Drivetest Volkswagen Tiguan facelift (2011-2016)
2.0 TSI 210CP Sport & Style 4MotionVineri, 10.06.2011
- Comenteaza
- Trimite pe:
Succesul unui model nu se discută în termeni ipotetici. Dacă atunci când am testat anterioara versiune Tiguan vorbeam de un model care de-abia scotea capul pe piaţă şi care avea potenţial la o primă analiză, astăzi - după patru ani de la acel moment - vorbim de o confirmare clară. Tiguan a fost vândut în 600.000 de exemplare în 48 de luni, o cifră care confirmă faptul că oamenii de la Volkswagen au fost destul de inspiraţi când au ales să le ofere clienţilor un "Touareg mai mic", aşa cum a fost botezat imediat după lansare modelul german. În aceste condiţii, schimbările venite o dată cu facelift-ul de la mijlocul ciclului primei generaţii nu vine cu vreo revoluţie care să schimbe radical lucrurile. Dacă până acum Tiguan era jucăuş prin design şi sobru prin tehnologie, SUV-ul compact al nemţilor devine mult mai serios din punct de vedere estetic, dar schimbă foaia la capitolul tehnologic, prezentându-se în faţa clienţilor printr-o paletă de sisteme care se ridică la înălţimea industriei anului 2011.
Volkswagen Tiguan facelift (2011-2016)
2.0 TSI 210CP Sport & Style 4Motion
- Pret de pornire 22.631 €
- Pret model testat 30.461 €
Motor / Transmisie
Testul care a avut loc pe autostradă şi apoi pe macadam, prin Alpii austrieci, ne-a pus faţă în faţă cu versiunea de 210 CP a lui Tiguan, cea mai puternică din gamă atât după facelift, cât şi înainte (când motorul avea însă 200 de cai). Motorul de 2.0 litri este atât de puţin obişnuit în segmentul SUV-urilor mici sau al crossoverelor, încât singurul model din segment care se ridică oarecum la acest nivel este Ford Kuga, cu a sa unitate de 2.5 litri cu cinci cilindri care dezvoltă 200 de cai. Deşi ar putea părea un act de curaj să montezi un astfel de motor (demn de hot hatch-uri) pe un SUV, Volkswagen a riscat cu cap. Motivul: Tiguan este foarte aproape de comportamentul de şosea al unei compacte, astfel că plusul de putere nu poate fi decât un argument în favoarea capacităţilor sale dinamice. Motorul testat se comportă foarte bine în turaţii, acolo unde cei 210 cai trec la treabă cu adevărat în treptele superioare. Există câteva probleme la demaraj, acolo unde treapta întâi pare foarte lungă pe manuală şi nu te lasă să profiţi la maxim de potenţialul motorului la plecare. Per total, cutia manuală cu şase trepte pe care am avut-o la dispoziţie se comportă însă mai mult decât decent, însă personal recomand DSG-ul cu şapte trepte disponibil opţional.
Consum
În comparaţia directă cu Kuga 2.5, Tiguan profită la capitolul consum de faptul că are doar patru cilindri şi o cilindree cu 0.5 litri mai redusă pentru a afişa un consum mediu mixt oficial de 8.5 litri/100 km (Kuga vine cu 9.9 litri/100 km). Practic, însă, versiunea testată a lui Tiguan este penultima la consum dintre toate motorizările disponibile pe toate modelele din segmentul SUV-urilor compacte, astfel că modelul german plăteşte tribut la acest capitol puterii şi performanţelor. În regim real de rulare, Tiguan ne-a dus la 8.5 litri/100 km pe 150 de kilometri rulaţi pe autostradă, şosele şi pe macadam. În oraş, consumul este ajutat şi de sistemul Start-Stop, disponibil opţional.
Performanţe
Motorul turbo de pe Tiguan face ca modelul german să fie cel mai rapid din segment. Cu 7.8 secunde pentru 0-100, Tiguan depăşeşte cu 0.4 secunde timpul pe care îl realizează Kuga 2.5, celelalte motoare pe benzină din segment aflându-se undeva departe de aceste cifre, în zona a 10 secunde. Tiguan reuşeşte această performanţă deşi are un motor mai mic şi o masă cu câteva zeci de kilograme mai mare decât rivalul său de la Ford. Viteza maximă a lui Tiguan 2.0 210 CP este de 215 km/h.
Interior
Interiorul lui Tiguan este unul dintre elementele care s-au schimbat vizibil în raport cu versiunea pre-facelift. Volkswagen a adăugat materiale noi şi a schimbat puţin designul planşei de bord, dar fără a atenta la clasica rigoare germană specifică mărcii. Cea mai interesantă schimbare vine la nivelul fantelor de aerisire, care au fost dublate de designeri şi lucrate foarte fin, astfel încât prima impresie este una de look premium. Stai foarte jos în Tiguan, aproape de poziţia pe care o ai într-o compactă, element plăcut pentru unii, deranjant pentru alţii care se aşteaptă la altceva de la un SUV. pasagerii din spate beneficiază şi ei de un plus de confort în versiunea Sport&Style testată, deoarece aceştia pot să-şi ajusteze scaunele individual pe lungime (16 centimetri) şi la nivelul spătarului (23 de grade). Materialele nu te fac să te întrebi de ce dai banii pe un Tiguan (recomand scaunele cu tapiţerie dintr-un mix de textil şi Alcantara), iar spaţiile pentru recipiente - un mai vechi of personal care pare să nu-şi găseasc răspund în cazul altor constructori - nu lipsesc nici ele. Un mare avantaj al lui Tiguan este reprezentat de portbagaj, care în cazul modelului german are 470 de litri (spre comparaţie, Kuga are 460, Qashqai - 410, iar ASX - 416). Per total, Tiguan îţi lasă impresia că nu ai ce să-i reproşezi la materiale, finisări şi soluţii. Nu iese în evidenţă prin anumite elemente care să te impresioneze până la lacrimi, dar e clar că inginerii şi designerii şi-au făcut temele.
Preţ de achiziţie
Modelul Volkswagen rămâne una dintre cele mai scumpe variante în segmentul SUV-urilor compacte în România. Cele două variante de caroserie disponibile pe Tiguan se păstrează şi după facelift (una pentru off-road, alta pentru şosea), ele fiind disponibile în câte două versiuni de echipare. La off-road vorbim de Track & Field (bază) şi Track & Style, iar la versiunea de şosea de Trend & Fun (bază) şi Sport & Style. Noi am testat versiunea Sport&Style de top, al cărei preţ este de 30.461 de euro cu toate taxele incluse. Versiunea echivalentă a lui Ford Kuga, 2.5 Titanium cu transmisie manuală, costă pe lista oficială de preţuri Ford 31.350 de euro cu TVA.
Siguranţă
Tiguan a primit cinci stele din partea EuroNCAP încă înainte de facelift, fiind considerat unul dintre cele mai sigure SUV-uri compacte de pe piaţă atât în Europa, cât şi în State (peste Ocean, Tiguan a primit distincţia Top Safety Pick). Noul Tiguan se prezintă la raportul sistemelor de siguranţă cu şase airbag-uri în standard (faţă, laterale şi cortină), germanii punându-le la dispoziţie clienţilor - opţional - şi airbaguri laterale pentru locurile din spate. În lista de elemente standard intră şi sistemul ESP, monitorizarea presiunii în pneuri, lumini de avarii în caz de frână de urgenţă şi noile LED-uri care iau locul luminilor de întâlnire. Sistemele de siguranţă de nouă generaţie pot fi comandate opţional, printre acestea regăsindu-se o armată de pachete precum Dynamic Light Assist, Fatigue detection, Lane Assist şi a doua generaţie a sistemului de parcare automată Park Assist.
Ţinută de drum
Tiguan face parte din linia SUV-urilor cu o ţinută de drum care seamănă foarte mult cu cea a unei compacte. Sigur, nu putem vorbi de acelaşi comportament dinamic în viraje sau de o atitudine fără greşeală pe autostradă, însă modelul Volkswagen este compromisul dintre off-road şi şosea care reuşeşte să împace iubitorii ambelor moduri de rulare. Tiguan nu se ridică la nivelul de comportament dinamic pe şosea al lui Ford Kuga, care beneficiază la maxim încă de trenul de rulare excelent al vechii generaşţii Ford Focus, dar reuşeşte să se apropie şi să se simtă foarte bine pe macadam. Modelul testat în Germania şi Austria dispunea de sistemul de tracţiune integrală 4Motion şi de noul diferenţial electronic blocabil XDS, care contribuie din plin la conturarea unei impresii bune despre comportamentul în viraje şi pe soft-road. Dacă XDS reuşeşte să calibreze modul în care roţile care nu au tracţiune se învârt în virajele atacate agresiv (comportamentul lui Tiguan rămâne unul neutru în aceste cazuri), şasiul adaptabil DCC îţi "aranjează" suspensiile pe unul dintre modurile Comfort, Normal şi Sport. Dacă în on-road modul Sport este de preferat celorlalte, off-roadul şi macadamul au cerut mai degrabă Normal decât Comfort.
Vizibilitate
Poziţia la volan şi modul în care sunt aşezate suprafeţele vitrate din Tiguan îţi amintesc mai degrabă de un model compact decât de un SUV. Totuşi, cei câţiva centimetri pe care îi ai în plus la nivelul câmpului vizual contează atunci când vorbim de vizibilitate, Tiguan oferindu-ţi o abordare ceva mai potrivită pentru off-road, soft-road şi chiar pentru şosea din acest punct de vedere. În cazul în care ai probleme de orientare în proximitate, camera de marşarier disponibilă opţional (una din ce în ce mai calibrată tehnic) le rezolvă şi pe acestea.
Tehnologie
Tiguan împrumută cele mai bune sisteme tehnologice de pe fratele mai scund Golf, plusând cu unele elemente care îşi fac astfel loc pentru prima dată în gama compactă şi subcompactă a celor de la Volkswagen. Vorbim în primul rând de pachetele de asistenţă la rulare despre care am vorbit la capitolul siguranţă, Lane Assist fiind acum un pachet activ care îţi indică şi în volan faptul că ai depăşit involuntar linia de marcaj a benzilor. Sistemul audio Dynaudio Contour, oferit opţional, te lasă să-ţi asculi muzica de pe stick USB sau MP3 Player printr-o serie de mufe speciale la calitate acceptabilă. Evident, Volkswagen le oferă clienţilor interesaţi şi un sistem de navigaţie cu DVD şi cu un hard de 30 de GB care poate fi comandat prin touchscreen.
Design
Vechiul Tiguan a fost introdus pe piaţă în 2007, fiind printre ultimele modele care au primit linia clasică Volkswagen pre-Scirocco şi Golf 6. În aceste condiţii, schimbarea la faţă a lui Tiguan a fost un eveniment destul de aşteptat, încadrarea SUV-ului german în liniile Volkswagen actuale fiind o chestiune de timp. Evident, aşa cum ne aşteptam, Tiguan a împrumutat câteva dintre tuşele noului Touareg, implicit forma LED-urilor frontale. Dacă profilul a rămas acelaşi, blocurile optice primesc o formă hibrid între cea a celor de pe Passat şi cea veche, mai rotundă de pe Tiguan. Stopurile amintesc de jocul de lumini prezentat pe Golf, element care ne spune din ce "încrengătură" a familiei Volkswagen face parte SUV-ul compact al mărcii din Wolfsburg.
Ne-a placut
- Evoluţie tehnologică
- Materiale fără reproş
- Ţinuta de drum îmbunătăţită
- Ambainţa interioară
Nu ne-a placut
- Consum ridicat pentru versiunea testată
- Design conservator, dezavantaj pentru unii
Date tehnice - Volkswagen Tiguan facelift (2011-2016) 2.0 TSI 210CP Sport & Style 4Motion | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Volkswagen
-
Constructorul german de automobile recheamă în service circa 115.000 de mașini, în SUA, din cauza airbag-urilor Takata. Sunt afectate inclusiv modele Passat din 2006-2007. (Sambata, 09 Noiembrie)
-
Volkswagen ne-a invitat la el acasă, în Wolfsburg, pentru a vizita uzina unde, în urmă cu 50 de ani, lua naștere legendarul Golf. Nu aveam cum să ratăm această ocazie, așa că în rândurile următoare îți vom povesti întreaga experiență. (Joi, 17 Octombrie)
-
Am călătorit la Wolfsburg, în fieful Volkswagen, pentru a face cunoștință cu cel mai nou SUV al mărcii germane. Este vorba despre Tayron, un model care se încadrează între Tiguan și Touareg. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale pe care trebuie să le știi despre acesta, dar și un video cuprinzător. (Miercuri, 09 Octombrie)
-
Un Volkswagen ID.7 Pro S a atins o autonomie record. Mașina a parcurs 794 de kilometri cu un plin de baterie, iar consumul indicat de computerul de bord a fost de 10.3 kWh/100 de km. (Vineri, 04 Octombrie)
-
Cu ocazia evenimentului ID. Meeting, organizat în Locarno, Elveția, Volkswagen a prezentat un exemplar unicat, bazat pe ID.3 GTX Performance. Este un omagiu adus celebrului Golf Fire and Ice din anii '90. (Sambata, 07 Septembrie)
Iar la modelul de fata, motorizarea 2.0TDI 170CP.
Deci, cel de 210CP, cum ar merge ?
Dar eu zic, ca nu merita aceasta motorizare pe TIGUAN.
2.0TSI, merge pe GTI, SCIROCCO, PASSAT, si alte modele asemanatoare.
Versiunea precedenta nu mi-a placut dar acest baby-Touareg schimba putin lucrurile! Clientii deja existenti cat si punctajul obtinut la test vorbesc de la sine!
Si prin absurd sa zicem ca-i cineva care nu-i pasionat de pescuit si offroad mediu si circula foarte mult in exterior si in vacante... acea persoana nu-si va lua tiguan pentru ca are nevoie de spatiu serios de bagaje. Acea persoana isi va lua un BREAK sau un Full-size SUV.
wow, ce aer proaspat
http://www.promotor.ro/masini-noi/concepte-auto/mazda-minagi-8021404
http://www.masini.ro/stiri/noutati-auto/este-oficial--mazda-minagi-concept-este-noua-cx-5/14862/
compara-l cu motorul 2.0 tdi 170cp atunci...
Degeaba va agitati voi pe aici,dar Tiguan castiga in orice test,cu orice concurent din clasa.