Luni, 20.06.2011
- Comenteaza
- Trimite pe:
Atunci când te orientezi spre segmentul compact şi vii dinspre cel subcompact, primul impuls este cel de a găsi un diesel care să-ţi acopere nevoile dinamice şi care să dubleze astfel spaţiul mai mare pe care-l regăseşti în noua ta maşină. Ce fac însă fanii benzinei care nu ar da pompa verde pe cea neagră pentru nimic în lume şi care vor şi ceva putere în plus faţă de vechea lor maşină pentru a simţi cu adevărat că lucrurile s-au schimbat în viaţa proprie? Soluţiile sunt multe şi e nevoie de multe zile pentru a analiza toate ofertele de pe piaţă în segmentul C. Şi totuşi, undeva în jurul al 140-150 de cai putere găsim soluţia perfectă: nu avem nici un hot-hatch care să dea peste cap acul indicatorului de benzină, nu avem nici acceleraţii şi reprize fenomenale care să sperie copii, consoarta sau rudele, dar nu avem nici un motor după care aştepţi prea mult pentru a te simţi în formă dinamică sau unul care să-ţi rupă buzunarul. Iar una dintre cele mai interesante opţiuni din segment este Astra 1.4 Turbo de 140 CP, un motor pe care l-am testat pentru câteva zile prin Bucureşti şi împrejurimi.
Opel Astra (2009-2012)
- Pret de pornire 15.600 €
- Pret model testat 26.800 €
- Taxa auto 145 €
Motor / Transmisie
Deşi trendul segmentului este de a implementa motoare turbo cu cilindree mai mică pentru a salva puterea în acelaşi timp în care consumul scade, nu există încă foarte multe modele din acest segment care să fi trecut la downsizing în adevăratul sens al cuvântului. Practic, modelele care vin cu un motor turbo sunt Opel Astra (1.4 140 CP), Fiat Bravo (1.4 140 CP), VW Golf (1.4 122 sau 160 CP), Ford Focus (1.6 150 CP) şi Citroen C4 (1.6 155 CP), ultimul disponibil însă doar cu o cutie automată. În rest, vorbim de modele cu cilindree mare (Megane are un 2.0 aspirat conectat la o cutie automată) care nu fac faţă concurenţei din niciun punct de vedere - nici la consum, nici la performanţe. Revenim la Astra 1.4. Vorbim de un motor care reuşeşte să-ţi transmită putere încă de la turaţii joase, avantajul său fiind cuplul de 200 Nm disponibil încă de la 1850 rpm. Puterea este livrată linear până la 4900 de ture, acolo unde pui la treabă toţi cei 140 de cai disponibili. Cutia este perfectibilă, manuala de la Opel fiind destul de nărăvaşă din punctul de vedere al fluidităţii mecanice, dar destul de reuşită din punctul de vedere al reprizelor.
Consum
Inginerii Opel s-au achitat foarte bine de provocarea la care s-au înhămat atunci când au montat pe Astra noul 1.4 Turbo. Cu o cilindree mică şi cu materiale componente de ultimă generaţie, Astra reuşeşte să scadă consumul mediu mixt la 5.9 litri/100 km, o valoare depăşită în întreg segmentul pe această plajă de putere doar de Fiat Bravo 1.4 Multiair. Reuşita inginerilor germani este cu atât mai remarcabilă cu cât Astra 1.4 140 CP bate la consum chiar şi VW Golf 1.4 de 122 CP, un model mai uşor cu 150 de kilograme şi mai slab cu 18 cai putere.
În regim real de rulare, motorul turbo de sub capota lui Astra a "mâncat" 11 litri/100 km în regim de rulare urbană (medie pe 300 de kilometri, rulare în condiţii mixte de trafic), în timp ce rularea extraurbană a consumat între 5.6 litri/100 km (în condiţiile unei rulări mai mult decât relaxate pe şosele) şi 7.0 litri (consum înregistrat pe autostradă, la 120 km/h şi o turaţie de 2300 rpm în treapta a şasea).
Performanţe
Performanţele nu sunt punctul forte al motorului testat. Într-un segment în care lumea pune accent pe consum prin downsizing, doar câţiva constructori au reuşit să se ridice la nivelul performanţelor oferite de motoarele mai mari la care au renunţat. Opel Astra 1.4 140 CP face suta de kilometri pe oră în 9.9 secunde, singurele modele comparabile mai lente fiind Megane 2.0 CVT (10.4 secunde) şi, foarte departe, Toyota Auris (12.1 secunde). În schimb, Astra 1.4 este depăşită la acest capitol de VW Golf 1.4 160 CP (cu 8 secunde pentru 0-100), dar şi de versiunea mai slabă a acestuia, cea de 122 CP (9.5 secunde). Ford Focus, Bravo sau Civic depăşesc şi ele performanţele lui Astra 1.4 Turbo.
Interior
Despre materialele şi ambianţa regăsite în habitaclul lui Opel Astra s-a mai scris pe acest site în cadrul celorlalte două teste cu versiunile de Turbo de 180 de cai, respectiv diesel 1.7 de 110 CP. Lucrurile nu s-au schimbat între timp, versiunea turbo de 140 CP întâmpinându-ne cu aceeaşi căldură, eleganţă şi calitate percepută. Evident, am remarcat din nou ergonomia scaunelor, liniile planşei de bord, culorile din interior sau spaţiile de depozitare (jos pălăria în faţa celor de la Opel, care au înţeles - spre deosebire de alţii - că maşina are nevoie de aşa ceva). Evident, am regăsit acelaşi portbagaj mediocru ca dimensiuni în comparaţie cu celelalte modele din segment (370 de litri), dar şi o compartimentare ceva mai inteligentă şi o utilizare mai economică a spaţiului decât în cazul celorlalţi.
Preţ de achiziţie
Pentru că am avut în parcare versiunea de echipare Sport a lui Astra 1.4 Turbo, vom compara preţul de achiziţie cu versiunile de top ale concurenţilor direcţi. Ei bine, deşi preţul de listă de 19.230 de euro cu TVA ar putea părea piperat la prima vedere, o analiză a cifrelor ne arată că modelul german este al treilea de la coadă în clasamentul preţurilor, singurele modele mai ieftine fiind Fiat Bravo şi Renault Megane. În rest, VW Golf plăteşte tribut politicii relaxate de preţuri (versiunea Highline a lui Golf 1.4 de 122 CP este cu 1000 de euro mai scumpă decât Astra), japonezele joacă - aşa cum o fac de obicei - în altă ligă, iar Ford Focus se află pe relativ acelaşi nivel, motor 1.6 EcoBoost de 150 de cai în versiune Sport fiind cu doar 20 de euro mai scump.
Trebuie să notăm că, pe lângă dotările standard foarte bogate ale versiunii de echipare, modelul testat dispunea de opţionale adiţionale destul de scumpe în valoare de 7500 de euro. Acestea includ nuanţa exterioară roşie, geamuri electrice spate, pachetul de vizibilitate şi lumini, încălzire în scaune, scaune din piele, sistem audio Infinity, navigaţie, pachet OPC exterior şi un pachet sport care vine cu un şasiu modificat.
Siguranţă
Opel Astra a primit cinci stele la testele de siguranta EuroNCAP, iar inginerii din Russelsheim au burdusit acest model cu tehnologie pentru protectia pasagerilor si evitarea accidentelor. Astra vine echipata standard cu ABS si cu un sistem de control al stabilitatii extrem de performant, care are capacitatea de a corecta traiectoria gradual incepand cu momentul in care aderenta s-a pierdut, oferind un nivel superior de control pentru a aduce masina pe traiectoria corecta. Astra ofera doua airbag-uri frontale, doua airbaguri laterale si doua airbag-uri cortina, iar pasagerii din spate pot fi protejati in mod optional cu doua airbag-uri laterale. Noul sasiu Mechatronic lucreaza activ cu sistemul de control al stabilitatii, pentru a asista soferul in controlul masinii in cele mai dificile situatii.
Ţinută de drum
După ce actuala generaţie Focus a renunţat la suspensiile care făceau deunăzi din modelul Ford cea mai reuşită compactă la acest capitol, Opel şi Volkswagen au ajuns să se bată pentru supremaţie la un capitol pe care nici unii, nici ceilalţi nu visau că pot să-l domine vreodată în clasa C. Nu că n-ar fi încercat şi până acum, dar ambele şi-au dovedit limitele, compensând prin alte avantaje. Ei bine, cu ajutorul sistemului de suspensii Flex Ride, disponibil opţional contra sumei de 1825 de euro şi al jantelor de 17 inch, Astra se transformă dintr-o maşină care arată bine într-una care - pe modul sport - se comportă bine în virajele abordate într-o manieră ceva mai lansată. Mai mult, suspensiile adaptive te ajută să-ţi corectezi maniera de şofat în oraş, acolo unde liniile de tramvai care ies din asfalt precum venele pe o tâmplă nervoasă transformă şoseaua în softroad.
Vizibilitate
Parbrizul inclinat al lui Astra ofera un nivel bun de vizibilitate, iar inclinaţia montantilor A este "tratată" prin intermediul celor două geamuri triunghiulare amplasate între montantul A, parbriz şi geamurile laterale. Acestea ajută şoferul sa vădă chiar şi într-un unghi mort la alte automobile, iar oglinda centrală şi luneta de dimensiuni mari ajută la vizibilitatea din spate. Din păcate, oglinzile lui Astra platesc design-ului un tribut similar cu cel plătit de Insignia, fiind o idee prea mici, deşi oferă o panoramă mai bună decât cele prezente pe fratele din segmentul mediu.
Tehnologie
Design
Chiar dacă au trecut deja multe luni de la lansarea pe piaţă a lui Astra, liniile plăcute şi dinamice ale modelului german continuă să atragă. Cu un design echilibrat îmbunătăţit de un pachet OPC exterior format din spoilere faţă şi spate şi un eleron, Astra rămâne unul dintre modele care fac legea în segment în 2011. De altfel, prezentarea recentă a versiunii GTC a lui Astra - una şi mai dinamică - a atras foarte multe comentarii şi opinii pe pagina în care era prezentată galeria foto, semn că mulţi dintre români apreciază aspect exterior pe care designerii Opel l-au imprimat pe noua generaţie a modelului german.
Ne-a placut
- Interior plăcut
- Consum foarte bun în raport cu adversarii direcţi
- Design coerent
Nu ne-a placut
- Performanţe slabe
- Timoneria cutiei
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Opel
-
Cu ocazia IAA Transportation, șeful Opel a prezentat în premieră noul Movano Hydrogen. Acesta funcționează pe pile de combustie cu hidrogen și oferă o autonomie de peste 500 de kilometri, potrivit datelor oficiale. (Luni, 16 Septembrie)
-
Constructorul german de automobile marchează 25 de ani de la debutul primei generații Zafira. Acest model a câștigat de mai multe ori prestigiosul premiu "Volanul de Aur". (Vineri, 28 Iunie)
-
Constructorul german de automobile anunță o nouă versiune mild-hybrid la 48V pentru Mokka. În acest caz, transmit nemții, consumul de combustibil scade cu până la 20%. (Joi, 13 Iunie)
-
Centrul de Design Opel marchează șase decenii de la înființare. A fost primul astfel de centru deschis de un producător european de automobile. (Luni, 10 Iunie)
-
Constructorul german de automobile anunță o motorizare mild-hybrid pentru Opel Astra și Astra Sports Tourer. În Germania, noua versiune pornește de la 36.430 de euro. (Joi, 21 Martie)
Focus n-a renuntat deloc la acele suspensii, au aceeasi configuratie: "It also rides on similar (but further polished) suspensions consisting of MacPherson struts up front and control-blade multi-links at the rear." Iar Astra nu se bate in niciun caz pentru suprematia clasei C, fruntasii sunt Golf, Giulietta si Focus.
"Megane Coupé Color Edition 1,4 TCe 130 CP cu o valoare totala de
15.800,00 € cu TVA
66.266,78 LEI
in loc de 17.200,00 € cu TVA cu 1.400,00 € discount "
E pe configurator si nu se mai aduce motorul respectiv?
1. Consumul din carte e departe de cel real (+3% minim)
2. Vizibilitatea acestui model e printre cele mai slabe (in niciun caz de 4.5 stele)
3. Pret de achizitie enorm (19000 list + 7500 optionale)
Eu zic sa va reanalizati articolul.
Nu comentez des la chestiile astea dar mi se pare aiurea ce s-a obtinut pe sosea si numarul de stele pentru acel capitol.
Cand ea saraca e mai blajina ca o mioara
Pretul mic de achizitie te omoara mai tarziu la intretinere.
daca e aceeasi persoana care a dat (spre exemplu) calificativ 4.2 acestei masini si calificativ 3.9 lui Citroen C4 HDI 150hp FAP Exclusive, atunci ori trebuie sa mearga la un control psihiatric, ori a luat foarte multi bani de la Opel...
daca sunteti persoane diferite care testati masini si puneti pe site articole de acest gen, sa zicem ca inteleg diferentele astea mari...
Si va rog sa VERIFICATI ca sa constatati ca Noul Renault Megane e mai rapid pina la 100 km/h, mai usor si mai economic decit Astra asta.
Da bine, a(t)i avut un weekend masina asta, nu si Meganeul....trebuia periat dealerul...
Aici vorbim de masini cu 5 usi. Motorul de care zici tu se afla numai pe varianta 3 usi a lui Megane. Deci nu se poate compara cu acest Astra din cauza usilor. Se poate compara cu versiunea GTC
Un punct slab al masinii, de care voi nu ati spus nimic, mi se pare ergonomia plansei de bord: prea multe butoate (mai ales pe consola centrala) care iti capteaza atentia de la drum.
In rest mi s-a parut o masina solida, confortabila si cu un raport calitate/pret bun.
cand au fost automarket impartiali? mai acum cativa ani renuntasem sa mai activez pe la ei tocmai din acest motiv, sictirit de "impartialitatea" lor.
- on-topic:
- Cat despre interior respectiv comfort am o mare problema cu Astra cel nou. L-am testat anul trecut, si era cel de 180cp. pot sa spun ca zgomotul interior e grav, mult mai mare ca la masina mea actuala. Din moment ce le folosim pe drumuri romanesti, am avut ocazia sa aud rulajul si mizeria aruncata in interiorul pasajului rotilor foarte rau. Asta se traduce printr-o reducere drastica a comfortului interior. Izolarea fonica lasa de dorit.
- Faptul ca la Megane e oferit doar pe coupe si pe break totusi nu ar trebui sa il elimine din calcule. Lasand denumirile comerciale o versiune in 3usi a unui hatch e cu maxim 500 euro mai ieftin ca versiunea cu 5usi. Deci ca o baza de calcul se poate lua Megane 3 Coupe 1.4Tce GT Line.
- De asemenea C4 THP nu e cu cutie automata ci PILOTATA, mare diferenta mecanica. Este o cutie manuala clasica, controlata de un ECU, si de asemenea permite controlul manual. Cred ca vine de asemenea si cu sistemul stop&go standard (care opreste/porneste motorul)
Cu acest articol nu faceti altceva decat sa confimati ceea ce am zis.
Repet: Cu toti trebuie sa traim, dar unii dintre noi aleg sa o faca cu demnitate. Rusine.
Ca idee am pornit sa-mi cumpar un VW Golf 1.4 tsi 122cp si acolo nu mi s-a oferit absolut nimic in banii oferiti (tot 19000 euro pt versiunea highline) ceea ce m-a descurajat - asta si faptul ca opel m-a cucerit cu designul atat exterior cat si interior .
Exista totusi si variante mai ieftine , trebuie sa recunosc . Personal am fost la renault si nu am fost entuziasmat de ce am vazut la megane - are un feel de masina ieftina , (care totusi nu este atat de ieftina precum pare) .
http://www.serus.ro/renault/oferta_lunii.php?aut=66
1. dinamica. Opel Astra cu motorul 1.4 de 140 hp are timpi mai slabi decat 1.4 TSI de 122 cp de la VAG.
2. confort. Opel-ul nici in momentul asta nu are suspensie spate independenta precum Golf-ul sau Focus-ul. Are o asa zisa inovatie tehnica ce este luata in serios de nici o revista auto straina.
3. motoare vechi. Cate premii are VAG-ul pentru motoarele noi pe benzina si cate Opel-ul? Scorul este de 5:0.
Asa ca mai usor cu pianul pe scari, ca deocamdata Opel-ul este cea mai slaba masina germana.
2.Personal consider ca revistele auto sunt subiective, atata timp cat una lauda o masina si cealalta "matura cu masina pe jos". Adevaratele teste cu masini eu zic ca sunt facute de proprietari. Si atata timp cat ei sunt multumiti eu zic ca asta conteaza cel mai mult. Spunea cineva mai sus de insonorizare... personal nu mi s-a parut o masina zgomotoasa. Din contra, se auzea ceva zgomot de la aprox 2000rpm in sus si un pic de la cauciucuri (erau de iarna).
3. Nu stiu cat de reusite sunt motoare TSI de la VAG atata timp cat se discuta despre scoaterea lor din productie. Insa greu de crezut cand mai bine de jumatate din motoarele oferite in acest moment sunt supraalimentate. Oricum in privinta calitatii lor parerile sunt impartite. In plus o masina nu e formata numai din motor, iar diferenta in plus pe care o dai ca sa ai un "W" argintiu pe capota o poti folosi pentru niste dotari in plus.
Cea mai slaba masina germana nu inseamna neaparat cea mai slaba masina din clasa (clientii multumiti o demonstreza-Astra e o masina fiabila).
2. "Fiabilitatea" noului Astra este "renumita". Intrati pe forumul Opel Astra sa vedeti ce probleme au posesorii.
Nu spun ca Meganul ar fi mai bun dar corect era sa aminesti si de el mai ales ca la motorul asta se bate mai ales cu....Astra si Golf.
2.Amiteati ceva de consum? pai de ce laudati atata motoarele astea mici ? Consuma mai mult decat aspiratele sau la fel. Si atunci unde este progresul?? Dati nota corecta la consum!!!!
Desi nu au parut de cativa ani consider ca "celebrele" motoare aspirate de 1.4 si 1.6 merita mai mult decat un 1.2 sa 1.4 supraalimentat. Pe configuratorul VW un 1.4 86 CP este mai scump decat un 1.2 102 TSI de exmplu. Intresant, nu?
2. hai sa nu ne legam de fiabilitatea declarata de proprietari pe forum-uri ca sa nu se ajunga la concluzii nu tocmai bune despre Renault. Si ma refer de la parerile proprietarilor pana la statisticile de fiabilitate. Stiu bine forumurile Opel (tatal meu are Astra F) si forumurile Renault (prietena mea are Megane 2). Nu zic ca Opel ar fi cea mai fiabila marca (asta cu masina saracului din Germania mi se pare amuzanta), ci una care ofera un bun raport calitate/pret/dotari. Asa cum am mai zis, despre fiabilitatea unei masini se poate vorbi de la 200-250000 de km in sus, acolo unde lucrurile stau altfel.
@Anonim, mi-ai luat-o inainte cu ce ai spus despre Opel. :)
pentru @Anonim: limbaul tau este cel putin indolent. Vii cu niste argumente pur si simplu puerile: faptul ca sunt multe Vw -uri in Romania in acceptiunea ta este egal cu masina proasta. Legat de premii, vezi ca sunt clasamente europene care spun ca Opel-ul este la coada producatorilor auto in ceea ce priveste fiabilitatea.
Pentru ambii: mai cititi si voi review-uri din presa auto straina si o sa vedeti ca Astra aproape intotdeauna se claseaza pe ultimele locuri. Dpmdvd clasamentul european este acesta: 1. Vw Golf si Honda Civic; 2. Ford Focus 3. Citroen 4.restul
@Anonim - Subscriu !
"Pentru ambii: mai cititi si voi review-uri din presa auto straina si o sa vedeti ca Astra aproape intotdeauna se claseaza pe ultimele locuri."
Pai tocmai aia e, eu unu' citesc si presa straina. Iar AM e singurul site romanesc pe care intru. Si repet, oricum nu ma prea intereseaza ce spun revistele... daca dptdv cele mai bune compacte sunt Golf, Civic, Focus si C4, dpdv al proprietarilor parerea despre Astra in general e alta. Si sincer pe ei ii cred cel mai mult. ;)
Masina o conduc cam numai pe autostrada(nu locuiesc in Ro). Consumul pe austostrada e de 7,3 cu pilot automat la 130 km/h iar fara pilot automat ma duce cam pe la 7.5 tot la aceeasi viteza si tot fara AC(pe cand in cartea technica scrie consum de 5,3% extraurban)
Pot sa spun ca detin un Opel Astra din 2006 (achizitionat NOU pe atunci) la care nu am avut nicio problema legata de fiabilitate,singurele lucruri pe care le-am schimbat la ea sunt consumabilele si piesele care au fost avariate atunci cand cate un destept ca tine s-a decis ca mai vrea o plimbare pana la Politie.