habitaclu. Alături de unitatea pe benzină se află o transmisie cu cinci trepte, etajată scurt, pentru a favoriza acceleraţia.

Consum

Când vine vorba de consum, Chevrolet promite o valoare urbană de 8.9 litri/100 de kilometri şi una de numai 5.3 litri în afara oraşului. Cifrele sunt optimiste şi pot creşte în condiţii reale de trafic, mai ales atunci când căutaţi plaja de cuplu maxim. În cadrul testului nostru, computerul de bord a indicat o valoare de 8.2 litri/100 de km, după ce am parcurs o porţiune de drum mixt, presărată cu viraje, în care acul turometrului a zăbovit doar în zona 4000-5000 de rotaţii. Consumul urban ar putea fi redus considerabil pe viitor, atunci când va fi probabil introdusă o transmisie manuală cu şase trepte. Comparativ cu rivalii din segment, Chevrolet stă mai bine decât Dacia Logan şi Renault Symbol.

Performanţe

Aveo nu este o maşină destinată celor care caută sportivitatea. Aveo este o maşină dedicată familiştilor, care au nevoie de un sedan de clasă mică, suficient de agil încât să atingă 100 de km/h în 11.3 secunde. Nu este un timp extraordinar, însă este suficient de bun pentru a bate Renault Symbol şi pentru a fi pe picior de egalitate cu Logan.

Dacă cifrele sprintului nu impresionează suficient, trebuie să ştiţi că Aveo garantează şi o viteză maximă de 189 de km/h, o valoare mai mult decât suficientă pentru o deplasare rapidă în România. Acul vitezometrului se opreşte la o valoare mai bună decât a cea a rivalilor Logan şi Symbol.

Interior

Ajungem şi acolo unde Chevrolet aruncă în aer toate standardele sedanurilor de clasă mică. Modelul, destul de auster dacă privim la vechea generaţie, renunţă la straiele ponosite în favoarea unui habitaclu mult mai atrăgător, aerisit şi plăcut. Deşi materialele generale constau din acelaşi plastic dur, specialiştii Chevrolet au căutat să estompeze cât mai mult senzaţia neprietenoasă pe care acesta o poate inspira.

Combinaţia de materiale şi culori trezeşte un sentiment plăcut. Contribuie aici şi designul planşei de bord, precum şi instrumentarul furat de la Spark, inspirat de cel al unei motociclete. Ergonomia este bună, iar comenzile sunt iluminate într-o culoare "ice blue", care se regăseşte de altfel în tot habitaclul. Pe timpul nopţii, lumina ambientală creează o senzaţie plăcută şi nu stresează vizual şoferul sau pasagerii.

Scaunele nu au o susţinere laterală foarte bună şi se pot dovedi destul de rigide pe distanţe mai lungi. În ceea ce priveşte spaţiul interior, Aveo sedan poate transporta cu uşurinţă cinci pasageri, cu condiţia ca cei de pe locurile din spate să nu depăşească 1.85 metri, linia plafonului fiind în acest caz foarte aproape de cap. Portbagajul este generos, fiind capabil să înghită 502 litri. Pe lângă spaţiul destinat bagajelor, Aveo oferă pasagerilor şi o mulţime de spaţii de depozitare, dintre care cele mai utile par a fi torpedoul dublu şi locurile pentru telefonul mobil.

Preţ de achiziţie

Chevrolet vrea să revoluţioneze piaţa sedanurilor de clasă mică din Europa şi din România. Are însă un rival greu de bătut în persoana actualului Logan. Pentru a putea lupta cu cel mai ieftin model al segmentului, Chevrolet mizează pe cea mai bogată echipare standard.Cu alte cuvinte, un Aveo de bază oferă dotări la care competitorii nici măcar nu visau până în prezent.

Sedanul beneficiază de cruise control, şase airbaguri, sistem de control al stabilităţii, ABS cu EBD, geamuri şi oglinzi electrice, banchetă rabatabilă, volan şi scaun şofer reglabile, radio CD cu MP3, servodirecţie, lumini de zi şi închidere centralizată.

Pentru toate aceste echipamente standard şi pentru motorizarea de 1.2 litri şi 70 de cai, clientul din România va fi nevoit să plătească 9630 de euro. Prin programul "Rabla", preţul ajunge la numai 6930 de euro.

În acelaşi segment, un Logan Laureate de 1.2 litri şi 75 de cai costă 8500 de euro, însă nu oferă dotările unui Aveo standard. Este şi cazul lui Renault Symbol, francezul fiind estimat la 10.750 de euro în echipare de top a versiunii 1.2 16 valve şi 75 de cai putere.

Siguranţă

Noua generaţie Aveo vine să spele ruşine vechiului model, care a obţinut un rezultat dezastruos în cadrul testelor EuroNCAP. Chiar dacă nu a fost încă testat de organizaţia europeană, rezultatele celorlalte modele din gamă şi lista sistemelor de siguranţă alcătuiesc premizele poate celui mai sigur model din segment.

Aveo beneficiază în standard de şase airbaguri şi de o mulţime de sisteme de asistenţă, cum sunt ESC şi TCS, ABS cu EBD şi BAS. Nivelul de echipare este greu de atins chiar şi de Renault, constructor cu o experienţă deosebită la acest capitol.

Ţinută de drum

Noul Aveo nu vine cu inovaţii tehnologice deosebite atunci când deschidem subiectul ţinută de drum. Pe faţă avem de a face cu un sistem McPherson, în timp ce pe spate avem o bară de torsiune. Comparativ cu rivalii săi, Aveo este cea mai închegată soluţie, reuşind să combine un confort elementar cu o stabilitate bună, chiar şi în virajele strânse. Sedanul prezintă un uşor ruliu, tribut plătit caroseriei în trei volume. Direcţia nu impresionează prin precizie, însă se dovedeşte utilă în oraş, acolo unde se mişcă uşor, pentru a favoriza manevrele dificile.

Vizibilitate

Aveo nu ridică probleme de vizibilitate. Oglinzile sunt bine proporţionate, poate doar cea retrovizoare fiind prea mică pentru necesităţile generale. Luneta este şi ea bine conturată şi ajută şoferul atunci când se ivesc manevre cu spatele. Pentru un plus de siguranţă, în cazul variantei sedan se recomandă instalarea unor senzori de parcare.

Tehnologie

Chevrolet Aveo încearcă să ofere publicului său o echipare de bun-simţ, care respectă necesităţile primare ale şoferului şi pasagerului. Cum am mai spus-o, Aveo se achită de această datorie încă din echiparea standard. Pe măsură ce urcăm însă în gamă, lucrurile stau din ce în ce mai bine, pachetul devenind şi mai atractiv. Şoferul poate fi răsfăţat cu comenzi pe volan, pilot automat, senzori de parcare, ploaie şi lumină, scaun şi volan reglabile, precum şi oglinzi electrice.

Pentru a asigura o ambianţă plăcută în habitaclu, Chevrolet foloseşte o lumină ambientală despre care am mai vorbit, volan şi schimbător îmbrăcate în piele, radio CD cu MP3 şi conexiuni auxiliare pentru USB şi iPod precum şi aer condiţionat.

Design

Chevrolet a riscat mult atunci când a gândit noul Aveo. Modelul pare că renunţă la lămpile blocurilor optice, preferând un design simplist, capabil să inspire agresivitate. Linia capotei a fost şi ea croită tot în acelaşi sens. Deşi hatchback-ul dă o impresie plăcută la nivel de design, sedanul pierde din farmec atunci când este privit din spate. Posteriorul adoptă o linie diferită de cea a look-ului frontal. Se creează astfel un dezechilibru uşor al designului, spatele şi faţa sugerând limbaje de design diferite. Cu toate acestea, Aveo se transformă într-o maşină mult mai atrăgătoare decât generaţia precedentă.

Date tehnice - Chevrolet Aveo Sedan (2011-2015) 1.6l DOHC 115CP MT5 LTZ
Combustibil
Benzina
Nr. usi
4
Motor tip / cilindri
n/a
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1598
Lungime mm
4399
Putere maxima CP (rpm)
115 (6000)
Latime mm
1735
Cuplu maxim Nm (rpm)
155 (4000)
Inaltime mm
1517
Viteza maxima km/h
189
Greutate kg
1162
Acceleratie 0-100 km/h s
11.3
Ampatament mm
2525
Tractiune
n/a
Volum rezervor litri
46
Cutie viteze
n/a
Volum portbagaj litri
502
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Chevrolet Aveo Sedan (2011-2015)

Ultimele teste

Comentarii (38)

  • un cititor
    COOLNESS EFFECT: interesanta ..... yeah right ! :))
    24 17
  • Coca Cola
    "Aşadar, Aveo marchează reînnoirea completă a gamei Chevrolet şi ruperea definitivă a oricărei legături cu vechiul Daewoo"

    Gresit.Ruperea de Daewoo a fost mai repede cand au lansat Chevrolet Captiva si Cruze.
    20 19
  • astea da motorizari de autostrada.
    .
    11 17
  • As fi vrut niste poze facute de voi, adica mai naturale, fara prelucrare in Photoshop. Asa ne-am putea da seama mai bine de aspectul masinii. Ca in pozele de prezentare toate masinile arata (mult) mai bine.
    Pretul mi se pare destul de bun. Ramane de vazut cat de fiabil va fi, cum se va vinde si ce va lansa Renault la anul.
    16 1
  • dragos_thaci
    :))
    "Acul turometrului a zăbovit DOAR în zona 4000-5000 de rotaţii"....EPIC.
    Baietii uita ca se afla pe sosea si nu pe CIRCUIT cu vreo sportiva, iar astfel de turatii sunt complet inutile intr-un regim normal de mers si daca nevasta nu e in travaliu pe bancheta din spate.
    Rup masinile in doua la teste, iar apoi se iau de constructor ca nu dau valorile corecte....din nou,EPIC.
    29 3
  • Excomunicatorul
    :)
    Are niste faruri supradimensionate.Nu-mi place masina asta.
    6 16
  • @dragos_thaci
    Nu-i logan sa se rupa peste 2500 de rotatii.
    Si nici ei nu-s pensionari sa schimbe la 2000.
    17 37
  • GM
    Din fata e OK, insa din spate e dezastru.......disproportionata total! Portbagaj suficient si bord tipic pt. un adolescent cu mustacioara si ceva cosuri!
    9 15
  • superb!!
    E foarte reusita masina pt clasa ei. Partea frontala e foarte agresiva. Sigur va avea vanzari foarte bune.
    27 16
  • Are slob usb in torpedou?
    14 2
  • razvanis
    usb vs. torpedou
    tre sa stai cu torpedoul deschis cat este bagat stick-ul de memorie acolo?
    ar fi o mare idiotenie daca e asa
    11 3
  • copilaria srl
    @@dragos_thaci > cum e sa conduci masina lu' taica-tu in garaj si sa te imaginezi pilot de curse? destul de frustrant cand te trezesti la realitate, nu?
    15 5
  • octav_bmw
    motorul e slab tare..dupa ce ca are 155 nm ii pune si la 4000 rpm...mai au de invatat de la nemti..
    9 14
  • ****
    dragos puisorule asa se conduce intre 3500-5000 rtm sa simti puterea motorului si consum bun
    8 3
  • ce se-nghesuie pensionarii sa bage manute rosii la aia care zic sa mergi peste 2000rpm :))

    @masina - concurent cu Logan ... spune multe ... si nu spune ca-i facuta pentru autostrada, ca face vartej in rezervor daca mergi la 139km/h cu ea ...
    (loganu-i masina buna, daca doar atat vrei evident, si numai in prima parte a vietii ei ... si a re o prima parte a vietii destul de scurta..)
    10 22
  • *****
    @unckle ...iti spun eu la 1.4 16v 101 cp consumul la 140 km/h e 8,8-9 l gpl
    4 6
  • @unckle
    ce ne-am face fara experienta ta vasta si comentariile tale pline de "profunzime"? iti spun eu: am fi mult mai bine si am avea discutii constructive... asa ca... lasa-neee, lasa-neeeeee
    14 5
  • ProView
    ce tare este cand antonny ii zice lui dragos: "dragos puisorule asa se conduce" cuvantul "puisorule"cred ca am ras juma de ora..hahahahahahahahaha!!!!!!
    8 0
  • Clar un pas inainte!
    Nu imi place fata masinii, botul ala de muscle car, iar taietura din portiere are un unghi prea mare, preferam ceva mai ascutit.
    In rest, despre poze nimic, sper ca v-ati distrat in Elvetia.
    Totusi, prea mult "material" de la ei si mai putin de la voi. Adica, se simte diferenta intre un test facut in Ro si unul in afara. Personal il prefer pe cel din Ro.
    Bogdan, cat costa masina testata de voi si daca exista AC automat in gama?
    2 8
  • dragos_thaci
    ...
    copilaria srl, tu stii cel mai bine. Lasa-ti frustrarile si debiteaza ceva inteligent.

    antonny, tie chiar n-am cum sa-ti raspund, pt. ca esti cel putin ciudat...din rasp. de pe forum si nu prea as vrea sa am tangente....

    unckle, daca nu "stai" la 5000, adica sa schimbi undeva pe la 6000, nu inseamna ca esti pensionar si schimbi la 2000. Replica asta este indentica cu a pustanilor care abia si-au luta permisul si au impresia ca daca rup o masina in doua, sunt soferi. Ah, am uitat ca tu nu prea stii pe unde "cade" acul de la turometru....PENIBIL.
    9 1
  • unckle
    Dragos..... termina cu prostiile baiete..... doar n-or fi tampiti baietii de la AM sa rupa in doua masinile...a fost o "expresie" . Poate ne inveti tu cum sa schimbam vitezele, ca se pare ca ai fost singur in clasa cand s-a predat lectia asta. Ia zi, la un diesel cu cuplul intre 1600 si 2500 tre sa scimbi in viteza superioara la 1800nu?
    @antonny: wow, destul de mult .... probabil benzina mananca 1l mai putin... dar asta la motorul de 1.4 ... alea mai mici nu prea vad cum se descurca la regim de autostrada.... noroc ca nu avem autostrazi :)
    1 10
  • Marian
    Mie imi place masina si e interesant torpedoul ala dublu, dar cum mama dracu se inchide usa de sus cand am stickul bagat acolo? Merg cu ea deschisa ca la Dacia lu' tata din 80 de nu ii statea usa deschisa prin gropi? Ori il punea pe afara ori il punea paralel cu usa sa se poata inchide, ori sa iti dea un cablu care sa permita inchiderea usii si sa stea stickul prin torpedo.
    3 3
  • ****
    @dragos .....care vrea intelege care nu sa circule cum vrea , apoi vede rasplata dar se vaita ... injectoare duse ,consum mare ,ca nu trage masina , s.a.m.d.
    1 4
  • Marean
    Cine este tipa din pozele cu nr. 8 si . 10??????
    1 0
  • @Automarket
    cam naspa
    nu-i asa ca pe locurile din spate luneta vine deaupra capului ?
    8 0
  • Bulldog
    turbo
    Cand va aparea versiunea cu 1.4 turbo de 138 cp si la ce pret?
    4 1
  • asistentu
    aveo nou
    deja a aparut modelul nou in Italia,aveo sedan motor 1.2 84CP se vinde in Italia de la 12650E,mie mi se pare extrem de mult,desi par masini bune eu am un sedan 2010 1.4 si pana acum sunt multumit de el,nu cred ca vor avea mare succes la pretul asta.
    4 0
  • andrei
    @ unkle, antonny, AM
    Sunt curios, dacă voi schimbaţi mereu la 4000-5000 de rotaţii, cam ce viteză aveţi când treceţi din a patra în a cincea? Şi cam care e viteza legală pe drumurile pe unde mergeţi voi? Sunt doar curios
    1 1
  • ****
    @ANDREI ..... eu schimb 3000,3500 rpm in oras dar am momente cand ma duc si la 4000 cand vreau sa vad puterea motorului cu adevarat .....pe autostrada merg in a4a la 3500 mai rar de obicei merg in a5a la 3500 unde am un consum bun si o viteza de rulare destul de buna pentru autostrazile noastre......
    2 1
  • andrei, cred ca iti dai seama ca exagerezi nu? ... nu cred ca a zis cineva sa mergi intr-a 5-a la 5000rpm... dar daca esti pe nush-ce serpentine poti sa mergi intr-a 2-a la 4-5000 si sa schimbi intr-a3-a la 3-4000.
    @ams - va invitam pe dvs sa ne luminati :)
    0 2
  • andrei
    @ unckle, antonny
    Exagerez. Evident. Dar la fel faceţi şi voi când vorbiţi cu dragos. Iar Bogdan Mirică a spus că doar la turaţia respectivă a stat motorul.
    2 0
  • a fost "poetic" si el... s-au mai vazut astfel de articole ;)
    1 1
  • asistentu
    stranu
    cum naiba schimbati voi asa tarziu eu la al meu 1.4 schimb pe la 3000 maxim 3200 ca urla de sare motorul de pe sasiu asa impresie iti da,si de la a patra la a cincea mergea mai bine matizul asta urla pana sa ajunga la 90km pe ora,are demaraj bun de la 2 in 3 in schimb,dar mie imi convine asta o am cu asta merg,eu schimb vitezele mai rapid merg un pic subturat ca asa cred ca consuma mai putin si in carte scrie nu turati motorul aiurea,masina are doar 4900km.
    1 1
  • COPIERE
    Pai fata pare un mix intre evo si volvo model nou,doar ca nervurile nu sunt asa stridente,spatele e tipic chevrolet-un pic SF,bordul nu e asa stralucit,langa turometru puteau aseza linistiti si vitezometrul stil ceas.cat despre motor nu zic nimic-e asa cum e.
    1 1
  • ....
    Deci asa vor arata taxiurile in viitorul apropiat.
    3 2
  • O masina f. buna
    Aki, m-as bucura sa le vad taxiuri. Totusi nu cred pentru ca este o masina f. buna. Am la servici un logan 1,2, skoda fabia 1,2 si acum aveo sedan 1,4. Aveo sedan este o masina peste skoda fabia, la toate capitolele(mai putin la consum). Cu Loganul nu o pot compara, cum nici pe fabia nu o pot compara cu loganul. Au nimerit-o cei de la Chevrolet fata de aveo modelul vechi (care, zic eu, era destul de bun la banii lui). Si la urma urmei...nu mai exista masini rele, fiecrae isi iubeste masina pe care o achizitioneaza indiferent de parerile alora.

    SARBATORI FERICITE!
    6 0
  • O masina f. buna
    Aki, m-as bucura sa le vad taxiuri. Totusi nu cred pentru ca este o masina f. buna. Am la servici un logan 1,2, skoda fabia 1,2 si acum aveo sedan 1,4. Aveo sedan este o masina peste skoda fabia, la toate capitolele(mai putin la consum). Cu Loganul nu o pot compara, cum nici pe fabia nu o pot compara cu loganul. Au nimerit-o cei de la Chevrolet fata de aveo modelul vechi (care, zic eu, era destul de bun la banii lui). Si la urma urmei...nu mai exista masini rele, fiecare isi iubeste masina pe care o achizitioneaza indiferent de parerile altora.

    SARBATORI FERICITE!
    6 1
  • daniel
    legat de schimbatul vitezelor
    intai trebuie facuta separarea benzina-motorina si motor mare-motor mic ,in primul rand o masina pe benzina o sa mergi la turatii mai mici ,in primult rand din cauza consumului ,sa va vad ca mergeti cu loganul sau chiar si cu un chevrolet si o scimbati la 5000 ture si va treziti ca va consuma 12-13 % e si normal ,cand mai mult de 3000 nu trebuie sa depaseasca (binenteles cand vrei putere atunci o turezi mai mult pt ca cuplul este undeva la peste 4000 de ture la benzina) la motorina intradeva cuplul este la turatii mai mici insa sa mergeti voi cu un diesel si sa schimbati sub 2500 ture si sa vad dupa aia cum treceti de rar cand nu treceti din cauza noxelor ,dieselul desi are cuplul la turatii mai mici trebuie turat mai mult ca o masina pe benzina pt anu se depune noxele mai ales ca ele sunt masini de alergat pe afara nu prin oras ,si depinde de capacitatea motorului ,la un logan 1.5 diesel poti sa schimbi la 3000 ture dar la o skoda de 2 l diesel cel putin la 3500,cat depre aveo mi se pare o masina ok ,un competitor al loganului ,insa asteptam raspunsul loganului la sf acestui an ,desi mi se pare ca acest aveo consuma cam mult ,la motor de 1.2 8,5 % in oras mult fata de o honda jazz motor 1.4 , cel mult 8 %
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru